Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak poprve nastartovat nove ASP 46A?
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 16:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Ahoj RCmaniaci, doposud jsem letal pouze s elektroletem, chtel bych zacit se spalovakem, bohuzel nemam poruce nikoho zkuseneho a zacatky jsou tezke, potreboval bych poradit jak poprve nastartovat tento motor. Nasel jsem si pekny clanek jak motor nastavit http://www.rctomik.cz/clanky/clanky_pic/motor_adj.doc, nabehl jsem na louku s predstavou, ze kdyz je na letani zima, tak si motor alespon zabehnu a poladim, bohuzel se mi ho ani po pul hodine nepovedlo ani nastartovat. Do nadrze jsem na zabeh nalil klasicke palivo proxim 80/20. Motor jsem nechal nastaveny jak byl z vyroby - pripadalo mi, ze nastaveni odpovida doporuceni v navodu. Jako zhaveni jsem pouzil zhavici trubicku a 2V gelovku. Okolni teplota cca 2st. Dostal jsem radu, ze mam nejprve motor zalit palivem, az nepujde otocit. Sani otevrit na jednu tretinu, pripojit zhaveni a pockat az uslysim syceni z vyfuku a pak motor nahodit. Bohuzel takove komprese, az nepujde motor otocit, jsem vubec nedosahl, z vyfuku syceni neslysel a veskere moje snazeni bylo marne. Vim, ze takhle nadalku se poradit poradne neda, ale jestli mi nekdo doporuci nejaky postup pro lamku budu moc rad. Jeste popisu chovani motoru - kdyz jsem zacpal sani a otocil vrtuli, motor nejdrive nasaval palivo, dokud jsem neprekrocil kompresni bod. Potom pokud jsem nepustil prst ze sani motor zacal palivo vytlacovat zpet do nadrze a v hadicce vznikly bublinky, pokud jsem prst ze sani v tomto bode pustil tak palivo zpet nevytlacoval, hadicka byla bez bublin. Odpor komprese motoru sice byl znacny, ale v pohode prekonatelny otacenim vrtuli jednim prstem. Svicku jsem nejprve pripojoval pres delsi kabel, ale potom jsem ji pripojil pouze 60cm kabilkem zhavici trubicky. Barva jasne oranzova. Hlava valce se od ni ovsem temer neohrala.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2004
Příspěvky: 1227
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
mozna ti to pomuze http://www.aircombat.bezstarosti.cz/han ... _klima.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 17:10 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.2006
Příspěvky: 4
Bydliště: Kanianka SR
Podla mojho nazoru, bolo na zabiehanie motoru zima. Mi v klube robime prve starty pri teplote okolo 10stupnov, a zabiehame do minimalne 5 stupnov nad nulou. Uz po zabehu je to ine. Ale aj tak by som pockal na teplejsi cas.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Dik za odkaz, uz to hltam, sice je to psane namiru dvou konkretnim motorum MVVS, ale je v tom spousta zajimavych informaci...

S tou zimou mas asi pravdu, proto jsem to nakonec vzdal, jsem netrpelivy, nakupoval jsem nedavno nove RC vybaveni a bylo spatne. Muselo na reklamaci, tak jsem chtel mit jistotu, ze s motorem me to nepotka... :cry:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 18:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Take si myslim, ze bylo moc chladno. S palivem to dela divy. Nezda se mi dobre "zalevat motor palivem", protoze si pod tim popisem predstavim, ze ho ulejes (uchcijes :oops: ). Normalne otevri plyn naplno, ucpi karb prstem, protoc cca 6krat (ale to skutecne neni definitivni cislo) vrtuli a az uvidis, ze je v hadicce palivo, pripoj zhaveni a zkus ho nahodit. Hlavne to nedelej s pripojenym zhavenim, zvlast, jestli to budes opakovat, nezapomen ho odpojit. Dopadlo by to zle.
Hlava valce se od svicky ohrivat nema. To by byl mazec.
Jinak tohle ber jen jako zaklad pro spusteni motoru. Pak musis zabihat a ladit podle sebe nebo navodu. Vrele dopoucuju starter.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 18:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Honza píše:
Take si myslim, ze bylo moc chladno. S palivem to dela divy. Nezda se mi dobre "zalevat motor palivem", protoze si pod tim popisem predstavim, ze ho ulejes (uchcijes :oops: ). Normalne otevri plyn naplno, ucpi karb prstem, protoc cca 6krat (ale to skutecne neni definitivni cislo) vrtuli a az uvidis, ze je v hadicce palivo, pripoj zhaveni a zkus ho nahodit. Hlavne to nedelej s pripojenym zhavenim, zvlast, jestli to budes opakovat, nezapomen ho odpojit. Dopadlo by to zle.
Hlava valce se od svicky ohrivat nema. To by byl mazec.
Jinak tohle ber jen jako zaklad pro spusteni motoru. Pak musis zabihat a ladit podle sebe nebo navodu. Vrele dopoucuju starter.

Pokud ucpu sani prstem a tocim vrtuli tak to chvili saje a chvili vytlacuje, nebo kdyz otevru karbec naplno, tak se to zmeni? Pokud jsem chtel pouze sat, musel jsem chvilema prst poustet.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 19:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Kdyby to nefungovalo, tak bych nestartoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 19:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Dik za radu, mam take startovat s plne otevrenym karburatorem, nebo to otevreni na jednu tretinu bylo spravne? Take jsem si pri tom rozsteloval jehlu, takze jsem ji uplne zasrouboval a pak vytocil o dve otacky. Je to tak spravne?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 19:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Ja jsem startoval na plne otevreny plyn a otacky jsem reguloval jen bohatosti smesi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 19:53 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2006
Příspěvky: 118
Bydliště: Háj ve Slezsku
Obrázky: 0
Já startuju takhle: do karburátoru kápnu asi 10 kapek paliva, párkrát protočím, pak připojím žhavení (to bys měl slyšet to syčení), nasaji do hadičky palivo, protočím a mělo by to chytnout.
Jinak pokud použiješ startér tak pozor na přeplavení. A raději počkej až bude tepleji. Příští víkend by mělo být kolem 5 stupňů.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 19:56 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.2006
Příspěvky: 4
Bydliště: Kanianka SR
Ja by som startoval len na tu tretinu plynu a mozno este trosku menej a tu ihlu by som este asi povolil o pol otacky. Radsej bohatsi. Ked naskoci a bude sa dusit, potom mu bohatosti uberies.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 20:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
No ja nevim, preci jen, je to teprve zabeh.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 20:02 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 328
Bydliště: Praha 5
Zaprvé bych zkontroloval svíčku jestli žhaví a to tak že ji odšroubuješ a připojíš žhavení jestli se začervená tak je v pohodě .
A jestli jsi zatím nešáhnul do volnoběžné jehly tak do ní moc neštorej ta je předběžně nastavena od výrobce docela dobře. no a potom musíš mít vývod z nádrže rovnoběžně s karborátorem .
A to další už jsi tady četl.
Jo a taky správnou vrtuli


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2006
Příspěvky: 1609
Bydliště: Praha
Svicku jsem kontroloval asi dvakrat, barva jasne oranzova. Vrtuli mam doporucenou 11x6. Sahal jsem pouze na hlavni jehlu. To jsem pri neuspesnem startovani nevydrzel a postoural se v ni.

Takze jestli to chapu spravne, spravny postup pri startovani je, otevrit naplno sani karburatoru, ucpat prstem, parkrat zatocit vrtuli, az se palivo nasaje ke karburatoru. Pri otaceni by se palivo nemelo vracet zpet. Pripojit zhaveni a nahodit motor...?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 04.03.2006 20:40 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2004
Příspěvky: 149
ASP jsem zaběhl hodně tak to prubni tahle. Je ideální mít po ruce startér, nebo si ho zapůjčit. Hlavní jehlu nadoraz zavři a pak otevři na 2,5 otáčky, zacpi prstem karburátor a nasaj do něj palivo uvidíš jak se přívodní hadička naplní, ale Ne moc. Nyní motor několikrát naprázdno protoč. Karburátor otevři na 1/3 až 1/2 . Připoj žhavení a potom roztoč startérem . Motor by měl naskočit. Jen prosím motor nepřelívej nebo odděláš kliku. Startování nového motoru rukou a ještě u nováčka // promiň // možná nejsi schopný dát vrtuli tu správnou rotaci, není to zase tak snadné. Pokud chceš mít klídek, tak investice do startéru se ti vyplatí a tvé prsty ti budou vděčny.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz