ZDZ 90

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

ZDZ 90

Odeslatod CELERON v 12/5/2013, 15:32

Tak jsem byl dopoledne proběhnout novou ZDZ 90 na štandu. Origo zápalko, napájení 4,8V, vrtule PT 28x10, JMB muffler TRA 80. Nádrž 1l, Verva 100, 2T syntetika Castrol 1:33. Originál ovládání Walbra mám odstrojený a namontovaný páky s kulákama, co byly dodaný s motorem. Obě jehly jsem nastavil na doporučený 2 otáčky ale udivilo mě, že H měla původně 4,5 otáčky. Na sání mám trombón stejnýho tvaru jako na dalších 2 benzínech

Všechno snad jak by mělo být ale .....

Stačilo 2x protočit na sytič a hadice z nádrže se zaplnila a po celkem asi 8 otáčkách byl "mokrej" karbec. Zapnutí zápalka a další 4 cuknutí a motor "přiznal", pak bez sytiče, ubranej plyn asi na 5 cuknutí chytil. Dosud vše jak má být. Jenže po cca 3 sekundách chcípl. A takhle to bylo stále dokola. Zkoušel jsem 1/3 až 1/2 plynu při startu, otáčky se úměrně zvýšily ale stále stejný, po pár sekundách chcípnul. Prostě jako kdyby byl suchej a karbec nedával benzín. Pak přijel kámoš automechanik a spolu jsme zjistili, že na trvalej běh musí být klapka sytiče pootevřená asi o 3 mm, jinak se motor neudrží. S tímhle nastavením reaguje tak nějak normálně na plynovou klapku. Ještě jsme zjistili, že pokud je zavřená sytič klapka, tak při každým protočení lítá nebo vytéká ven ze sacího difuzéru spousta benzínu. To mi na jiných motorech nedělá. Zkoušeli jsme jehly mezi 0,5 až 4,5 otáček, žádný vliv.
Tak jsme sundali na Walbru víko čerpadla, zkontrolovali membránu. Vše bylo čistý, nezalepený, jen v sítku za čerpadlem bylo trochu nějakýho šlemu a chloupků asi z bimbátka. Pak jsme sundali víko z druhý strany, sundali membránu, profoukli hlavní trysku. Vše čistý. Kanálky kolem stavěcích šroubů H a L jsme nečistili, nebylo nám jasný, kam vedou. Po smontování všechno stejný, prostě se nedaří udržet motor v chodu kromě toho přivření sytiče.
Nedokážete prosím někdo poradit, co s tím. Možná to je nějaká blbost ale nikdo z nás si s tím neví rady. Není to můj první benzín, ale s tímhle jsem se ještě nesetkal. Poslat to rovnou na reklamaci?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ZDZ 90

Odeslatod dědek v 12/5/2013, 18:26

Vyzkoušel bych to bez trombonu na sání. Sám motory ZDZ provozuji bez jakýchkoli přídavných trombonů a tento problém není.Třeba to pomůže. Jinak klapka sytiče musí být při normálním chodu plně otevřená.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: ZDZ 90

Odeslatod nestor v 12/5/2013, 19:25

Problém je podle mne jasný,máš otočenou o 180 stupňů plynovou klapku.
Když se mrkneš při otevřené sytičové klapce do karbecu a máš plynovou klapku zavřenou, tak nesmíš vidět hlavičku šroublu kterej klapku drží,směřuje do motoru.Aby bylo jasno,plíšek -klapka je na hřídelce přidělaná dobře ,ale tys jí přetočil kdyžs připojoval táhlo k ovládání kjlapky.Sytičová klapka musí být při chodu motoru samozřejmě otevřená maplno.
nestor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 21/2/2010, 09:58
Jméno: Karel
Příjmení: Bambula
Letiště: Čenkov
Hangár: Ultimate 100 ccm

Re: ZDZ 90

Odeslatod bulldog v 12/5/2013, 19:54

nestor napsal:Problém je podle mne jasný,máš otočenou o 180 stupňů plynovou klapku.
Když se mrkneš při otevřené sytičové klapce do karbecu a máš plynovou klapku zavřenou, tak nesmíš vidět hlavičku šroublu kterej klapku drží,směřuje do motoru.Aby bylo jasno,plíšek -klapka je na hřídelce přidělaná dobře ,ale tys jí přetočil kdyžs připojoval táhlo k ovládání kjlapky.Sytičová klapka musí být při chodu motoru samozřejmě otevřená maplno.


Taky si to myslím...už jsem to radil několika modelářům.Je třeba si ujasnit,když máš stažený plyn,tak se p
podívej do karbecu na hřídelku škrtící klapky...hlavička šroubu musí jít do motoru,poznáš to taky podle toho,že na karbecu máš doraz na plný plyn......a šroub volnoběhu a nebo jen závit na jeho montáž a to na protilehlé straně......mrkni na to a uvidíš..
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 90

Odeslatod CELERON v 12/5/2013, 22:45

to dědek: Bez trombónu jsem to zkoušel taky a je to stále stejný.

To bulldog a nestor: že jsou blbě klapky, nad tím jsem už bádal. Sytič má hlavu šroubu směrem ven k trombónu. Plyn směrem do klikovky. Pak mě napadlo, jestli jsem náhodou při předělávce ovládání na kuláky neosadil pootočený o 180 jen mosazný terčíky na hřídelkách. Měl jsem je sice popsaný, ale člověk občas blbne a navíc je to jedinná věc, co jsem měl při předělávce ovládání demontovaný. dohh Sytič otočit nejde, na terčíku je na obvodu rádiusový výřez pro mosaznou vstřikovací trysku, co je mezi oběma klapkama. Pokud se pouze terčík otočí o 180 či zrcadlově, naráží na trysku, takže to mám určitě správně. Porovnával jsem Walbro ZDZ90, Roto35 a taky v motorový Hecht pile a sytič a plyn klapky jsou orientovaný všude stejně a všude se otáčí stejným směrem, takže to mám asi taky správně. U plynu si ale nejsem na 100% jistej, jestli není pootočenej o 180 st. terčík na hřídelce. Zrcadlově se otočit nedá, terčík má po obvodu sraženou hranu aby klapka při zcela ubraným plynu těsnila v těle karburátoru. Na rozdíl od ostatních karbeců má ale ZDZ90 na plynový klapce podobně jako na sytičový na obvodu malý rádius. A ten se dá natočit buď do místa, kde jsou v hliník tělese karbecu 4 dírky asi průměru 1 mm a nebo otočit o 180. Já mám rádius u těch dírek. (K čemu tam ty dírky jsou?) Problém je, že na jiných Walbrech tohle není a na netu jsem tento typ nenašel. Narazil jsem na pár pěkných videí kolem popisu funkce, čištění a nastavení regulačního ventilku mezi pumpou a regulátorem a tlaku v komoře pod membránou ale je to francouzsky. :cry:
Nemohl by jste se prosím někdo kouknout do ZDZ90 jestli je ten rádius na plynový klapce natočen k mosazný vstřikovací trysce a nebo naopak? Stačí posvítit a otevřít klapku sytiče.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ZDZ 90

Odeslatod nestor v 13/5/2013, 05:44

Jirko,
trombón a sytičovou klapku prosímtě vynech,tím se ,jaks správně usoudil vůbec nezabejvej.
Tak jaks to tady popsal teť -s tou plynovou klapkou-tak jsem to četl asi třikrát a mám v tim maglajs,cos kde otočil,převrátil atd. Fakt jediný řešení je.aby ti někdo poslal fotku z jeho motoru,a uděláš to podle něj.Nejlepší je zavolat Valachům a donutit je aby ti ty fotky poslali a to karbec z obou stran.
Vysvětlování-výřez ,dírka,pootočení atd.je k ničemu protože si to málokdo dovede představit když nemá ten konkrétní karbec v ruce.A podle jinejch karbeců na jinejch motorech se neřiď ,srovnávej jen stejnej karbec.
nestor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 21/2/2010, 09:58
Jméno: Karel
Příjmení: Bambula
Letiště: Čenkov
Hangár: Ultimate 100 ccm

Re: ZDZ 90

Odeslatod bulldog v 13/5/2013, 10:52

nestor napsal:Jirko,
trombón a sytičovou klapku prosímtě vynech,tím se ,jaks správně usoudil vůbec nezabejvej.
Tak jaks to tady popsal teť -s tou plynovou klapkou-tak jsem to četl asi třikrát a mám v tim maglajs,cos kde otočil,převrátil atd. Fakt jediný řešení je.aby ti někdo poslal fotku z jeho motoru,a uděláš to podle něj.Nejlepší je zavolat Valachům a donutit je aby ti ty fotky poslali a to karbec z obou stran.
Vysvětlování-výřez ,dírka,pootočení atd.je k ničemu protože si to málokdo dovede představit když nemá ten konkrétní karbec v ruce.A podle jinejch karbeců na jinejch motorech se neřiď ,srovnávej jen stejnej karbec.

já mám ZDZ 80RVJ a stoprocentně vím ,protože mi to říkal Dalibor Smejkal ze ZDZ,že u klapky pkynu musí být šroub do válce,klapka musí těsnit po celém obvodu.
Já ti to nevyfotím,mám karburátor do motorové přepážky.Zavolej si 603510692 pan Smékal....víc ti nepomohu
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 90

Odeslatod MomoBrut v 13/5/2013, 14:25

Nejhorsi je, kdyz se po rozmontovani da neco zpatky smontovat dvema ruznymi zpusoby. :-D
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: ZDZ 90

Odeslatod H1N1 v 13/5/2013, 14:44

Potřebuješ to ještě vyfotit? pokud ano, odpoledne se na to vrhnu, za předpokladu že do veloxe dostanu foták :-D
H1N1
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 42
Registrován: 4/7/2011, 11:59
Jméno: Ondřej
Příjmení: Havlíček
Letiště: Velká Dobrá u Kladna
Hangár: Bellanca decathlon 40
Bellanca decathlon 1:4
Extra 300 S
Ryan 120
Manta F3K
ISIS F3K

Re: ZDZ 90

Odeslatod CELERON v 13/5/2013, 21:56

H1N1 napsal:Potřebuješ to ještě vyfotit? pokud ano, odpoledne se na to vrhnu, za předpokladu že do veloxe dostanu foták :-D

To bys byl moc hodnej. Mobil tam dostaneš určitě a možná baterku na přisvícení. :-) Hlavně aby bylo vidět, kde je na obvodu plynový klapy vidět ten rádiusový výřez.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ZDZ 90

Odeslatod CELERON v 13/5/2013, 22:01

MomoBrut napsal:Nejhorsi je, kdyz se po rozmontovani da neco zpatky smontovat dvema ruznymi zpusoby. :-D


No přiznám bez mučení, před demontáži jsem si polohy označil fixem a ten se mě ňák ochmatal. pssst
Horší je, když se něco rozebere a po smontování to bezvadně funguje ale něco zbylo a za boha nemůžeš zjistit, kam to patří. :-)
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ZDZ 90

Odeslatod Pan Fogg v 14/5/2013, 03:25

CELERON napsal:
H1N1 napsal:Potřebuješ to ještě vyfotit? pokud ano, odpoledne se na to vrhnu, za předpokladu že do veloxe dostanu foták :-D

To bys byl moc hodnej. Mobil tam dostaneš určitě a možná baterku na přisvícení. :-) Hlavně aby bylo vidět, kde je na obvodu plynový klapy vidět ten rádiusový výřez.
Díky
Jirka

Posílám foto karburátoru Walbro motoru 3W55XI. :wink:
Přílohy
Walbro3W55XI.JPG
Walbro3W55XI.JPG (27.99 KB) Zobrazeno 10560 krát
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: ZDZ 90

Odeslatod bulldog v 14/5/2013, 07:29

Jirka[/quote]
Posílám foto karburátoru Walbro motoru 3W55XI. :wink:[/quote]


Špatně...podle toho se neřiď...říkal jsem hlava šroubu hlavní klapky do motoru...to jsou slova výrobce ZDZ.....!!!
Vyfocený karburátor není ten co používá ZDZ!!!
Ale dělej podle pokynů ZDZ
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 90

Odeslatod Pan Fogg v 14/5/2013, 11:13

Posílám foto karburátoru Walbro motoru 3W55XI. :wink:[/quote]

To co je vidět je hlava šroubu.
Výřez klapky je u dírek přívodu paliva volnoběhu.
Počkám si až někdo vyfotí Walbro pro ZDZ90..... :-D
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: ZDZ 90

Odeslatod H1N1 v 14/5/2013, 11:25

Dneska to pošlu, včera sem řešil puklej potah a vůbec sem se k tomu nedostal. Omlouvám se.
H1N1
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 42
Registrován: 4/7/2011, 11:59
Jméno: Ondřej
Příjmení: Havlíček
Letiště: Velká Dobrá u Kladna
Hangár: Bellanca decathlon 40
Bellanca decathlon 1:4
Extra 300 S
Ryan 120
Manta F3K
ISIS F3K

Re: ZDZ 90

Odeslatod bulldog v 14/5/2013, 11:35

Pan Fogg napsal:Posílám foto karburátoru Walbro motoru 3W55XI. :wink:


To co je vidět je hlava šroubu.
Výřez klapky je u dírek přívodu paliva volnoběhu.
Počkám si až někdo vyfotí Walbro pro ZDZ90..... :-D[/quote]

hoši to je zbytečné něco radit,vy nečtete co jsem psal a vím o čem jsem psal...už to nezopakuji..je to v minulém příspěvku...to je jako bych si koupil trabanta a hleděl na mercedesa,kde má šaltrpáku......je to marné,je to marné. silenced
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 90

Odeslatod CELERON v 14/5/2013, 13:33

Poslouchej, Bulldog, nerozčiluj se, klepne Tě! :-) :-) :-)
To co poslal Fogg je jednoznačně pohled ze strany motoru, vždyť je tam nahoře vidět dírka na tlakování Walbra z karteru motoru. Ten můj Walbro ZDZ90 je hliníková část zcela totožná, mosaz je taky stejně, to znamená rádius výřez směrem k dírkám. Odlišnost je pouze v hřídeli klapky, já mám hřídel podélně rozříznutou a klapku zasunutou do toho proříznutí. Jinak na tom mobilu, cos mi dával, to od včerejška nikdo nebere.
Dnes večer ho zkusím prohnat...
V každým případě budu rád, když někdo pošle fotku Walbra pro ZDZ90.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ZDZ 90

Odeslatod nestor v 14/5/2013, 14:58

Fotka je dobře je to pohled od motoru,tak není co řešit.
nestor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 21/2/2010, 09:58
Jméno: Karel
Příjmení: Bambula
Letiště: Čenkov
Hangár: Ultimate 100 ccm

Re: ZDZ 90

Odeslatod H1N1 v 14/5/2013, 21:27

Tak to nevyfotím, nedostanu se tam. musel bych sundavat celej motor a osazení domku. Ale jak říkal kolega volej do ZDZ.
H1N1
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 42
Registrován: 4/7/2011, 11:59
Jméno: Ondřej
Příjmení: Havlíček
Letiště: Velká Dobrá u Kladna
Hangár: Bellanca decathlon 40
Bellanca decathlon 1:4
Extra 300 S
Ryan 120
Manta F3K
ISIS F3K

Re: ZDZ 90

Odeslatod bulldog v 14/5/2013, 21:39

CELERON napsal:Poslouchej, Bulldog, nerozčiluj se, klepne Tě! :-) :-) :-)
To co poslal Fogg je jednoznačně pohled ze strany motoru, vždyť je tam nahoře vidět dírka na tlakování Walbra z karteru motoru. Ten můj Walbro ZDZ90 je hliníková část zcela totožná, mosaz je taky stejně, to znamená rádius výřez směrem k dírkám. Odlišnost je pouze v hřídeli klapky, já mám hřídel podélně rozříznutou a klapku zasunutou do toho proříznutí. Jinak na tom mobilu, cos mi dával, to od včerejška nikdo nebere.
Dnes večer ho zkusím prohnat...
V každým případě budu rád, když někdo pošle fotku Walbra pro ZDZ90.
Díky
Jirka

Promiň já nevěděl,že je to fotka od motoru a že jsi to demontoval.....omlouvám se.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Další

Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků

cron