Vrtula na ZDZ 50NG

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod HonzaS v 21/7/2016, 07:27

mac napsal:No ved som honzo napisal, ignorujme spotrebu paliva. A berme nejaky akoze max vykon motora, no lenze ten bude zavisly od zataze, vrtule ako si napisal. V nejakom malom rozsahu zmeny vrtule by to ale fungovat mohlo, napriklad v zmienovanom rovnakom rozmere a stupani roznych vyrobcov. Potom v tomto uzkom porovnani by sme mohli zobrat rozdiely ako inj ucinnost. Alebo inak. Pre modelara s benzinovym motorom, ktoremu je jedno kolko motor zerie, je nezaujimava ucinnost ktoru pozeram ovladaju len lv a momobrut zrejme z jednej zakladnej skoly, ale vlastne len ten blby tah ako prvy vstupny parameter. A dost dolezity a netvarte sa ze ten tah vas ani tak nezaujima a ze dolezitejsie su ine dynamicke parametre, no ono je to tak ze su dolezite, o tom je to ako komu vrtula sedi, ten pocit-ci to komu sedi, ich presne popisuje. Ale kazdy jeden tu z mudrlantov ako prve a aj pred kazdym startom zistuke ci prave motor taha tak ako ma. Pre mna to zostava zakladnym parametrom vrtule. Ale aj to som pisal a aj to o ucinnosti a elektrickom pohone predtym..


Jen pokud budou ty vrtule hodně podobné. Ale podívej se sám na Mejzlíka. Od některých rozměrů má třeba 3 typy profilů a různé hloubky listu - tak proč vyrábí 3, když si snadno může změřit která má nejvyšší statický tah? Proč by záměrně prodával lidem horší vrtule než je jeho nejlepší z těch tří typů? Samozřejmě pokud změříš statický tah, tak (podle toho co dá motor) ti vyjde jedna z nich jako "nejlepší".
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod HonzaS v 21/7/2016, 07:30

mac napsal:Ale cele to bolo len o tom, ci staticky tah a aky dolezity pre charakteristiku vrtule.
Ta ucinnost klasicky ako pisu spoluziaci zo zs nie je dobre.
Nasu ucinnost, ako charakteristiku vrtule, bude urcovat nejaky ten dajme tomu stat.tah na zemi k otackam, nie k prikonu :wink:


A co ti otáčky říkají o spotřebované/dodané energii/příkonu (kterou pak měníš na statický tah, dejme tomu v Newtonech)? :wink:
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod lv v 21/7/2016, 07:53

mac napsal:Ale cele to bolo len o tom, ci staticky tah a aky dolezity pre charakteristiku vrtule.
Ta ucinnost klasicky ako pisu spoluziaci zo zs nie je dobre.
Nasu ucinnost, ako charakteristiku vrtule, bude urcovat nejaky ten dajme tomu stat.tah na zemi k otackam, nie k prikonu :wink:

Ako pvý tu začal spomínať účinnosť tvoj spolužiak zo ZŠ
Tak nám vysvetli podľa akej VELIČINY si máme vyberať vrtule ak statický ťah je "nevypovídajíci" ???
Lebo podľa mňa je to jediná veličina ktorá hovorí o korektnej ÚČINNOSTI vrtule ak chceme porovnávať vrtule.

Podľa mňa je statický ťah nepoužiteľná veličina, pretože za letu je to neopakovateľná hodnota. Priznaj sa kedy si meral naposledy statický ťah vrtule? Ja asi pred 8mimi rokmi keď som porovnával podobné Emotory s tou istou vrtuľou.
Pre mňa je jediný parameter pocit z letového prejavu. Preto som napríklad tvoju mejzlík 28/10 vymenil za drevo 28/12 a dynamika pri vlekaní sa podstatne zlepšila. Bohuš ma už pri ťahaní po vetre nedobiehal. Pri tom klesli otáčky motora asi o 100/min a podľa mňa tým aj statický ťah. Ťah som nemeral! Takže nie že najlepšia vrtuľa je Mejzlík, najlepšia je práve tá čo vyhovuje najviac mojej aplikácii. Tudiž to môže byť aj ten Mejzlík... :-)
A čo sa týka tej účinnosti. Tá sa dá spočítať ako účinnosť celku, pohonu, a nie vrtule. Čo z toho že mám motor s účinnosťou 99,9% a vrtuľa to pokazí, čo z toho ak mám najšpičkovejšiu 100% vrtuľu a nevhodný motor...? A nakoniec, čo z toho že dosiahnem účinnosť pohonu 99,9% keď letový prejav je na hovno?
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod MomoBrut v 21/7/2016, 12:22

Je to sice už staré, ale vysvětleno je to tam polopatisticky, doporučuji místním k přečtení, ať si ujasní elementarity. Pak má smysl něco diskutovat. http://www.bestinflight.net/doclibrary/ ... theory.pdf
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod marekh v 21/7/2016, 13:01

lv napsal:
mac napsal:Ale cele to bolo len o tom, ci staticky tah a aky dolezity pre charakteristiku vrtule.
Ta ucinnost klasicky ako pisu spoluziaci zo zs nie je dobre.
Nasu ucinnost, ako charakteristiku vrtule, bude urcovat nejaky ten dajme tomu stat.tah na zemi k otackam, nie k prikonu :wink:

Ako pvý tu začal spomínať účinnosť tvoj spolužiak zo ZŠ
Tak nám vysvetli podľa akej VELIČINY si máme vyberať vrtule ak statický ťah je "nevypovídajíci" ???
Lebo podľa mňa je to jediná veličina ktorá hovorí o korektnej ÚČINNOSTI vrtule ak chceme porovnávať vrtule.

Podľa mňa je statický ťah nepoužiteľná veličina, pretože za letu je to neopakovateľná hodnota. Priznaj sa kedy si meral naposledy statický ťah vrtule? Ja asi pred 8mimi rokmi keď som porovnával podobné Emotory s tou istou vrtuľou.
Pre mňa je jediný parameter pocit z letového prejavu. Preto som napríklad tvoju mejzlík 28/10 vymenil za drevo 28/12 a dynamika pri vlekaní sa podstatne zlepšila. Bohuš ma už pri ťahaní po vetre nedobiehal. Pri tom klesli otáčky motora asi o 100/min a podľa mňa tým aj statický ťah. Ťah som nemeral! Takže nie že najlepšia vrtuľa je Mejzlík, najlepšia je práve tá čo vyhovuje najviac mojej aplikácii. Tudiž to môže byť aj ten Mejzlík... :-)
A čo sa týka tej účinnosti. Tá sa dá spočítať ako účinnosť celku, pohonu, a nie vrtule. Čo z toho že mám motor s účinnosťou 99,9% a vrtuľa to pokazí, čo z toho ak mám najšpičkovejšiu 100% vrtuľu a nevhodný motor...? A nakoniec, čo z toho že dosiahnem účinnosť pohonu 99,9% keď letový prejav je na hovno?


Teba v ZŠ na 1. stupni nenaučili že jablká s hruškami nemôžeš spolu spočitávať.
Lebo tu sa len porovnávaju jablka s hruškami.
Lebo mnou spomenutý statický ťah bol spomínaný pri porovnávaní vrtúľ s ROVNAKÝM ROZMEROM od rôznych výrobcov, typu alebo drevo vs. uhlík.
Ale je to normálne že vy si tu otázku alebo koment vysvetlite po svojom a nakoniec tomu druhému naložite .
Najprv tam daj Mejzlik 28x12 a až potom môžeš tvrdiť že to drevo 28x12 čo tam máš je lepšie ale o tom pochybujem.
Nechápem ako môžeš porovnavať 28x10 a 28x12 .
To na ktorej ZŠ v 8. ročníku vas učili že JEDNOTKOU účinnosti vrtule je POCIT silenced
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod lv v 21/7/2016, 14:36

marekh napsal:Teba v ZŠ na 1. stupni nenaučili že jablká s hruškami nemôžeš spolu spočitávať.
Lebo tu sa len porovnávaju jablka s hruškami.
Lebo mnou spomenutý statický ťah bol spomínaný pri porovnávaní vrtúľ s ROVNAKÝM ROZMEROM od rôznych výrobcov, typu alebo drevo vs. uhlík.
Ale je to normálne že vy si tu otázku alebo koment vysvetlite po svojom a nakoniec tomu druhému naložite .
Najprv tam daj Mejzlik 28x12 a až potom môžeš tvrdiť že to drevo 28x12 čo tam máš je lepšie ale o tom pochybujem.
Nechápem ako môžeš porovnavať 28x10 a 28x12 .
To na ktorej ZŠ v 8. ročníku vas učili že JEDNOTKOU účinnosti vrtule je POCIT silenced

Jednotku účinnosti = pocit, som ja nespomenul. Iba že jediná veličina pre výber vrtule je vlastný pocit.
Ak si myslíš, že vrtule s označením 28/12 rovnaké rozmermi od rôznych výrobcov sú rovnaké parametrami tak si opäť mimo.
Každý výrobca používa iný profil, iný pôdorys a preto výsledky s tým istým motorom sú iné. Tú správnu si musíš nájsť sám. Pocitovo. Tebe pocitovo vyhovuje Mejzlík, Honzovi Fiala, inému Bambula, mne Sedláček.... No a Majzlík 28/12 tam nedám, lebo nemám dôvod. Vyhovuje mi tam pocitovo to drevo. dance
A na záver... nakladáš si sám pray
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod mac v 21/7/2016, 14:42

Ja by som to uzavrel myslienkou dna jedina velicina pre vyber vrtule je vlastny pocit :cmoud:
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod Luděk M v 21/7/2016, 14:51

Luděk
Moje troška do mlýna, zrovna vrtule PT27/12 E byla nejlepší volba pro Gigatex 7000 na 12 článků a 17kg dvouploch (zkoušeny vrtule Jas 26/8 , Xoar 26/12 a Fiala 26/12 - podotýkám že proudový odběr se pohyboval od 125 do 138A). Podle logiky statického tahu, by tedy měly být nejlepší vrtule o stoupání tak 1-2" - statický tah jak kráva, ale lítat se s tím asi nedá, že? Zrovna tak vrtule pylonů a nebo elekro kategorií 16/18 a podobně, statický tah žádný- vrtule se "chytne" až za letu. To chtěli říct Honza a Momobrut.
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod marekh v 21/7/2016, 15:15

Luděk M napsal:Luděk
Moje troška do mlýna, zrovna vrtule PT27/12 E byla nejlepší volba pro Gigatex 7000 na 12 článků a 17kg dvouploch (zkoušeny vrtule Jas 26/8 , Xoar 26/12 a Fiala 26/12 - podotýkám že proudový odběr se pohyboval od 125 do 138A). Podle logiky statického tahu, by tedy měly být nejlepší vrtule o stoupání tak 1-2" - statický tah jak kráva, ale lítat se s tím asi nedá, že? Zrovna tak vrtule pylonů a nebo elekro kategorií 16/18 a podobně, statický tah žádný- vrtule se "chytne" až za letu. To chtěli říct Honza a Momobrut.


Prepáč ale si ďalší ako som spomínal ktorý mieša jablká s hruškami .
ZOPAKUJEM TO EŠTE POSLEDNÝ KRÁT JA SOM STATICKÝ ŤAH SPOMENUL S POROVNANÍM VRTULI S " ROVNAKÝM ROZMEROM "
Zatiaľ tu nikto nepodložil skúsenosť porovnania vrtúľ s rovnakým rozmerom ani drevo s uhlikom tak potom o čom tu točíme prakticky debata o ničom ja tomu hovorím krčmové reči po piatom poldeci hlavne že zapísané 4 strany :victory:
Akurát sú tu traja psi ako vždy ktorý idú po mne ako po údenom.
Naposledy upravil marekh dne 21/7/2016, 15:46, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 82
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod mac v 21/7/2016, 15:20

Uz je to humbuk, stvorcove vrtule na pylonaky zacnime merat.
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod mac v 21/7/2016, 15:40

Honzas neda sa to oddelit ani ,vasu, ucebnicu neprepisujem, len tomu kto nemusi lietat na spotrebu ako ty je jedno ze miesto 10min ma 8 a taha mu to o pol kila viac. Neviem to inak napisat. A spocitali by sme ze je menej ucinna.
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod lv v 21/7/2016, 15:53

marekh napsal:Prepáč ale si ďalší ako som spomínal ktorý mieša jablká s hruškami .
ZOPAKUJEM TO EŠTE POSLEDNÝ KRÁT JA SOM STATICKÝ ŤAH SPOMENUL S POROVNANÍM VRTULI S " ROVNAKÝM ROZMEROM "
Zatiaľ tu nikto nepodložil skúsenosť porovnania vrtúľ s rovnakým rozmerom ani drevo s uhlikom tak potom o čom tu točíme prakticky debata o ničom ja tomu hovorím krčmové reči po piatom poldeci hlavne že zapísané 4 strany :victory:
Akurát sú tu traja psi ako vždy ktorý idú po mne ako po údenom.

Pochopíš už konečne že síce porovnávaš vrtule s rovnakým rozmerom, ale nie rovnakým profilom, tvarom a teda jablká s hruškami?
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod lv v 21/7/2016, 15:55

marekh napsal:Akurát sú tu traja psi ako vždy ktorý idú po mne ako po údenom.

Prestaň psom podhadzovať údené a máš pokoj. :police:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod HonzaS v 21/7/2016, 19:37

mac napsal:Honzas neda sa to oddelit ani ,vasu, ucebnicu neprepisujem, len tomu kto nemusi lietat na spotrebu ako ty je jedno ze miesto 10min ma 8 a taha mu to o pol kila viac. Neviem to inak napisat. A spocitali by sme ze je menej ucinna.


Hele ty jsi mimo jak Kolumbus v Americe. Já za svůj běžný let vylítám z baterky 30-60% kapacity, mě je úplně jedno když to bude žrát víc :looool: Teda může mi to být jedno, ale není, protože pokud ze dvou vrtulí/pohonů jeden žere méně, je to správnější řešení.

EDIT: Myšleno tak, že mi to teď žere přiměřeně málo... kdyby mi to zbytečně žralo víc, asi by se mi to úplně nelíbilo - radši bych se vrátil k vyzkoušený verzi co žere méně.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod mac v 21/7/2016, 19:57

Tak to som uprimne rad Honzo, tak tomu naloz.
Mne to furt pripada jak eco rezim, nemyslim konkretne teba ale vsetky elektriky co si pozriem.
U 2.6 uz je to problem resp vychadza to 5min alebo nad 14kg.. Seriozne sa/som sa s tym zaoberal. Teraz ma napada ze jedneho mladeho s axi 5345 som videl a eco to nebolo.. Ale tak je to len moj pohlad.
A prisiel som o letisko ja uz sem nebudem moc pisat. :mír:
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod HonzaS v 21/7/2016, 21:35

Tak se někdy zastav u nás :-) Badan má ve Vertigu škorpase a je na tom podobně... za nějakých 6-7 minut letu vylítáváme kolem 3000mAh (já v 99% méně, když lítám přes celý nebe a ne 3D tak výrazně méně), baterky máme 5000mAh, pohoda :-) A životnost? Přes dva roky staré (lítají třetí sezonu) lipolky mají 245 cyklů a furt fungujou. Stály 3600kč včetně pošty ;-) Pohoda :-)
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod R.a.d.i.m v 22/7/2016, 19:48

Opět trochu zvláštní debata. Výrobce jistě na motor vhodné vrtule doporučuje:0)))
Kdo tvrdí že se dá jednoduše poradit vrtule má jen málo zkušeností
pro příklad aplikace které provozujeme
MVVS 116 + mufflery Extra H9 PT 30x10
MVVS 116 + mufflery Sbach PRC M 29x10 EVO ( Na blbosti) ta PT 30x10 byla docela těžká
MVVS 116 + hrnky Fokker EIII JAS 32x10 kvůli velké haubně
MVVS 116 + Hrnky SE 5A Bambula 30x10 protože fiala i JAs se na tom hrozně přetáčeli
No a teď babo raď:0)))
Radim
Uživatelský avatar
R.a.d.i.m
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 388
Registrován: 8/2/2007, 09:25
Bydliště: Hodoní­n
Jméno: Radim
Příjmení: Hnilica
Letiště: Letiště Holíč
Hangár: EF EXTRA 300 125"
Elanor 2015 F3P
Fokker EIII 3000mm

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod flyingislife v 24/7/2016, 22:03

Chalani ja ešte na margo tej PT 27x12E
Mám Hacker A150-8, výrobcom odporúčaná vrtuľa je 27x12. Tak som u PT model objednal túto vrtuľu v elektro verzii.
Keby som podľa toho čo sa tu píše nemeral statický ťah, tak by som napríklad nezistil, že motor na zemi vyprodukuje s danou vrtuľou ťah biednych 18.3kg pri letovej hmotnosti 14kg ( Krill Extra 2.6m). Okrem toho som na zemi zistil Že list sa dosť výrazne prehýba.
Napísal som mail do PT s tým že priznal chybu že tento problém riešili a chyba je vo vrtuli, vraj má tenké listy a je mäkká na akrobatické modely.
Dal mi možnosť vybrať si inú vrtulu, tak som vzal PT 28x10. s tou som dosahoval ťah myslím nad 20,5kg, pri menšom odbere. Na zálet som s ňou pár letov dal a potom som prešiel na EVO LF 28x10 Mejzlík. Model oveľa viac stíchol čo sa týka hlučnosti, s PTčkom lietal autorotačné obraty dosť nekontrolovane, celkovo to malo taký rušivý dojem. Keď som prešiel na Mejzlíka, tak model sa skludnil, je tichší myslím že odber oproti PTčke jemne narástol. Ešte mám 27x12 Mejzlík, tú som na model nikdy nedal, ale schválne to najbliźšie skúsim, (ťah na zemi s ním bol okolo 20kg), s 28x10EVO LF sme namerali 24.5kg.

Podľa mňa je to všetko o tom, koľko má človek na test vrtulí, akých výrobcov, tvar listu atď. Keby som mal neobmedzený počet vrtulí tak určite nájdem aj lepšie kombo, ide ale o to ako človek lieta a čo mu sedí.
Preto napríklad keby som nemeral statický ťah, možno by som ani nezistil chybu tej 27x12-E ktorú priznal aj samotný výrobca.V praxi je to možno nepodstatný parameter, ale keď som meral otáčky, teplotu, odber, napätie, výkon a ťah na zemi, Dosť mi to pomohlo aspoň ako nejaká výpovedná hodnota.
flyingislife
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 4
Registrován: 25/10/2015, 19:29
Jméno: Michal
Příjmení: Schreiner
Letiště: Primárne Grajciar- Košice
Hangár: Thunder 3D Krill BLACK

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod Luděk M v 25/7/2016, 21:10

Já jsem měl tu PT 27/12 na polomaketě cvičnýho éra takže pomalé plynulé obraty , sem tam nějaký souvrat (maximální proud ve stoupání) a tento letový projev byla ideální. Ale uhlík na maketě éra před válkou? Tak jsem obětoval nějakou tu účinnost a dal tam dřevo. U těch Hackerů (jsou to úžasné motory jak zpracováním tak výkony), ale moje zkušenost je taková, že maximální rozměry vrtulí psané u setupů nejde použít, například u A80/10 na 12čl. je maximum 24/10, i když je psané 26/10 , zřejmě to souvisí s vnitřním odporem baterek, který se od doby napsání setupů, značně zmenšil. U Hacker 40/12 S baterie 4900 25C - 53A , baterie
5000 45C - 73A , vrtule 3list 13/6 upraveny kvúli proudovému odběru (pro rýpaly - nešly použít jiné, potřeboval jsem protiběžné)
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: Vrtula na ZDZ 50NG

Odeslatod flyingislife v 26/7/2016, 23:04

Skúšal som teda jeden let s 27x12TH Mejzlík, dynamické lietanie lepšie, samozrejme ale v obratoch kedy trebalo odpich motora o strácalo. Je to všetko teda o tom čo človek chce lietať, bohužiaľ ideálna vrtuľa na všetko neexistuje, vrátil som sa k 28x10 EVO LF,
A aby som prispel aj k zakladajúcej otázke, tak na ZDZ50NG s mufflerom od JMB som lietal na 2,25m EF Edge 540T vrtuľu Pt 24x8.
Otáčky ani ťah si však už nepamätám, je to asi 5 rokov dozadu.
flyingislife
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 4
Registrován: 25/10/2015, 19:29
Jméno: Michal
Příjmení: Schreiner
Letiště: Primárne Grajciar- Košice
Hangár: Thunder 3D Krill BLACK

Předchozí

Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník