Autor |
Zpráva |
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 10:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
Barny: jo, ja vim, myslel sem rozdil mezi 8.1 a 8.2
StanY:ale ta skelna paska zase dobre drzi a kridlo dost vyrazne zpevni... a kdyz pasku v tech zahybech ve spravnych mistech v z boku nastrihnes, tak to i docela dobre vypada..
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
StanY
|
Napsal: pát 09.07.2004 10:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.6.2004 Příspěvky: 263 Bydliště: poblíž Slavkova u Brna
|
JJ snazim se co muzu aby to jaks taks vypadalo Nemuze nejaka ta nerovnost te pasky zmenit letove vlastnosti ?? Nejaky trhani proudnic nebo tak neco ??
_________________ \_ StanY _/
|
|
Nahoru |
|
|
deklik
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.7.2004 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Stačí oblepit jenom náběžku, tak asi 2cm širokou páskou od středu asi do poloviny ohybu, zpevní to křídlo a taky se to tolik neotluče při přistání, menší záhyby nebudou vadit, pokud se ti nepovedlo tam vyrobit centimetrový plochy
_________________ Deklik
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
samozrejme ze to zmeni obtikani kridla, ale to zmeni uz pouha pritomnost pasky-na nabezne hrane vytvari malou hranu na okrajich pasky ktera funguje jako turbulator a proto se ti na kridle nevytvari uplne laminarni proudeni, je castecne turbulentni a proto se proudnice udrzi na profilu delsi dobu. toho se pouziva na volnych modelech-A3,A1 ad. ke zlepseni vlastnosti letadla v kluzu-kridla potom maji o neco vetsi vztlak, ale nemuzes si rict ze pokud se proudnice utrhnou o 1/3 hlubky profilu dele tak bude vztlak o 1/3 vetsi, protoze turbulentni proudeni nevytvari takovej vztlak jako laminarni. proto u nekterych profilu ti muze turbulator uskodit, protoze turbulentni obtekani mu nebude sedet... ale kdyz se podivas treba na svahova samokridla, je na nich takovych vrasek a faldu nepocitane a litaji taky paradne.. je to uz docela extrem, nicmene kazdy eppcko nebo elapor ktere maji hruby povrch tak na nich vznika turbulentni proudeni, kdyby ses mu chtel absolutne vyhnout musel bys mit treba polystyrenovej vyrez delanej na cnc, potazenej dyhou a nakonec folii: kdyz delas kridlo konstrukcni tak nikdy nedocilis presne zamysleneho profilu, at uz ubrousenim kousku zeber nebo cimkoli jinym, treba chybnym zapustenim nosniku.. a proto z polystyrenu na cnc,dyhu kvuli pevnosti a potah folii kvuli laminarnimu proudeni na profilu.. zkratka aerodynamika neni zadna sranda, taky castecne proto tak dobre letaji brusy a kompozity-maji naprosto presny profil a perfektne hladky povrch... mysliim ze uz se mten odkaz psal, ale koukni se na http://www.volny.cz/aerodynamika/profily.htm.
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
konkretne se mrkni v levem modrem sloupci na odkazy na aerodynamiku, aerodynamiku profilu a teorii a prolez si odkazy, ujistuju te ze za pul hodiny tam najdes tolik informaci ze nebudes vedet, kde ti hlava nebo profil stoji..
|
|
Nahoru |
|
|
deklik
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:42 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.7.2004 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
U tohoto letka, bych si s tím hlavu nelámal. Myslím, že vzhledem k "rychlosti", kterou se tato stíhačka pohybuje a celkově vlastnostem letadla, můžeš na křídle vyrobit záhybů kolik chceš a nebude to poznat.
Pokud je teda uděláš na obou polovinách stejně
_________________ Deklik
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
konkretni stranka o nedodrzeni profilu je http://www.volny.cz/aerodynamika/nepresnosti_kridla.htm, ale myslim si ze deklik ma pravdu-jestli tam budes mit o deset zahybu vic nebo min nepoznas, asi to bude celkem jedno.. takze never mind a zkus to, potom muzes zkusit udelat hladkej profil ale myslim ze rozdil bude minimalni..
|
|
Nahoru |
|
|
Barny
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:49 |
|
|
Czernitko : Tak to sorry , já ani nevim že nějajá 8.2 je .
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
|
Nahoru |
|
|
Barny
|
Napsal: pát 09.07.2004 11:59 |
|
|
Už sem tam dlouho nekoukal takže o nà nemam ani ponětà .
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 12:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
StanY: jeste sem si tak rikal, ze sice nevim jak je tvrdej a nebo krehkej ten elapor, ale jestli by se nevyplatilo dat taky treba jeden pruh skelny pasky na spodni stranu kridla-kdybys moc naruzive tahal, aby se ti u korene nezlomily kridla.. ??
|
|
Nahoru |
|
|
deklik
|
Napsal: pát 09.07.2004 12:30 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 6.7.2004 Příspěvky: 99 Bydliště: Brno
|
Není třeba, uhlíková výztuha je skrz a drží celkem fest, včera sem lítal a začalo foukat tak, že to na plnej plyn skoro stálo na místě a všechno v pohoděěě
_________________ Deklik
|
|
Nahoru |
|
|
czernitko
|
Napsal: pát 09.07.2004 12:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.3.2004 Příspěvky: 686
|
jo, zapomel se mna tu vyztuhu, sorryyy...
|
|
Nahoru |
|
|
envelope
|
Napsal: pát 09.07.2004 17:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.5.2004 Příspěvky: 441 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
jeste k tomu zdroji ,co byste rekli kdybych ten nabijec od zajice napajel autonabijeckou (volitelne 8,9,10,11,12,13,14,15,16V,...)- ,treba 16V (verzi na triclanek lipol) ,zda se vam to jako dobrej napad ?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|