3W 157 problém

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

3W 157 problém

Odeslatod @lf v 5/5/2013, 00:22

Ahoj piloti, mám velký problém s motorem 3W 157 v 3m Kataně. Motor je osazen originál výfuky od 3W. Po nastartování a zahřátí se motor dostane do správného chodu a reaguje i na přechody. Jen co najedu na dráhu a chci se rozjet tak od půlky plynu se začne motor dusit a spadne jeho výkon. Zatím se ladil předstih, testoval nový karburátor, dal jsem nové svíčky, baterii zapalování a hadičku podtlaku jsem natáhl do trupu a zakončil filtrem. Už mi dochází pomalu fantazie a utíká mi sezona. Může to být zapalováním, nebo snímačem???? Jak to prověřit???? Jak prověřit správný předstih???? Předem děkuji za každou radu, nebo názor....... Letu zdar
Uživatelský avatar
@lf
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 24
Registrován: 15/11/2008, 01:32
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Klaboch
Letiště: Lipence,Sobínka.Albatros
Hangár: Katana S39 (Krill)
Thunder 3D (Krill)
YAK 54 (RC Factory)

Re: 3W 157 problém

Odeslatod winter v 5/5/2013, 07:36

Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 272
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: 3W 157 problém

Odeslatod cada v 5/5/2013, 08:09

@lf napsal:Ahoj piloti, mám velký problém s motorem 3W 157 v 3m Kataně. Motor je osazen originál výfuky od 3W. Po nastartování a zahřátí se motor dostane do správného chodu a reaguje i na přechody. Jen co najedu na dráhu a chci se rozjet tak od půlky plynu se začne motor dusit a spadne jeho výkon. Zatím se ladil předstih, testoval nový karburátor, dal jsem nové svíčky, baterii zapalování a hadičku podtlaku jsem natáhl do trupu a zakončil filtrem. Už mi dochází pomalu fantazie a utíká mi sezona. Může to být zapalováním, nebo snímačem???? Jak to prověřit???? Jak prověřit správný předstih???? Předem děkuji za každou radu, nebo názor....... Letu zdar


Tvůj problém nevidím v nastavení předstihu.
Spíš v naladění karburátoru a nebo v tom, že se ti prostor v trupu tlakuje. Máš udělané dostatečně velké výstupní otvory pro chladící vzduch?
Taky je potřeba dobře umístit hadičku, kterou přivádíš referenční tlak do karburátoru. Mě například nefungovala v trupu, ale vyvedená ven na konec podvozkové nohy.
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: 3W 157 problém

Odeslatod winter v 5/5/2013, 08:15

Úhloměr pro nastavení zápalka :precti: ***winter***

Úhloměr zapalování.jpg
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 272
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: 3W 157 problém

Odeslatod @lf v 5/5/2013, 09:42

cada napsal:
@lf napsal:Ahoj piloti, mám velký problém s motorem 3W 157 v 3m Kataně. Motor je osazen originál výfuky od 3W. Po nastartování a zahřátí se motor dostane do správného chodu a reaguje i na přechody. Jen co najedu na dráhu a chci se rozjet tak od půlky plynu se začne motor dusit a spadne jeho výkon. Zatím se ladil předstih, testoval nový karburátor, dal jsem nové svíčky, baterii zapalování a hadičku podtlaku jsem natáhl do trupu a zakončil filtrem. Už mi dochází pomalu fantazie a utíká mi sezona. Může to být zapalováním, nebo snímačem???? Jak to prověřit???? Jak prověřit správný předstih???? Předem děkuji za každou radu, nebo názor....... Letu zdar


Tvůj problém nevidím v nastavení předstihu.
Spíš v naladění karburátoru a nebo v tom, že se ti prostor v trupu tlakuje. Máš udělané dostatečně velké výstupní otvory pro chladící vzduch?
Taky je potřeba dobře umístit hadičku, kterou přivádíš referenční tlak do karburátoru. Mě například nefungovala v trupu, ale vyvedená ven na konec podvozkové nohy.


Na nohu trupu jsem to už také testoval, ale na tlakování trupu mám také spadeno.... Ještě jednou to pořádně prověřím a také otestuji zavést hadičku podtlaku až do křídla. Děkuji za radu
Uživatelský avatar
@lf
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 24
Registrován: 15/11/2008, 01:32
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Klaboch
Letiště: Lipence,Sobínka.Albatros
Hangár: Katana S39 (Krill)
Thunder 3D (Krill)
YAK 54 (RC Factory)

Re: 3W 157 problém

Odeslatod @lf v 5/5/2013, 09:48

winter napsal:Úhloměr pro nastavení zápalka :precti: ***winter***

Úhloměr zapalování.jpg



Děkuji,,, určitě to také otestuji a prověřím
Uživatelský avatar
@lf
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 24
Registrován: 15/11/2008, 01:32
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Klaboch
Letiště: Lipence,Sobínka.Albatros
Hangár: Katana S39 (Krill)
Thunder 3D (Krill)
YAK 54 (RC Factory)

Re: 3W 157 problém

Odeslatod Dzordzik v 18/5/2013, 07:17

Ahoj, podařilo se otestovat a vyřešit?
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: 3W 157 problém

Odeslatod CELERON v 27/5/2013, 23:04

Pánové, pájení trubičky na víčko membrány... Já mám díru zrovna v hraně tý vystouplý kruhový plochy víčka. Pájíte trubičku jen natupo kolmo na víčko cínovou pájku a nebo je na konci trubičky ohyb a je to navíc připájený naplocho k víčku? Mám obavu, aby se trubička připájena jen natupo časem neuklepala.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod MomoBrut v 28/5/2013, 08:21

CELERON napsal:Pánové, pájení trubičky na víčko membrány... Já mám díru zrovna v hraně tý vystouplý kruhový plochy víčka. Pájíte trubičku jen natupo kolmo na víčko cínovou pájku a nebo je na konci trubičky ohyb a je to navíc připájený naplocho k víčku? Mám obavu, aby se trubička připájena jen natupo časem neuklepala.
Díky
Jirka

http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK54tru ... albro.html
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod CELERON v 1/6/2013, 23:49

Dík za návod. Takhle na střed víčka trubku osadit nemůžu, víčko je zrovna přesně kolizní s 12 mm motorovou přepážkou. Původní díra na víčku je zrovna blbě dopředu, takže ji musím zapájet, vyvrtat novou v zadní části víčka a trubku zapájet seříznutou šikmo dozadu. Pak nebudu muset zvětšovat díru v přepážce.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod FAF v 2/6/2013, 13:06

CELERON napsal:Dík za návod. Takhle na střed víčka trubku osadit nemůžu, víčko je zrovna přesně kolizní s 12 mm motorovou přepážkou. Původní díra na víčku je zrovna blbě dopředu, takže ji musím zapájet, vyvrtat novou v zadní části víčka a trubku zapájet seříznutou šikmo dozadu. Pak nebudu muset zvětšovat díru v přepážce.
Jirka

Myslím, Jiří, že vymýšlíš zbytečnost. Létáme s 90-kou bez této "vymoženosti" bez problémů.
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 414
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: 3W 157 problém

Odeslatod MomoBrut v 3/6/2013, 08:43

CELERON napsal:Dík za návod. Takhle na střed víčka trubku osadit nemůžu, víčko je zrovna přesně kolizní s 12 mm motorovou přepážkou. Původní díra na víčku je zrovna blbě dopředu, takže ji musím zapájet, vyvrtat novou v zadní části víčka a trubku zapájet seříznutou šikmo dozadu. Pak nebudu muset zvětšovat díru v přepážce.
Jirka

Jestli to ma smysl nebo ne je o proudeni vzduchu kolem toho otvoru na karburatoru. Samozrejme, pokud motor funguje ve stavajici zastavbe bez nutnosti privadet referencni tlak, tak to neni treba resit. 99 procent modelaru vubec netusi, jak funguje membrana a pak si mysli, ze to musi fungovat vzdy, kdyz to funguje zrovna jim. Panove prd ... jen jste meli stesti.

Pokud tam ten natrubek nemuzes dat, kvuli tomu, ze tam nemas misto, s velkou pravdepodobnosti tam je diky zuzenemu prostoru pro proudeni tlak vyssi nez okolni a muze ti blbnout rizeni bohatosti smesi. Jestli ti to blbne nebo ne poznas za letu pri zmenach s kladnym nebo zapornym G a v ruznych polohach modelu normalne, obracene a v nozi na jednu a druhou stranu, pokud se to stejne nechova, mas ten problem.

Piloti, kteri nedokazou ani vyzkouset, jestli jim to blbne, at zustanou v klidu ... :wink:
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod Rcmak v 3/6/2013, 15:09

Tak ted tomu trosku nerozumim.Dirka ve vicku je ,pokud se nepletu,jen pro "odvetrani" membrany,aby se pod vickem netvoril pretlak,nebo naopak podtlak pri pohybu membrany.Jaky vliv,na to ma poloha letadla.Chces tim rict,ze napor vzduchu pri letu,se meni v zavislosti na poloze? Na rychlosti prosim.Jednou jsem tohle resil s M.Trpkosem u kamarova 85. Kdyz jsme podle rad postupne rozrezali a zase pozehlili spodek trupu,tahali hadice jak tatari vsude mozne po letadle,prisla rada,dat na konec hadicky balonek :looool: . No tak kde to jsme pray .Kdyby vyrobci motoru meli znalosti a vedomosti,jaky maji modelari.To by jsme nemeli na motorech co dodelavat :looool: Jinak prosim popis,jak membrana funguje,99% lidi si o tom urcite rada pocte.
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: 3W 157 problém

Odeslatod MomoBrut v 3/6/2013, 16:00

Rcmak napsal:Tak ted tomu trosku nerozumim.Dirka ve vicku je ,pokud se nepletu,jen pro "odvetrani" membrany,aby se pod vickem netvoril pretlak,nebo naopak podtlak pri pohybu membrany.Jaky vliv,na to ma poloha letadla.Chces tim rict,ze napor vzduchu pri letu,se meni v zavislosti na poloze? Na rychlosti prosim.Jednou jsem tohle resil s M.Trpkosem u kamarova 85. Kdyz jsme podle rad postupne rozrezali a zase pozehlili spodek trupu,tahali hadice jak tatari vsude mozne po letadle,prisla rada,dat na konec hadicky balonek :looool: . No tak kde to jsme pray .Kdyby vyrobci motoru meli znalosti a vedomosti,jaky maji modelari.To by jsme nemeli na motorech co dodelavat :looool: Jinak prosim popis,jak membrana funguje,99% lidi si o tom urcite rada pocte.


Moc k smichu to neni, ale jak to funguje nevis, odvetrava se zaprdena loznice. Take nevidim duvod, proc to nekomu sdelovat. Vyrobci motoru na to serou. Pouzivaji karburatory, ktere jsou vyrabene pro sekacky a jine podobne stroje, vubec se neresi aktualni zmena atmosferickeho tlaku, vubec se neresi pretizeni, ktere na membranu pusobi. Jediny, kdo se alespon trochu levne to snazi resit, je 3W. Vetsina karburatoru ma "vypinaci" tlak na membranu nastaven asi na 10-15 PSI, do letadla to musi byt alespon kolem 20 PSI, jinak se to nebude nikdy chovat dobre, furt se bude menit bohatost smesi. Vypinaci tlak se nastavuje predepnutim pruziny v karburatoru. A aktualni atmosfericky tlak v modelu se navic meni podle vysky modelu a podle proudeni vzduchu v modelu a proudeni se meni podle toho jak je model natoceny vuci smeru pohybu. A tiha na pruzinu, ktera ji pomaha nebo brani, se meni podle aktualniho G zavisleho na pohybu modelu. Nejvetsi problemy byvaji typicky v nozi s velkym uhlem nabehu, co se tyce zmeny proudeni kolem otvoru u membrany. Male predepnuti pruziny typicky zpusobuje problemy v tech utazenych obratech, kdy G pusobi ve smeru pohybu pruziny.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod Rcmak v 3/6/2013, 21:48

Porad jsi me a ostatnim nevysvetlil,proc tam tedy ta dirka v tom vicku je.Jestli to neni pro chod membrany,tak proc.Mysli,ze je mi tvuj duvod nikomu nic nezdelovat jasny :cmoud: Presto zkus vymyslet jny duvod,nez "odvetrani" a sdel nam ho :wink:
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: 3W 157 problém

Odeslatod CELERON v 5/6/2013, 02:02

No řekl bych, že ta díra je na to, aby správně makala regulační soustava kdovíkolikátýho řádu pro množství a tlak paliva v komoře Walbra pod membránou. dance
Ale jsem jen blbej elektrikář, kterej kdysi študoval měření a regulaci, tedy i analogový regulační soustavy ale týhle kapalinový alchymii jménem Walbro moc nerozumím. Jestě jsem tak schopnej si představit, že různý géčka budou různě cloumat s hmotností celý sestavy membrána-pákovej převod - jehla v regulačním ventilu paliva a bude to zanášet do regulace chybu. Taky si myslím, že pokud kolem Walbra bude volný normálním chlazením průchodný prostor, tak nafouknutí haubny od rychlosti nemůže být problém a ani změna výšky letu.
Ale pokud je Walbro v průchodu skrz přepážku, nebo těsně před, či za přepážkou, tak se určitě bude v průchodu přepážkou podle dopředný rychlosti projevovat Venturák buď přetlak či podtlak a membrána bude na něj reagovat a zanášet chybu podle dopředný rychlosti. A mě zrovna Walbro vychází do přepážky. :rolleyes:
Ale naprosto mě není jasný, proč se membrána tlakově kompenzuje až ze zadku trupu, ještě s dopravním zpoždením skrz balzovou škatuli nebo bimbátko. dohh Já bych spíš řekl, že by to mělo být právě bez zpoždění a těsně vedle začátku sacího trombónu aby byl tlak na membránu a v prostoru sání stejnej. To kdyby mě někdo vysvětlil...
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod Rcmak v 5/6/2013, 04:59

Jiri a ty mas problem stejny co @lf ? Tvoje uvahy maji neco do sebe,ale je to porad jen teorie.To by jsme za chvilku mohli ladit motory na "po vetru a proti" :-D Jak uved Momobrut,99% lidi to chodi i kdyz ani nevi jak to vse funguje,tak mi nerikej,ze spadas do toho 1% co o tom neco vi a proto,nebo presto mu to nepujde dohh .Stejny problem,co ma @lf jsem resil s M.Trpkosem,jak jsem zminoval vyse.Na stojance jak hodinky,ale jen se letadlo dalo do pohybu,tak bylo vse jinak.I kdyz jsem motor dostal do stavu,kdy byl schopny makat na rozjezdu a po odstartovani v cca 100 m dlouhym pruletu,pak opet stratil na vykonu.Zadny "hadicky" a jiny picoviny jako balonky nepomohli,ani se neprojevily nejakou zmenou v chovani motoru.Po nekolika dnech se povedlo naladit motor tak,ze sel naprosto spolehlive,ciste ale jen na cca 90% vykonu.Nastesti kamarad neni zadny echt pilot,kterymu by tech 10% chybelo a tak se s tim spokojil.V mem pripade tedy az tak o napor vzduchu neslo,natoz pak o letovou vysku a pod :-D Spis si myslym,ze slo o karbik jako takovej.Motor byl z druhy ruky,takze nevim kdo mu co udelal :-/
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: 3W 157 problém

Odeslatod MomoBrut v 10/6/2013, 20:13

Jsem tu delsi dobu nebyl, nejak nemam cas ani chut cist prispevky, ktere vyrypuji a navic o veci nic nepisou, protoze nic nevi ... presto, pokud to nekoho zajima, o cem to je ... staci si pocist ... http://www.phprc.net/images/RC_Aero_-_P ... _Carbs.pdf drive jsem jen popsal problemy, jake jsou a co s tim ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: 3W 157 problém

Odeslatod Rcmak v 11/6/2013, 06:58

Zajimavy,ale sorry,nic novyho.O tom,ze na neco pusobi nejaky sily jsi nam uz vysvetlil vyse,diky,tohle nikdo z nas nevedel :-) .Porad ale nevim,na co tam ta dirka podle tebe je a proc se na ni dava hadicka.Pokud tam dirka neni na odvetrani,pak by stacila zalepit,aby ji na membranu nepusobil tlak okolniho vzduchu,doladit pruzinu pod membranou a musi to byt OK.Je tak? 90% lidi o tom nic nevi,proto s tim nikdy nic nedelalo a jsou bez problemu.Maji stesti :cmoud:
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: 3W 157 problém

Odeslatod MomoBrut v 11/6/2013, 10:44

Díra slouží k přivedení aktuálního atmosférického tlaku k zadní straně membrány. Jelikož je karb konstruovaný na sekačky, motokáry a motorky, nepředpokládá se, že se bude měnit atmosferický tlak, protože tohle všechno je na zemi. Když se letí do nějaké výšky, aktuální je to hlavně u tažných, změní se tlak a membrána nezavírá a neotevírá správně, problematické jsou rychle změny tlaku, třeba v kolmém stoupání nebo klesání. Nejhorší je ale proudění vzduchu v trupu vlivem pohybu modelu dopředu, jakmile je otvor pro membránu v nějakém stísněném nebo úzkém místě a proudí tudy vzduch (což se nedá snadno ověřit) může dojít k výrazné změně aktuálního atmosférického tlaku. Navíc proudění je závislé na poloze trupu a to už jsem psal dříve. Když se snímání referenčního tlaku odvede jinam, tak změny tlaku neovlivní membránu a tím bohatost směsi. Zalepit ten otvor nemůžeš, protože nepřivedeš aktuální tlak. Někdy pomůže jen hadice s vyústěním někde, kde vzduch neproudí, já používám uzavřenou balsovou krabici, která je průvzdušná a k vyrovnávání tlaku dochází velmi pomalu, takže rychle změny se neuplatní, jiní na konec hadice dávají plstěné bimbátko, které má větší průvzdušnost. 3W měří referenční tlak na místě sání do karburátoru. Nejlepší řešení je použití pitotovy trubice nebo statického portu na měření atmosferického tlaku vně modelu, pitotovy trubice nebo porty se používají dva, jeden vpravo a jeden vlevo na trupu kvůli proudění, které je rozdílné pro nožový let vpravo a vlevo.

Konkrétní problémy jsou popisované třeba tady http://www.flyinggiants.com/forums/show ... 735&page=5
Pe Reiwers to řeší takto ... http://www.prme.nl/forum/viewtopic.php?t=205
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Další

Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron