RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Letadlo na vyblbnutí - Direkt nebo Hary?
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=1091
Stránka 1 z 1

Autor:  Kovboj [ pát 20.05.2005 9:09 ]
Předmět příspěvku:  Letadlo na vyblbnutí - Direkt nebo Hary?

Chci si koupit jednoduché éro na vyblbnutí na louce. Ve výběru mám Direkta (na rozdíl od Tora díky 'trupu' aspoň trochu připomíná letadlo) nebo Hary od Telinku. Na webu výrobce není nic o délce letu a doporučených bateriích. Máte někdo zkušenost, jak dlouho mohou letět na sedmičlánek 600 mAh nebo sedmičlánek 1050mAh (tyhle baterie mám a nechce se mi kvůli tomu kupovat nové). Zlášť u toho Direkta s přímým pohonem se bojím délky letu...

Autor:  MakoBear [ pát 20.05.2005 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

Koupil jsem Direkta prave proto, ze mi pripominal vice letadlo :-)
Leta na muj vkus bezvadne a vydrzi i pres cumak vcelku dost.
Krehci jsou smerovky - pokud jsou z cerneho EPP - "vykusuji se "
z bíleho jsou odolnejsi. Po vymene motoru ( uz zacal spis vrcet nez se tocit ) za normalni neprecasovanou 280 mam problemy trochu s dynamikou letu. Jelikoz jsem mel i problemy s prokluzujici az padajici puvodni vrtulí jogurtovkou - nahradil jsem ji spolu s motorem za nejmensi graupnerku sklopku. Sice vyrazne vzrostla doba motoroveho letu na 570 s - aspon podle stopek spoustenych plynem na vysilaci - ale plazi se to na hranici padovky. Puvodni jogurtovka byla lepsi ale jelikoz je zrejme primarne urcena pro 400 motor ( prumer hridel 2,3 mm ) na 280 po chvili zacne prokluzavat az upadne. ( i pres lepeni CA, loctite - jenom ocinovani jsem nezkousel ). Doba letu podle mne na plny plyn 3 minuty ( puvodni konfigurace na cca 10 minut s vrtuli Graupner. Musim ale pochvalit vyrobce - co se tyce nahradnich dilu reaguje kosmicky rychle. Druhy den po mailu jsem to mel na prodejne Hobby teamu. Nyni po zkusenostech a trablech hlavne s vrtuli - to je podle mne slabe místo Directa - bych sel v ramci Tve otazky radeji do Tora viz i motor,prevodovka = delsi let nebo radeji do fokyho - ale to uz neni asi zcela na vyblbnutí .Nevim totiz co si presne pod tim predstavit. Na Rc groups byl prispevek o vymene 280 za 300 - ale mel bych obavy jak pak vyjde teziste. Mne to vyslo vzadu, musel jsem trochu hnout s baterkama. Je to lepsi nasucho sestavit s osazenim RC komponent - kam vyjde teziste . Dovazovat to na cumaku mi pripada zbytecne gramy navic. Rozhodne olep cumak paskou se skel. vlakny - bez toho si osklive pomuchlas trup a pres vyrez s baterkama dej sirokou gumu. Pri tvrdsim pristani hledat vyskocene baterky - i kdyz to jsou zlute 650 od telinku, v jeteli je lahudka. Pridal jsem si tam i piskle, zpocatku nez jsem to trosku dostal do ruky, ho hledat i v cca 20cm trave, i pres nastrik piper zlutou v kombinaci s ohnivou cervenou, byla vec na dlouhe minuty

Autor:  dodox [ pát 20.05.2005 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Direct lita, ale chce to do nej koupit 280 race a nejlepe ho jeste precasovat. S originalem je to bida!
S protacenim vrtule zatim problem nemam, ale nesmi se s tim zas az moc blbnout. Kdyz se hodne rychle stahne plyn a na regulatoru je zapnuta brzda, tak se muze stat leccos.
Jinak litam na lionky 1850.
Cumak dostava obcas zabrat, ale lehce se vyspravi purexem.
Jinak to vydrzi hodne, dokonce i srazku s kamionem ;-)

Autor:  NuClear [ sob 21.05.2005 9:41 ]
Předmět příspěvku:  Unašeč na jogurtovku

Já jsem měĺ DIRECT taky. Poháněl jsem to Motorem Mig 280 Racing a aku 3S Lipol 1250 a 1500mAh. Regl tam byl TEMA Supra 8.
Akorat jsem trošku musel motor posunout dopředu kvůli těžišti.

Aby mi vrtule nepadala, použil jsem kovový unašeč pro Guntherku (tuším že to vyrábí HOREJSI a pozor je to ten na menší průmer S280 - vyrábí se i pro SPEED 400).
Ten se lepí na hřídel motoru, stejně jako se lepí pastorky v převodovkách MP JET.
Motor se po výměně za Racing přestal s Lipolkami hřát a konečně to mělo trochu výkon. Ale stříďák je stříďák.....

Autor:  MakoBear [ sob 21.05.2005 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

diky za radu, o kovovem unaseci pro jogurtovku jsem nevedel, po pokusech s graupnerima vrtulema , ktere se mi jinak osvedcily, si myslim ze pro directa je jogurtovka optimální volba, stridak je stridak, ale skladal jsem do directa co dum dal a mam ho jako vozemboucha :-) takze mi stridak pripadá jako luxus.

Autor:  NuClear [ sob 21.05.2005 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Unasec Horejsi

Tady je link na ten unasec

http://www.horejsi.cz/czech/prislusenst ... vitext.htm

Autor:  Dave0402 [ ned 22.05.2005 16:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Unašeč na jogurtovku

NuClear píše:
Já jsem měĺ DIRECT taky. Poháněl jsem to Motorem Mig 280 Racing a aku 3S Lipol 1250 a 1500mAh. Regl tam byl TEMA Supra 8.
Akorat jsem trošku musel motor posunout dopředu kvůli těžišti.

Aby mi vrtule nepadala, použil jsem kovový unašeč pro Guntherku (tuším že to vyrábí HOREJSI a pozor je to ten na menší průmer S280 - vyrábí se i pro SPEED 400).
Ten se lepí na hřídel motoru, stejně jako se lepí pastorky v převodovkách MP JET.
Motor se po výměně za Racing přestal s Lipolkami hřát a konečně to mělo trochu výkon. Ale stříďák je stříďák.....


Ty poháníš MIG 280 Racing 3S LiPolama? Není to na něj moc velké napětí? Jak dlouho to ten motorek vydrží?

Díky David

Autor:  NuClear [ ned 22.05.2005 21:17 ]
Předmět příspěvku:  MIG 280 Racing

Tohle jsem našel na webu:
http://jino.inshop.cz/inshop/scripts/pr ... nd=7476011

Píšou, že Mig 280 Racing je stavěný na trochu vyšší napětí než klasická 280tka. Ale na plášti je stále 6V.
Ještě stránka výrobce:
http://www.megamotor.cz/cze/motor_detai ... prod_id=75

Sice to není napětí plných Lipol, ale na moje rekreační polétání to stačilo. Model jsem Žádné problémy při chodu na 3S jsem u něho nepozoroval až do prodeje. (Stejně jako používám SPEED 400 na 3 články a v poho.)
Pokud buděš zběsile lítat každý den, dá se předpokládat, že motor časem usmažíš. Pak už zbývá rozhodnout se, jestli to za tu stovku stálo.....
Mě to vyšlo a ještě jednou připomínám, že jsem tam měl Guntherku!

Autor:  MakoBear [ pon 23.05.2005 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

Kovboji - koupil jsi toho haryho/fokyho ? pokud ano - jake to je ero ?

Autor:  NuClear [ pon 23.05.2005 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Hary

Haryho jsem měl 2x. Poprvé to bylo ROTO. To se liší pouze tím, že má ovládanou i směrovku (je zbytečná) a má podvozek. Jinak je to tuším naprosto identické éro. To jsem ulítal k smrti - rozpadlo se používáním a lepeníém. Podruhé jsem měl Haryho. Obě letadla létali moc pěkně. Kór když jsem to osadil stříďákem. Hlavně jsem chtěl něco, co připomíná letadlo, abych si v tu chvíli odpočinul od samokřídla. Jinak to lítá moc pěkně, alespoň podle mého.

Autor:  Dave0402 [ pon 23.05.2005 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

NuClear - díky za odpovědi :)

Autor:  Kovboj [ pon 23.05.2005 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

MakoBear píše:
Kovboji - koupil jsi toho haryho/fokyho ? pokud ano - jake to je ero ?


Koupil jsem Haryho (nemecka letadla z druhe svetove mi proste nesedi). Mam ho slepeneho, uz jen zbyva ho nabarvit. Jeste budu asi muset koupit baterie, chtel jsem do toho dat 7-mi clanek 1050mAh, ale to by bylo nejspis dost tezke. Uz jen nenabarvene kompletne osazene letadlo bez baterii ma nejakych 270 gramu, muj sedmiclanek myslim neco kolem 170 a to uz je asi moc :-( Takze asi budu muset jeste investovat do Lionek 1100 VT. Jinak uz takhle bez baterii je to ero dost tezke na cumak, baterie budu muset dat o dost vic dozadu nez jak je vyrez v kridle.

Autor:  MakoBear [ pon 23.05.2005 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

diky za vsechny odpovedi :-) ale chtel bych vyuzit situace a svuj dotaz jeste trochu zkomplikovat - vaham mezi cobrou od potenskeho a mezi foky/harry.. Na tema Cobra/Foky uz bylo v diskuzi napsano toho dost ale zajimal by mne hlavne nazor a srovnani nekoho ,kdo mel obe v ruce - chtel bych neco maleho na poletani ( nechci tomu rikat akrobacie - to je prilis silne slovo :-) v malem prostoru ( ne v hale ale v lomu s krasnym pazitem :-) s trochou vykonu navic - v tom vychazi lepe ta cobra s puvodni potenskeho DC pohonem i kdyz de facto mi to se stridakem od potenskych vychazi drazsii cca "pouze " o tisic. A samozrejme tudiz dilema dc / ac motor. I kdyz Nuclear bezesporu ma jasno :-)

Autor:  Kovboj [ ned 26.06.2005 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud by někdo z vás lítá na Harrym, tak mám jeden tip. Zkuste tam dát místo dvoulisté vrtule FSK skládací čtyřlistou, taky od FSK. Podle mého názoru to o dost zlepší letové vlastnosti - je lepší jak tah na plné obrátky, tak rozsah letových rychlostí. Odběr jsem neměřil, ale podle výdrže mám pocit, že oproti originálu nijak nestoupnul, možná dokonce naopak.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/