OT: elektro vs spalovak

Klábosení jen tak a o čemkoliv.

OT: elektro vs spalovak

Odeslatod vit21 v 21/1/2010, 10:21

Letu zdar!
nedá mi to abych si trošku rýpnul. Letadlo od dvou metrů výš prostě musí vrčet a čoudit. Elektrika je fajn na uvaření kafe a točení grilu. Tam se ta investice neprodraží. :-O :-O. Náklady na provoz, ale hlavně na pořízení jsou prostě nesrovnatelné a zřejmě ještě chvíli budou. :cry: A na závěr, rozhodně víc mi voní spálený benzín než spálený regulátor. :jester: Ale každý to určitě vnímáme jinak. flyboy
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod andy1pl v 21/1/2010, 10:27

vit21 napsal:Letu zdar!
nedá mi to abych si trošku rýpnul. Letadlo od dvou metrů výš prostě musí vrčet a čoudit. Elektrika je fajn na uvaření kafe a točení grilu. Tam se ta investice neprodraží. :-O :-O. Náklady na provoz, ale hlavně na pořízení jsou prostě nesrovnatelné a zřejmě ještě chvíli budou. :cry: A na závěr, rozhodně víc mi voní spálený benzín než spálený regulátor. :jester: Ale každý to určitě vnímáme jinak. flyboy


Tak, tak ..... clap vrčet a čoudit ..... clap

Je to take muj pohled .....
Extra 260 " SP-KAM " ; Extra 300 " SP-FAM "
http://www.lmk-castkovice.cz
Uživatelský avatar
andy1pl
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 348
Registrován: 29/9/2008, 22:01
Bydliště: Vysocina
Jméno: Andy
Příjmení: Migus
Letiště: Částkovice u Pelhřimova
Hangár: ExtremeFlight Extra 300 Extra 260 2,2m
Cessna 152 2,1m
Mini Diablo JR ; Flash EPP, SU26 EPP

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod Zdeněk Šubrt v 21/1/2010, 10:44

vit21 napsal:Letu zdar!
nedá mi to abych si trošku rýpnul. Letadlo od dvou metrů výš prostě musí vrčet a čoudit. Elektrika je fajn na uvaření kafe a točení grilu. Tam se ta investice neprodraží. :-O :-O. Náklady na provoz, ale hlavně na pořízení jsou prostě nesrovnatelné a zřejmě ještě chvíli budou. :cry: A na závěr, rozhodně víc mi voní spálený benzín než spálený regulátor. :jester: Ale každý to určitě vnímáme jinak. flyboy


Taková slova rád poslouchám :-) flyboy
Uživatelský avatar
Zdeněk Šubrt
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 566
Registrován: 29/10/2007, 11:20
Bydliště: Teplice
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Šubrt
Letiště: LK TEPLICE
Hangár: VELOX 2,2
YAK 54 QQ 2,2
FUNTANA 125
Diablotin ZG 20

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod lv v 21/1/2010, 10:54

vit21 napsal:Letu zdar!
nedá mi to abych si trošku rýpnul. Letadlo od dvou metrů výš prostě musí vrčet a čoudit. Elektrika je fajn na uvaření kafe a točení grilu. Tam se ta investice neprodraží. :-O :-O. Náklady na provoz, ale hlavně na pořízení jsou prostě nesrovnatelné a zřejmě ještě chvíli budou. :cry: A na závěr, rozhodně víc mi voní spálený benzín než spálený regulátor. :jester: Ale každý to určitě vnímáme jinak. flyboy

Žiješ ešte v minulom storočí :looool:
Elektrika je cenovo zrovnateľná v akrobatoch už do 2,2m (v reakcii na knipel je na tom samozrejme lepšie)
A čo sa týka smradu benzínu, ten predsa mám z centrál jupiiija
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod jardarc v 21/1/2010, 11:24

lv napsal:
vit21 napsal:Letu zdar!
nedá mi to abych si trošku rýpnul. Letadlo od dvou metrů výš prostě musí vrčet a čoudit. Elektrika je fajn na uvaření kafe a točení grilu. Tam se ta investice neprodraží. :-O :-O. Náklady na provoz, ale hlavně na pořízení jsou prostě nesrovnatelné a zřejmě ještě chvíli budou. :cry: A na závěr, rozhodně víc mi voní spálený benzín než spálený regulátor. :jester: Ale každý to určitě vnímáme jinak. flyboy

Žiješ ešte v minulom storočí :looool:
Elektrika je cenovo zrovnateľná v akrobatoch už do 2,2m (v reakcii na knipel je na tom samozrejme lepšie)
A čo sa týka smradu benzínu, ten predsa mám z centrál jupiiija

Ale máš zbytečné ztráty když spaluješ benzin v centrále a ne v letadle
Uživatelský avatar
jardarc
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 210
Registrován: 26/3/2007, 08:30
Bydliště: Zlí­n
Jméno: Jaroslav
Příjmení: Návoj
Letiště: Žabárna + Holešov
Hangár: SU 29 krill 3m ZDZ 160 RVJ prodáno
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod lv v 21/1/2010, 11:34

jardarc napsal:Ale máš zbytečné ztráty když spaluješ benzin v centrále a ne v letadle

O tom tu reč nebola nenene
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod FAF v 21/1/2010, 12:16

Omlouvám se , ale prosím pouze o konkrétní rady. Na KYDY je diskuze MH ! Děkuji.
FAF napsal:Pánové, prosím o radu . čím napájet motor AXI 5345/14 ? Je to do 3d akrobata rozpětí 2200mm , hmotnost přibližně 5500-6000 g (včetně aku). Předpokládám, že asi nejlepší volba je LiPol HYPERION G 3 . Jakou zvolit kapacitu ? Existuje ještě možnost použít i jiné LiPol aku - ekonomická varianta ? Jaká je životnost ? Jaký je vhodný regulátor ? Omlouvám se za moc otázek , ale v této velikosti s elektropohonem nemám žádnou zkušenost . Prostě ,jestli můžete podělte se o své praktické zkušenosti ! Moje další otázky jistě časem přibudou . :-((( :-((( :-((( :-(((
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod vit21 v 21/1/2010, 15:33

Letu zdar!
hmmm hmmm hmmm .
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod vit21 v 21/1/2010, 16:34

Žiješ ešte v minulom storočí :looool:
Elektrika je cenovo zrovnateľná v akrobatoch už do 2,2m (v reakcii na knipel je na tom samozrejme lepšie)
A čo sa týka smradu benzínu, ten predsa mám z centrál jupiiija[/quote]

Letu zdar!
Tak jsem si udělal malý průzkum trhu a musím nesouhlasit. :precti:
Pro srovnání pohonů
AXI motor - cca 6500,-, Regl opto - 2500,- 3000,-, 10S 5000 3 gen - cca 9000,- Kč a jsou potřeba 2 a více podle intenzity létání čili dva ks cca 18 000,- plus kvalitní nabíječ a při tomto množství článků spíše dva ks cca 14 000,-Kč
sečteno podtrženo 41 000,-Kč. A držím se spíše spodní cenové hranice.
Benzín
DA 50- 15 000,-, DLE 55- 8 500, - 10 000,-, MVVS 45 MG -14 000,- MVVS 50 Irs 15 000,- + baterky na zápalko řádově cca do 1000,-
Nemůžu si pomoci, ale pořád zde mám rozdíl v pohonu 25 000,- Kč ve prospěch benzínu. A nezlob se na mne za ty peníze oželím tu přesnější reakci na plyn jupiiija a klidně v tom minulém století ještě chvíli počkám :looool:
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod lv v 21/1/2010, 17:24

vit21 napsal:AXI motor - cca 6500,-, Regl opto - 2500,- 3000,-, 10S 5000 3 gen - cca 9000,- Kč a jsou potřeba 2 a více podle intenzity létání čili dva ks cca 18 000,- plus kvalitní nabíječ a při tomto množství článků spíše dva ks cca 14 000,-Kč
sečteno podtrženo 41 000,-Kč. A držím se spíše spodní cenové hranice.
Benzín
DA 50- 15 000,-, DLE 55- 8 500, - 10 000,-, MVVS 45 MG -14 000,- MVVS 50 Irs 15 000,- + baterky na zápalko řádově cca do 1000,-
Nemůžu si pomoci, ale pořád zde mám rozdíl v pohonu 25 000,- Kč ve prospěch benzínu. A nezlob se na mne za ty peníze oželím tu přesnější reakci na plyn jupiiija a klidně v tom minulém století ještě chvíli počkám :looool:

Teraz si skúsim ja nesúhlasiť:
10S LiPol 25C 142€ = 3550Kč 2x (bidiž) 7100Kč = palivo
Motor 6500Kč kvalitný (3500Kč slušný na úrovni DL)
Regulátor 3500Kč (slušný 3000Kč)
Slušný nabíjač 5000Kč
Spolu 22100Kč drahšia verzia
________________
DA 50 15000Kč
Benzín na sezónu 2500Kč
Servo na karburátor 500Kč
Kanister 150Kč
Pumpa 250Kč
Nádrž s príslušenstvom 300Kč
Akumulátor na zapaľovanie 500Kč
Kvalitný nabíjač 3000Kč
Spolu 22200Kč
______________

Takže suma summarum to isté v kvalitnejšej verzii liar
A zabudol som na energiu na nabíjanie. To je vaše plus :mír:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod Dzordzik v 22/1/2010, 08:24

Nedá mi to, ale souhlasím s LV, kdo nezkusil není vyloženě zaujatý proti elektrice nepochopí. Pohodlí, čistoté ero, žádný smrad, (regl jsem nikdy nespálil), možnost hangárovat i v bytě, to s benzínem moc nejde, rozhodně lepší reakce pohonu, důležité pro 3D kravení, tohle jsou plus. Mínus je jen jedno, pokud někdo létá opravdu hodně, potřebuje opravdu silný nabíječ a alespoň 2 sady. Jakmile se zvýší kapacity akku a sníží ceny, tak už kromě toho vrčení nebude jediný důvod benzín použít. Provozní náklady taky nejsou nejnižší, hlavně u větších kubatur. Ale to je na česti každého soudruha. Já lítal oboje a uznávám, že v současné době mají oba dva druhy pohonu svoje nepopiratelné přednosti a je na každém co do jakého modelu přeferuje. Já bych do 2,2 šel do elektriky, nad do benzínu, v současné době.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 964
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod lerosta v 22/1/2010, 09:43

Souhlas, akorát bych tu elektriku zatím dával tak max do té 2m. Je to, ale určitě o osobních preferencích. Mám elktro 3D akrobat (sice jen malý na trénink) a 2,2 benzín. Vůně spáleného benzínu a ten zvuk motoru u většího éra mě prostě bere a elektriku bych do toho asi nechtěl dávat. Opravdu stupidně působí větší polomakety WWII (nad 1,8m) s elektropohonem, to fakt sorry ouou. Nicméně diskuze se opravdu trochu zvrhla, jelikož dotaz byl na pohonné aku a ne jestli elektro či benzín, autor má asi jasno :-).


Dzordzik napsal:Nedá mi to, ale souhlasím s LV, kdo nezkusil není vyloženě zaujatý proti elektrice nepochopí. Pohodlí, čistoté ero, žádný smrad, ...
Uživatelský avatar
lerosta
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 356
Registrován: 3/4/2009, 21:18
Bydliště: Brno
Jméno: Rosťa
Příjmení: Lesniak
Letiště: Brno-Medlánky
Hangár: EF EDGE 48" EXP, r 1,2m
Bf-109E, r1,85m
EXTRA 330SC 2,8m

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod FAF v 22/1/2010, 10:34

Autor jasno nemá . Stále čeká na konkretní připomínky či řešení !
lerosta napsal:Souhlas, akorát bych tu elektriku zatím dával tak max do té 2m. Je to, ale určitě o osobních preferencích....


Dzordzik napsal:Nedá mi to, ale souhlasím s LV, kdo nezkusil není vyloženě zaujatý proti elektrice nepochopí. Pohodlí, čistoté ero, žádný smrad, (regl jsem nikdy nespálil),...

:cry:
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod Zdeněk Šubrt v 22/1/2010, 10:56

Problém s odpovědí na danou otázku je asi v tom, že většina pilotů používá v této velikosti modelů benzinové motory. Těch, kteří mají zkušenosti s el. pohonem akrobatů větších 2 metrů je zatím asi velmi málo.
Uživatelský avatar
Zdeněk Šubrt
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 566
Registrován: 29/10/2007, 11:20
Bydliště: Teplice
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Šubrt
Letiště: LK TEPLICE
Hangár: VELOX 2,2
YAK 54 QQ 2,2
FUNTANA 125
Diablotin ZG 20

Re: Pohonné aku 3D akrobat

Odeslatod Tibor v 22/1/2010, 17:27

lv napsal:
vit21 napsal:AXI motor - cca 6500,-, Regl opto - 2500,- 3000,-, 10S 5000 3 gen - cca 9000,- Kč a jsou potřeba 2 a více podle intenzity létání čili dva ks cca 18 000,-...

Teraz si skúsim ja nesúhlasiť:
10S LiPol 25C 142€ = 3550Kč 2x (bidiž) 7100Kč = palivo
Motor 6500Kč kvalitný (3500Kč slušný na úrovni DL)
Regulátor 3500Kč (slušný 3000Kč)
Slušný nabíjač 5000Kč...

Ešte si zabudol zaučtovať perbutanovú hadičku z kanistra do modelu na tankovanie (cca 100Kč), a tiahlo k servu karburátora (cca 10Kč). Neviem, neviem, či neprejdem na elektriku? :-D
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: OT: elektro vs spalovak

Odeslatod kingfisher v 22/1/2010, 17:32

A nadto, přestože v základní kalkulaci s lv musím souhlasit, v reálu to není pro každého takto dané. Pokud už benzín létá, odpadají mu jakékoliv náklady na kanystr a pumpu (sice drobné, ale...) a nádrž si namísto koupené vysekne z petky + šroubení a filtr, tedy za polovic. No a náklad na benzín, při 0,5 l nádrži a 30 Kč za litr málokdo udělá těch 160 startů ročně, zvlášť pokud to není jeho jediný stroj. Takže kalkulace dobrý, ale každý soudruh to má jinak hozený do reality.
Přestože se sám chystám na 1,8 akroelektro a mám nabíjecí zázemí, tedy odpadá část investice, je mi jasné, že ne každý je schopen a ochoten vrhnout investici do všeho naráz s vidinou následných minimálních provozních nákladů a naopak upřednostní menší náraz na začátku a postupně třeba vyšší náklady za benzín apod.
Tedy nemá to asi cenu nekonečně rozmazávat, možná by spíš nebyla špatná tabulka srovnání různých typů elmot + benz.mot, tech.parametrů + měření apod. aby si každý, kdo na tohle rozcestí v budoucnu dojde mohl juknout, jak to zrovna vypadá a zač je toho finanční loket....
Uživatelský avatar
kingfisher
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 164
Registrován: 17/5/2007, 23:17
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Mach
Letiště: Mala Strana u Městce Králové
Hangár: Funtana 2,6m (ve stavbě), EF Extra 78", Wind 110E, Extravaganza-Telink

Re: OT: elektro vs spalovak

Odeslatod Jiří­ Balada v 22/1/2010, 19:17

Já myslím soudruzi,že dožiju už s benzínem a elektro nechám mladším soudruhům.Je jasné že el má spoustu výhod ale jde taky i o celkový dojem z letu a zvuk spalovacího motoru aspoň mě lahodí daleko víc než pištění elekter.V mém případě mě taky baví seřídit si karburátor,pohrát si s tím,upatlat se od benzínu a kolikrát si jen nastartuju motor a poslouchám tu krásnou hudbu a hned mám lepší náladu.Asi je to tím,že jsem se narodil v minulém století a jako mladík hltal Velkého Waldo Peppera nebo Báječné muže na letajících strojích.
Uživatelský avatar
Jiří­ Balada
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 323
Registrován: 31/3/2007, 21:42
Bydliště: Třebíč
Jméno: Jiří
Příjmení: Balada
Letiště: Dobkov u Chotěboře,Třebíč
Hangár: Diablotin,154 cm,MVVS 15cm
Velox 2,60 m, ZDZ 80 RV-J

Re: OT: elektro vs spalovak

Odeslatod Fly models v 22/1/2010, 21:22

Jiří­ Balada napsal:Já myslím soudruzi,že dožiju už s benzínem a elektro nechám mladším soudruhům.Je jasné že el má spoustu výhod ale jde taky i o celkový dojem z letu a zvuk spalovacího motoru aspoň mě lahodí daleko víc než pištění elekter.V mém případě mě taky baví seřídit si karburátor,pohrát si s tím,upatlat se od benzínu a kolikrát si jen nastartuju motor a poslouchám tu krásnou hudbu a hned mám lepší náladu.Asi je to tím,že jsem se narodil v minulém století a jako mladík hltal Velkého Waldo Peppera nebo Báječné muže na letajících strojích.

Zcela s tebou Jiří souhlasím benzín je benzín ale i elektro pohon má také své výhody.Neboť můj syn Martin lítá elekro pohon v RCA a F3P tak si ho někdy dobírám až i někdy dráždím slovy ,že nejlepší elektro pohon je ten, do kterého se leje benzín. Usměje se a odpoví že na elektro benzín výkonem nemá a sám jsem viděl že je to pravda. Ale zvuk dvouválcového benzínového motoru se krásněji poslouchá než eletrika. Takže zdravím všechny nadšence benzínových a elektických pohonů. :victory:
[color=#0000BF][/color]
Uživatelský avatar
Fly models
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 46
Registrován: 1/4/2007, 01:08
Bydliště: Karviná
Jméno: Miroslav
Příjmení: Hauk
Letiště: Hoheneger LMK Meteor Havířov
Hangár: Katána 33% Krill model motor DA-100. YAK-54
rozpětí 2,26 DA 50. YAK 55 M Krill model DA-100

Re: OT: elektro vs spalovak

Odeslatod Maty v 24/1/2010, 13:49

Jako zarytý příznivec všeho co vrčí a kouří není můj náhled asi zcela objektivní. Do nedávna bylo všechno co provozuji spalovací. Časy se mění a víc nežli polovina mých modelů je elektro , letadel i aut.
Cena velkých pohonů je zatím v jejich neprospěch a to nemluvím o tom jak dopravit kwh na letiště (zásuvku tam zatím nemáme ). Menší pohony do 2m jsou jasně ve prospěch ampérů není mi to po vůli ale je to tak.
Maty
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 38
Registrován: 3/7/2007, 07:40
Bydliště: Pardubice
Jméno: Martin
Příjmení: Kubík
Letiště: Rokytno


Zpět na Chat

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků

cron