Stránka 1 z 1

ROTO 70 seřízení motoru

OdeslatNapsal: 23/7/2017, 08:11
od Ladas
Dobrý den. Potřebuji poradit, jak setřídit motor Roto70 boxer, červené hlavy, walbro karbec. Pouzil jsem vrtuli 24/10 a 26/10. A pri obou mi točí max 4500 otáček max. Nevim jak ho dostat do otacek. Vyrobce udava max 6500 otacek. Pri 4500 ot, se 14kg Jakem3, kdy konce kridel jsou uzky je docela prekerka litat.

Re: ROTO 70 seřízení motoru

OdeslatNapsal: 30/7/2017, 14:21
od Dzordzik
Reaguje motor správně na ladění jehlou? Pokud ne, zkusil bych prvně vyčistit pořádně karburátor a vyměnil membrány. To v případě že v dohledné době fungoval jak měl a najednou se něco pokazilo ... Pokud nejel nikdy, začal bych taky tímto a pak se uvidí.

Re: ROTO 70 seřízení motoru

OdeslatNapsal: 31/7/2017, 14:39
od vit21
Letu zdar :cmoud:
Tak jestli točí na zemi ten motor 4500ot/min, ve vzduchu to bude o cca 500-1000 ot. více. Záleží na tom kolik má ten motor naběháno a zda je pořádně zaběhnutý. Pokud je téměř nový pak je snaha dostat z něj max.otáčky, které uvádí výrobce docela marná. Rozhodně bych se dal spíš cestou vyššího stoupání vrtule a pak bych teprve vrtal nastavení. Důležité jsou přechody a volnoběh. Pokud jsou v pořádku tak je možné jehlou H naladit nejvyšší otáčky. Ale pozor, na zemi se může motor jevit jako seřízený a ve vzduchu může být náhle chudý. To potom u řádně nezaběhnutých motorů může být katastrofa. Takže hodně štěstí. flyboy

Re: ROTO 70 seřízení motoru

OdeslatNapsal: 31/7/2017, 16:45
od Dzordzik
Mno, moje zkušenost je taková, že není u motorů co jsou v pořádku a aspoň chvíli zahběhnuté problém se dostat na max otáčky, ale spíš motor nezadřít vlivem chudé směsi ... Pokud motor točí na zemi o tolik míň než má s danou vrtulí, hledal bych chybu jinde. Zásadní je vědět jestli je nový nebo létaný, jestli někdy dobře chodil nebo ne a jestli správně reaguje na jehly.