Stránka 1 z 1

Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/6/2015, 23:30
od Mara
Zdravím,
na podzim jsem koupil létaného Sbach 342 od GW s motorem DLA 56. Jednou letěl a vypadalo to ok. Přes zimu jsem udělal kompletní kontrolu a rozborku letadla i motoru. Motoru dal nová těsnění (karbec, hlava, výfuk) a novou svíčku. Na jaře obrovský problém nastartovat. Přikládal jsem to vyschlému karburátoru. Nakonec naskočil a v letu je naprosto stabilní (ref. tlak vytažen do trupu, výfuk JMB, nátrubek...)
1) obrovský problém nastartovat. Palivo tam jde (svíčka je vlhká). Třeba hodinu zkouším:-(
2) zapalování při běhu jde, ale je normální, že po zapnutí zapalování přeskočí hned jiskra??? Již několikrát se stalo po snaze startovat, palivo ve válci, že směs bouchla do výfuku... Jinak jiskra skáče pravidelně při opouštění magnetu.
3) o víkendu to samé, navíc se přidala ztráta výkonu. Motor jsem rozebral, válec je takový opotřebený, ale nezdá se mi, že by to všechno mohlo být jen ztrátou komprese.
4) Sundat unašeč bylo doslova peklo. Červený Loctite úplně všude, nakonec po vytvoření přípravku na uchycení za unašeč se povedlo. Ložiska (NSK) se zdají být dobré. Vyndaval jsem je, že si někdo myslí, že to mohlo sát falešný vzduch...

Prosím máte někdo zkušenost se zapalováním DLA?
Řeším, jestli se pustit do opravy (hlava, píst, kroužek... cca 2.000,-) ale bez záruky, že závada je jinde, nebo koupit nějaký nový motor.
Moc děkuji
Marek Syrovatský

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 30/6/2015, 12:27
od sobul
Vypada to na spatny predstih,zkus zvetsit.

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 30/6/2015, 22:29
od Mara
Děkuji. Zkoušel jsem.
Popravdě spíš zmenšovat (posunout ve směru otáčení vrtule). Ale z různých diskuzí si nejsem jist, jestli to má zásadní vliv. Přeci jen posunutí snímače lze realizovat v rozmezí 5 mm a to si nejsem jist, že je zásadní rozdíl.
Jinak polohu snímače jsem měl označenou před demontáží.
Děkuji,
zkusím

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 30/6/2015, 23:43
od CELERON
Nemáš zapečenej kroužek? Je to dost zakarbonovaný a když píšeš že spadl výkon...
Taky jsem jednou nedokázal nahodit Roto s novou svíčkou. Pomohlo vyhřátí svíčky elektrickou opalovačkou. Asi nějaká vlhkost v izolaci elektrody při nevhodným skladování. U motorovky pily Hecht skladovaný v garáži na jaře bez vyhřátí svíčky taky ani neškytne.
Jirka

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 1/7/2015, 21:20
od Mara
Já si taky pořád říkám, že problém bude mechanický. Válec, píst a kroužek jsem záměrně nečistil, aby bylo vidět, jak motor uvnitř vypadá.
Svíčku jsem zkoušel novou i starou. Nahřátí před každým startem, nebo už je pak vysušená? Pže motor už několikrát běžel...

Nechce se mi jít do rizika, že koupím díly a bude to v zápalku. Koupím novej a zkusím to zapalování prohodit. Pokud to tím bude, vyčistím ho a prodám někomu na díly, nebo na dokoupení zapalování.
Děkuji
M.

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 1/7/2015, 23:05
od bulldog
Mara napsal:Já si taky pořád říkám, že problém bude mechanický. Válec, píst a kroužek jsem záměrně nečistil, aby bylo vidět, jak motor uvnitř vypadá.
Svíčku jsem zkoušel novou i starou. Nahřátí před každým startem, nebo už je pak vysušená? Pže motor už několikrát běžel...

Nechce se mi jít do rizika, že koupím díly a bude to v zápalku. Koupím novej a zkusím to zapalování prohodit. Pokud to tím bude, vyčistím ho a prodám někomu na díly, nebo na dokoupení zapalování.
Děkuji
M.

Pravdu díš.Zkus si půjčit zápalko ze stejného motoru,nehýbej se sondou.
Mě se zápalko posralo za 20 minut.Dal jsem zápalko naše od Falkona a přestavěl jsem předstih ....nechal jsem tam čínskou sondu aby seděla polarita,udělal jsem nastavení podle kinematiky v návodu na webu Falkon,oni bambusové mají jinak nastaveno zapalování-s jinou regulací či co a bambusový motor létal jak oteklý,ikdyž se zdálo že nemá kompresi.To je zcela normální,toho si nevšímej.......

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 2/7/2015, 22:47
od Mara
Uvidíme, čím to nakonec bude... :ugeek:

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 27/7/2015, 21:21
od Mara
Zdravím.
Tak zapalováním to nebylo! Už jsem koupil nový motor DLE55 (mimochodem, zatím startuje a běhá naprosto krásně bezproblémově).
Na novém DLE funguje i to staré zapalování DLA (jen to při zapnutí hodí tu jiskru jak jsem psal).

Takže jsem dal DLA zase dohromady. Vše vyčistil, koupil v Tobexu nová japonská ložiska C3 (zvětšená radiální vůle), motor našrouboval na stolici a teď se chystám to někdy znovu vyzkoušet.
Dám pak vědět. Podle výsledku nabídnu na modelbazaru na prodej.
-MS-

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 27/7/2015, 21:48
od PetrKad
Ahoj Maro. Taky mam DLA-56 a se starty jsem měl taky problem ,ale prisel jsem na to ,ze se to dost uchlastava palivem ..Myslim ,že jsi mel jen ulity motor ,proto i to střílení do vyfuku a mokra svička ..kdyby přeci byly slepene membrany ,neslo by tam palivo ,nebyla by mokra svicka..podle me ..ja přisel na to ,že musim o dva zoubky přidat plyn na vysilači oproti trimu na volnběh a chyta to hned a samozřejme se zaplým zapalkem ..také jsi nepsal v jake poloze mas motor ,ja ho mam hlavou dolu ..zapalko mne po zapnuti itake hodi hned jiskru

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 27/7/2015, 22:50
od marekh
Dle 55 super motor so super štartovanim a prechodmi.Jediné jeho slabé miesto je spodné ojnične ložisko.Počas 190 litroch čo som s ním vylietal som ho menil 2x. Pri 160 l som menil aj piest a to z toho dôvodu že už bol voľný piestny čap .Oproti DA za tu cenu neskutočny motor.Aj preto teraz lietam s novšou radou DLE motorov 61 a 120.Dle 61 ma ešte lepší chod ako 55.

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 28/7/2015, 21:13
od Mara
UŽ TO FUNGUJE!!! :looool:
Nevím, jestli to tedy bylo jen ložisky (vše ostatní je původní) jestli to sálo falešný vzduch, ale každopádně teď motor na stojanu startuje a běží spolehlivě. Jdu ho dát na Modelbazar.

Tak musím souhlasit s dvěma posledními příspěvky.
Když to vezmu od konce (marekh): DLE55. Kde já bych vylétal 190l paliva? :-) Na stojanu jsem vyběhl 2 nádrže a už mi říkali, že to nedělám dobře (cca 3000-4000 ot. a občas změny a propláchnutí). Teď už létám v letadle a po 10 min volného kroužení vylétám tak 1/4 - 1/3 nádrže (500ml). Takže to mi vydrží asi dlouho jupiiija Vím, že spousta lidí na čínu nadává, možná nemají konsistentní výrobní přesnost (což uznávám je to hlavní pro trvanlivost), ale za ty peníze to asi stojí risknout. Takže za mě zatím DLE 55 je ok.

Pro (PetrKad): naprostá pravda! Našel jsem i několik videí, kde si také přidávají na start. Proč mi to neřekl někdo dřív? :rolleyes: Jinak motor tam byl montován vodorovně, přebytečné palivo vytékalo do výfuku. Moc děkuji za potvrzení té specifické vlastnosti, že po zapnutí zapalování přeskočí jiskra. Což je tedy divná vlastnost a při výparech a palivu u svíčky může způsobit pěkné leknutí :-o (vlastní zkušenost)

Všem moc děkuji.
Chybami se člověk učí. Oprava za 300,-Kč a já mám nový motor... flyboy

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 07:23
od PetrKad
Maro promin,ze jsem nepradil driv ,ale bojoval jsem ted dost s casem a tak jsem nejaky cas akroforum nesledoval .. ale s tim DLE jsi neudelal spatne ,je to asi nejlepsi cina ,co se da koupit .. muj kolega komentoval motor Dla asi tak "navenek huj a vevnitr fuj " a je to asi tak .. momentalne jsem s nim spokojeny ,jde ted dobre ale uzil jsem si svoje.. :rolleyes:

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 08:00
od Mara
Děkuji, to já bojuji s Akroforem pořád :-D Teď se například snažím dát si rofilovou fotku, ale ořád mi to píše, že je moc veliká (i když ji zmenším na 48 kB a není na ní už nic vidět...
Zaregistroval jsem se jen kvůli problémům a očekával jsem, že se mi podle přísloví "kolik lidí tolik názorů" dostane mnoha odpovědí a že to stejně zbude na mě... Jsem průkopník slepých uliček wall1
Jj je to sranda, když je kopie kopie kopie (DA -> DLE -> DLA). Tak když už kopii, tak jen originálu :victory:

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 10:31
od thsoft
A proč si nekoupíš EME 55 ? Ten je provedený líp .

PetrKad napsal:.... muj kolega komentoval motor Dla asi tak "navenek huj a vevnitr fuj " a je to asi tak .. momentalne jsem s nim spokojeny ,jde ted dobre ale uzil jsem si svoje.. :rolleyes:

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 20:42
od PetrKad
Proc si nekoupim EME ?Momentalne nic neshaním ,motor DLA jsem dal konečně do cajku a tak ho přeci nebudu prodávat a kupovat jiny .. za další ,když budu kupovat motor ,nebudu dělat pokusy ale koupím si minimalně DLE a nebo radši pošetřim a bude mvvs ..

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 21:11
od marekh
Tiež som toho názoru že je to najlepši činsky motor.Vačšina modelárov drví tento motor.Modelárčim 6rokov a už v mojich začiatkoch to bol top motor vtedy ešte ako DL50. Je to asi najodskúšanejši motor a aj nahradné diely no problém kúpiť. Keď čínu tak DLE first1

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 29/7/2015, 21:24
od marekh
Kolega sa zlakomil na RCGF 62 ušetril skoro 100eur oproti DLE55 a nakoniec ho vyhodil z modelu lebo mal neskutočné vybrácie.A teraz tam dal DLE 55 a veľká spokojnosť jupiiija

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 30/7/2015, 06:33
od Mara
Přesně tak protože teď momentálně už nic nesháním... :wink:
Ona se kvalita bude zvyšovat i u těch čínských motorů. Já jsem teď spokojenej a můžu lítat. A o to tu přeci jde.
Přeji všem mnoho nalétaných hodin bez havárek flyboy

Re: Problémy s DLA 56

OdeslatNapsal: 30/7/2015, 18:07
od lv
Mara napsal:Ona se kvalita bude zvyšovat i u těch čínských motorů.

Prečo? Idú zdražovať?