Otaceni muffleru

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Otaceni muffleru

Odeslatod CELERON v 22/3/2011, 20:41

Mam problem, se kterym si nevim rady. Sestava Roto 35Vi, kolinko a muffler Brecka, vrtule drevo Bambula 20/8. Vepredu drzi jen na prirube motoru, vzadu je pres 14/2 mm silikon trubku "narvany" do prepazky, cast silikon trubky je ohrnuta a brani posuvu vyfuku dozadu. Spoj kolinko/muffler ma mezeru 3mm, kolinko a vyfuk je souose. Spojka je teflon, pres ni jsou dve svorky z pruzinoveho plechu, taky od Brecky. Teflon roura je soustruzena s presahem, nasadit sla jen za horka po povareni ve vode. Za studena i bez svorek s vyfukem proti kolinku neslo hnout. Spojka a vyfuk je pulkou mimo model, takze chlazeni asi dobry.
Problem je, ze na strednich otackach se mi zacne vyfuk osove pomalu otacet az se opre vystupni trubkou o hranu kanalu pro vyfuk. Na volnobehu a maximalce ne. Nekdy se toci vyfuk sam, nekdy i s teflon trubkou. A taky se obcas posouva teflonova trubka smerem k motoru az se spojka rozpoji. Teflon trubka se na vyfuku a kolinku uvolnila, jakoby teflon nekam "odtekl". Podezreni padlo na vibrace ci nejakou rezonanci.
Kontroloval jsem vyvazeni vrtule, sestavy kuzel/vrtule na pomocny hrideli a nevyvazenost zadna. Vse je novy, nebouchnuty, predpokladam, ze klika ohnuta neni. Nekdo mi kdysi radil provrtat zadni prepazku vcetne trubky vyfuku a dat pojistovaci vrut, coz zabrani otaceni a posuvu vyfuku. Ale asi to nevyresi posouvani teflon trubky.
Nevite prosim nekdo, co s tim? Dratovy stahovacky na sroub a zatahnout na "bejka" a nebo badat dal nad vibracema?
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod nestor v 22/3/2011, 21:09

Jirko řešení je jednoduchý,místo dvou plechových prožinových svorek,tam ještě dvě přidej-teda na každou stramu jednu,a bude po problému,mně se to taky stalo ařešil jsem to takhle.
nestor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 21/2/2010, 09:58
Jméno: Karel
Příjmení: Bambula
Letiště: Čenkov
Hangár: Ultimate 100 ccm

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod CELERON v 22/3/2011, 21:24

nestor napsal:Jirko řešení je jednoduchý,místo dvou plechových prožinových svorek,tam ještě dvě přidej-teda na každou stramu jednu,a bude po problému,mně se to taky stalo ařešil jsem to takhle.

Tak to mam tu teflonku trubku moc kratkou, 4 svorky vedle sebe se mi nevejdou. dohh Tycku mam, soustruh taky. Jen nekde splasit ty dalsi svorky bez cekani. ND na autaky v okoli to nevedou, maji jen dratovy samosvorny ci s valeckem a sroubem. :-( To by se do teflonu asi moc zarezavalo.
Dik za radu jsibuh
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod cada v 22/3/2011, 21:54

Ahoj,
V tom případě bude potřeba provrtat zadní čep na tělese výfuku a šroubem připevnit k přepážce(přes gumu nejlépe). Pokud situace umožní....
U Extry a Akra mi to drží stejným systémem jako máš teď a ani se nehne, u Katany jsem musel vrtat a šroubovat.
čert ví proč... :-)
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod Dzordzik v 22/3/2011, 22:35

Ahoj, taky se mi muffler pootáčel. Udělal jsem vždycky jeden let, porovnal, vypnul, nechal schládnout. Dal další a zase sedl a nechal schládnout. Po třetím startu si to sedlo a byl klid. Už se to ani nehne, spíš je problém jej stáhnout, musím teflon nahřívat horkovzduškou když jej chci sundat. Možná by to vyřešil delší teflon nebo tenčí stěna teflonu nebo drážka na muffleru za kterou by se teflon po zatáhnutí "zakousl"?
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 961
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod Laďas v 22/3/2011, 23:27

U Suka mi to dělalo taky. Vyřešil jsem to dost bordelářsky - na výstupní trubku tlumiče jsem navlíknul tlustostěnou silikonovou hadici a nechal jsem tu trubku klidně opřít o výřez v trupu. Trubka se tam nemlátí natvrdo, ale je měkce vypodložena. Éro tak odlítalo 3 sezóny a zatím nic neupadlo :-D
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 410
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod nestor v 22/3/2011, 23:57

CELERON napsal:
nestor napsal:Jirko řešení je jednoduchý,místo dvou plechových prožinových svorek,tam ještě dvě přidej-teda na každou stramu jednu,a bude po problému,mně se to taky stalo ařešil jsem to takhle.

Tak to mam tu teflonku trubku moc kratkou, 4 svorky vedle sebe se mi nevejdou. dohh Tycku mam, soustruh taky. Jen nekde splasit ty dalsi svorky bez cekani. ND na autaky v okoli to nevedou, maji jen dratovy samosvorny ci s valeckem a sroubem. :-( To by se do teflonu asi moc zarezavalo.
Dik za radu jsibuh
Jirka

Tak zavolej Milanovia řekni mu žes se mnou mluvil. a on ti svorky pošle,ateflon patřičně dělky taky!
nestor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 21/2/2010, 09:58
Jméno: Karel
Příjmení: Bambula
Letiště: Čenkov
Hangár: Ultimate 100 ccm

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod CELERON v 23/3/2011, 01:21

nestor napsal:Tak zavolej Milanovia řekni mu žes se mnou mluvil. a on ti svorky pošle,ateflon patřičně dělky taky!

Na podzim 10, kdyz jsem od nej bral vyfuk, kolinko a svorky me rikal, ze trubky nedela a odkazal me na ElektroCecha. Takze pozitivni zmena? :wink: No super.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod CELERON v 23/3/2011, 01:28

Laďas napsal:U Suka mi to dělalo taky. Vyřešil jsem to dost bordelářsky - na výstupní trubku tlumiče jsem navlíknul tlustostěnou silikonovou hadici a nechal jsem tu trubku klidně opřít o výřez v trupu. Trubka se tam nemlátí natvrdo, ale je měkce vypodložena. Éro tak odlítalo 3 sezóny a zatím nic neupadlo :-D

No vidis, a to nas vyrobci strasej, ze jak se vyfuk nekde opre, za chvili se rozsype. :-) Ja to mel opreny na smrk listu jen par minut a uz je na vystupni roure viditelnej drbanec. :-(
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod ornela v 23/3/2011, 19:30

Ahoj, už jednou tady byl podobný problém s únikem oleje kolem teflonové spojky.Nevím jak vypadají svorky z plechu, ale já tam mám originál pružinový drát, taky od pana Břečky a ten se po pár startech natolik zatáhl do teflonu, že nedochází nejenom k pootáčení ale neuniká ani slza oleje.Mám to na motoru ZDZ 50 NG.
O.
Uživatelský avatar
ornela
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 41
Registrován: 6/11/2008, 14:51
Bydliště: Břeclav
Jméno: Viktor
Příjmení: Jablonický
Letiště: Břeclav

Re: Otaceni muffleru

Odeslatod Dzordzik v 23/3/2011, 19:50

CELERON napsal:
Laďas napsal:U Suka mi to dělalo taky. Vyřešil jsem to dost bordelářsky - na výstupní trubku tlumiče jsem navlíknul tlustostěnou silikonovou hadici a nechal jsem tu trubku klidně opřít o výřez v trupu. Trubka se tam nemlátí natvrdo, ale je měkce vypodložena. Éro tak odlítalo 3 sezóny a zatím nic neupadlo :-D

No vidis, a to nas vyrobci strasej, ze jak se vyfuk nekde opre, za chvili se rozsype. :-) Ja to mel opreny na smrk listu jen par minut a uz je na vystupni roure viditelnej drbanec. :-(
Jirka


Ne výrobci, jeden výrobce, AMT, jinak nikdo. Až teď si uvědomuju, že jsem to měl taky první jeden dva lety opřené o výřez v haubně, ale na výstupní trubce z muffleru jsem měl kousek tlustostěnné silikonové hadičky aby to tlumilo vibrace a neprodíralo se to. Po druhém letu se to zatáhlo a od té doby nevím že mám výfuky, ani ta hadička už by nebyla potřeba, ale je tam.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 961
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků