RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

ASP S40A
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=2460
Stránka 1 z 1

Autor:  Laco [ pon 19.06.2006 12:36 ]
Předmět příspěvku:  ASP S40A

Hi,
mate nekdo zkusenosti s timto(nebo vseobecne s ASP)motorem :?:
Zabihal jsem ho a linou se z nej nehezke zvuky-konkretne se jedna o velkou vuli ojnice na klikovce(v horni uvrati pri pohybu sem a tam velke a hlasite narazy-klapani)-jestli se mylim tak me klidne opravte.
Moje zkusenosti s MVVS takoveto nejsou...

Autor:  Vzduchoplavec [ pon 19.06.2006 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam ASP S46 (7.5 ccm). Zabeh se mi snad podaril, naladeni take v pohode. Vuli nepozoruju, divne zvuky nevyluzuje. Zatim beha naprosto spolehlive - chcipnul mi jen jednou pri prudkem stoupani, ale to bylo jeste pri zabehovem letani a motor nebyl idelane naladen. Startuju ho rukou a i kdyz obcas stavkuje (predevsim, kdyz je jeste horky po predchozim letu, coz je pry normalni), tak nakonec chyti a jede jak pila.

Nemohu ho zatim srovnat s jinymi znackami a nevim jak dlouhu vydrzi, ale zatim predcil ma ocekavani.

Autor:  CakeRC [ pon 19.06.2006 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil bych vyměnit ojnici, myslím že se dá koupit. Vzhledem k tomu, že motor zabíháš, by stálo za úvahu motor reklamovat, ale je to problematické, protože taková věc, (nebo prasklý pístní čep) se stává, když přechlastaný motor násilím přetočíš přes horní úvrať. :(

Autor:  Laco [ pon 19.06.2006 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

na tu reklamacku se uz chystam-jen jsem chtel vedet jestli takovydle kravsky vule cinani delaj normalne...abych se neztrapnoval v krame
zadny znasilnovani nebylo
po prvnim nasati paliva, kdy jsem opatrne protacel bez zhaveni aby se namazal to uz bylo znat
naskocil asi po 5min a nechal jsem ho na bohatou smes vybehnout nadrz a pak naskocil napoprve-i teply a v tech malych otackach to obcasny klepnuti bylo slyset
obcas jsem ho vytocil,ale radeji jsem od toho upustil abych nenadelal nejaky skody

Autor:  zdzd [ pon 19.06.2006 16:34 ]
Předmět příspěvku: 

Laco píše:
...
po prvnim nasati paliva, kdy jsem opatrne protacel bez zhaveni aby se namazal to uz bylo znat...


A hotovka. Spáchal jsi si to sám. Nezaběhnutým motorem nikdy nesmíš "opatrně protáčet" přes horní úvrať. Je tam těsný a vytáhneš ojniční oko. Ještě řekni, že "bez žhavení" znamená bez svíčky. Poté už je to tutovka, protože komprese nepomáhá vytlačit píst z horní úvrati.

Autor:  Vzduchoplavec [ pon 19.06.2006 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

ZDZD; Mohl by jsi to, prosim, trochu vice rozvest? Ja jsem se v manualu taktez docetl, ze se to nema delat (ale uz se tam nepsalo proc). Bohuzel cesky manual jsem ziskal az dva dny po zakoupeni motoru a neveda teto poucky jsem motorem zbesile tocil a tocil. Samzorejme bez svicky.
Byl jsem okouzlen a libil se mi ten zvuk.

Zrejme jsem mel neobycejne stesti, protoze motor (jak to tak vypada) vydrzel a beha dobre. Ale mozna se to projevi pozdeji. Mohl bys podrobneji (rozumnej pro blbce) objasnit, coze to zpusobi?

Autor:  Vigo [ pon 19.06.2006 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

No ja mam ASP 4 (25) a i kdyz jsem dodrzel vsechny zasady tj netocil jsem bez svicky a nasucho tak mi v horni uvrati i po zabehu jakoby klapal. Diky tomu ze clovek citi jak se pridira tak se zda ze ma vuli. Kdyz jsem ho maznul palivem nebo WD tak to nedelal. Ted mam asi 10 nadrzi a motor uz nasucho (s malo palivem) v horni uvrati neklape (uz to neni citit jako vule) jen slabe vrzne. Na netu jsem se docetl ze to je normalni nekdy i delsi dobu. Je to projevem tesnejsiho vybrusu. Nastartovany motor funguje dobre a v zadnem rezimu nevyluzuje nejake kovove zvuky. Nejsem znalec modelarskych motoru ale od mala jsem si servisoval motory na Jawach a vytahana ojnice preci musi pri behu nejak mlatit nebo vyluzovat silene vibrace. Ja svuj motor zatim nerozebiral protoze jede. Kontroloval jsem i svicku a piliny na ni nejsou. Az to odejde neverim ze to nekdo vezme do reklamacky ale koupim proste dily a opravim nebo vezmu cely motor. V mem pripade to neni tak strasna investice i kdyz 1800KC znat samozrejme je :( Netvrdim ze mam 100% pravdu jen pisu ze to treba nemusi byt tak horke jak to vypada

Autor:  j3nda [ pon 19.06.2006 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

ve starsi verzi navodu o tom nebylo ani slovo a v anglickem taky ne, taky jsem si z nevedomosti poradne zatocil, ale nic se nestalo

mozna poskozeni jsou dvojiho druhu - muze se to vytahat na ojnici, protoze bez svicky komprese nepomaha pist vracet zpatky a motor na to neni pripraven

ABC vybrus je nahore tesnejsi a roztahuje se stlacenym plynem - bez svicky se neroztahne a vice dre - mozne poskozeni pistu i vybrusu

kazdopadne jsou na to mnohem citlivejsi mensi kubatury a kdyby to bylo nejak zhave, jisste by to meli i v anglicke verzi navodu...

vytahana ojnice se ti projevi rozmlacenim svicky - to bys jiste poznal, spis se jedna o tesnejsi motor - normalni vec

Autor:  Laco [ úte 20.06.2006 6:03 ]
Předmět příspěvku: 

zdzd píše:
Laco píše:
...
po prvnim nasati paliva, kdy jsem opatrne protacel bez zhaveni aby se namazal to uz bylo znat...


A hotovka. Spáchal jsi si to sám. Nezaběhnutým motorem nikdy nesmíš "opatrně protáčet" přes horní úvrať. Je tam těsný a vytáhneš ojniční oko. Ještě řekni, že "bez žhavení" znamená bez svíčky. Poté už je to tutovka, protože komprese nepomáhá vytlačit píst z horní úvrati.


samo se svickou,ale jak mam nasat palivo a zaroven neprotocit?
v navodu nic neni tak jedine rovnou striknout pod pist vyfukem?

Autor:  zdzd [ úte 20.06.2006 6:40 ]
Předmět příspěvku: 

Laco píše:
zdzd píše:
Laco píše:
...
po prvnim nasati paliva, kdy jsem opatrne protacel bez zhaveni aby se namazal to uz bylo znat...


A hotovka. Spáchal jsi si to sám. Nezaběhnutým motorem nikdy nesmíš "opatrně protáčet" přes horní úvrať. Je tam těsný a vytáhneš ojniční oko. Ještě řekni, že "bez žhavení" znamená bez svíčky. Poté už je to tutovka, protože komprese nepomáhá vytlačit píst z horní úvrati.


samo se svickou,ale jak mam nasat palivo a zaroven neprotocit?
v navodu nic neni tak jedine rovnou striknout pod pist vyfukem?


Protočit můžeš, ale ne "opatrně". Jednoduše nesmíš dopustit, aby píst šel přes horní úvrať pomalu. Výbrus je kuželový a v horní úvrati sice těsní nejvíce, ale také tam má nejvyšší tření. Pokud točíš pomalu, strhne se olej, píst jde ztuha a komprese ho nemá sílu vytlačit. Následným točením ho z horní úvratě vytrhneš, ale natahuješ při tom ojniční oka. U některých ABC výbrusů si taky takovou akcí můžeš přivodit oloupání chromu ve vložce.

A pokud se taková věc udělá bez svíčky, je stav ještě zhoršen tím, že komprese netlačí píst ven a tak je namáhání ojnice větší. Je to zhoršeno ještě tím, že komprese nemá snahu roztahovat vložku a ta je tak ještě těsnější.

Autor:  Laco [ úte 20.06.2006 8:32 ]
Předmět příspěvku: 

...hmmm...hmmm...
asi se budu muset podivat dovnitr jak je to s tim ojnicnim okem
nevim jestli pri janevim 3-5 protocenich s prstem v karburatoru na nasati a pak klasickym prstonakopavacem(uz s palivem) se pokurvi ojnicni oko
to by nebyl material ale blato
no uvidime-diky za rady

Autor:  j3nda [ úte 20.06.2006 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

prece vidis kdyz odendas svicku jestli ji mas obtisknutou do pistu ne?
jestli ne tak se na to vykasli

Autor:  Laco [ úte 20.06.2006 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

...tak na to se podivam jako prvni...
...ale ze bych nic necitil-pri obtiskovani svicky do pistu...

Autor:  Dali [ čtv 06.07.2006 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: ASP S40A

Citace:
linou se z nej nehezke zvuky-konkretne se jedna o velkou vuli ojnice na klikovce(v horni uvrati pri pohybu sem a tam velke a hlasite narazy-klapani)

Neľakaj sa, už som týchto motorov zabiehal hodne a niektoré kusy to robia, kým su nové. Je to spôsobené príliš tesným výbrusom a zo začiatku sa ako keby "pridiera" priest. Hlavne to počuť pri chode surového motora pri nízkych otáčkach. Nevšímaj si to, normálne ho zabehni, časom sa to stratí (cca 5-15 litrov paliva, závisí od kusu a kubatúry, menším motorom to trvá dlhšie).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/