Zápalka ZDZ

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Zápalka ZDZ

Odeslatod CELERON v 3/7/2015, 13:42

Nevíte prosím někdo, u ZDZ90 rv-j se dává zápalko Falkon a nebo i jiný? Dnes jsem ráno byl na letišti a hned za 1. zatáčkou po startu na 3/4 otáčkách motor jako když utne. Výška stěží na přistání, navíc po větru, nedalo to na plochu a navíc napříč vyjetá kolej od traktoru. Ani Funtání betelnej podvozek s kováním nevydržel. :cry:
Zápalko jiskra žádná. Ještě mě napadá odchod napájení zápalka. Pokud je to Falkon, nevíte někdo, jak se chová když je moc malý napájení z 4 x tužka Eneloop buď od vybití nebo odešlej článek? Utne chod a nebo začne vynechávat ? Dá se něco vydedukovat z odběru proudu v klidu případně pokud projde magnet přes sondu? Odpoledne to musím proměřit.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Zápalka ZDZ

Odeslatod lv v 3/7/2015, 14:30

CELERON napsal:Nevíte prosím někdo, u ZDZ90 rv-j se dává zápalko Falkon a nebo i jiný? Dnes jsem ráno byl na letišti a hned za 1. zatáčkou po startu na 3/4 otáčkách motor jako když utne. Výška stěží na přistání, navíc po větru, nedalo to na plochu a navíc napříč vyjetá kolej od traktoru. Ani Funtání betelnej podvozek s kováním nevydržel. :cry:
Zápalko jiskra žádná. Ještě mě napadá odchod napájení zápalka. Pokud je to Falkon, nevíte někdo, jak se chová když je moc malý napájení z 4 x tužka Eneloop buď od vybití nebo odešlej článek? Utne chod a nebo začne vynechávat ? Dá se něco vydedukovat z odběru proudu v klidu případně pokud projde magnet přes sondu? Odpoledne to musím proměřit.
Díky
Jirka

Pokiaľ ti odíde 1 článok NiMh, tak výsledné napätie je 0V.
Odber zápalka bude okolo 150mA. Zaťaž takýmto prúdom zapaľovanie a meraj baterky...
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1609
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Zápalka ZDZ

Odeslatod FAF v 3/7/2015, 18:23

lv napsal:
CELERON napsal:Nevíte prosím někdo, u ZDZ90 rv-j se dává zápalko Falkon a nebo i jiný? Dnes jsem ráno byl na letišti a hned za 1. zatáčkou po startu na 3/4 otáčkách motor jako když utne. Výška stěží na přistání, navíc po větru, nedalo to na plochu a navíc napříč vyjetá kolej od traktoru. Ani Funtání betelnej podvozek s kováním nevydržel. :cry:
Zápalko jiskra žádná. Ještě mě napadá odchod napájení zápalka. Pokud je to Falkon, nevíte někdo, jak se chová když je moc malý napájení z 4 x tužka Eneloop buď od vybití nebo odešlej článek? Utne chod a nebo začne vynechávat ? Dá se něco vydedukovat z odběru proudu v klidu případně pokud projde magnet přes sondu? Odpoledne to musím proměřit.
Díky
Jirka

Pokiaľ ti odíde 1 článok NiMh, tak výsledné napätie je 0V.
Odber zápalka bude okolo 150mA. Zaťaž takýmto prúdom zapaľovanie a meraj baterky...

NiMh se při výpadku článku chová jinak než NiCd? U NiCd se článek choval jako spoj.Jinak Jiří, zapalování při nízkém napětí vynechává ve velkých otáčkách. Na přistání bez problému.Volnoběh běží normálně.
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 414
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Zápalka ZDZ

Odeslatod lv v 3/7/2015, 18:36

FAF napsal:NiMh se při výpadku článku chová jinak než NiCd?
Samozrejme.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1609
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Zápalka ZDZ

Odeslatod CELERON v 3/7/2015, 21:45

Našel jsem proč to zdechlo, koukám jak puk. Bylo to v napájení zápalka. Hitec konektor zapalování, zastrčený do protějšku s zajišťovací packou, pojištěný omotáním izolepou, celý svazek i s konektorem stažený ovíjecí chráničkou (šroubovice) a přitažený plast očkama přes vrut k vnitřnímu trupu. Vibrace tam být nemohly. Nechápu, nepřeváděl jeden pin. :-o Prostě zlomený pérový kontakt mezi dutinkou a mačkací částí. :rolleyes: Tak to je teda něco, tohle na servu by mohla být fatálka a předletovkou se na to skoro určitě nepřijde.
Byl to původně silikonovej půlmetrovej servoprodlužovák z Jina, pouze jsem ho v půlce přerušil a zapájel vypínač s plastovou bižutérií od TSM. Jestli jsem ho spojil a rozpojil 5x při montáži elektro fo Funtány.
to lv: nevím jak Eneloop, ten mi zatím neodešel ale klasický NiMH mě vždy odešly tak, že se zkratovaly jako Cadnicy, prostě baterie měla o 1,2V míň. Tobě odcházej že se přeruší?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník