Nová zostava P09.

Přesné akrobatické létání­, F3A, RCA, soutěže...

Nová zostava P09.

Odeslatod emo v 10/10/2007, 13:02

Tak ako páni už ju trénujete. Ja ju zatial lietam bez toho ťahaného kopáča za stredovým súvratom. Ani itegrovaný výkrut medzi dvoma tlačenými premetmi sa mi moc nedarí­. Ale inak celkom v pohode.
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Odeslatod Hofi v 10/10/2007, 23:38

Já raději sestavu EAC,ale ta ještě asi nová nevyšla.
Jsem zvědav co vymyslí....
Uživatelský avatar
Hofi
Pilot (EAC, EFC)
Pilot (EAC, EFC)
 
Příspěvky: 493
Registrován: 26/3/2007, 23:49
Bydliště: Olomouc
Jméno: Jan
Příjmení: Hofman
Letiště: Přáslavice
Hangár: Yak 55M 37% Krill 3m,F3K OsirisII,KatanaS 39%,Thunder 3D Krill Model,Thunder 3D EPP JH,

Odeslatod lv v 11/10/2007, 07:30

Emil dal v sekcii F3A konkrétnu otázku, či trénuje niekto zostavu P09.
Tvoja odpoveď je tak trochu OT. To tu potom môže napísať aquabela, že ona trénuje inú sorry1
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Odeslatod emo v 11/10/2007, 08:55

To je v pohode, nie je tu až taký frmol, aby sme nezniesli čokoľvek čo sa týka akrobacie. Aquabely by už boli fakt OT, iba že by sem hodili nejaké fotky.
To Hofi: Čím skôr bude známa nová zostava tým lepšie. Aj keď EAC je už tak náročná kategória, že predpokladám, že páni piloti čo ju lietajú, novú zostavu zvládnu za veľmi krátky čas.
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Re: Nov?? zostava P09.

Odeslatod kingfisher v 11/10/2007, 09:51

Emo, kde se tahle sestava najít? Ne že bych létal F3A nebo se na to chystal, už tak mne finančně dost zatěžují obříci, ale rád bych to vyzkoušel (tedy po kouskách v klidu) zalétnout.
Uživatelský avatar
kingfisher
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 164
Registrován: 17/5/2007, 23:17
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Mach
Letiště: Mala Strana u Městce Králové
Hangár: Funtana 2,6m (ve stavbě), EF Extra 78", Wind 110E, Extravaganza-Telink

Odeslatod emo v 11/10/2007, 10:29

http://www.gkmodel.sk/
klikni na F3A zostava, potom na P09.
Konkrétne tu v aresti symboloch:
http://www.gkmodel.sk/f3a/P09.gif
alebo v inom graf. zobrazení:
http://www.gkmodel.sk/f3a/p09-2.gif
Na tej stránke nájdeš aj finálovú F09, alebo naopak jednoduchú zostavu slovenskej RC-M2 -to je niečo ako RCA v Čechách.
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Odeslatod Orkesan v 11/10/2007, 10:38

emo napsal:http://www.gkmodel.sk/
klikni na F3A zostava, potom na P09.
Konkr?©tne tu v aresti symboloch:
http://www.gkmodel.sk/f3a/P09.gif
alebo v inom graf. zobrazen?­:
http://www.gkmodel.sk/f3a/p09-2.gif
Na tej str??nke n??jde?? aj fin??lov?? F09, alebo naopak jednoduch?? zostavu slovenskej RC-M2 -to je nieÄ?o ako RCA v Ä?ech??ch.

Tak to je celkem faj, jen vedet, co ty znacky znamenaji :-)
Uživatelský avatar
Orkesan
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 16/3/2007, 14:48
Bydliště: Vlašim
Jméno: Aleš
Příjmení: Zemina
Letiště: Vlašim

Odeslatod emo v 11/10/2007, 11:46

Toto nestačí? Veď tu je to vyobrazené dosť polopatisticky:
http://www.gkmodel.sk/f3a/p09-2.gif
Lietať "nejakú" zostavu je super. Jednak ťa to nutí lietať tak ako ty chceš a nie ako sa zadarí (to má podľa mňa význam pri výučbe akrobacie) a po druhé je to zábava, len treba prekonať počiatočné problémy. Tým ktorí sa akrobacii začínajú trochu vážne venovať, nedoporučujem začínať rovno s F3A. Lepšie je sa naučiť jednoduchšiu RC-M2, alebo RCA. Aj jednoduchú zostavu zaletieť rovno nie je žiadná sranda (ani pre skúsených pilotov). Tie vydumance v zložitých zostavách sú už len čerešnička na torte.
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Odeslatod gunter v 11/10/2007, 19:11

Orkesan napsal:Tak to je celkem faj, jen vedet, co ty znacky znamenaji :-)


Najdes tam popis v AJ. AK to niekto poriadne prelozi do SJ, dam to tam. Moj preklad je akurat tak dobry pre mna a mojho pomocnika
Uživatelský avatar
gunter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 33
Registrován: 30/3/2007, 17:14
Bydliště: Nitra
Jméno: Günter
Příjmení: KASCHNÝ
Letiště: RC Neverice
Hangár: Katana 2,2m
Yak 54 2m

Odeslatod Patas v 12/10/2007, 10:10

Ten kopáč je naštěstí z kopce žejo? jo a ty dva přemety budou těžký. Od oka tam nevidím nic brutálně obtížného např. jak byl teď 8bod ze zad za záda, to jsem fakt nedával rovně ani omylem. V zimě P09 nahrubo zkusím na simu a na čisto až se sluníčkem na jaře, teď už se mi nechce :-)
Patas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 5
Registrován: 29/5/2007, 12:35

Odeslatod emo v 12/10/2007, 10:19

Obávam sa, že aj môj preklad nebude dokonalý. Napriek tomu ho sem dám:
Vzletový postup
1. Dvojitý immelman, polvýkrut na 2 doby v spodnej vetve, celý výkrut v hornej, výstup na chrbte.
2. Polovica obrátenej kubánskej osmy, vlet na chrbte, dva polvýkruty opačne proti sebe.
3. Tri horizontálne výkruty opačné za sebou.
4. Súvrat, polvýkrut na 2 doby hore, polvýkrut dole.
5. Cylinder, polvýkryt na 4 doby vo vodorovnej vetve, výstup na chrbte.
6. Polovica tlačeného premetu, vlet na chrbte.
7. Trojuholník, polvýkrut na každej strane, výstup na chrbte.
8. Figura 9, vlet na chrbte, dva polvýkruty opačne pri zostupe.
9. Súvrat, ¾ výkrutu hore, 1 ¼ kopaný ťahaný výkrut dole.
10. Slučka, ťahaj tlač tlač, polvýkrut hore, polvýkrut dole, výstup na chrbte.
11. Dva polvýkruty na dva doby opačne, výstup na chrbte.
12. Polovica štvorca , vlet na chrbte, celý výkrut hore.
13 Dva tlačené premety, celý výkrut integrovaný medzi oba premety hore, symetricky v uhle 90 st..
14. Vývrtka, dve otočky, výstup na chrbte.
15. Kubánska osma, vlet na chrbte, polvýkrut na 4 doby a celý výkrut v zostupných vetvách pod 45 st. uhlom.
16. Polovica štvorca na hrane s polvýkrutmi (opačne?), výstup na chrbte.
17. Let 45 st. dole s tlačeným kopaným výkrutom v šikmej vetve, polvýkrut a výstup.
Pristávací postup
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod DIPS v 12/2/2008, 19:37

Ja to litam od posledniho Septembra, neni ta sestava tak plynula jako P-07. Je tam nekolik kostrbatych mist, jako treba prechod do cylindru po dlouhym souvratu. Kdy ten cylinder ma byt ctvercovy a v horni castu musis udelat 4/8 roli. Takze tam moc casu neni. Kdo to zkusil, jaka je vase zkusenost?

Jeden dobrak z Kanady udelal Ribbon diagram; Takze kdo nerozumi popisce v anglictine, tady je na nej link
http://members.shaw.ca/patternwestnews/ ... ribbon.pdf

Diskuze k emu prekladu. Podle FAI, vzlet a pristani neni hodnocene. Postupy jsou tam napsane ale nejsou za to body, takze se to musi odlepit, priletet do boxu ze spravne strany a pak se nejak dostat cele na zem. Rozumim tomu dobre?
DIPS
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 18
Registrován: 12/2/2008, 17:10
Jméno: Pavel
Příjmení: Safarik

Re:

Odeslatod DIPS v 12/2/2008, 19:51

emo napsal:Toto nestačí? Veď tu je to vyobrazené dosť polopatisticky:
http://www.gkmodel.sk/f3a/p09-2.gif
Lietať "nejakú" zostavu je super. Jednak ťa to nutí lietať tak ako ty chceš a nie ako sa zadarí (to má podľa mňa význam pri výučbe akrobacie) a po druhé je to zábava, len treba prekonať počiatočné problémy. Tým ktorí sa akrobacii začínajú trochu vážne venovať, nedoporučujem začínať rovno s F3A. Lepšie je sa naučiť jednoduchšiu RC-M2, alebo RCA. Aj jednoduchú zostavu zaletieť rovno nie je žiadná sranda (ani pre skúsených pilotov). Tie vydumance v zložitých zostavách sú už len čerešnička na torte.



Plne s tim souhlasim. Ja teda nelitam v Cechach, ale v Rakousku jsme meli RCIII, kdy to byla hodne zjednodusena F3A a v Americe maji dokonce 3 jednoduzsi skupiny. Musis zacit jednoduzsi sestavou. Tim se da naucit ten pocit pro box, pouzivat smerovku v rolich (nekdy). Ale zase tam nezustavat moc dlouho. Ona se totiz ta jednoducha se stava da taky zalitat a delat pomerne velke chyby a porad byt uspesny na zavodech. V Rakousku nechali litat piloty obe kategorie. Kdyz uz jedes tu dalku na zavody, tak at si zalitas. Jenom rekneme 5 top pilotu z F3A nesmeli to RCIII litat. Ale dalo ti to moznost videt jak to ty dobry lidi delaji.
V Americe to bohuzel nedelaji.

Kdyz to myslis vazne, tak musis prejit do vysi kategorie. Tim se naucis eliminovat chyby pred tim nez se ta chyba udela. Kdyz uz vletis do obratu blbe, tak je to hotove. Uz to nenapravis.
DIPS
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 18
Registrován: 12/2/2008, 17:10
Jméno: Pavel
Příjmení: Safarik

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod emo v 13/2/2008, 15:34

DIPS napsal:Ja to litam od posledniho Septembra, neni ta sestava tak plynula jako P-07. Je tam nekolik kostrbatych mist, jako treba prechod do cylindru po dlouhym souvratu. Kdy ten cylinder ma byt ctvercovy a v horni castu musis udelat 4/8 roli. Takze tam moc casu neni. Kdo to zkusil, jaka je vase zkusenost?

Jeden dobrak z Kanady udelal Ribbon diagram; Takze kdo nerozumi popisce v anglictine, tady je na nej link
http://members.shaw.ca/patternwestnews/ ... ribbon.pdf

Diskuze k emu prekladu. Podle FAI, vzlet a pristani neni hodnocene. Postupy jsou tam napsane ale nejsou za to body, takze se to musi odlepit, priletet do boxu ze spravne strany a pak se nejak dostat cele na zem. Rozumim tomu dobre?


Súvrat - cylinder - tlačený polpremet -to musíš sakra dobre využiť priestor ktorý máš k dispozícii. Dôležité je lietať v správnej vzdialenosti, to sa aj priestor do šírky roztiahne, ale tak aby si model ešte dobre videl. Aj vodorovné lety medzi jednotlivými obratmi musia byť tak akurát. Zo začiatku som bol vždy nesymetrisky posunutý smerom k tlačenému polpremetu, ale už som si zvykol tie pomlčky nenaťahovať a celkom to ide.
S tým vzletom a pristátim je to tak ako píšeš.
Uživatelský avatar
emo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 7
Registrován: 2/6/2007, 18:38
Bydliště: Vinné
Jméno: Emil
Příjmení: Dzvoník

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod DIPS v 16/6/2008, 06:13

Tak mame za sebou prvni 2 zavody na severo zapade. Jsou v P-09 2 veci kde vsichni maji problemy. Ten cylinder po souvratu, kdy je tam skutecne hodne malo casu a pak prekvapive ty 3 vykruty za sebou. Kdy i hodne dobry piloti delali signifikantni chyby.

Jak jste daleko? Uz jste meli nejake zavody?
DIPS
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 18
Registrován: 12/2/2008, 17:10
Jméno: Pavel
Příjmení: Safarik

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod buší­k v 16/6/2008, 21:48

Tak u nás máme tiež po 2 závodoch.Dnes som si bol objednať moje prvé okuliare na diaľku,tak uvidím,či to pomôže. :-D
Uživatelský avatar
buší­k
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 90
Registrován: 17/3/2007, 23:37
Bydliště: Svätý Jur
Jméno: Miroslav
Příjmení: Kocmunda
Letiště: Dubová
Hangár: Antic
Spark

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod DIPS v 18/6/2008, 16:06

Ja jsem zase premyslel ze bych si koupil jine ruce. Ale kdyz jsem koukal do Internetu, nikde jsem ruce Jasona Shulmana, nebo CLPR nenasel. Mame tento vykend dalsi zavody, kdy je to na letisti ktere je pod kopcem, a jako na potvoru ten vitr jde vzdycky pres kopec. Takze dolni pulka sestavy je v zavetri a horni v vetru a turbulenci. Drzte mi palce. Byva to o letadlo.
DIPS
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 18
Registrován: 12/2/2008, 17:10
Jméno: Pavel
Příjmení: Safarik

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod buší­k v 18/6/2008, 20:09

zlomvaz
Uživatelský avatar
buší­k
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 90
Registrován: 17/3/2007, 23:37
Bydliště: Svätý Jur
Jméno: Miroslav
Příjmení: Kocmunda
Letiště: Dubová
Hangár: Antic
Spark

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod DIPS v 23/6/2008, 16:40

Tak to mame za sebou. 3 roky se snazim litat F3A, kazdy rok mam tak 150 letu. Letos poprve to zacalo prinaset ovoce. Prvi kolo jsem mel 30 bodu ztratu na prvniho, druhe kolo jsem byl za 1000!, pak jsem zacal kazit, takze jsem mel kolem 70 do 100 bodu ztratu kazde kolo. Nevadi. Priste.

Proti predchozim zavodum jsem zpomalil. Pred mesicem jsem konecne nasel vrtuli (zvetsil jsem stoupani) ktera mi k tomu pomohla. Musel jsem se tedy priblizit, tak na 150 m a min. Jinak tech 8 minut nestaci.

Dostal jsem nekolik dobrych tipu; vsechny korrekce smeru delat v prechodech. Podobnou vec delat na korrekce snosu. Kridlo drzet v rovine a smerovkou jemne to letadlo priblizovat nebo oddalovat. Oni to pak nevidi.

Jak delas tu integrovanou roli? Ja se ji snazim ridit durch, ale videl jsem taky, ze lidi ji nalitnou, stahnou plyn zacnou delat pomalou roli a nechaji ten model letet po balisticke krivce. Me to s tim Integralem nefunguje. On ma tendenci letet nuz bez smerovky a tak me nechce padat dolu a tim opisovat ten oblouk. Ja to ridim (lepe, snazim se ridit), ale tu radu kterou jsem dostal, ze jestli to chci delat spolehlive, tak ji musim udelat asi 5 tisickrat ..

My ted mame asi 3 tydnu paouzu mezi zavodama, budu trainovat F-09 a pokusit se dostat do oka a do ruky ty integrovane role.

Preju pekna pristani.
DIPS
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 18
Registrován: 12/2/2008, 17:10
Jméno: Pavel
Příjmení: Safarik

Re: Nová zostava P09.

Odeslatod buší­k v 23/6/2008, 21:52

Gratulujem,to je dobrý výsledok.
Pri tom integrovanom výkrute .po prvej štvrťke sťahujem plyn podľa potreby a nechám ho samého padať po kružnici.V konečnej fáze mi to ale často padne viac ako treba,tak to budem teraz trénovať aj so smerovkou. A chcem vyskúšať aj dvojité výchylky,len neviem,či to budem stíhať prepínať. flyboy
Uživatelský avatar
buší­k
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 90
Registrován: 17/3/2007, 23:37
Bydliště: Svätý Jur
Jméno: Miroslav
Příjmení: Kocmunda
Letiště: Dubová
Hangár: Antic
Spark

Další

Zpět na F3A

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník

cron