Autor |
Zpráva |
wroum
|
Napsal: pát 16.06.2006 8:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2006 Příspěvky: 2222
|
j3nda píše: zdzd píše: V první řadě je nutné létat na čas a ne až vypne regl. To je s křížkem po funuse... Tohle tvrzeni je pravdive, ale hodne smutne, ze si jeti neumi ty regly vyladit tak, aby baterky nenicili. Ja mam levny cinsky regl guard15 s motorem BM2409, pocet clanku se nastavuje jumperem a vypina tak jak ma.
litas az do doby kdy regl vypne? ja mam ten samej a jak kdy. napeti na clanku je i po vypnuti reglem v norme, ale asi to baterkam nedela uplne nejlip ale bohuzel moje MX12 nema stopky a navic litam tak 8 - 15 minut (podle vetru a nalady), takze tezko odhadovat za jak dlouho baterky dojdou a nechci se ochuzovat o dobu ve vzduchu.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
j3nda
|
Napsal: pát 16.06.2006 8:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
ja zastavam nazor, ze baterky jsou od toho aby makaly a ne abychom se k nim modlili. vetsinou neletam az do vypnuti reglu, ale hodnekrat se mi to uz stalo, protoze ty moje baterky neochabujou postupne, ale skokove. po premereni baterek, byli na 3,1V na clanek nezatizene - takze se zda, ze vypina ok. baterkam to nijak neublizilo a dobit se daly taky uplne v pohode, uz mam na nich pres 130cyklu a porad drzi jako novy. tech par korun navic, se za ne urcite vyplati. yuntongy by pri tomhle provozu uz urcite davno zhebly, budto na mraz a nebo na neco jineho.
baterky shark 1800-3s 20C, nabijec shark 10+zajicovac, guard15+bm2409, vrtule 10x6
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: pát 16.06.2006 8:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
No prave kdyz to zmeris bez zateze tak tam budes mit pres 3V i pokud jsi je vybil v zatezi pod 2.5V. Na to jak moc to baterkam vadi kdyz jdou v zatezi pod 2.7- 2.5V jsem na netu nenasel uspokojivou odpoved. Jedine co vim je ze uz reglu neverim. Letam do 15min a jsem spokojenej. Je pro mne naprosto nepochopitelne proc regl za min. 1300Kc neumi vypinat pri 2,9- 3V na clanek coz je standard.
K baterkam se modlim jen rano a vecer coz nezabere moc casu
|
|
Nahoru |
|
|
j3nda
|
Napsal: pát 16.06.2006 9:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.2.2006 Příspěvky: 1609 Bydliště: Praha
|
myslim, ze je spis dulezite napeti, pri kterem to zacnes nabijet - neni pravda, ze by se lipolky, ktere jsou hluboko vybite nedaly zachranit, ale musi se pak nabijet uplne jinak, z toho usuzuji, ze spis zalezi na napeti, pri kterem to hodis na nabijecku
navic baterky s nizkym vnitrnim odporem ti do zateze daji skoro stejne nepeti jako bez zateze, takze si myslim, ze tech 3,1V je ok
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: pát 16.06.2006 11:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.7.2005 Příspěvky: 19102
|
j3nda píše: [ ale hodne smutne, ze si jeti neumi ty regly vyladit tak, aby baterky nenicili. Jo nesmíte kupovat takový vykopávky jako je Advance Už min. dva roky jsou k dostání Hacker Mastery a od letoška Spiny a na nich nastavíš softwarově jak počet článků, tak napětí a způsob (odpojení, omezení)a dalších (min.) deset věcí
|
|
Nahoru |
|
|
wroum
|
Napsal: pát 16.06.2006 14:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2006 Příspěvky: 2222
|
j3nda píše: ja zastavam nazor, ze baterky jsou od toho aby makaly a ne abychom se k nim modlili. vetsinou neletam az do vypnuti reglu, ale hodnekrat se mi to uz stalo, protoze ty moje baterky neochabujou postupne, ale skokove. po premereni baterek, byli na 3,1V na clanek nezatizene - takze se zda, ze vypina ok. baterkam to nijak neublizilo a dobit se daly taky uplne v pohode, uz mam na nich pres 130cyklu a porad drzi jako novy. tech par korun navic, se za ne urcite vyplati. yuntongy by pri tomhle provozu uz urcite davno zhebly, budto na mraz a nebo na neco jineho.
baterky shark 1800-3s 20C, nabijec shark 10+zajicovac, guard15+bm2409, vrtule 10x6
tak prave yuntongy pouzivam. mam troje 1000 a ty nejstarsi maj cca 100 cyklu a ubytek kapacity je trochu znat, ale nijak zasadne. tak asi 70% letu je vypnul az regl.
|
|
Nahoru |
|
|
radekc
|
Napsal: ned 18.06.2006 8:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.6.2006 Příspěvky: 102
|
wroum píše: j3nda píše: zdzd píše: V první řadě je nutné létat na čas a ne až vypne regl. To je s křížkem po funuse... Tohle tvrzeni je pravdive, ale hodne smutne, ze si jeti neumi ty regly vyladit tak, aby baterky nenicili. Ja mam levny cinsky regl guard15 s motorem BM2409, pocet clanku se nastavuje jumperem a vypina tak jak ma. litas az do doby kdy regl vypne? ja mam ten samej a jak kdy. napeti na clanku je i po vypnuti reglem v norme, ale asi to baterkam nedela uplne nejlip ale bohuzel moje MX12 nema stopky a navic litam tak 8 - 15 minut (podle vetru a nalady), takze tezko odhadovat za jak dlouho baterky dojdou a nechci se ochuzovat o dobu ve vzduchu.
Na čas se lítat dá, pakliže lítám stále na stejný výkon, ale v provozu to tak není, nevěřím, že někdo dokáže určit spotřebu, když chvíli letím na čtvrt plynu, pak na půl, na čtvrt a na plnej plyn.. To musí bejt těžká mlha.
Jinak MX-12 stopky, resp. časový údaj s možností resetu má.
|
|
Nahoru |
|
|
sadik
|
Napsal: ned 18.06.2006 10:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.3.2006 Příspěvky: 223 Bydliště: Nemšová
|
Aký regulátor za prijatelnú cenu dokáže spoľahlivo vypnút Lipolky pred poklesom napätia pod povolenú hranicu? Sledovať čas pri rôznom letovom režime je určite nepresné...
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: ned 18.06.2006 12:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.7.2005 Příspěvky: 19102
|
sadik píše: Sledovať čas pri rôznom letovom režime je určite nepresné... Není- naopak
|
|
Nahoru |
|
|
sadik
|
Napsal: ned 18.06.2006 20:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.3.2006 Příspěvky: 223 Bydliště: Nemšová
|
Myslel som že regulátor za dva tisíc by to mal vedieť zabezpečiť.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 19.06.2006 12:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
sadik píše: Myslel som že regulátor za dva tisíc by to mal vedieť zabezpečiť.
A jak? Vypnutí reglu je poslední pojistka. Asi jako by tě někdo škrtil a pustil až zmodráš. To je stejně blbý princip, jako nabíjet accu podle teplotního čidla.
Accu se mají odpojit před tím, než jim napětí začne klesat. Ne až spadlo.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 19.06.2006 16:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Není k ničemu, je to pojistka jako poslední záchrana.
Nedovolí ti accu zničit úplným vybitím, ale i každé vybití až do kolena vybíjecí charakteristiky snižuje životnost accu. A protože každý typ accu, různého stáří, zátěže při různé teplotě a pod. má jinou vybíjecí charakteristiku, tak regl toho moc poznat nemůže. Proto hlídá jen to minimální napětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pon 19.06.2006 17:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Jinymi slovy, ten regl by musel videt par vterin do budoucnosti, aby vedel kdy ma idealne vypnout. V realu bohuzel ten soft akorat muze prohlasit - "kruci, uz je tu koleno vybijeci charakteristiky, rychle vypnout nez to bude uplne v pr..."
Ja mam u vsech svych elektroletu omerenou pribliznou dobu motoroveho chodu a litam na stopky (FC-16). Pri prvnich letech je potreba to trochu odlaborovat, merit napeti na clancich po litani, odecist nejakou bezpecnostni casovou konstantu, ale pak to funguje celkem uspokojive (u el.vetrone na 100%, tam je bud plnej plyn nebo vypnuto, ale i u ostatnich elekter se to da odladit rozumne). Na vypnuti reglu jsem pristaval naposledy snad v unoru?? (asi byla baterkam zima)
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|