Maketa motoru

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Maketa motoru

Odeslatod CELERON v 9/9/2010, 22:04

Ahoj!
Mozna to je spis dotaz na maketare. Nezkousel jste nekdo "naslechtit" nejaky motor maketovou nastavbou primo na funkcni valec a hlavu? Uvazuji, zda by se Roto 50 V2 nedal priblizit upravou na podobu s dvouvalcem Persy 2 odsoustruzenim puvodniho zebrovani a nalisovani novych kovovych tvarovych dilu. Vybaveni na to mam, spis mi jde o to, zda to nejak vyrazne nezhorsi chlazeni a pod. Ty novy tvarovy dily budou mit vetsi plochy chlazeni nez ma puvodni Roto. Doufam, ze to neni prilisna silenost. :-D
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 575
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Maketa motoru

Odeslatod Laďas v 10/9/2010, 09:17

Pokud se koncepce motoru nezměnila od dob Pepy Vymazala, pak má motor klasický výbrus s vložkou válce. Dobře vybavený obraběč by dokázal vyrobit nové válce a hlavy. Výbrus by zůstal původní. Bylo by to asi čistší, než nechat na vložce vrstvu původního válce. Žebrováním válce prochází šrouby a přepouštěcí kanály. Nemám to před sebou takže nevím, ale asi by to nebylo jednoduché - jen tak to stočit na menší průměr.
Co se týče vlivu na chod z důvodu změny chlazení, tak to je skoro výzkumný úkol... Některé staré amatérské konsturkce motorů byly po stránce zpracování téměř na profesionální úrovni (za dob, kdy se u nás dala koupit maximálně desítka HP), přesto trpěly tím, že teplotní roztažnosti pístu a válce způsobily po zahřátí zmenšení vůlí a motory se za letu dlouho utahovaly a až se zaběhly, že se neutahovaly, tak už byly vyběhané :cry:
Jak se projeví úpravy na konkrétním motoru je potřeba vyzkoušet. Další důvod k tomu, abys vyrobil nový válec. Vždycky se totiž můžeš vrátit k tomu původnímu.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 410
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: Maketa motoru

Odeslatod CELERON v 11/9/2010, 16:43

Tak jsem sedl a zacal Autocadit. No a po chvili jsem narazil na kupu problemu. Prvni je, ze Roto ma obracene predsazeny valce nez Persy. Otocit to nejde, vyfuky nahoru je nesmysl. Prvni rana maketovosti... Dalsi o dost podstatnejsi problem je, ze ctyrtakt Persy ma klasicky hruskovy tvar valce a hlavy. Roto ma kolem valce prefuky, valec ma hned nad klikovkou kvuli tomu velky prumer. Kdyz jsem se pokusil v uvazovanym meritku modelu a motoru prekreslit tvar valce na hrusku, vychazi prumer valce pod hlavou skoro dvojnasobny, nez by mel byt v meritku. Kdyz jsem to prepocital zpet, tak by z modelu bylo skoro 4 m monstrum, ktery by dany motor urcite neutah. Navic ta nova hlava a valec by byla velmi tezky. Takze tudy asi cesta nevede...
Takze asi zacnu setrit na ctyrtaktni 85 Roto. Ta je Persymu docela dost hodne podobna. :-D Ale cena. :cry:
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 575
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 10 návštevníků

cron