Autor |
Zpráva |
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Tak co me asi nejvic kazi radost ze spalovacich motoru je zhaveni. Mel jsem to pres jeden Ni-Cd clanek s pripajenymi dratky, coz ma tyto nedostatky:
1) Nevim, zda svicka opravdu zhavi - da se resit merakem.
2) Ustavicne mi upadavaji ty pripajene dratky.
3) Baterka se pomerne brzy vybije.
Kdyz me pak motor ne a ne naskocit, tak neustale resim, kde je chyba a obvykle se ukaze, ze selhalo zhaveni.
Vzhledem k tomu, ze se mi vcera povedla klasika - hodil jsem batekru do batohu, kde se vyzkaratovala o imbusove klice. Z batohu se vyvalil kour a clanek je v pytli. Nyni zvazuji toto:
Aku (Pb):
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=55&zbozi=554
pripdane kvuli hmotnosti:
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=55&zbozi=553
Nabijecka (mam Ultramat 10, ktery neumi Pb):
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?kategorie=111&zbozi=1119
Myslite, ze to je dobry napad a nebo mam radeji zustat u Ni-Cd a nejak lepe udelat ty dratky + k tomu dat nejaky meracek, zda to zhavi?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
houba_
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:28 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.10.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Hradec Kralove
|
co ja vim tak ultramat 10ka umi nouzove nabijet i PB
staci dat 4 clanek lipol a maly nabijeci proud
sam to odzkouseny zatim nemam i kdyz 10 ultramata mam (nebyl zatim cas)
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
houba_ píše: co ja vim tak ultramat 10ka umi nouzove nabijet i PB staci dat 4 clanek lipol a maly nabijeci proud
sam to odzkouseny zatim nemam i kdyz 10 ultramata mam (nebyl zatim cas)
to bych v pripade 2V gelovky nevidel jako dobry napad
pouzivam tu mensi gelovku 4,5Ah a je v pohode, dobijet se ma max 450mA takze ta nabijecka by celkem sla
mel sis tehdy vzit radsi celou tu zhavici koncovku ikdyz byla drazsi
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
Problem Ultramatu 10 je v tom, ze umi nabijet maximalne 5 hodin v kuse a Pb akumulator s kapacitou 11 Ah by potreboval nabijet odhadem pres 20 hodin.
Tahle nabijecka stoji 200,- coz je slusna cena a snad by mohla i fungovat.
J3enda: Nojo, to jsem zase chtel usetrit na nespravnem miste...
A jak resis vyssi napeti? Mas tam 3 m dratu, jak se doporucuje a nebo doufas, ze svicka vydrzi?
Naposledy upravil Vzduchoplavec dne čtv 15.06.2006 11:38, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
dynty
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 31.3.2006 Příspěvky: 62 Bydliště: hradec kralove
|
no ja bych si poridil cely set power panel a nejake to pbcko a dlouhou zhaci trubku je to nejjednodusi a nejlepsi sice drazsi ale zase na cely zivot
|
|
Nahoru |
|
|
houba_
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:38 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.10.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Hradec Kralove
|
6V Pb - jako 2clanek Li-pol
12V Pb - jako 4clanek Li-pol
nastavit maly proud a nabijeni jeste omezit casem aby nedoslo k prebiti
tak to by mela ultramatka 10 a 14 umet
ale stejne nejlepsi koupit startbox se starterem zhavici koncovkou a powerpanelm a je to vsechno pohromade
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
mam svicky ASP a ty to s prehledem vydrzi, dokonce z nicd se ani poradne nerozsviti
zkus to nejdriv s 3m kabelem a podle toho jak to bude svitit, ho zkrat nebo zahod, na meracek se vyprdni, kdyz mas slabou baterku, tak zmerenim se ti stejne nenabije, pokud motor chyta tak jak ma, nebudes ho potrebovat
powerpanel jsou vyhozeny penize, vetsina je jich proudovejch a ne napetovejch jak by to melo spravne byt
navic kdo by se tahal s 12V baterkou, to ma smysl teprve pokud budes chtit i starter a el.pumpu
|
|
Nahoru |
|
|
houba_
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.10.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Hradec Kralove
|
startovat bez starteru je peknej vopruz
raci budu tahat 12V
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
ke starteru bych se nikdy nesnizil
moje motory chytaj maximalne na treti protoceni, vopruz je to s novym motorem, to uznavam
|
|
Nahoru |
|
|
houba_
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 4.10.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Hradec Kralove
|
mno pokud ho mas zozstelovanej nebo novej motor je to sileny ho nahazovat furt dokola rukou ...
je pravda ze pokud ses zkusenej motorar a mas motor zabehnuty tak to jde i bez starteru ... ale proc si to neusnadnit )
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 15.06.2006 11:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
No pumpu mam od vcerejska rucni - paradne funguje a jsem nadsen.
Starter je sikovna vec i kdyz vcera jsem si nevhodne velkym nastavcem starteru znicil vrtulovy kuzel. Normalne mi motor startuje v pohode rukou, ale vcera v tom ukrutnym vedru jako na potvoru delal problemy. Reknu vam - lilo ze me jako z konve! Nicmene startovani rukou zatim nevzdavam.
Abych to tedy shrnul - nakup Pb akumulatoru celkem schvalujete. Super to jsem chtel slyset.
Jeste k tomu meracku - ten meracek neukazuje pouze stav baterie, ale po pripojeni ukazuje i odber, takze hned je jasne, ze svicka opravdu zhavi a clovek neni v podezreni, ze motor nechyta kvuli zhaveni.
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: čtv 15.06.2006 12:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
pokud mas starter, tak si kup skutecne powerpanel a 12V gelovku, prece nebudes tahat nekolik baterek? Popripade pokud jses vsude autem, tak se to da nakrmit rovnou z auta.
|
|
Nahoru |
|
|
Vzduchoplavec
|
Napsal: čtv 15.06.2006 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.4.2006 Příspěvky: 3536 Bydliště: Velke Prilepy - Praha Zapad
|
To nebyl muj starter - byl pujceny a sahl jsem po nem jen z toho duvodu, ze me uz opoustely sily. Po prvnim zatoceni jsem si vsak zmrvil vrtulovy kuzel a nakonec se stejne ukazalo, ze mam prave vybitou zhavici baterku...
|
|
Nahoru |
|
|
Kubik777
|
Napsal: sob 17.06.2006 9:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.2.2006 Příspěvky: 792 Bydliště: Praha 8
|
A jeste ohlende power panelu. Skoro vsechny reguluji proud a ne napeti, coz urcite neni to prave orechove ale fungovat to preci musi kdyz to prodavaji. Co se tedy muze stat popr, jak to nici svicku. A jake jsou idealni hodnoty pro zhaveni (proud, napeti...)
|
|
Nahoru |
|
|
blacklight
|
Napsal: sob 17.06.2006 10:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2006 Příspěvky: 972 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
na malé motory je ten startér super věc , třeba 2,5 nebo 1,5 to je mazec startovat to rukou , to chce si asopň na záběh a prvních 10 hodin chodu ten startér od někoho půjčit
ale jinak na většinu větších motorů to není třeba
já jsem na pole vždycky tahal 7AH 12V pb aku , ale to končí - co jsem pořídil 12,7 tak beru jen žhavení , palivo a vysílačku
_________________ Katana 3m ZDZ160 a další 3m v přípravě
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|