Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 13.11.2005 22:21 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
slyším zde poprvé že by měla být osa nádrže pod osou trysky.už teoreticky se mi to zdá ptákovina.uložení nádrže jsem dlouho řešil u svého prvního soutšžního letadla a dnes už to absolutně neřeším prostě nádrž do osy.Kdo se někdy akrobaty zabíval jinak než že mu to jen stačí že to nějak letí a šlo mu o to aby motor šel stejně v každé polovině asi dá zapravdu ZD já sním také souhlasím.

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 13.11.2005 22:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Inkriminovaný článek:

http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/Modlist2/2-24.png
http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/Modlist2/2-25.png


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 11:32 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2004
Příspěvky: 16
Sakil píše:
no..já jsem na straně ZDZD. Pokud jde o akrobata, tak by to mělo být v nule.....přeci není možný u akrobatů, abych obrátil letadlo na záda a on se mi snížil výkon....akrobatům musí být jedno, jestli letí na zádech, nebo v normálním letu či nožáku....kdyby měl pilot myslet na to, že když obrátí letadlo na záda, tak musí trochu přidat plyn je nemožný....tak by žádnou figuru kde má lětet na zádech neudělal čistě.......


právě o tom se tady bavíme, jak nastavit polohu nádrže tak, aby jsi se nemusel starat o to v jaké poloze máš model v závislosti na motor. Já tvrdím něco,což je podloženo i tím článkem a zkušenostma a ostatní něco jiněho.Co se dá dělat....


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 11:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Dělat? Dělat se nedá nic. Každý máme své zkušenosti a ty naše jsou odlišné od tvých.

Mimochodem: Radim létá akrobacii "profesionálně" a cosi o tom taky ví.

Dávej si nádrž jak chceš, my zůstaneme u svého. Máme pro to dost dobrých důvodů. Včetně článku, ze které ty jsi vyčetl něco jiného, než tam ve skutečnosti je...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 14:00 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2004
Příspěvky: 16
No zdzd nevim co jiného jsem z toho článku mohl vyčíst, než to co je tam napsané.Nehodlám se s Tebou už o tom vůbec bavit, jelikož to vypadá že si myslíš že jsi prostě ten nej, nej a ještě nej...Tak si to užij v plné sé slávě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 14:22 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Cituji větu následující bezprostředně po tvých větách. Je to díl druhý, strana 25, levý horní roh:

"U motorů montovaných vodorovně (tj. hlavou do strany) se osa akrobatické nádrže umisťuje do osy hřídele motoru nebo jen několik milimetrů pod ni."

Hádej proč. Protože tam patří. U motorů hlavou nahoru to ale pokaždé nejde a tak bývá o něco níže. Menší kubatury nacucnou menší rozdíl hladin, u větších může být větší. Na obrázku 1.27 na str. 24 je vidět, že jim nádrž nešla dát výš.


skren píše:
No zdzd nevim co jiného jsem z toho článku mohl vyčíst, než to co je tam napsané.Nehodlám se s Tebou už o tom vůbec bavit, jelikož to vypadá že si myslíš že jsi prostě ten nej, nej a ještě nej...Tak si to užij v plné sé slávě.


A tento komentář nebudu rozvádět. Bav se s kým chceš, já o žádnou slávu nestojím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 16:55 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.1.2004
Příspěvky: 16
Vztahuješ celý članek jen na to co se ti hodí.A cituješ to velmi správně, ale já se vůbec nebavil o motorech montovaných vodorovně (tj. hlavou do strany), protože tam předpokládám že je to každému naprosto jasné. Ale o motorech montovaných buď hlavou nahoru nebo dolů.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 17:40 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Poloha motoru je z pohledu dodávky paliva absolutně nezajímavá. Důležitá je poloha trysky karburátoru. A pro tu platí ty samá pravidla, ať motorem kolem ní točíš jak chceš - v ose.

Aby bylo jasno: Jde o polohou při chodu. Pochopitelně má poloha motoru vliv na jeho obsluhu - zalévání svíčky u invertní montáže, nasávání paliva při startu atd. Ale pro let už jsou tyto faktory nepodstatné.

No nic. Na toto téma končím. Už není co nového dodat, vše podstatné už bylo řečeno. Snad jen to, že teoreticky by byla nejlepší poloha nádrže těžištěm v místě trysky karbecu. Pak by ani nezáleželo na tom, zda model kolmo stoupá nebo klesá. Nicméně to není fyzicky realizovatelné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14.11.2005 19:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Se ti zdenku divím že ses na tuhle debatu nevykašlal už dávno.

jen musím potvrdit že +-2cm na uložení nádrže udělá dost jak říkám dost jsme se stím nalaborovali je dobré si uvedomit že polovina sestavy F3A je v jiné pozici než normální. vertikály jsou opravdu dlouhé tzn. že i kolmo dolů musíte moc dlouho a dole zase musí motor zabrat.U akrobacie je pohon a vubec celá pohoná jednotka včetně palivového systému alfa a omega jak říkám dost jsme se nalaborovali a nakonec jsme skončili u uložení nádrže v ose trysky s plstěným bimbátkem vevnitř bez jakýchkoli filtrů na hadičkách a pod ptákovin jako plnicí ventily apod. a motory mi chodí. Samozřejmě sem si i já vybral svůj podíl smůly na letošním MČR RCA F3A kdy jsem nepřišel na malinkou dírku v hadici tlakování těsně za nádrží a všechny soutěžní lety jsem řešil problémy s motorem. Pokud někdo používá nádrž uloženou někde jinde klidně i na podvozku a pto jeho létání mu to stačí nebo je to pro něj dostatečně spolehlivé tak je to v pořádku.Nakonec dodám že se bavím o klasických šoupátkových nebo klapkových karburátorech u membránových karbeců typu Walbro či Delo-Roite nějaké +-2cm nehrají až tak velkou roli tady si to prostě nasaje.Děkuji za pozornost

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2005 11:33 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
Pokud ještě někdo pochybuje, tak se řeší i "tlakování v ose":

http://df.linux5.ignum.cz/diskuze/strom ... tec=476961


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz