turnigy

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

turnigy

Odeslatod kanal v 16/9/2010, 08:21

Chlapi, máte někdo zkušenost s benziňáky Turnigy?Dík Marek
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: turnigy

Odeslatod Marek v 16/9/2010, 20:15

Mám tu 52-ku. Po trochu zvláštní zkušenosti z prasklou kuličkou v ložisku, :rolleyes: (což asi není vada motoru) se jeví vše vpohodě, mám propáleno sice asi jen 6 litru benzínu, vím že to je jen malé množství na posuzování životnosti, ale zatím spolehlivost suprová, starty bez potíží, po nasátí do karbecu chytá vpodstatě na poprvé, sám od sebe ještě nezhasl. Není to asi motor na lítání stovek hodin za sezonu, ale na moje občasné polítání bohatě stačí.
Tady je videjko ze záběhu na stojanu. http://www.stream.cz/video/177078-zabeh-motoru-ftl-52
Mám i nějakou fotku rozebraného motoru, kdyby byl zájem..
Marek
Uživatelský avatar
Marek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 121
Registrován: 25/10/2007, 12:45
Jméno: Marek
Příjmení: Mika

Re: turnigy

Odeslatod kanal v 17/9/2010, 10:07

Zdar.Mám zájem o foto,ale taky o tom motoru se něco dozvědět.V jakém éru ho máš?( roz.;váha) FTL to jsou Turnigy?A kde jsi ten motor koupil a za jakou cenu?Dík Marek
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: turnigy

Odeslatod Marek v 17/9/2010, 10:24

Koupil jsem ho přímo v HC. Dřív u něj byl ten název FTL 52, na motoru je ale vyfrézované Turnigy. Já ho bral myslím za 159dolarů + poštovné nějakých 45dolarů, nevím teď už přesně. Mám ho na Gilesovi 1.9m , hmotnost je něco kolem 6.5kg. Letové zkušenosti jen malinké, problémy se servama a nedostatek času nedovolili víc. Někde jsem ale četl, že Hubeného 2m katanu to vodí uplně vpohodě. já jsem měl při zkouškách model v rukách a při poloze "ve vysu" mi utíkal z ruk. je to asi divné popsání tahu, ale mě z toho vyplívá, že táhne určitě přes 7kg. Nějaké ty fotky když tak pošlu odpoledne.
Marek
Uživatelský avatar
Marek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 121
Registrován: 25/10/2007, 12:45
Jméno: Marek
Příjmení: Mika

Re: turnigy

Odeslatod Marek v 17/9/2010, 15:45

Tak pár fotek mám na http://miki-giles.wbs.cz/Fotogalerie.html, myslel jsem že jich bylo víc, ale jiné jsem nenašel. dohh
Marek
Uživatelský avatar
Marek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 121
Registrován: 25/10/2007, 12:45
Jméno: Marek
Příjmení: Mika

Re: turnigy

Odeslatod kanal v 20/9/2010, 07:17

Ahoj.Odpovídám pozdějš,čas.Děkuji za odpověď.Foto bezva.Já mám Extru 1848mm a rady na koupi benzínu jsou DLE 30.V Turnigách bys mě poradil jaký?
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: turnigy

Odeslatod Marek v 20/9/2010, 09:17

Netroufám si radit, na to nemám zkušenost. Ale moje rozhodnutí ovlivnila hlavně cena a taky hmotnost, když jsem při vyvažování dospěl k tomu, že motor musí mít 1.5kg, tak prostě padla volba na tu 52ku. Ta DLE 30 má 1090g. Navíc když jsem kupoval já, byla na trhu myslím od DLE jen ta 50ka.
Kdybych dneska kupoval motor a vyšlo by mi těžiště s kilovým motorem, koupil bych možná DLE. Jsou na ně trochu lepší ohlasy, nebo aspoň to co se člověk dočte.
Marek
Uživatelský avatar
Marek
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 121
Registrován: 25/10/2007, 12:45
Jméno: Marek
Příjmení: Mika

Re: turnigy

Odeslatod kanal v 21/9/2010, 06:04

Ahoj díky za rady.
Uživatelský avatar
kanal
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 81
Registrován: 5/9/2009, 08:32
Jméno: jiri
Příjmení: marek
Letiště: prosimerice
Hangár: giles,travel,dar,teiemaster,extra 330s,Extra 300s

Re: turnigy

Odeslatod bulldog v 21/9/2010, 13:20

kanal napsal:Ahoj díky za rady.

Mám Turnigy 50ccm od vánoc a po problémech se zapalováním/a to mají možná...ikdyž nemusejí všechny číny/ jsem koupil naše od Falkona a zdá se že teď chodí líp a tak jsem nadmíru spokojen i s měkkým chodem a docela nízkým volnoběhem a myslím si,že výkonem je srovnatelný s Titanem ZG-62. Utáhne vrtuli 23x8 a jistě by utáhl i těžší,ale mě to tak vyhovuje.Když odejde,tak si zase koupím druhý a použiji toto české zapalování......JSEM SPOKOJEN.................................................

a dnes upravuji svůj příspěvek takto:................................včera jsem byl létat a tak jsem chtěl udělat údržbu a zdálo se mi,že se motor otáčí dost těsně,proto jsem jej rozebral a zjistil jsem následovné.
Upřesňuji,že motor má spáleno tak 20 litrů benzínu a používal jsem převážně polosyntetický olej Castrol.
Všechny části jsou opotřebeny stejnoměrně,ale
- píst byl černý se zapečeným kroužkem a napáleným karbonem a to i na bocích ...z výfuku šel černý bordel a špinil trup.
-zapečený kroužek jsem vytěžil po půlhodině a píst jsem vyčistil.Píst nejeví známky opotřebení,ale zapečený kroužek dovolil proniknutí splodin kolem pístu,kde se napekl karbon a tím se píst pohyboval s odporem.
-pístní čep je opotřeben víc než jsem čekal s nepatrnou vůlí,není to na výměnu,ale pouhým okem a citem v prstech lze opotřebení zjistit
-ložiska jsou O.K
-nikasil je O.K,ale v hlavě-spalovacím prostoru je napečen karbon,jinak výbrus válce beze schodků,či vydřených ploch
-nejhůře je na tom šoupátko v místě ,kde je vyfrézován otvor pro unášení čepem klikovky vykazuje opotřebení vzniklé vytlačením materiálu šoupátka- zvětšení vůle ,což by mohlo mít vliv na časování a hlučnost motoru,pokusím se šoupátko sehnat jako náhradní díl a nebo jej vyrobit přes zimní období z kvalitnějšího materiálu.

Ale i tak to není na nějakou velkou opravu.Po konzultaci se Zdenkem Vlachem přecházím na olej Husqarna polosynt.málo kouřící zelený.Věřím,že kdybych nepoužíval Castrol,tak bych dnes motor nepůlil a létal bych dál.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: turnigy

Odeslatod bulldog v 23/9/2010, 19:24

Už běží a vypadá to lépe než jsem čekal...jde pěkně volně a musel jsem ubírat volnoběh....jde lépe do otáček....prověřím v sobotu......
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: turnigy

Odeslatod MomoBrut v 23/9/2010, 20:24

bulldog napsal:
kanal napsal:Ahoj díky za rady.

Mám Turnigy 50ccm od vánoc a po problémech se zapalováním/a to mají možná...ikdyž nemusejí všechny číny/ jsem koupil naše od Falkona a zdá se že teď chodí líp a tak jsem nadmíru spokojen i s měkkým chodem a docela nízkým volnoběhem a myslím si,že výkonem je srovnatelný s Titanem ZG-62. Utáhne vrtuli 23x8 a jistě by utáhl i těžší,ale mě to tak vyhovuje.Když odejde,tak si zase koupím druhý a použiji toto české zapalování......JSEM SPOKOJEN.................................................

a dnes upravuji svůj příspěvek takto:................................včera jsem byl létat a tak jsem chtěl udělat údržbu a zdálo se mi,že se motor otáčí dost těsně,proto jsem jej rozebral a zjistil jsem následovné.
Upřesňuji,že motor má spáleno tak 20 litrů benzínu a používal jsem převážně polosyntetický olej Castrol.
Všechny části jsou opotřebeny stejnoměrně,ale
- píst byl černý se zapečeným kroužkem a napáleným karbonem a to i na bocích ...z výfuku šel černý bordel a špinil trup.
-zapečený kroužek jsem vytěžil po půlhodině a píst jsem vyčistil.Píst nejeví známky opotřebení,ale zapečený kroužek dovolil proniknutí splodin kolem pístu,kde se napekl karbon a tím se píst pohyboval s odporem.
-pístní čep je opotřeben víc než jsem čekal s nepatrnou vůlí,není to na výměnu,ale pouhým okem a citem v prstech lze opotřebení zjistit
-ložiska jsou O.K
-nikasil je O.K,ale v hlavě-spalovacím prostoru je napečen karbon,jinak výbrus válce beze schodků,či vydřených ploch
-nejhůře je na tom šoupátko v místě ,kde je vyfrézován otvor pro unášení čepem klikovky vykazuje opotřebení vzniklé vytlačením materiálu šoupátka- zvětšení vůle ,což by mohlo mít vliv na časování a hlučnost motoru,pokusím se šoupátko sehnat jako náhradní díl a nebo jej vyrobit přes zimní období z kvalitnějšího materiálu.

Ale i tak to není na nějakou velkou opravu.Po konzultaci se Zdenkem Vlachem přecházím na olej Husqarna polosynt.málo kouřící zelený.Věřím,že kdybych nepoužíval Castrol,tak bych dnes motor nepůlil a létal bych dál.


Myslis polosyntetiku Castrol TT? Verim, ze to neni Castrol TTS?!
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: turnigy

Odeslatod Rcmak v 23/9/2010, 21:49

Myslis polosyntetiku Castrol TT? Verim, ze to neni Castrol TTS?![/quote]

Ahoj,pochopil jsem spravne,ze TTS je spatne? :-( Jezdil jsem ho dva roky v Baje 5B SS (HPI buggy 1/5),synovi ho daval i do motorky a motory byly bez jediny znamky po karbonu.Michal jsem ho 1/50.Motor u auticka toci az 14000.Spojka spina bud pri sesti,nebo pri osmy tis.Podle pruziny na spojce.Ja stim nemel nikdy nejmensi problem.Ted jezdime i litame XR-77,motory v letadlech DLE-55 a CRG-50.I tenhle olej vypada gutt.
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: turnigy

Odeslatod cada v 23/9/2010, 22:26

TTS je pro naše motory špatně.
Po pár hodinách běhu v ZDZ 50 NG byl motor jak mastná briketa. V ZDZ mi potvrdili, že CASTROL TTS se do modelářských motorů vůbec nehodí z důvodu karbonování.
Další motor jsem lítal na dporučenou Husqarnu a vše v pohodě. Také se mi velmi osvědčila plná syntetika Fuchs TITAN SYMIX.
4 intenzivní sezony a motor je zakarbonovaný úplně minimálně.
Takže Castrol TTS už ani do křovinořezu...
Prý je ten olej dělaný pro úplně jiné (vyšší otáčky) při kterých se spaluje jak má a nedělá uhlí...
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: turnigy

Odeslatod Rcmak v 23/9/2010, 22:54

cada napsal:TTS je pro naše motory špatně.
Po pár hodinách běhu v ZDZ 50 NG byl motor jak mastná briketa. V ZDZ mi potvrdili, že CASTROL TTS se do modelářských motorů vůbec nehodí z důvodu karbonování.
Další motor jsem lítal na dporučenou Husqarnu a vše v pohodě. Také se mi velmi osvědčila plná syntetika Fuchs TITAN SYMIX.
4 intenzivní sezony a motor je zakarbonovaný úplně minimálně.
Takže Castrol TTS už ani do křovinořezu...
Prý je ten olej dělaný pro úplně jiné (vyšší otáčky) při kterých se spaluje jak má a nedělá uhlí...


Tak to bude ono.V Baje a v detskym motokrosu je to v poho,oba motory tocej jak svina.Uvidim co ten XR-77.Zatim se jevi jako ze dobry pssst
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: turnigy

Odeslatod R.a.d.i.m v 24/9/2010, 08:40

Tak nevím Castrolem TTS mažeme titana 62 a jedno z prrvních ZDZ 108 už nějaký ten rok (asi 10let).bez problémů.
Radim
Uživatelský avatar
R.a.d.i.m
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 388
Registrován: 8/2/2007, 09:25
Bydliště: Hodoní­n
Jméno: Radim
Příjmení: Hnilica
Letiště: Letiště Holíč
Hangár: EF EXTRA 300 125"
Elanor 2015 F3P
Fokker EIII 3000mm

Re: turnigy

Odeslatod bulldog v 24/9/2010, 13:07

Já totiž do toho lil co mi kdo nakvákal,ale teď nejvíc jsem lítal na ekologický Castrol ptro mototrové pily...a to bude ono.Dřív to byl Schell plná syntetika a potom zase něco,ale vždy polosyntetika na vysokootáčkové dvoutakty..... :-D a stálo to za vyliž pr.el :precti:
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 7 návštevníků