Hotliner Dion

Vše kolem elektroletů a elektropohonu.

Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 28/10/2007, 13:07

zdravím všechno co lítá. Potřeboval bych poradit se správným nastavením výchilek. Mám nastaveno na křidélkách +12/-8mm a na VOP +-8mm. A protože je to model z druhé ruky, tak si nejsem jist jestli je to správně. Dík za případnou radu a korekci. Zatím to lítá suprově dance
Érofanda
 

Odeslatod bulldog v 28/10/2007, 19:37

Já co si pamatuju,tak na výškovce jen 2mm,ale zeptej se Bídy na DF mojehobby-ten to ví zcela přesně
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Odeslatod bida v 28/10/2007, 20:43

o co jde?
bida
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 23/7/2007, 12:43

Re: Hotliner Dion

Odeslatod bida v 28/10/2007, 20:50

na křidélkách mám +18mm - 6mm.VOP +6mm -5mm
bida
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 23/7/2007, 12:43

Odeslatod Érofanda v 28/10/2007, 23:52

dík za informace, hned to přenastavím. jen ta mlha venku ještě aby spadla
Érofanda
 

Odeslatod Érofanda v 29/10/2007, 14:33

tak jsem to nastavil dle rady a pro jisotu jsem přenastavil ještě přepínač dvojích výchylek na 50% a dobře jsem udělal. Těch +18mm se fakt nedá rozumně řídit,to by z toho byl triskový akrobat, tak jsem nastavil polovinu původního a je to pohodlně ovladatelné a ještě více než dostatečně obratné. Tak mám nyní nastaveno +8 a -4 na křidélkách a +-4 na výškovce. Přepínač výchylek je na 30% a je to phodička. Pro vyšší rychlost to nastavení plně dostačuje a při malé rychlosti je to ještě plně ovladatelné.
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 2/8/2008, 20:00

K tomu nastavení, já to mám od oka cca podle Bidy, já mám radši větší výchylky, rád řídím citlivě a nastavuju si cca 20-30 expo, takže je to v pohodě řiditelné a přitom víc než dost obratné. Lítám s Dionem spíš styl akrobat, výkruty do kruhu, hranaté přemety na rychlosti atd, včera se mi ani nevím jak podařil krásný souvrat, až sem hleděl, jj, Dionek je šukala :D
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 3/8/2008, 21:00

jo, taky už jsem přešel na plné výchilky a nedávno se mi povedl něco jako uzel. Ještě jsem to nikde neviděl takový obrat, prostě jsem zamýchal křidélky a výškovkou v plné rychlosti a pak jen zíral s vyvalenýma očima.Jinak se taky bavím s jakousi akrobacií, to letadlo dokáže docela zajímavé věci, jen mi na něm schází brzda. Asi si napíšu o nové křídlo.
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 4/8/2008, 21:38

Já já si včera na Ocelotkovi namixoval crow mix a fakt sem hleděl jak najednou přistává jako list, přitom bez toho mixu jen s plnýma vztlakama ve funkci vztlaků nebo brzd na stejné rychlosti buď stoupalo nebo klesalo ale nebrzdilo .. Fakt to teď sedá jak list tam kam si řeknu. Dokonalost. Takhle přistávat Dionek, tak je fakt dokonalej :D
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 4/8/2008, 21:46

hele, Ty jsi mladej a máš to nejspíš víc v makovce, skus nějak podobně namixovat i diona pray , už mne nebaví kosit trávu , nebo si pro něj docházet, protože zrovna přestalo foukat a on si prostě zaletěl. A třískat s ním k noze není to pravé. Já už to skoušel mixovat a asi blbě, prostě mi pořád plave a málo brzdí. Nemám brzdy, jen křidélka . A navíc zrovna nemám tolik času na experimenty, jen občas navečer zajedu schladit apsťák a zase makat. ouou
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 4/8/2008, 21:55

Mno tak bez vztlaků tam toho moc nenamixuješ, bohužel. Obecně co nejvíc křidélka nahoru, řiditelný zůstane pořád dostatečně a k tomu adekvátní potlačení výškovky tak aby si sedal mírně nataženej, zvýšil tím čelní odpor a tím co nejvíc brzdil. Mě trochu pomáhá to že když vidím že jsem dlouhej důrazně ale citlivě přitáhnu až se postaví, ztratí rychlost a těsně předtím než by se začal sypat opětů důrazně potlačím a tím ho zbržděnýho sklopím a už nenechám rozjet, dost to pomůže, i když to není všelék. na tohle pomůžou fakt jenom brzdy a ty Dionek standardně nemá. Já si ale už na přistávání stylem naletět si daleko a už ve 3 a 4 zatáččce citlivě brzdit a nízkým letem s přibržděným a nataženým Dionkem sednout. Když je dobrej den tak si sedám pár metrů od nohy, když ne tak se holt nepovede a já se trošku projdu no, to už patří k věci :D Jo a neseď u teho pořád :D Přijedeš k nám na Čmeláka? Můžeme dát závody :D
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 4/8/2008, 22:10

tak to já přistávám podobně, jen pokud je málo místa, tak to šněruju jako had, abych vytratil rychlost. To stavění na ocas je ale dost nervák, jednou jsem to přehnal a skončil na hřbetě. Sice to bylo přistání, ale trochu divný, co ? :-D Tak se snažím raději kličkovat. Namixovaný křidélka s výškovkou mám tak, že víc už nahoru nejdou, ale pořád je to málo. Joo, řiditelný to fakt i takhle je, ale moc nee, jen drobné korekce , ale to víš sám dobře. Ještě jsem zvažoval říznot do křídla a udělat na něm brzdící štíty, ono by to TEORETICKY šlo, i pevnost by se nemusela snížit pokud by se pod štítem přelaminovalo uhlíkem, ale to si nechám na zimu, třeba by to pak sedalo jako padák :-D . No uvidím, křídlo už má něco za sebou, tak by to ani nebyla až taková škoda, kdyby to nevyšlo.
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 4/8/2008, 23:06

Tak to já bych do něj neřezal, rozhodně by pevnost utrpěla, pokud křídlo už na klapky není dělané od prapůvodna. Spíš bych si nechal udělat nové křídlo nebo vzal klapkovej model. mě ale Dionek max. vyhovuje právě svojí blbuvzdorností ... Lítá to jak autobus a nechá si strašně líbit. A právě to přibrždění by sis s něčím ostřejším mohl těžko dovolit. No nevím, já mám brzdy nahoru co to jde a při přistání nemám problém s řiditelností, to je možná i o nastavení. Každopádně při přistávání už není důvod nějak vc měnit směr. letím na brzdách celou půlku okruhu a jen to nasměruju na střed dráhy a vydudlám.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 5/8/2008, 19:44

tak mám křídlo vyřešené. Byl jsem si zalítat a při posledním letu si tak rotuju asi 3m nad zemí a tu náhle štětka trávy co nebyla na asi sto merů vidět a bylo vymalováno. Jen to seklo a křídlo se utrhlo z trupu. Levá půlka je úplně v háji. Ještě že zbytek Diona je v pořádku. U pana Diblíka už jsem si domluvil nové křídlo, ale tentokráte na 4 serva. A pak že bůh není a neslyší pray . No, doufám že není, že to byla jen ta blbá náhoda snooty
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 5/8/2008, 20:05

Tož moment, teď sem z toho Daněk, křído na Diona si těžko objednal u Peti Diblíka, to spíš na Ocelota ne?: -)

Dneska sme byli s Petou a oteckem litat svah na Hucnici, funelo skoro 10m, toz bomba, sem byl ve vzduchu s Ocelotkem pres hodinu a uz me to pak ani nebavilo, sem si ustlal v trave a krouzil ve vysce nebo hobloval svazek ... A kdyz uz me tofakt enbavilo tak sem pro srandu kralikom pristaval oteckovi rovnou ro ruky :D Zupa Mam z toho aj videjko, jeste je v kamere. Otec dostal po 15 letech kdy s nicim nelital Ocelota do ruky, 5 minut se rozkoukaval a lital opatrne, po 10 uz lital jak starej svahar a hobloval hranu. Ocelotek je fakt letadlo pro blbce, to lita samo a tim lip cim min mu do toho kecas :DDD
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 5/8/2008, 20:11

jo, máš pravdu, sem se trochu upsal, Bidovský je to správné jméno, prý do dvou týdnů, tak si holt počkám, i tak to je docela rychlovka. Toho Ocelota Ti tiše távidím, je fakt dobrý. Jestli máš už ten nový s novým trupem, prosím Tě, jak je široký ? Podle fotek mi připadá silnější.
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 5/8/2008, 20:23

Čoveče mám tu teď dva, jeden je nový obyč laminát a druhý je starší ale full karboš. Není to ten nový s klasickým ocasem. Fotky najdeš na našem webu http://www.lmk-cmelak.ic.cz a šířka trupu měřená přes co? vnitřní řířka v místě předního šroubu třeba? Co ten čmelda, dojedeš?
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 5/8/2008, 21:03

rád bych, ale letos jsem tak zaměstnaný, že jsem nebyl ani tady na akci Bahna a to mám asi 2km a lítat chodíme hned vedle . Tu šířku trupu jsem myslel celkově oproti tomu prvnímu s V ocasem. Uvažuju do něj dostat 4 A123 . 3 tam vešly a byla by ještě šance na jeden, nebo samostatný zdroj pro přijímač a serva. U Diona mám úzký trup a v něm 5 A123 pro pohon a 2 A123 pro přijímač a serva . Uvažuju, že tam dostanu ještě 6tý článek pro pohon. Ono je tam místa docela dost, jen to chce řešení a to jsem našel.
Érofanda
 

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Dzordzik v 5/8/2008, 21:25

Mno a není lepš řešení použít pro přijímač a serva 4x Eneloopy 800mAh tak jak to mám já v Dionovi? No nový trup jsem viděl jen na fotkách, envím jestli je širší. Každopádně Ocelotek ten nový je hezký ale já už si tak nějak na toho co mám zvykl a měnit nebudu. Nástupce bude až Big Ceres, to je takovej přerostlej Ocelot :D
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Hotliner Dion

Odeslatod Érofanda v 5/8/2008, 21:38

o Enelopech jsem taky uvažoval, ale udělal jsem si nabíjecí konektor, abych nemusel pořád sundávat křídlo při nabíjení tak jsem tam dal A123ky. Jsou hned nabité a to je asi ten největší důvod proč tam jsou.Navíc , je to méně spojů na baterkách . Budou ale lepší třeba do vrtulníku, nebo někam, kde stačí menší kapacita a je třeba šetřit váhou. Přijímač a serva jsem dal přez MAX BEC .
Érofanda
 


Zpět na Elektrolety

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník

cron