Motory a oleje 3W

Spalovací motory, výfuky, vrtule, palivové soustavy, kouření­...

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod jardarc v 14/2/2010, 09:27

jkolina napsal:
dědek napsal:Plně syntetické oleje je nutno používat až do dokonale zaběhnutých motorů v poměru s benzínem dle doporučení výrobce motoru. Neznamená to ani zmenšování obsahu syntetického oleje v benzínu kvůli tomu , že má výrobce motoru dán poměr oleje vůči benzínu na polosyntetický olej.


Můžete to něčím doložit? Myslím tu polosyntetiku a následně syntetiku.

Pokud používáš plnou a přejdeš na polo tak to ještě jde, ale pokud přejdeš po dlouhodobém používání z polo na plnou syntetiku ryskuješ poškození motoru (hlavně 4 dobý) syntetika začne rozpouštět usazeniny a třeba v místě kroužku kde usazeniny těsnily vymačkanou mezeru po té se zase zvětšila a polo ji zase utěsnila a td. se tento nános rozpustí a pístní kroužek ideálně netěsní a už je problém s kompresí a td. Doufám že to tak stačí.
Uživatelský avatar
jardarc
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 210
Registrován: 26/3/2007, 08:30
Bydliště: Zlí­n
Jméno: Jaroslav
Příjmení: Návoj
Letiště: Žabárna + Holešov
Hangár: SU 29 krill 3m ZDZ 160 RVJ prodáno
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod dědek v 14/2/2010, 10:28

lv napsal:
dědek napsal:Plně syntetické oleje je nutno používat až do dokonale zaběhnutých motorů v poměru s benzínem dle doporučení výrobce motoru.

Nezmysel

Doporučení použít plně syntetické oleje až po záběhu má svoje opodstatnění. Zahrnuje v sobě eliminaci rizik vzniku možných stopových záděrů povrchu namáhaných dílů motoru, která nejsou z výroby optimálně lícovány.Je to dáno rozdílným chemickým složením jednotlivých syntetických olejů a použitých přísad. Především některé použité přísady ovlivnují protizáděrové vlastnosti oleje. Musí to být přísady, chemicky reagující s povrchem mazaných dílů motoru a podporují vznik mezní vrstvy v místech, kde u nezaběhnutých motorů dochází prakticky ke styku kovu na kov. V těchto místech žádný základní syntetický olej s polárními vlastnosti a fyzikální absorpcí k povrchu nezabrání záděrům.
Protože tedy se bavíme všeobecně o syntetických olejích, které nejsou shodné a neznáme přesně složení všech prodávaných syntetických olejů, proto toto doporučení.
Pokud výrobce motoru doporučuje použít pro záběh motoru plně syntetický olej konkrétního názvu a firmy, pak to platí pouze pro tento olej a nelze to zevšeobecnovat na všechny syntetické oleje.
Poměr oleje k benzínu musí zajišťovat jeho dostatečné množství v benzínu k zajištění optimálního mazání, ale také, a to je zde nepochopeno, dostatečné množství oleje k udržení mazací vrstvy na pohyblivých částech motoru.
Tato vrstva je za chodu motoru neustále obnovována pracovními cykly motoru. Motory mají také různé konstrukční řešení a použité materiály. Prodávané oleje pro dvoudobé motory pro mazání ve směsi s benzínem jsou vyráběny a používány v různých motorech a především větších objemových obsazích, než motory modelářské. Proto nelze používat poměr oleje v modelářských motorech v benzínu dle návodu od výrobce oleje, ale pouze dle výrobce konkrétního motoru.
Ovšem vlastní rozhodnutí o tom, jakou značku oleje a v jakém poměru s benzínem záleží na každém majiteli svého motoru a on nese rizika.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod dědek v 14/2/2010, 10:35

jardarc napsal:Pokud používáš plnou a přejdeš na polo tak to ještě jde, ale pokud přejdeš po dlouhodobém používání z polo na plnou syntetiku ryskuješ poškození motoru (hlavně 4 dobý) syntetika začne rozpouštět usazeniny a třeba v místě kroužku kde usazeniny těsnily vymačkanou mezeru po té se zase zvětšila a polo ji zase utěsnila a td. se tento nános rozpustí a pístní kroužek ideálně netěsní a už je problém s kompresí a td. Doufám že to tak stačí.

Kvalitní značkové polosyntetické oleje do benzínu netvoří na pístních kroužcích pevné usazeniny, ani neutěsňují žádné mezery v motoru.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod lv v 14/2/2010, 11:12

dědek napsal:Kvalitní značkové polosyntetické oleje do benzínu netvoří na pístních kroužcích pevné usazeniny, ani neutěsňují žádné mezery v motoru.

Minerálne zložky oleja horením vytvárajú vždy karbónový povlak na pieste (v neodieraných častiach), hlave, ventiloch, sedlách.... Pridávaním rôznych látok do polo syntetického oleja sa toto iba eliminuje.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod jkolina v 14/2/2010, 16:54

dědek napsal: Proto nelze používat poměr oleje v modelářských motorech v benzínu dle návodu od výrobce oleje, ale pouze dle výrobce konkrétního motoru.


Myslím, že takovou hovadinu neudělá nikdo. nenene Když si někdo koupí motor, má návod. Návod jak mazat. Pokud to udělá dle své hlavy, jeho problém. Modelářský benzínový motor mám první. Držím se návodu. Přesto, že jsem měl v ruce a vlastnictví pár motorů MX(tedy motokrosových). Jiné objemy a hodně velké výkony. Jedno jestli s vložkou nebo nikasilem. Prostě syntetika-plná. Dle návodu. Bez problémů. Takže neblbnout hlavu jiným. Navíc Vy sám jste mi říkal, že motory nezabíháte. Takže nechápu vůbec Váš sáhodlouhý výklad. Nerozumím.
jkolina
 

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod dědek v 14/2/2010, 18:11

Ano, své benzínové motory nezabíhám v tom smyslu, že jej s vrtulí namontuji do stojanu a nechám běžet v různých režimech tak dlouho až dosahuje svého optimálního provozuschopného stavu. Stejně tak to nečiním s namontovaným motorem v modelu letadla na zemi. Nový motor po namontování do modelu po nastartování seřídím a hned s ním létám. Motor za letu nevytáčím dlouhodobě do maximálních otáček a sleduji jeho chod. Obvykle po 5 letech modelu po 10 min. je motor schopen optimálního běhu, na jeho maximální i minimální otáčky a přechodů. Dalšími lety modelu se pak výkon motoru ještě zvýší.
Zde jde o to, co si který majitel motorů pod pojmem " záběh" představuje.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod jkolina v 14/2/2010, 20:01

Další debata nemá smysl.Už to není o oleji. looool

Nejlépe to vystihl jedním slovem LV.
jkolina
 

Re: Motory a oleje 3W

Odeslatod jardarc v 14/2/2010, 20:03

dědek napsal:Ano, své benzínové motory nezabíhám v tom smyslu, že jej s vrtulí namontuji do stojanu a nechám běžet v různých režimech tak dlouho až dosahuje svého optimálního provozuschopného stavu. Stejně tak to nečiním s namontovaným motorem v modelu letadla na zemi. Nový motor po namontování do modelu po nastartování seřídím a hned s ním létám. Motor za letu nevytáčím dlouhodobě do maximálních otáček a sleduji jeho chod. Obvykle po 5 letech modelu po 10 min. je motor schopen optimálního běhu, na jeho maximální i minimální otáčky a přechodů. Dalšími lety modelu se pak výkon motoru ještě zvýší.
Zde jde o to, co si který majitel motorů pod pojmem " záběh" představuje.

Já to dělám stejně
Uživatelský avatar
jardarc
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 210
Registrován: 26/3/2007, 08:30
Bydliště: Zlí­n
Jméno: Jaroslav
Příjmení: Návoj
Letiště: Žabárna + Holešov
Hangár: SU 29 krill 3m ZDZ 160 RVJ prodáno
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ
EXTRA 330 SC ZDZ 180 B2 RVJ

Předchozí

Zpět na Spalovací motory

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků