Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: kridelka nebo smerovka?
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2003 20:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
ahoj
stavim si letadalo a premyslim jestli je lehci (pro zacatek) ridit let pomoci vejskovky na ocasu a smerovky
nebo
kridelka na kridle a vejskovka na ocasu
diky za rady


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2003 22:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
A bude to hornoploch, nebo něco inčího?
Záleží na vzepětí křídla. Pokud je dostatečně velké, je letoun stabilní a řídí se dobře směrovkou. Pokud je vzepětí hodně velké, jsou křidélka méně účinná. Letadlo s malým vzepětím je nestabilní a předurčené pro řízení křidélky (tam zase není moc účinná směrovka). Pro začátek je rozhodně lepší směrovka.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 06.06.2003 23:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
jedna se o dolnoplosnik, rozpeti necely metr a delka 770 mm
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 7:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
No tak to si ze mě děláš srandu, né? Takovejhle krasavec si zaslouží řízení kolem všech os. Ale, jestli máš málo serv, nebo chceš mermomocí šetřit na hmotnosti, tak rozhodně křidélka.
Špatně sem pochopil ten tvůj dotaz. Místo "pro začátek" sem automaticky četl "pro začátečníka".
Nemá cenu zalítávat éro, který rozhodně budeš chtít řídit křidélkama, jako řízený jen směrovkou. Nemluvě o tom, že tady u toho éra bude směrovka dost neúčiná. A využiješ jí jen při průletu zatáčkou tak jako u skutečnýho éra (což mě se snad ještě nikdy nepovedlo :D ) a při nožovém letu (a jiných vylomeninách).
Rozhodně to ale chce jít lítat rovnou s tím co budeš chtít používat dále, jinak se s ním budeš učit dvakrát a přitom pokaždý něco jinčího.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 8:06 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
dik za pochvalu :)
cetl jsi dobre pro zacatek = zacatecnik
je to moje prvni letadlo
zatim jsem lital jenom se samokridlem
na hmotnosti setrit nechci ale mam bohuzel jenom 3 kanal :(
jinak je pripraveno na ovladani 4 servi + motor
(to az poridim lepsi vysilac)
a ted uz vypada zas trosku lip (stavba zas o kousek pokrocila)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 8:08 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
a jeste jeden dotaz
je nutne nejake vyoseni motoru?
na nekterem planku je
na nekterem ne
a nikde jsem nenasel proc


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 11:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Vyosení do strany se používá pro eliminaci zatáčivého momentu, který vzniká proudem vzduchu od vrtule, působícím na směrovku. Hodně zjednodušeně se dá říct, že za vrtulí se táhne jakási spirála, ovíjející se kolem trupu a narážející do všech částí, které z trupu odstávají (křídla, kormidla,...). Působení tohoto proudu vzduchu na křídla a vejškovku, způsobuje moment kolem podélné osy letounu, je ale kompenzován a dokonce přebíjen reakčním momentem od motoru a vrtule. Působení na směrovku má za následek moment kolem podélky, tak i kolem svislé osy, což je dáno tím že je zpravidla směrovka pouze na jedné straně trupu a nemá "protiváhu". Tenhle úhek vyosení se musí ozkoušet (dá se vypočíst, ale je to hrůza!). Záleží na velikosti směrovky, rychlosti letu, velikosti vrtule a dalších věcech. Vyosení dolů (v naprosté většině) je proto, aby letoun nešplhal do nebe za motorem. Zvyšuje vztlak (proud vzduchu působí na spodní stranu křídla), zvišuje úhel náběhu a tím i čelní odpor, proto je důležité, aby byl tanto úhel v rozumných mezích. V Tvém případě bych Ti doporučil tak 1 - 1,5 stupňů dolu a jeden stupeň doprava, pro pravotočivou vrtuli. Vlastně tyto úhly nejsou nijak krytické a proto s nima můžeš dost laborovat. Když letadlo uhýbá doleva, vosit motor více doprava, když musíš hodně trimovat výškovku, aby nestoupal, zvýšit potlačení motoru a samozřejmě naopak.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 13:17 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
moc diky
krasne vysvetleno
a jeste dotaz
cim udelat povrchovou upravu?
jaky typ barvy aby se moc nevsakavala do balzy?
a kolik asi tak vazi nater na letadle?
:)))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 17:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Tak to teda netuším. Většinou dělám éra z polystyrénu a těch pár co sem dělal z balsy, ty sem požehloval. To bych Ti ostatně taky doporučil. Nevím to jistě, ale řekl bych že je to jednodužší a i hmotnostně lehčí než nátěr barvou. Budou tam vidět všechny chyby a léta balsy. Vážně si myslím že je lepší nažehlovačka. Nemusíš se jí bát. Koupíš takovej kus, jakej potřebuješ a v jakejch barvách chceš. Cena taky není tak úděsná a žádnou spešl žehličku nepotřebuješ. Vezmi doma obyč žehličku na prádlo, nastav jí na min a zkus to na malim odřezku. Když se chytne, dobře, když ne, zkus vyžší teplotu. To Ti doporučuji já a myslím že většina modelářů mi dá za pravdu. Dneska už se asi modely ani takhle nenatíraj, taky by byl potřeba asi nějaký lak (zaponový, nitro, ...a co já vím jaký sou ještě).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 18:03 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
hmmm nazehlovacku ...
kdyz tak koukam na cenu tak metr stoji 184,- ale nevim jaka sirka :(
a to asi za barvu a lak dam taky
ale problem ze uz jsem kridlo zacal potahovat normalne modelarskym papirem a taky uz jsem ho zaval lakovat
tak nevim jestli to mam strhnout ...
skoda ze jsem se nezeptal driv :(
ale asi do toho pudu
je ta nazehlovacka i trosku smrstovaci? trup bude asi prece jenom problem a nedovedu si predstavit jak to pude nazehlit na smerovku
chyta se slusne?

jinak dekuju ze se mi venujes :):):)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 21:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
V pohodě. :D :D :D
Celý je to vlastně o tom, že je smršťovací. Je tam nějaký lepidlo, který učinkuje při určité teplotě, ale celá ta fólie je smršťovací, takže přilne a obepne dokonale povrch. Tím že se smršťuje se vlastně potah vypíná.
To lepidlo lepí perfektně, ale jen při správné teplotě, zeptej se na to v prodejně a nebo to vyzkoušej ne nějakym kousku. Všechno vlastně záleží na teplotě. Jen pozor na faldy. Musíš jí při nažehlování napínat před tu žehličku, aby se Ti neudělal překlad. Toho se už jen tak nezbavíš.
Polepit směrovku není žádnej problém. Začni potahovat trup na nějakym rovnym jednoduchym místě, čili od předu a než se dostaneš ke směrovce, tak už to budeš umět. Já vždycky požehlil směrovku, okraj s přesahem zařízl tak, aby přesahoval mírně na trup. Potom požehlim trup a okraj zaříznu těsně ke směrovce (to samo platí i pro vejškovku a jiný odstávající části). Můžeš pak přechod přelepit úzkým proužkem samolepící pásky. Ta zamaskuje úplně všechno, ale i když jí nepoužiješ, výsledek je velice dobrej.
To křídlo, jestli už ho máš z větší části hotový a máš už nekoupenej matroš (laky, papír,...), tak ho spíš dodělej. Byla by to škoda práce. A jestli (nechci Tě nějak podceňovat, ale to éro co stavíš vypadá jako pěknej divoch, takže se tomu asi nevihneš) poškodíš křídlo a budeš ho více spravovat, tak to můžeš požehlit potom. Je pravda že se mi vždy požehlovalo snáze křídlo než trup, asi je to trochu jednodužší. Začni dolním potahem, kterej bude mít přesah jen mírnej, nebo ještě lépe ho zařízni rovnou ve středu náběžky. Já ho vždy ještě přejel (ten okraj) válečkem, čímž sem ho mírně zatlačil do balsy. Potom požehli horní stranu křídla s trochu větším přesahem (na odtokovce asi 2-5 mm, záleží na hloubce křídla) a na náběžce asi taky tak. To co sem popsal platí pro použití dvou různých barev pro horní a dolní stranu křídla, což doporučuju.
Pokud budeš řešit odlišení horní a dolní strany jinak, pak můžeš použít jeden kus, kterým potáhneš celé křídlo. Začneš na spodní straně u odtokavky (bez přesahu). Přižehlíš spodní stranu, pokračuješ přes náběžku na horní stranu křídla, tu požehlíš a pak uděláš malej přesah na spodní stranu přez odtokovku. Pamatuj si! Horní strana je vždy co nejhladší a nejplinulejší. Jakýkoliv vrub, schod, nebo nerovnost, způsobuje při větších úhlech náběhu odtrhávání proudnic a vede ke ztrátě vztlaku na křídle, čili k pádu. Ve skutečnosti to není až tak drastické, jak to tu popisuju, a dokonce se u skutečných letadel občas pužívají takzvané turbulátory, která víří vzduch obtékající horní profil, ale to Nás moc nezajímá. Pro nás platí, čím lepší kvalita horní strany profilu, tím líp.
Uff, to sem se zase jednou rozepsal, doufám že Ti to k něčemu bude užitečný. Jen chci upozornit, že to co popisuju je MŮJ způsob a ostatní se mohou lišit a mohou i nesouhlasit. Každý to dělá po svém a pro každého je ten jeho způsob nejlepší. :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 21:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Jo a ty šířky bívají nejčastěji půl metru. :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 21:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Ještě sem zapoměl. Povrh musíš přebrousit a potom dokonale očistit od prach a mastnoty. Ta fólie chytá skvele na balsu i na lepidlo (zaschlé). :)
Tak, to už je snad vše co sem k tomu chtěl napsat. :lol:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 21:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
tyyy jo
naprosto vycerpavajici :)
hned v pondeli skocim koupit tu zazehlovacku (zehlicku mam jednu doma co s ni voskuju prkno :))
a jsem zvedavej jak to pujde
pak sem treba hodim foto jak to dopadlo

s tim ze to je celkem divoch (uz mi par lidi rikalo ze to neni dobrej napad delat si takovej typ letadla pro zacatek :) ale byl to jedinej planek co mi vyhovoval a taky se mi toaero moc libi)

a jeste jsem se chtel zeptat
tu vysilacku Flash 6 co prodava tvuj kamos jeste ji ma?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 07.06.2003 22:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 87
Bydliště: Praha
a co rikas na novy modely od Telinku jako Trick 800 a 1000?
premejslim ze az toho balzaka rozmlatim (a dlouho to trvat asi nebude) ze bych do nece takoveho sel
hlavne aby to bylo z EPP a nebal jsem se s tim placnout o zem :):)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz