Neměl jste někdo Brilant?

Přesné akrobatické létání­, F3A, RCA, soutěže...

Neměl jste někdo Brilant?

Odeslatod CELERON v 26/8/2010, 21:44

Ahoj!
Z pozůstalosti se ke mě dostalo téměr hotový, pouze nepotažený F3A. Leželo asi 15 let na půdě. Dokonce u toho byl vyšisovaný, téměř nečitelný plánek. Vyluštil jsem, že to je Brilant 85. Má celobalzovej trup a dýhou potažený křídla a výškovku. Rozpětí a trup kolem 1800 mm. Trochu jsem to prohlíd a není to nijak zkrouceny, případně jinak zmršený. Tak mě napadlo, dodělat, potáhnout folií, vybavit střevama ...
Jenže netuším, co udělalo těch 15 let střídaní horka a zimy s balzou, dýhou, polystyrénem a lepením. Bylo to v totálním suchu a temnu, navíc zabalený v igelitovým pytli. Nezkřehla třeba ta dýha a balza? Pomohlo by ji vrátit něco vlhkosti?
Další dotaz je na lidi, kteří s Brilantem létali, jestli stojí za to dnes tohle éro zprovoznit. Stálo by to jen tu fólii. Kolik by to mělo orientačně vážit? Tenhle má bez vybavení a potahu 2,8 kg. Protože to má dost úzký kormidla a hódně dlouhej zadek, 3D z toho určitě nebude, takže opravdu jen klasická akrobacie. Takže další otázka je, co do toho dát za motor. Mám možnost MVVS 12,7 nebo OS Max 15 kubíků, obojí s Muflerem. Bude to stačit? Problémek taky je, že to je dělaný na motor s zadním výfukem, to snad dnes vůbec neexistuje. Benzínák do toho nedostanu, má to hodně úzkej čumák a klasický podélníkový dřevěný lože.
Díky za případnou odpověď
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Neměl jste někdo Brilant?

Odeslatod Petr Vysocký v 27/8/2010, 08:38

Ahoj,
BRILANTa jsme měli spolu s kamarádem cca před 25lety, já s MOKI 10ccm, zadní výfuk + LVP, kolega s Webrou 10ccm rovněž se zadním výfukem + LVP. Oba lítaly parádně, byla to takové F3A - napodobenina Dalotela, snad bych našel i nějakou fotku..., pokud je kostra v dobrém stavu, pak bych se toho nebál a dodělal to. Budeš mít model pro klasickou akrobacii a s velmi příjemnými letovými vůastnopstmi. Osobně bych do toho dal OS 15ccm pro jeho spolehlivost, rozdíl výkonu proti MVVS nevidím žádný, výfuk mufler /NE oroginál papuč!!!/ by měl taky stačit, pokud to nepřeženeš s celkovou váhou, pokud bys potřeboval vrtule z té doby, pak určitě nějaké najdu - i nepoužité.... my jsme asi lítali 280/180-200 na 10-tce, teprve později 280/280 na 12,7 MVVS s LVP a na Webře Competition 10ccm s LVP a s čerpadlem = parádní motor:-)), přeji pěkné polítání a pošli pak nějaké fotky. Pokud potřebuješ další info, jsem k dispozici. Letu zdar Petr Vysocký
Petr Vysocký
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 38
Registrován: 26/4/2007, 21:29
Bydliště: Ostrava
Jméno: Petr
Příjmení: Vysocký
Letiště: Trnávka NJ, Hoenegr KI
Hangár: SU-29 1,0m EDGE 1,0 + 0,8m RCF, A200 2,0m, F3B: AVALON, VIKOS el.

Re: Neměl jste někdo Brilant?

Odeslatod Laďas v 27/8/2010, 09:28

Brilanta jsem měl lehce upraveného. Lítalo to skvěle. Ještě bych ho někde na půdě kompletně osazeného našel...
Lítalo to s MVVS 10 ccm a dlouhým laďákem. Pokud bys to osazoval, doporučuji motor kolem 15 ccm. Nějaké povídání o něm (mému Brilantovi jsem říkal DAIL) najdeš na mých historických stránkách.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 410
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: Neměl jste někdo Brilant?

Odeslatod CELERON v 27/8/2010, 15:11

Diky za odpovedi. Jdu do toho. Jen asi bude problem s motorem. Je tam dreveny loze pro klasicky invert. 15 OS ma bocni vyfuk a tezko neco v 15 zadniho sezenu. Kuchat celej predek a delat loze na 45 stupnu je silenost, protoze to ma jen slabou motorovou prepazku a loze je takovy podelnikovy V az k druhy prepazce. No nebude to moc pekny vystrcenej Muffler do boku a svedenej pod kridlo...
Kolikpak vam to orientacne vazilo? Jo zapomel jsem napsat, ze to nema odriznuty kormidla. Na planku jsou pomerne maly. Uvazuju je udelat vetsi a na vejskovce a smerovce s vyvazenim jako maj dnesni 3D era. Dve serva do kridel, tri dozadu. pokud tam dam 15 motor a bude to mit lehkej potah folii, tak snad nebude problem s tezistem. Zatahovak tam neni, a ani tam zatim nejsou bloky pro dratovej podvozek v kridle.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 570
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-LS DLE35 RA
Spacewalker 2.2 DLE20

Re: Neměl jste někdo Brilant?

Odeslatod Laďas v 27/8/2010, 15:27

Já jsem tam sice měl bukové lože podvozku v křídlech, ale nakonec jsem to vyřešil úpravou trupu a duralovým podvozkem. Vážilo mi to 3,8 kg. Na 3D to asi nebude ani se zvětšenými kormidly. Je to primárně určené pro přesnou a tu to umí celkem dobře. U mého exempláře jsem už při stavbě neudělal dřevěný čumák, zesílil motorovou přepážku a na ní našrouboval kovové motorové lože, otočené zhruba o 45 st. tak, aby koleno laďáku vyšlo přímo do osy. Na polystyrénovém kopytě jsem pak ulaminoval jednoduchou laminátovou haubnu, kterou jsem ten motor zakryl.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 410
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%


Zpět na F3A

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník

cron