Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod aja v 14/8/2012, 21:41

Prosím, nevěděl by někdo co může být příčinou zhasínání DA50 na volnoběhu, když s letounem pohnu?
Když s letoun zvednu např. ocasem nahoru tak se otáčky změní (klesnou) a motor zhasne.
Ve vzduchu se to chová obdobně, musím mít na let vyšší otáčky aby to nechcíplo.
Prostě velikost otáček volnoběhu je závislá na poloze, či pohybu letounu.
Uživatelský avatar
aja
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 92
Registrován: 17/10/2010, 13:30
Bydliště: Blansko
Jméno: Aleš
Příjmení: Skoták
Hangár: Extra EF 91",
Yak 55M 2.2 m,
Extra EF 48",
Sbach 342 EPP 1 m

Re: Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod andy1pl v 14/8/2012, 22:50

no, ja bych zacal servem... pohyb, vibrace, pokud je tam standart servo nebo uz vybehane - to muze byt to.
pak dej info, koolik ma vylitano, treba je nutno nastelovat jehly, presne L

trochu malo info nam davas: vrtule,kolik vylitano, serva, etc...
Extra 260 " SP-KAM " ; Extra 300 " SP-FAM "
http://www.lmk-castkovice.cz
Uživatelský avatar
andy1pl
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 348
Registrován: 29/9/2008, 22:01
Bydliště: Vysocina
Jméno: Andy
Příjmení: Migus
Letiště: Částkovice u Pelhřimova
Hangár: ExtremeFlight Extra 300 Extra 260 2,2m
Cessna 152 2,1m
Mini Diablo JR ; Flash EPP, SU26 EPP

Re: Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod luftvogel v 15/8/2012, 08:58

Zkus dotáhnout motor na přepážku. Měl jsem podobný problém, vibracema se mi uvolnily matice.
Uživatelský avatar
luftvogel
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 101
Registrován: 6/10/2009, 12:35
Jméno: Radek
Příjmení: Kunc
Letiště: Karlovy Vary-Hory
Hangár: Extra330SC 2,7m EME120
Sbach 1,2m
RC Factory

Re: Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod Malda v 15/8/2012, 13:02

Dobrý den,
motor je nový? Máte přesně dotažený aretační šroub pro klapku plynu(bezpečný min. volnoběh)? Jestli ano tak by motor neměl chcípnout ať se děje co se děje(za předpokladu, že seřízení jehel a poměr palivo/olej je dle návodu). Jinak asi bude problém někde jinde. Jak máte provedený palivový rozvod a hlavně nádrž?
Uživatelský avatar
Malda
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 123
Registrován: 9/12/2008, 01:03
Bydliště: Česká Třebová
Jméno: Tomáš
Příjmení: Maleček
Letiště: Česká Třebová
Hangár: YAK55m 2,2m
YAK55m 1m

Re: Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod Jiří­ Balada v 15/8/2012, 21:00

Mrknul bych na nádrž,může být ztvrdlá hadička z bimbátkem,když říkáš,že zhasíná po zvednutí zadku letadla.Po nějaké době se taky hadička protáhne a bimbátko se může zasekávat vzadu,pokud máš nádrž z petky.
Uživatelský avatar
Jiří­ Balada
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 323
Registrován: 31/3/2007, 21:42
Bydliště: Třebíč
Jméno: Jiří
Příjmení: Balada
Letiště: Dobkov u Chotěboře,Třebíč
Hangár: Diablotin,154 cm,MVVS 15cm
Velox 2,60 m, ZDZ 80 RV-J

Re: Zhasínání motoru (benzínu) DA50

Odeslatod aja v 15/8/2012, 21:17

Děkuji všem za inspirativní nápady. Dnes jsem byl lítat a zkoušel jsem si hrát s motorem.
Motor je to z druhé ruky, asi má něco málo naběháno.
Palivová soustava je OK, nenašel jsemžádný problém hadičky jsou nové i filcové bimbátko.
Na motoru nemám červík pro zarážku volnoběhu, neboť používám zhasínání přes vysílač zavřením karburátoru.
Dělalo to s plnou i s prázdnou nádrží při zdvižení ostruhy do vodorovné osy modelu i při cuknutí s modelem. Nemyslím, že by se změnou polohy letounu nějak měnila poloha serva nebo motoru.
Myslím ale, že jsem tomu dneska trošku přišel na kloub.
Při doporučeném nastavení továrním jehly L (volnoběžné) na 1,40 min to dělá výše popsané.
Když přivřu jehlu asi na 1 otočku, tak se to výrazně zlepší, už to volnoběh udrží. Ztráta otáček při změně polohy letounu je minimální. Dá se tím bez rizika lítat, přechody jsou vynikájící. Akorát mně zaráží, že ta jehla musí být o tolik přivřenější, než uvádí výrobce. Myslím, že při továrním nastavení se to mělo tendenci zadusit. Nemůže to být známka nějakých problémů s karburátorem? Je normální, že se nastavení jehly tak moc liší od doporučené polohy?
Uživatelský avatar
aja
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 92
Registrován: 17/10/2010, 13:30
Bydliště: Blansko
Jméno: Aleš
Příjmení: Skoták
Hangár: Extra EF 91",
Yak 55M 2.2 m,
Extra EF 48",
Sbach 342 EPP 1 m


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron