ASP FT160 AR 4T boxer, nastavení ventilů

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

ASP FT160 AR 4T boxer, nastavení ventilů

Odeslatod CELERON v 13/8/2015, 13:42

Musel jsem rozebrat tenhle metrylovej boxer, protože se v karteru po pár letech odložení zalepily loziska klikovky a vačkovky. U 4T se proti 2T nedá karter před uskladněním vůbec vymýt, nebo nevím jak. :-((( Sání, hlava a ventily byly propláchnutý, tam problém nebyl.
Motor jsem rozebral, označil aby nedošlo k prohozu, namočil přes noc do metylu a vše se rozpustilo a uvolnilo. Motor jsem složil a zbývá nastavit ventily. A tady jsem narazil. Origo papíry nemám a tak nevím, jak přesně postupovat.
Když mám oba písty do horní úvrati, jeden válec stříhá ventily a druhej má oba zavřený a každou otáčku se to prohodí. Když jsem po "automechanicku" nastavil vůli na těch zavřenejch, tak po jedný otáčce ve střihu jde motor profouknout ze sání do výfuku, oba ventily jsou tedy ve střihu asi 1 mm pootevřený. A to by asi nemělo být. :cry:
Když nastavím vůle ve střihu ventilů, tak po jedný otáčce je při zavřených ventilech taková vůle mezi vahadlem a zdvihovou tyčkou, že mám obavu, že tyčka vypadne z misky vahadla.
Do háje, vahadla, hlavy a válce jsou na původních místech, zdvihací tyčky jsou všechny stejně dlouhý a zdvihátka u vačkový hřídele jsem ani nevyndával. Složený to je určitě dobře.
Jak se to boha jeho nastavuje? Na netu jsou jen jednoválce.
Díky
Jirka
Edit: Vyřešíno, nastavuje se v kompresi v horní úvrati. Pootevření obou ventilů při střihu na konci výfuku a začátku sání je normální stav. Nastavení vůlí se musí udělat asi 2-3x dokola na střídačku na obou válcích, protože seřízení jednoho trochu ovlivní seřízení druhýho valce. Už dupe, pěkně, nádhernej prdič. :-)
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ASP FT160 AR 4T boxer, nastavení ventilů

Odeslatod CELERON v 16/8/2015, 17:43

Při hledání na netu jsem narazil na dost předělanejch FT160 na bezín. Svíčky jsou jasný, co komprese, zmenšit poměr podložkama? Nojo, ale pak se změní délka zdvihátek. Snad se to dá ještě nastavit na vahadlech.
Ale co zapalování? S fajifkama na W1/4 nebude asi moc běžný a taky to je 4T boxer, kde sice chodí písty proti sobě ale pálí nastřídačku. Dělá něco takovýho Falcon? Teoreticky (ale na velký svíčky) by měl na svý 4T boxery Roto mít zápalka Cita v Broumově.
Jinak kámoš automechanik tvrdí, že pokud vemu klasický jednoválcový 2T zápalko a zapojím obě svíčky paralelně, tak že mi to poběží, protože jiskra na druhým válci, který je ve střihu ventilů nemá na funkci žádnej vliv. :-o Ale jako elektrikář mám docela pochybnost, aby ty dvě paralelně spojený svíce prskaly obě stejně a že to přetížení zápalko dlouho nevydrží. Myslím si, že bude zapalovat jen ta, co má menší mezeru. Ale zase v kompresi je ve válci jinej tlak a teplota, třeba zapálí jen ten správnej. :-) Kdo ví...
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: ASP FT160 AR 4T boxer, nastavení ventilů

Odeslatod bulldog v 16/8/2015, 19:43

CELERON napsal:Při hledání na netu jsem narazil na dost předělanejch FT160 na bezín. Svíčky jsou jasný, co komprese, zmenšit poměr podložkama? Nojo, ale pak se změní délka zdvihátek. Snad se to dá ještě nastavit na vahadlech.
Ale co zapalování? S fajifkama na W1/4 nebude asi moc běžný a taky to je 4T boxer, kde sice chodí písty proti sobě ale pálí nastřídačku. Dělá něco takovýho Falcon? Teoreticky (ale na velký svíčky) by měl na svý 4T boxery Roto mít zápalka Cita v Broumově.
Jinak kámoš automechanik tvrdí, že pokud vemu klasický jednoválcový 2T zápalko a zapojím obě svíčky paralelně, tak že mi to poběží, protože jiskra na druhým válci, který je ve střihu ventilů nemá na funkci žádnej vliv. :-o Ale jako elektrikář mám docela pochybnost, aby ty dvě paralelně spojený svíce prskaly obě stejně a že to přetížení zápalko dlouho nevydrží. Myslím si, že bude zapalovat jen ta, co má menší mezeru. Ale zase v kompresi je ve válci jinej tlak a teplota, třeba zapálí jen ten správnej. :-) Kdo ví...
Díky
Jirka

Ze dvou jisker současně si nic nedělej....je to naprosto běžné.Zápalko je na to dělané.Kvůli jednoduchosti je to tak vyřešeno.Žádný rozdělovač a podobné zařízení.Svíčky jsou paralalně a ne seriově a tak si každá poběží podle svého odtrhu a vzájemně se nebudou ovlivnovat
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník