křidélka

Chcete začí­t s akrobacií­, nebo máte první­ho obří­ka? Ptejte se tady.

křidélka

Odeslatod kanal v 23/11/2009, 13:12

Dobrý den.Může mě někdo poradit,když chci použít křidélka jako přistávací klapky,mají být nahoru nebo dolů? Díky
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: křidélka

Odeslatod wasulda v 23/11/2009, 13:27

Křidélka dolů. Ale bacha, musí se ještě nastavit mix s výškovkou, jelikož křidélka dolů ti způsobí tlačení éra čumákem dolů.
wasulda
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 1
Registrován: 23/11/2009, 13:24
Jméno: Radek
Příjmení: Králík

Re: křidélka

Odeslatod Zdeněk Šubrt v 23/11/2009, 13:40

Pozor na to, pokud se křidélka nastavují dolů může dojít k odtržení proudnic a pádu po křídle. Používal jsem u akrobatů, které nad zemí plavali pro nízké plošné zatížení a větší tah vrtule, vyklopení křidélek nahoru s kompenzací výškového kormidla. Nastavení je potřeba vyzkoušet ve větší výšce.
Uživatelský avatar
Zdeněk Šubrt
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 566
Registrován: 29/10/2007, 11:20
Bydliště: Teplice
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Šubrt
Letiště: LK TEPLICE
Hangár: VELOX 2,2
YAK 54 QQ 2,2
FUNTANA 125
Diablotin ZG 20

Re: křidélka

Odeslatod Zdeněk Šubrt v 23/11/2009, 13:46

wasulda napsal:Křidélka dolů. Ale bacha, musí se ještě nastavit mix s výškovkou, jelikož křidélka dolů ti způsobí tlačení éra čumákem dolů.

Je dobrým zvykem na tomto fóru, registrovat se celým jménem a místem od kud jsem :-)
Uživatelský avatar
Zdeněk Šubrt
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 566
Registrován: 29/10/2007, 11:20
Bydliště: Teplice
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Šubrt
Letiště: LK TEPLICE
Hangár: VELOX 2,2
YAK 54 QQ 2,2
FUNTANA 125
Diablotin ZG 20

Re: křidélka

Odeslatod Jiří­ Balada v 23/11/2009, 14:36

kanal napsal:Dobrý den.Může mě někdo poradit,když chci použít křidélka jako přistávací klapky,mají být nahoru nebo dolů? Díky


křidélka jako klapky dávám dolů,Funce ani Katce to nevadí.
Naposledy upravil Jiří­ Balada dne 24/11/2009, 18:57, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jiří­ Balada
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 323
Registrován: 31/3/2007, 21:42
Bydliště: Třebíč
Jméno: Jiří
Příjmení: Balada
Letiště: Dobkov u Chotěboře,Třebíč
Hangár: Diablotin,154 cm,MVVS 15cm
Velox 2,60 m, ZDZ 80 RV-J

Re: křidélka

Odeslatod Laďas v 23/11/2009, 15:18

Ahoj, záleží na celkové geometrii křídla. Pokud jsou křidélka jen na konci, nedoporučuji vůbec výchylku směrem dolů. Mohlo by dojít k utržení proudnic na konci křídla a k havárii...
U modelu, který má křidélka jen na konci a přitom nemá moc velké plošné zatížení (ale díky aerodynamické čistotě se třeba blbě ubržďuje), bych možná vyzkoušel malou výchylku křidélek směrem nahoru - ubude vztlaku, model se bude muset pro udržení letové hladiny více natáhnout a tím se změní jeho poloha vůči směru letu - zvýší se odpor, což chceme :-)
Pokud jsou křidélka po celém rozpětí, dají se vyzkoušet malé výchylky směrem dolů. Většinou to ale moc nepomůže - model spíš na přistání vyplave a přistává jako skákavá koza... Klapky na přistání nejlépe fungují při výchylce alespoň 60st., což si ale nemůžeme dovolit, pokud jsou křidélka - klapky po celém rozpětí.
Já teď přes zimu udělám na "Sukovi" následující úpravu:
Křidélka jsou téměř po celém rozpětí a každé z nich je poháněno dvojicí serv. Napadlo mne křidélko rozříznout, každé servo namixovat zvlášť a mít zvlášť režim akrobacie (křidélka a klapky budou chodit spolu jako křidélka - vpodstatě jako doteď), režim aerovlek (malá výchylka klapek směrem dolů, křidélka budou chodit samostatně - slibuji si od toho nižší letovou rychlost pro vlekání větroňů s velkým odporem, třeba Krajánka; možná ještě vyzkouším do klapek namixovat o něco menší výchylky křidélek) a režim přistání - velké klapky.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 409
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: křidélka

Odeslatod MomoBrut v 23/11/2009, 15:43

Laďas napsal:Ahoj, záleží na celkové geometrii křídla. Pokud jsou křidélka jen na konci, nedoporučuji vůbec výchylku směrem dolů. Mohlo by dojít k utržení proudnic na konci křídla a k havárii...
U modelu, který má křidélka jen na konci a přitom nemá moc velké plošné zatížení (ale díky aerodynamické čistotě se třeba blbě ubržďuje), bych možná vyzkoušel malou výchylku křidélek směrem nahoru - ubude vztlaku, model se bude muset pro udržení letové hladiny více natáhnout a tím se změní jeho poloha vůči směru letu - zvýší se odpor, což chceme :-)
Pokud jsou křidélka po celém rozpětí, dají se vyzkoušet malé výchylky směrem dolů. Většinou to ale moc nepomůže - model spíš na přistání vyplave a přistává jako skákavá koza... Klapky na přistání nejlépe fungují při výchylce alespoň 60st., což si ale nemůžeme dovolit, pokud jsou křidélka - klapky po celém rozpětí.
Já teď přes zimu udělám na "Sukovi" následující úpravu:
Křidélka jsou téměř po celém rozpětí a každé z nich je poháněno dvojicí serv. Napadlo mne křidélko rozříznout, každé servo namixovat zvlášť a mít zvlášť režim akrobacie (křidélka a klapky budou chodit spolu jako křidélka - vpodstatě jako doteď), režim aerovlek (malá výchylka klapek směrem dolů, křidélka budou chodit samostatně - slibuji si od toho nižší letovou rychlost pro vlekání větroňů s velkým odporem, třeba Krajánka; možná ještě vyzkouším do klapek namixovat o něco menší výchylky křidélek) a režim přistání - velké klapky.


Mas pravdu samozrejme. Slovo klapky bych zrusil, akorat to mate lidi. Vychylka dolu se pouziva u vztlakovych klapek a ty jsou vyhradne u korene kridla, jak jsi popsal. S tim rozdelenim kridelka je to dobra myslenka, jen se obavam, ze napakovani bude trochu horor, aby to mohlo dobre fungovat jako vztlak i jako kridelko s 3D vychylkou, musela by se pouzit opravdu silna serva a inteligentni TX s poradnou podporou letovych rezimu.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: křidélka

Odeslatod Laďas v 23/11/2009, 16:07

MomoBrut napsal:S tim rozdelenim kridelka je to dobra myslenka, jen se obavam, ze napakovani bude trochu horor, aby to mohlo dobre fungovat jako vztlak i jako kridelko s 3D vychylkou, musela by se pouzit opravdu silna serva a inteligentni TX s poradnou podporou letovych rezimu.

No inteligentní TX snad mám (T12FG - 12 prop. kanálů, 10 volných mixů v 8-mi letových režimech) a 3D výchylky u Suka nepotřebuji, takže vzhůru do toho!!! :-D
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 409
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: křidélka

Odeslatod MomoBrut v 23/11/2009, 18:46

12FG neznam, videl jsem jen 14MZ a tam to urcite nebude problem.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: křidélka

Odeslatod kanal v 23/11/2009, 20:41

MomoBrut napsal:12FG neznam, videl jsem jen 14MZ a tam to urcite nebude problem.


Pánové děkuji za rady.
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: křidélka

Odeslatod PetrM v 23/11/2009, 21:38

Jirko,
příště napiš i o jaké éro jde. Vše podstatné bylo napsáno. Hlavně to nezkoušej při přistání, ale ve výšce. Nasimuluj si podobnou rychlost jako na přistání ( bacha na zkreslení díky vzdálenosti) a zkoušej. Zkoušel jsem "naklapkovat" 3metrovku středoplocha akrobata a nic moc, půl metrů nad zemí pak pomohl jen motor 160 ccm. nenene Takže pěkně ve výšce !
Petr M.
http://www.powerbox-systems.cz
fly fast, fly hard, turn left - prostě pylony :-)
Uživatelský avatar
PetrM
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 178
Registrován: 15/12/2008, 21:19
Bydliště: Krnov
Jméno: Petr
Příjmení: Makový
Letiště: LMK Krnov

Re: křidélka

Odeslatod Jiří­ Balada v 24/11/2009, 00:52

Myslím že různý mixy jsou na tohle aspoň u letadel kde jsem to zkoušel a to je Cap,Katana a Funtana naprosto zbytečný.Jen jsem ve vysílači navolil aby se křidélka dolů vyklápěla plynule jednu vteřinu aby to moc nekoplo.Tam kde potřebuju přibrzdit,kde je třeba málo místa na přistání to používám bez problémů a neviděl bych v tom žádnou vědu.Natož abych křidélka rozřezal na klapky a křidélka. :-O
Uživatelský avatar
Jiří­ Balada
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 323
Registrován: 31/3/2007, 21:42
Bydliště: Třebíč
Jméno: Jiří
Příjmení: Balada
Letiště: Dobkov u Chotěboře,Třebíč
Hangár: Diablotin,154 cm,MVVS 15cm
Velox 2,60 m, ZDZ 80 RV-J

Re: křidélka

Odeslatod Laďas v 24/11/2009, 14:57

Jiří­ Balada napsal:Myslím že různý mixy jsou na tohle aspoň u letadel kde jsem to zkoušel a to je Cap,Katana a Funtana naprosto zbytečný.Jen jsem ve vysílači navolil aby se křidélka dolů vyklápěla plynule jednu vteřinu aby to moc nekoplo.Tam kde potřebuju přibrzdit,kde je třeba málo místa na přistání to používám bez problémů a neviděl bych v tom žádnou vědu.Natož abych křidélka rozřezal na klapky a křidélka. :-O


Myslím, že malá výchylka křidélek dolů éro vůbec nepřibrzdí a velkou výchylku dolů si na křidélku nedokážu představit - došlo by ke zhoršení ovladatelnosti a s každým zakřivováním profilu na konci křídla se také zhoršuje nebezečí, že se tam urvou proudnice. Vůbec bych si to netroufal někomu doporučovat. nenene
U letadel typu 3D akrobat je zbytečné cokoliv takového dělat (mimo funkce výškovka - křidélka pro zalétnutí některých 3D obratů).
Jinak obecně platí to, co jsem už napsal pro různé typy modelů ("kanal" nenapsal u jakého modelu to bude zkoušet). Pokud má potřebu usnadnit si přistání a má třeba éro s větším plošným zatížením (které to skutečně potřebuje), pak nezbývá, než uvažovat o klasických vztlakových klapkách.
Moje rozřezávání křidélek je zase jiný případ - tam budu dělat vztlakové klapky dodatečně z důvodu vlekání. Su-31 létá poměrně rychle a pokud vlekám makety historických větroňů, potřebuji se přizpůsobit jejich přirozené rychlosti, aniž by mi hrozil pád z důvodu přetažení. Nechci se ale vzdát akrobatických evolucí, proto budu mít naprogramovaný letový režim, kdy mi rozdělená křidélka budou chodit spolu, jako před úpravou.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 409
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: křidélka

Odeslatod Jiří­ Balada v 24/11/2009, 18:47

Laďas napsal:
Jiří­ Balada napsal:Myslím že různý mixy jsou na tohle aspoň u letadel kde jsem to zkoušel a to je Cap,Katana a Funtana naprosto zbytečný.Jen jsem ve vysílači navolil aby se křidélka dolů vyklápěla plynule jednu vteřinu aby to moc nekoplo.Tam kde potřebuju přibrzdit,kde je třeba málo místa na přistání to používám bez problémů a neviděl bych v tom žádnou vědu.Natož abych křidélka rozřezal na klapky a křidélka. :-O


Myslím, že malá výchylka křidélek dolů éro vůbec nepřibrzdí a velkou výchylku dolů si na křidélku nedokážu představit - došlo by ke zhoršení ovladatelnosti a s každým zakřivováním profilu na konci křídla se také zhoršuje nebezečí, že se tam urvou proudnice. Vůbec bych si to netroufal někomu doporučovat. nenene
U letadel typu 3D akrobat je zbytečné cokoliv takového dělat (mimo funkce výškovka - křidélka pro zalétnutí některých 3D obratů).
Jinak obecně platí to, co jsem už napsal pro různé typy modelů ("kanal" nenapsal u jakého modelu to bude zkoušet). Pokud má potřebu usnadnit si přistání a má třeba éro s větším plošným zatížením (které to skutečně potřebuje), pak nezbývá, než uvažovat o klasických vztlakových klapkách.
Moje rozřezávání křidélek je zase jiný případ - tam budu dělat vztlakové klapky dodatečně z důvodu vlekání. Su-31 létá poměrně rychle a pokud vlekám makety historických větroňů, potřebuji se přizpůsobit jejich přirozené rychlosti, aniž by mi hrozil pád z důvodu přetažení. Nechci se ale vzdát akrobatických evolucí, proto budu mít naprogramovaný letový režim, kdy mi rozdělená křidélka budou chodit spolu, jako před úpravou.




No vidíš já to mám vyzkoušené u těch typů co jsem jmenoval.Malou výchylku na přibrzdění a větší když mám fakt málo místa na přistání.Nedohaduju se ale u Funtany i Katany vyzkoušeno bez problémů.Přibrzdí to krásně,jen se musí kontrovat výškovkou,protože se zvedá trochu čumák,ale nic drastického.Nemluvím všeobecně ale jen o konkrétních typech kde to běžně dělám když létám a nemám místa nazbyt na přistání.Jak se s tím poperou ostatní letadla nemám vyzkoušené takže to netuším.Opravdu mnohokrát vyzkoušeno,vážně to nemyslím zle,ale že ty jsi ještě Laďas neřídil Funtanu. silenced nic ve zlým jen jsem vtipkoval.
Uživatelský avatar
Jiří­ Balada
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 323
Registrován: 31/3/2007, 21:42
Bydliště: Třebíč
Jméno: Jiří
Příjmení: Balada
Letiště: Dobkov u Chotěboře,Třebíč
Hangár: Diablotin,154 cm,MVVS 15cm
Velox 2,60 m, ZDZ 80 RV-J

Re: křidélka

Odeslatod kanal v 27/11/2009, 11:40

PetrM napsal:Jirko,
příště napiš i o jaké éro jde. Vše podstatné bylo napsáno. Hlavně to nezkoušej při přistání, ale ve výšce. Nasimuluj si podobnou rychlost jako na přistání ( bacha na zkreslení díky vzdálenosti) a zkoušej. Zkoušel jsem "naklapkovat" 3metrovku středoplocha akrobata a nic moc, půl metrů nad zemí pak pomohl jen motor 160 ccm. nenene Takže pěkně ve výšce !

Dík za radu,je to Giles pod 2m,ale tedˇ to zkouším na Telemastrovi 2,38m.Pánové obříci, to je teda něco!
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: křidélka

Odeslatod MomoBrut v 27/11/2009, 13:12

Jen abych to uzavrel, aby to bylo jasne, mam pocit, ze neni. Pokud striktne rozdelim modely na dva typy podle toho, "co s tema zatracenyma kridelkama pta se kdosi", pak je kategorie modelu s velkym nebo vetsim odporem se znacnou nebo nahlou brzkou ztratou vztlaku na minimalce a naopak velmi velmi dobre klouzave modely (typicky velke kompozitove tvarove ciste modely akrobatu nebo ucelovky). Prvni kategorie potrebuje vztlaky u korene kridla, aby byl dostatecny vztlak na pristani pri nizke rychlosti. Pokud ma model jen kridelka po cele delce nebo hure na konci, nelze tento problem resit nijak zasahem do souhlasneho ovladani kridelelek. Druha kategorie muze s vyhodou pouzit neco jako pravy opak vztlakovych klapek, souhlasne kridelka nahoru a je jedno, jestli jsou kridelka na konci nebo po cele delce. Je to jakysi "rusic" vztlaku, ktery se kompenzuje natazenim modelu a tim padem brzdenim celou plochou kridla.

Abych to uplne uzavrel, tak pokud se s modelem, ktery ma velkou klouzavost, pristava spravne (jak se to ma delat "postupne 3 zatacky s vytracenim rychlosti" nebo lepe pristani ve skluzu), tak zadne takove ficury nejsou potreba.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: křidélka

Odeslatod PetrM v 27/11/2009, 19:35

kanal napsal:
PetrM napsal:Jirko,
příště napiš i o jaké éro jde. Vše podstatné bylo napsáno. Hlavně to nezkoušej při přistání, ale ve výšce. Nasimuluj si podobnou rychlost jako na přistání ( bacha na zkreslení díky vzdálenosti) a zkoušej. Zkoušel jsem "naklapkovat" 3metrovku středoplocha akrobata a nic moc, půl metrů nad zemí pak pomohl jen motor 160 ccm. nenene Takže pěkně ve výšce !

Dík za radu,je to Giles pod 2m,ale tedˇ to zkouším na Telemastrovi 2,38m.Pánové obříci, to je teda něco!



Jirko, nerozumím.

mrkni do SZ

Petr
Petr M.
http://www.powerbox-systems.cz
fly fast, fly hard, turn left - prostě pylony :-)
Uživatelský avatar
PetrM
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 178
Registrován: 15/12/2008, 21:19
Bydliště: Krnov
Jméno: Petr
Příjmení: Makový
Letiště: LMK Krnov

Re: křidélka

Odeslatod PetrM v 27/11/2009, 20:01

Aby to nevypadalo, že mám nějaké tajnosti :

Akorát mne po druhém přečtení napadá: Možná jsem to blbě pochopil.

Buď ty klapky fungují a Jirka je hodnotí :
1.)..pánové obříci,to je teda něco...
a nebo
2.)... to je hodnocení příspěvků.

K těm tajnostem:
Jirko,
ta odpověď patřila na mne?
Víš, ono se špatně radí, když člověk neví jakého éra se dotaz týká.
Jinak se chová hornoploch, středoploch, dolnoploch. Proto tak rozmanité odpovědi, postavené na osobních zkušenostech.
Já tě z letiště neznám, takže nemůžu vědět, s čím lítáš a jak. Možná tak ostatní kolegové.
Přes zimu budu stavět hornoplocha vlečnou 3,8 m a tam budou klapky opravdu klapky , protože vlekám na závodech a přistává se na pár metrech. Na nějaké dlouhé rolování není čas. 5-10 větroňů musí být v 700 metrech do 10 minut. Takže vlečné se můžou ulítat. To je pak každý metr navíc na dráze poznat. Takže když dnes vyklesávám pod úhlem 80 stupňů s 18 kg akrobatem a není čas na vytracení rychlosti, bývá na dráze problém. Samozřejmě jsem dlouhý. U nové vlečné zase nebudu moci vyklesávat pod 80 st., protože bych ji odkřídlil ale plošné zatížení bude jiné než u 18 kg Gilese. Takže se těším na pravé klapky.....

Neber tady toto fórum jako nějaké super experty na obry. Každý se snaží nějak poradit druhému jak nejlépe umí.
Někdo to umí napsat jako Momobrut, jiný ne. Mira to ale podle mne napsal nejvýstižněji.
Petr
Petr M.
http://www.powerbox-systems.cz
fly fast, fly hard, turn left - prostě pylony :-)
Uživatelský avatar
PetrM
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 178
Registrován: 15/12/2008, 21:19
Bydliště: Krnov
Jméno: Petr
Příjmení: Makový
Letiště: LMK Krnov

Re: křidélka

Odeslatod Petr v 14/1/2014, 21:03

ahoj
po prostudování příspěvků z roku 2009 se chci jen informovat zda někdo efektně využíváte u akrobata ke snížení rychlosti na přistání vyklopení obou křidýlek cca o 15% nahoru. Mám Extru 330L 2,6 m a váze 16 kg a na přistání strašně klouže - chce to dlouhou dráhu. Pokud ji táhnu nataženou tak je to na hranici pádu do spirály. Letos to ale určitě vyzkouším. Pokud někdo již t přistáváte s vyklopením nahoru tak rád uvítám zkušenosti. Dík Petr
Uživatelský avatar
Petr
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 15
Registrován: 26/12/2013, 20:45
Jméno: Petr
Příjmení: Haltmar
Letiště: Štíty
Hangár: Piper 2,7 m
CAP 2,8 m
EXTRA 2,6 m
CURARE 1,7 m

Re: křidélka

Odeslatod kanal v 1/3/2014, 16:10

Petr napsal:ahoj
po prostudování příspěvků z roku 2009 se chci jen informovat zda někdo efektně využíváte u akrobata ke snížení rychlosti na přistání vyklopení obou křidýlek cca o 15% nahoru. Mám Extru 330L 2,6 m a váze 16 kg a na přistání strašně klouže - chce to dlouhou dráhu. Pokud ji táhnu nataženou tak je to na hranici pádu do spirály. Letos to ale určitě vyzkouším. Pokud někdo již t přistáváte s vyklopením nahoru tak rád uvítám zkušenosti. Dík Petr


Zdar,já mám EDGE 540 V3 o roz.1650mm,je to opravdu při přistání rychlý a dlouhý,někdo říká křidýlka dolů a někdo zase nahoru,takže bych se to taky rád dověděl od zkušenějších.Až to Petře zkusíš,tak dej vědět.Dík Jirka
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Další

Zpět na Začátečník

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron