Plnící benzínový ventil MPJ

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod CELERON v 12/6/2017, 01:24

Dnes mi začal fest týct plnící ventil velkej, jednotrubkovej, bajonetovej benzín MP Jet. Ta středová tyčka je uhnutá do strany, vypadá to, že se rozsypal o kroužek. Nevíte prosím někdo, jak se rozebírá? Zepředu se vydloube kroužek a nebo je ventil zezadu zašpuntovanej hliníkovým válečkem?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod hadolet v 12/6/2017, 07:55

Zatlačit na středovou tyčku směrem dovnitř a vydloubnout O kroužek.
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod CELERON v 13/6/2017, 00:49

Nevíš prosím rozměry kroužků co jsou ve ventilu?
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod hadolet v 13/6/2017, 07:40

Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod CELERON v 13/6/2017, 17:02

Já jsem asi nějakej "osvícenej", protože jsem zjistil, že tu sadu o kroužků 4055 mám už kdysi koupenou. :-) Ani nevím, kdy a proč. Původní byly za 2,5 roků totální šrot, tvrdý jak kámen a navíc ten venkovní rozdělenej na dvě vrstvy.
Vypadá to, že kroužky jsou z nějakýho mizernýho MBR a tak jsem kouknul do krabičky s vitonovejma kroužkama, co se používají na předělávání potápěčských dýchacích automatik na čistej kyslík a kupodivu, ten venkovní jsem našel. Vnitřní malej ne, tak jsem tam dal ze sady MP-J. Mimo jiný jsem přemejšlel, na co je ten vnitřní kroužek a připadá mě, že v jednotrubkovým nemá žádnou funkci ale asi je pro uzavírání trubky do karbecu při tankování u dvoutrubkovýho.
Rozdělat ventil šel v pohodě, ale vrátit zpět venkovní kroužek, no to byl opruz. Budu sledovat jak dlouho viton vydrží v benzínu. Je to do Scubapra, hnědej 60 Sh, tedy mnohem měkčí než u nás sehnatelný černý, původ nejspíš USA.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod lv v 13/6/2017, 17:59

CELERON napsal: Budu sledovat jak dlouho viton vydrží v benzínu.

To máš jednoduché. Hoď ďalší krúžok z rovnakého meteriálu na 24hod. do benzínu a uvidíš na čom si.
V jednej WWI mám plniaci ventil MPJ od roku 2009 a funguje doteraz.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1603
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod CELERON v 26/6/2017, 01:00

Hmm, tak po 14 dnech v N95 se nafoukne jak NBR, tak viton. Buď do N95 dávaj v poslední době nějaký srá.e co to leptaj, nebo jsou okradený srá.e NBR a viton. Pokud ne, tak jak je možný, že starý kroužky vydržely několik let?
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Plnící benzínový ventil MPJ

Odeslatod MomoBrut v 26/6/2017, 13:39

Složení současného "benzínu" na pumpě má jen málo společného s benzínem prodávaným dříve. To je celé ...
A co se týče té odolnosti nějakého materialu, neodolá nic, to se ví ...
Co se tyče těchto ventilů, prostě se to musí udělat tak, aby to těsnění nezůstalo smočené, pokud ano, roztáhne se ... prakticky s tím ale nemám problém, původní nebajonetové řešení vyskakovalo, protože těsnění bylo nabobtnalé, současné bajonetové problém nemá, drží ho bajonet a roky rokoucí létam jen Shell V-Power 95.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 908
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2


Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 5 návštevníků