SAITO FA 125A

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

SAITO FA 125A

Odeslatod aviatik666 v 28/5/2016, 08:46

Obrázek

Páni kolegové, nenašel by se zde někdo, kdo by disponoval návodem k tomuto motoru? Jedná se o Saito, čtyřdobý spalovací motor (žhavík) o obsahu 20,5 ccm. Koupil jsem s letadlem, které cca dva roky nelétalo. Opatrně jsem zkoušel protočit, ale jde dost z tuha, bude v něm asi pěkná "marmeláda"...
Případně bych poprosil o radu, zda jej rozdělávat, nebo jen propláchnout palivem.
Uživatelský avatar
aviatik666
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 99
Registrován: 25/2/2009, 10:30
Bydliště: Hradec Králové
Jméno: Michal
Příjmení: Kuchyňa
Letiště: různě...
Hangár: P-47 Razorback 3,1m
Piper 2,4m
Cap232 2,1m
Hottrigger 1400S 1,4m

Re: SAITO FA 125A

Odeslatod aviatik666 v 29/5/2016, 08:12

Vyřešeno... :wink:
Uživatelský avatar
aviatik666
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 99
Registrován: 25/2/2009, 10:30
Bydliště: Hradec Králové
Jméno: Michal
Příjmení: Kuchyňa
Letiště: různě...
Hangár: P-47 Razorback 3,1m
Piper 2,4m
Cap232 2,1m
Hottrigger 1400S 1,4m

Re: SAITO FA 125A

Odeslatod CELERON v 9/6/2016, 01:03

aviatik666 napsal:Vyřešeno... :wink:


Co s tím bylo? Předpokládám "marmeláda" v převodovce vačky, co? Taky jsem jednou řešil 4T boxera, vypláchnou to nešlo, musel se rozebrat.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: SAITO FA 125A

Odeslatod aviatik666 v 9/6/2016, 07:12

CELERON napsal:
aviatik666 napsal:Vyřešeno... :wink:


Co s tím bylo? Předpokládám "marmeláda" v převodovce vačky, co? Taky jsem jednou řešil 4T boxera, vypláchnou to nešlo, musel se rozebrat.
Jirka


Přesně tak, ale stačilo jen propláchnout petrolejem a dobrý.
Ale řeším další "problém", motor mám v Piperu hlavou dolů a díky haubně motoru je k žhavící svíčce přístup asi jako k penězům. Mám přižhavování od Vlacha a rád bych, aby se dalo startovat přes přižhavování (jestli je to tedy vůbec možné realizovat). Jedna tužkovka mi ale připadá dost málo...
Ptám se, protože v žhavíku 4T jsem úplný začátečník. V počátcích jsem měl ASP 2T 6,5ccm a od té doby jen benziňáky se zapalováním.

Nemáš s tím nějakou zkušenost...?

Díky Michal
Uživatelský avatar
aviatik666
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 99
Registrován: 25/2/2009, 10:30
Bydliště: Hradec Králové
Jméno: Michal
Příjmení: Kuchyňa
Letiště: různě...
Hangár: P-47 Razorback 3,1m
Piper 2,4m
Cap232 2,1m
Hottrigger 1400S 1,4m

Re: SAITO FA 125A

Odeslatod CELERON v 15/6/2016, 00:39

Tužka pod 2Ah je málo. Já to mám jednodušší, u boxera jsou dvě svíčky v sérii, na jednu přivádím na kolíček - a na druhou na kolíček + z jednoho LiFe A123 2,5Ah. Spínám rc spínačem od Jeti přes mix s plynem, mohu si přižhavování upravit i za letu, kdy má sepnout. LiFe se dá rychle nabíjet velkým proudem třeba i mezi lety.
U jednosvíčky bych dal jeden NiCd D článek 4,5Ah a nebo je i NiMH Shaft 9Ah. Ale musely by být hodně krátký přívody ke svíčce a vyzkoušet, jaký napětí zůstane na Vlachovi pokud je sepnutej a zda vůbec svíčka žhaví aspoň tmavá červená. Pokud by se ti D článek zdál velký nebo neskladný v trupu, dal bych dvě tužky Eneloop paralelně.
Na NiCd, NiMh mě napadá ještě jeden problém s motorem s hlavou dolů. Svíčka na 1,2V žhaví už dost málo, pokud bude motor hlavou dolů a svíčka se zaleje, možná si nedokáže palivo "vypálit". Na místě je i úvaha, zda žhavení na start nevyřešit nějakým konektorem s rozpojitelnejma kontaktama a pak startovat na venkovní zdroj s vyšším napětím a s odpojenou vnitřní baterkou. Po rozběhu motoru vytáhnout konektor, tím se přepojí na vnitřní letový zdroj na přižhavování .
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 564
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků