Stránka 1 z 2

Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 8/12/2009, 21:40
od bony
Dobrý večer všem,

měl bych dotaz ohledně benzínového motoru a sice, jaký je nejmenší velikostí i obsahem. Měl by nahradit 15ku mvvs v letadle Christen Eagle 1,3m. Motor sice zvládal tahat dobře, ale raději bych opustil metyl jednou provždy.

Díky

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 8/12/2009, 21:56
od Jiří­ Balada
bony napsal:Dobrý večer všem,

měl bych dotaz ohledně benzínového motoru a sice, jaký je nejmenší velikostí i obsahem. Měl by nahradit 15ku mvvs v letadle Christen Eagle 1,3m. Motor sice zvládal tahat dobře, ale raději bych opustil metyl jednou provždy.

Díky


Nejmenší o kterém mám tucha je Zenoah Titan o obsahu 20 kubíků.A myslím,že jsem někde zahlédl i benzínový Webra Speed který měl ještě menší obsah.Ale z těch běžně dostupných znám jen toho Titana.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 8/12/2009, 22:26
od nitro
Jak píše Jirka Balada,nejmenší je Webra dělaj 15cm,výkonově je na tom prý stejně jako 15 methyl,ale moc tomu nevěřim,pak je jěště otázka zdali to jsi schopný u éra 1,3 m dovážit,při jěště rozumné let. váze,motor je přece jen těžší a pak ekonomická stránka věci,vrazit cca 10 tis. do tak malého éra nenene osobně bych šel do benzínu od 2 m výše,do 1,3 m bych dal určitě elektriku,nebo tam nechal co tam máš.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 8/12/2009, 22:38
od lv
nitro napsal:Jak píše Jirka Balada,nejmenší je Webra dělaj 15cm,výkonově je na tom prý stejně jako 15 methyl,ale moc tomu nevěřim,pak je jěště otázka zdali to jsi schopný u éra 1,3 m dovážit,při jěště rozumné let. váze,motor je přece jen těžší a pak ekonomická stránka věci,vrazit cca 10 tis. do tak malého éra nenene osobně bych šel do benzínu od 2 m výše,do 1,3 m bych dal určitě elektriku,nebo tam nechal co tam máš.

dobre vravíš, súvislo...

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 8/12/2009, 23:43
od jarda
Podívej se na SAITO 14FG ,benzin čtyřtakt. Jarda

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 09:07
od Zdeněk Šubrt
Já mám Titan Zenoah 20 ccm ,není nejmenší, ale je to naprosto skvělý , pohodový motor s velmi malou spotřebou a snadnou obsluhou.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 15:43
od Honda
jarda napsal:Podívej se na SAITO 14FG ,benzin čtyřtakt. Jarda

Opovaž se ho koupit !!!!!
To je takovej sráč že jsem nevěřil svým očím. FG 20 jakbysmet. Ještě otestujeme FG 30 jestli se mi dostane do rukou a FG 36 ten dostanu určitě (ten má standartní Walbro a měl by být O.K). Ale budu vidět až ho budu mít na štandu. Pak poreferuju. Doktor Fargaš teď testuje jiný karbce ale o tom napíšu článek až bude hotovo (přes zimu). Webru 15 má u nás kolega ve verzi Heli a nechodí!!! Nebo chodí, ale na hovno. Nechladí se a má výrazně menší výkon než metyl. O ceně ani nemluvě (taky je na modelbazaru). Doporučit ji s klidným svědomím za MVVS 15 rozhodně nemohu. Nejlepší malorážka je Titan ZG 20. Menší kubatury už benzín v solidním výkonu a spolehlivosti nejdou moc dobře. Pochopitelně je třeba dát dobrý výfuck.
Píšu to nerad, ale: v 2T je ZG 20, 3W 24, Roto 25, MVVS 26,....
ve 4T BJV 32, Roto 35 FS, Saito FG 36 nebo VT 38 (od AdV to je Rolls)
Má tady pravdu Laco :cry: ,pokud chceš lítat - dej tam elektriku, Já bych ji tam nikdy nedal, ale na tak malý model snad tu webru ale výkon je odhaduju o 25% nižší,....Přechody a spolehlivost jen s laďákem který má dalších 300g,...
Tož tak. Karel

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 18:14
od vitaa
Taky se trochu rozhlížím po nějakém tom malličkém benzínu a kamarád mě upozornil na toto:
http://jino.cz/motor-120-20-ccm-rcgf-3583.html

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 18:38
od luke
ten vypadá pěkně :wink: :wink: :-)

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 19:27
od bony
Díky, díky,

eletriku nechci, nejsem na ní zařízený a navíc k elektromotoru nejde přidělat výfuk a zvuk z výfuku k letadlu prostě patří.

Dovážení by neměl být problém, ta 15 byla na přidělaná na 10cm dlouhém domku a ještě mot. loži, tak ho uříznu, lože zahodím a přidělám motor rovnou na přepážku. Podle fotek jsou benzínové motory stejně delší a tak by to mělo vyjít k díře docela dobře.

Sice má menší rozpětí, ale zase je to dvouploch.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 19:51
od Honda
Pak bych viděl dvě možnosti: vzít tu Webru od Heli ivana nebo zkusit tu čínskou dvacítku. Ta Webra bude bohužel stát dvojnásobek ceny číny. Protože je to Webra. Ale zklamání že Saito (proslulé svou kvalitou) může vypustit takovouhle truchlohru za Rollsovský peníze s klidem do světa mě tedy posadilo na zadek. A to jim údajně karbce dělalo Walbro na zakázku a na míru. To už mi vůbec hlava nebrala. No zkus a dej vědět. Já chtěl řešit malorážku ve čtyřtaktu (jak jinak) a tohle zjištění mi vzalo vítr z plachet. Na 2,3m/6Kg Eastbournu mám BJV 32. Výkonově akorát.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 9/12/2009, 22:59
od peb
Co se tyka FG36, tak prvni jsem videl nekdy v lednu lonskeho roku. Sam jsem ji prevzal na Ruzyni od "kuryra" a vezl majiteli. Pokud me pamet neklame, tak ten den probehlo i jedno ze setkani s Martin Hubenym v Praze - snad ji videl taky, uz presne nevim. Nicmene to je celkem jedno. Byla to jedna z prvnich FS36 v CZ, ne-li prvni. Od te doby jsem ji videl nekolikrat v provozu a musim konstatovat, ze mi neni znam jediny problem. Volnobeh, prechody, startovani na druhe protoceni. To me tak nadchlo, ze jsem se nechal vyhecovat a zakoupil ji take. Sice je pres rok v krabici a jeste nebezela (nejak zachazi cas dodelat aeroplan...), ale dodnes nelituji - vysla na krasnych 9.800Kc :)

Pres vsechna zminena a vseobecne znama fakta se bohuzel musim priklonit k nazoru, ze FG20 a patrne vse ostatni s "nenormalnimi" karburatory neni to prave orechove. Zmineny kolega ji totiz take vlastni, ale resi nejake problemy a o karburatoru mluvi jako o jedne z hlavnich pricin. Nevim jak v Evrope (tento trh vynechavam), ale v USA uz FG14 svoji nedlouhou pout na trhu skoncila. Pravdou je, ze v nejblizsi dobe bude nahrazena FG14B. Zmena to nebude asi nijak radikalni, ale nove oznaceni min. napovida, ze asi ani ne uplne nicotna. Takze chybu udelal krome soudruhu z NDR i nekdo jiny...

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 24/12/2009, 19:07
od janus28
jsem vlastníkem FG 20 4takt od Saito.je to snad jediný motor,s malým obsahem,co stojí za TO !
Je vyroben předěláním Saito Fa125. Mám ho ve Spitfire MK II od H9 s maketovým výfukem (foto
v galerii) Super motor !!!!!

Jinak co se týče malych obsahů nejmenší je Saiti 14ctka. Takový ty motory ZG,DA,a mnoho dalších,
(maloobsahove do 30ccm) Jsou to jednoduché zmenšeniny klasických motorů.,U číňanů jsou to ochuzeny materiály,ale vydržej...
Sparřuji jejich nevýhody ve velikosti ,a co je hlavní vážej dvakrat tolik co žhavidlo...
Nejlepší je vyvést silikonovou hadici zadkem,spodkem trupu, vnitřkem,až nakonec,co to jde,tím se eliminuje
špína na modelu


:cmoud:

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 24/12/2009, 19:15
od janus28
FOR HONDA


FG-20 šlape naprosto dokonale,tiše a maketově,Znám další dva co mají FG20a36,a jdou v pohodě Jistě máš hodně zkušeností s motory SAITO,že jsi tak rozhony,ale jestli mi někdo doporučí číňana....tak se :looool: :looool:
A to mam DL-100

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 25/12/2009, 09:44
od Honda
Jak je ta FG 20 stará? je to nový model? O FG 36 jsem nic neříkal, údajně je O.K. a ještě jsem ho neměl čas otestovat,....
Jak jsi řešil záběh a jakou máš vrtuli. Jaký benzín?
Metylový Saita jsou špičkové motory, ale mezi metylem a benzínem je přece jen :-) rozdíl.Proto mě šokovalo že by vypustili takovou věc.
Je to přestavba metyláku - téměř přesná (včetně futer na ojnici). To mě překvapilo. Walbro jim údajně dělalo karbce na zakázku - přímo pro tyto motory. Při změně za jiné karbce došlo k dílčímu zlepšení.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 25/12/2009, 11:28
od peb
Ma uz nekdo FG30? Vzhledem k tomu, ze ma "dospely" karburator jako FG36, tak problemy neocekavam. Bohuzel i pri individualnim dovozu (a hlavne k vyvoji kurzu USD) se pod 10.000Kc nedostanu a tak je to vic, nez na kolik prisla FG36 :(

Takze stale vice uvazuji o motoru Honda GX25, ten je relativne za par slupek. Je to vyzva, zkusit neco jineho. Ze je u tankistu oblibeny vim (hlavne GX35), jde mi o vzduch. Netusite, zda ho nekdo v CZ leta? Karle ty by si mohl mit asi nejvice zkusenosti/informaci. A posledni s tim trochu souvisejici dotaz. Muze mi nekdo objasnit, jak funguje el. zapalovani na 4T? Tj. jak se resi zazeh ob jednu dobu.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 25/12/2009, 13:38
od janus28
mam ji od podzima,záběh jsem delal přímo ve Spitfirovi,a vše v poho..jen jsem zlimil svíčku..karburátor je taky ok,jen jsem se musel ho naučit startovat.. chce minimálně 1/4 plynu,jinak nechytne.když se vše sladí je ok

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 26/12/2009, 09:12
od Honda
pak je i možný že tam proběhl nějaký upgrade, ty motory co jsem měl možnost testovat byly jedny z prvních.
Start na 1/4 plynu fungoval ale nelze seřídit otáčky v celém rozsahu - buď startuje a má volnoběh ale točí max 5000 nebo se vyladí na 7500 ale nelze ubrat, chcípne na chudobu,.... To předpokládám i možné přehřívání při delším chodu v tomto režimu.
Jak jsi řešil záběh a jakou máš vrtuli? kolik s ní točíš max a jaký je volnoběh ?

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 26/12/2009, 09:17
od Honda
to Peb: jo v německu GX 35 zkoušeli, bylo tam něco úprav a chodilo to. Byla tam dost váha ale vím že v nějakým hornoplochu to lítalo. Jinak Cesar Amadej ten pohon měl původně v mojí D8 ale já ho nechtěl, dal jsem tam Moki 50VT a i ta byla málo na pr. haubny 300.
Takže GX 35 chodí ale je to dost těžký. Detaily by mohl mít i Michal Cimbůrek myslím že taky něco podobného zkoušel.

Re: Nejmenší benzínový motor ???

OdeslatNapsal: 26/12/2009, 09:18
od Honda
to PEB 2: pálí to každý zdvih, druhé kolo pálí do prázdna, což nevadí. Čili můžeš použít jakékoli zapalko,.... :-)