Roto 35 Vi

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Roto 35 Vi

Odeslatod hadolet v 20/4/2013, 11:15

Zdravím.Mám tento motor se kterým jsem velice spokojen.Problém je při startování studeného motoru.Připadá mi,že motor málo saje při zavřeném automatickém sytiči.Zaslepil jsem otvor v klapce sytiče.Musím protočit se sytičem 25 až 40 x než slíbí a pak bez sytiče na půl plynu 10 až 15 x než chytne.Chtěl bych odpojit ten automat. sytič,protože pokud je sytičová klapka uzavřená,tak se mi zdá,že klapka plynu je pootevřená minimálně(0,5mm) a používat ho manuálně,abych si mohl při zavřené sytičové klapce pootevřít klapku plynu a tím by si motor nasál větší množství směsi.Nevím jak zajistit klapku sytiče v zavřené a otevřené poloze,aby nedocházelo k samovolné manipulaci.Na koncových polohách není žádné kuličkové zajištění.Když je motor teplý,chytá jak hodinky.Poradíte mi?
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod lv v 20/4/2013, 20:38

hadolet napsal: a používat ho manuálně,abych si mohl při zavřené sytičové klapce pootevřít klapku plynu a tím by si motor nasál větší množství směsi.

Pri zavretej klapke sytiča je úplne jedno či máš klapku plynu zavretú, alebo otvorenú. Palivo ide cez iný otvor (trysku)
Ako bych ti to...
Tým, že je sytič zavretý, tak vzduch neprúdi cez difuzor a palivo z trysky kde saje palivo "normálne" nemá čo nasávať. Palivová tryska je pred klapkou. Tryska sytiča je za klapkou.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 29/4/2013, 01:16

To hadolet: Taky jsem se na začátku s Rotem trápil jako Ty. Hlavně po delší pauze v lítání. Jako kdyby čerpadlo po vyschnutí nechtělo nasát. Zkontroloval jsem membránu ale nic nenašel. Zapájení dírky nepomohlo, osobně si myslím, že ani nemůže pomoct, netěsností kolem klapky je stále dost. Ale zázračně pomohlo přemáznutí textitový podložky pod Walbrem v místě kanálku pro přenos tlaku z karteru do karbecu obyčejným Alkaprénem. Prostě asi nějaká netěsnost, teď saje podstatně líp.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod hadolet v 29/4/2013, 07:58

To CELERON:Zajímavé je,že při stejném postupu startování, když je studený 3 x chytne a pak třeba při dalším nahazování se trápím.Už nevím jaký postup zvolit.Ještě tedy vyzkouším pomáznout okolo kanálku.
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 30/4/2013, 00:10

Chystám se teď o víkendu nebo po něm zase vytáhnout Extru po půlročním chrápání Rota 35 a tak dám vědět, jak se mu bude chtít/nechtít. Karbec jsem měl před 14 dny sundanou membránu, zalepená nebyla, tak jsem zvědavej.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod Bomber v 27/5/2013, 16:09

Možná bych měl pro jistotu zaklepat na dřevo,ale se startováním nemám problém ani po zimní odstávce.Daleko horší to bývá,když startuju ještě horký motor.To pak jedině pod plynem a chytne až tak na 10.protočení.Ale málokdy se stane,že opět letím hned po přistání.Mám tyhle motory 3 a všechny chytají stejně.
Mrkni:
http://www.youtube.com/watch?v=hAQ4jmR9SMY
Uživatelský avatar
Bomber
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 15
Registrován: 22/12/2010, 18:30
Jméno: Martin
Příjmení: Hynek
Letiště: Dvořisko-Choceň
Hangár: Ju-87B 2,5m už ne
B-25 3m

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod lv v 27/5/2013, 18:15


Dobré.... Koľko ste točili to video? :victory:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 27/5/2013, 22:53

Slíbil jsem, a zapoměl. Po zimě Roto chytalo jako kdyby žádná zima nebyla. Po naplnění karbecu na sytič blafnul na druhý cuknutí, stihnul jsem rychle vypnout sytič takže plynule přešel do volnoběhu bez sytiče. Přechody jako vloni. Verva 100 / synťák Castrol s stabilizátorem Honda namícháno vloni v srpnu.

To Bomber: Koukám, že jednotka preciznosti 1 Hynek platí i pro motory. :-)
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 27/9/2014, 23:35

Nějaký divný věci se mi dějou s ROTO 35Vi. V poslední době se mi snad od 60% plynový páky vůbec nemění otáčky, prostě nereaguje dál na páku. A stále se to zhoršuje. Náhon plynu je mechanicky ok. Co to je, bohatej? Motor chytá na cuknutí, volnoběh má perfektní. Trochu se i zhoršily přechody a taky je motor asi trochu tahově horší. Zkoušel jsem vyčistit karbec, bylo jen trošku chlupů z plsť bimbátka na sítku. Změna žádná.
Lítám s tím už 5 let, propálíno určitě 45 litrů. Co třeba zanesenej muffler, nebo nějak zdegradovaná svíčka nebo nějakej karbon v motoru? Než sundám na lítání haubnu a začnu štelovat jehly, může vůbec jehla způsobit to moje divný chování plynu?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod bulldog v 28/9/2014, 12:11

lv napsal:

Dobré.... Koľko ste točili to video? :victory:

Myslím si taky že je to zinscenované..chlapi nepřehánějte.To jako bych vám představil babičku v podobě modelky.Takto to snad nefunguje.
Chceš mi říct,že motor nepotřebuje nasát....? :looool: to je přece základ.Ty jedeš na výpary ze štamprdle a nebo jak? Nic ve zlém,ale toto je stříhané v okamžiku,kdy ti to blaflo. :mír:
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 5/10/2014, 12:45

CELERON napsal:Nějaký divný věci se mi dějou s ROTO 35Vi. V poslední době se mi snad od 60% plynový páky vůbec nemění otáčky, prostě nereaguje dál na páku. A stále se to zhoršuje. Náhon plynu je mechanicky ok. Co to je, bohatej? Motor chytá na cuknutí, volnoběh má perfektní. Trochu se i zhoršily přechody a taky je motor asi trochu tahově horší. Zkoušel jsem vyčistit karbec, bylo jen trošku chlupů z plsť bimbátka na sítku. Změna žádná.
Lítám s tím už 5 let, propálíno určitě 45 litrů. Co třeba zanesenej muffler, nebo nějak zdegradovaná svíčka nebo nějakej karbon v motoru? Než sundám na lítání haubnu a začnu štelovat jehly, může vůbec jehla způsobit to moje divný chování plynu?
Díky
Jirka

Edit: Tak to bylo asi počasím nebo nějakou palivovou alchymií. Nová Verva100, původní olej a poměr. Na nic jsem nešáhnul a 6 letů, 2.5 litrů a přechody bez problémů.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod Dzordzik v 10/10/2014, 20:55

Jestli to bylo na tu vervu z minulého roku, jestli jsem četl dobře, tak jsi asi odpověď našel.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 10/10/2014, 23:56

To těěžko, dnes jsem si přivezl letos čtvrtej desítkovej kanystr. :-) Nejen píšu, taky lítam a ono 4 litry s ZDZ90 se za odpoledne dá vylítat. :wink:
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Roto 35 Vi

Odeslatod CELERON v 27/10/2015, 00:19

Minulý týdej jsem byl 2 x lítat s Extrou na Roto 35. S tím samým motorem, se kterým za letních veder byly velký výkonový problémy a musel jsem vyčistit dost zarostlýho mufflera.
Docela mě překvapilo, jak se chová teď za chladnýho (10-12 st) a vlhkýho počasí. Extra najednou lítá jak raketa a motor se vytáčí do otáček, který jsem od něho za 5 let, co Extru mám, neslyšel. :-o Přitom jsem neměnil palivo, vrtuli, nastavení karbecu, prostě nic.
Při letu na běžný otáčky najednou tón vyskočí jak se říká, "o oktávu vejš". Že bych se nějak trefil dýlkou výfuku a jeho vyčištěním, že přeskočí na "vyšší rezonanční kmitočet"?
Roto má v zápalku ledkovej loger maximálních otáček. Po chcípnutí motoru ledka bliká maximálni točky a stačí přiložit optickej otáčkoměr s nastavením na jednolist vrtuli. Vždycky jsem naměřil 8200-8300 ot a teď se najednou vytáčí na 9400 ot. :-o
Měřeno opakovaně. To snad není možný, aby nízká teplota a vlhkost přidala tolik, přes 1000 otáček. Minulý léta jsem v takovým počasí lítal a nikdy jsem nic podobnýho nepozoroval. Budu muset pořídit "težší" vrtuli, tyhle točky by Roto asi už mohly odpravit.
Máte prosím k tomu někdo vysvětlení?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 556
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků