Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

3D akrobacie, EFC, obraty, nastavení­, rady...

Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Klobouk v 3/11/2010, 22:32

Létám SU-29 S50, setup, nastavení v podstatě dle Seby... (články, motor se stejným kv, vrtule, digitální serva, výchylky expa..)
Létal jsem Funtanu S 90 od Hangaru 9 na 20ccm žhavík.
Chování obou mi velmi vyhovovalo (Funtana se při prudším přitažení více trhala...)
Nyní chci něco většího (2,2-2,6)
Máte někdo strovnání těchto letadel s Veloxy od OM ?

Důvod proč to řeším je, že jsem to testoval v simu AFPD a ten Velox 2,2 je tam nějakej divnej - malé výchylky, více padá po křídle.. atd.. (autor Ivo Kroutil)
Ve srovnání s SU-29 S50 tam je někde něco jinak a nevím jestli v simu, v rukách, nebo v reálných modelech...
SU-29 S50 je originálním AFPD modelem kde když se nastaví rychlost simulace na 130 procent, tak se to dá s realitou již nějak srovnávat... Díky za tipy...
Klobouk
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 54
Registrován: 27/8/2010, 16:49
Bydliště: Trojúhelník Kladno Praha Beroun
Jméno: Michal
Příjmení: Doležílek
Letiště: Kde se dá...
Hangár: Sbach 1,2 (RC-Factory)
Blaník L-13E 3,5

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Peppy v 3/11/2010, 23:30

Zrovnavat lietadla podla simulatora je pekna kravina . Kedze OM su 2,2 a vyssie tak budu omnho stabilnejsie ako 1,5m.

A AFPD je skor arkadovka ako simulator, real flight ci uz G4,5 alebo G5,5 je omnoho lepsi
Naposledy upravil Peppy dne 3/11/2010, 23:35, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Peppy
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 109
Registrován: 17/3/2010, 16:31
Bydliště: Bratislava
Jméno: Adam
Příjmení: Weinzettl
Letiště: Bratislava- vajnory
Hangár: extraMX PAmodel 1,5m
EF extra 300 2m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod pava v 3/11/2010, 23:33

Ahoj, Velox 2,2 OM vlastním. Osazen motorem DA 50, výfuk JMB. Jsem nadmíru spokojen jak s letovými vlastnostmi, tak také s motorem. Model je dobrý start do světa větších akrobatů. Doporučuji. Jinak simulaci bych nedával takovou váhu, nemusí o skutečném letovém projevu nic vypovídat. P
Uživatelský avatar
pava
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 6/12/2009, 20:10
Bydliště: Jihlava
Jméno: Pavel
Příjmení: Vacek
Letiště: Jihlava-Henčov
Hangár: Yak 55M 3m-3W170
Extra 330 3,1m-DA170
Extra 330 2,6m-ZDZ112
Extra 300 2,25m-DA60

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod kamil v 4/11/2010, 00:42

Ahoj, taky jsem jeden z těch kterým modely od Silvestriho vyhovujou. Jen ta Funtana už je asi dost za horizontem a těžko jí srovnávat s jeho dnešními modely. Na to co se ptáš... záleží asi komu co vyhovuje, mě třeba Velox - 2,6m nějak moc nesednul, přece jen když má model vyšší hmotnost je to něco jinýho a mě to sedí víc a to i na 3D. Ale někdo na to naopak asi nedá dopustit. Velikosti mezi sebou samozřejmě nemá smysl srovnávat, asi nikdo nebude proti názoru že čím větší tím lepší :-D Myšleno samozřejmě v letových vlastnostech. Veloxe 2,2 jsem neměl možnost vyzkoušet, jen 2,6 a mohl bych zkusit porovnávat s Su 29 2,2 Sebart - Velox je asi trochu protiklad právě Sebart Su, Velox extrémně lehký, Su znatelně těžší. U Veloxe je jako by na všechno víc času, učit se a tak, Su je malinko rychlejší, obratnější, znatelně se projevuje velká boční plocha trupu. Nevím o to v podstatě nic, ale Su 29 mě přijde jako modernější koncepce akrobatu jak pro klasiku tak 3D. Velox zase bude vyhovovat těm co chtějí zkusit větší model, mě - jen můj dojem - přijde jako velký EPP, ale někomu to vyhovuje a zalítat se s ním dá určitě všechno :wink: Já jsem vycházel jako Ty z malýho modelu - Katany Sebart 30E - pak Funtana S 90, ta mě moc nesedla, pak Katana S 120 - s ní mám zatím nejvíc nalítáno a moc spokojenost, pak Velox 2,6 - ten mě moc nesednul, pak Katana Krill 3m ta v pohodě a Su 29 Sebart 2,2 ze začátku trochu nezvyk, ale Su-per :-D
kamil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 17
Registrován: 18/9/2007, 22:50
Bydliště: Polná
Jméno: Kamil
Příjmení: Škareda
Letiště: Polná
Hangár: Yak 55 M 33% Krill - Hacker

Thunder 3D

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Zdeněk Šubrt v 4/11/2010, 09:13

Vlastním VELOX 2.2 OM, je to skvělé a pohodové letadlo na létaní blízko sebe. Pokud ale jsou horší povětrnostní podmínky létám raději s Yak 54 QQ - má větší hmotnost. :-)
Uživatelský avatar
Zdeněk Šubrt
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 566
Registrován: 29/10/2007, 11:20
Bydliště: Teplice
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Šubrt
Letiště: LK TEPLICE
Hangár: VELOX 2,2
YAK 54 QQ 2,2
FUNTANA 125
Diablotin ZG 20

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod lv v 4/11/2010, 09:48

Klobouk napsal:Nyní chci něco většího (2,2-2,6)

porovnávať 1,5m a 2,2m je blbosť a je to nezrovnateľné. Úplne iný letový prejav. Hlavne si budeš musieť uvedomiť že v zatačkach na minimalku to nie je kus papieru ako 1,5m a bez plynu to jednoducho padne.
Kamarát (inak slušný pilot) tak prešiel so sebočíny Katany S30 na 2,2m benzín a po pár sekundách kôli tomu že "lietal nízko a pomaly a v zatáčkach brzdil" zbieral rozsyp... Návyky z papieroletu musíš skrátka potlačiť.
Inak Sebart sú úplne priemerné čínske stavebnice pre mňa nelietavé dohh (od veľkosti 50 hore)
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1604
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Klobouk v 4/11/2010, 23:44

Díky, díky, ona už mi to i ta "arkáda" AFPD ukázalala že se nasmí sklapnout plyn..

Největší problém Veloxe od Ivo Kroutila jsou asi ty malé výchylky.. Abych to uvisel, mlátím do dorazů. A i okometricky je vidět, že ta výchylka není "3D"

Jinak pana Kroutila musím pochválit, aby to nevyznělo vůči němu špatně... Než jsem zalétával svého Blaníka, použil jsem jeho model v AFPD a musím říct, že mi to dost pomohlo. Dost se to přibližovalo realitě !(měnil jsem si model co do rozpětí, tak do hnotnosti podle reálného) Takže to zase tak marné není, člověk si to alespoň může porovnat s něčím, s čím už létal....

Dostávám se k hlavnej otázke na Ladialava : Čo si také predstavujete pod pojmom nelietavé ? Ťažké ? Špecifikujte, prosím...
třeba toto mi přijde ok ....
http://www.youtube.com/watch?v=1B9lpmjmt_c
(Připadá mi to podobné té 50tkové velikosti jenom s větší hnotností)
Pravda je, že když to srovnám s videem Veloxe 2,2 od ORIONU, tak je Velox obratnější a lehčí, jak baletka...
Klobouk
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 54
Registrován: 27/8/2010, 16:49
Bydliště: Trojúhelník Kladno Praha Beroun
Jméno: Michal
Příjmení: Doležílek
Letiště: Kde se dá...
Hangár: Sbach 1,2 (RC-Factory)
Blaník L-13E 3,5

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Peppy v 5/11/2010, 00:10

Tak v gernotovych rukach lieta secko :-D ... ako co som videl tak sebarty lietaju celkom dobre len maju problem s kvalitou materialu a spracovania
Uživatelský avatar
Peppy
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 109
Registrován: 17/3/2010, 16:31
Bydliště: Bratislava
Jméno: Adam
Příjmení: Weinzettl
Letiště: Bratislava- vajnory
Hangár: extraMX PAmodel 1,5m
EF extra 300 2m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Rcmak v 5/11/2010, 00:24

Ja musim Seba co se tyce let. vlastnosti jen pochvalit.Mam SU29 E30 a SU29S 2.2 .Co musim ale podoktnout,je docela chybejici lepidlo v kostre.Kamarad ma dve SU 29 S140 a obe dolepoval,stalo se i to,ze mu vypadla trupova prepazka v miste za kabinou.Mozna ale mel jen smulu na serii,u mejch sucek a kolegu katan,tenhle problem nebyl. flyboy
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Peppy v 5/11/2010, 00:37

Nejsi prvy co sa stazuje na kvalitu lepenych spojov.... pri sebovy je to bezne :rolleyes:
Uživatelský avatar
Peppy
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 109
Registrován: 17/3/2010, 16:31
Bydliště: Bratislava
Jméno: Adam
Příjmení: Weinzettl
Letiště: Bratislava- vajnory
Hangár: extraMX PAmodel 1,5m
EF extra 300 2m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod kamil v 5/11/2010, 01:02

Já myslím že tady to až tak strašně nepoužitelně nyvypadá :-D - http://www.youtube.com/watch?v=BFAQK0dN ... 1&index=69

Mám to samý i s Hackrem a nemůžu si to vynachválit. Co se týká kvality u Sebartu tak jsem měl asi štěstí a jsem jeden ze spokojených zákazníků :-)
kamil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 17
Registrován: 18/9/2007, 22:50
Bydliště: Polná
Jméno: Kamil
Příjmení: Škareda
Letiště: Polná
Hangár: Yak 55 M 33% Krill - Hacker

Thunder 3D

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod lv v 5/11/2010, 10:16

Klobouk napsal:Dostávám se k hlavnej otázke na Ladialava : Čo si také predstavujete pod pojmom nelietavé ? Ťažké ? Špecifikujte, prosím...
třeba toto mi přijde ok ....
http://www.youtube.com/watch?v=1B9lpmjmt_c
(Připadá mi to podobné té 50tkové velikosti jenom s větší hnotností)
Pravda je, že když to srovnám s videem Veloxe 2,2 od ORIONU, tak je Velox obratnější a lehčí, jak baletka...

Všetky sebarty čo majú kamaráti (ja má SU29 140E) bočia v noži za podvozkom. Čím pomalšie letíš, tým viac smerovky a tým viac bočia...
Pomalý výkrut musíš "odmakať", jeden do kruhu ni boha
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1604
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod mac v 5/11/2010, 10:53

lv napsal:jeden do kruhu ni boha


To ani ja a neboci mi :looool:
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 457
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod lv v 5/11/2010, 11:44

mac napsal:
lv napsal:jeden do kruhu ni boha


To ani ja a neboci mi :looool:

Jo, zlatá katana. Škoda jej ouou
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1604
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod IvoK v 5/11/2010, 16:11

Zdravím pánové,
můj příspěvek do této diskuze je pouze informativní a není nutné jej více rozvíjet. Jenom pár slov k mému Veloxu.
Dvakrát se tu objevilo že letadlo se chová divně z důvodu malých výchylek. Tak jak to popisujete, je to dost zavádějící, zejména pro začínajícího uživatele AFPD. Přece výchylky si můžete dát naplno v editoru a není nutné je nechat tak, jak jsou a "mlátit do dorazů abych to uvisel". Hned v úvodu je na mých stránkách odstavec, kde je uvedeno, že modely mají základní nastavení, atd. 3D akrobacii nelétám a model Veloxe jsem stavěl na přání Jakuba. Já osobně, pokud bych chtěl zjistit, jestli se Velox v simulátoru chová divně, bych nejdříve kontaktoval jeho, popř. někoho jiného, kdo létá s Veloxem jak v reálu, tak v simulátoru a zejména bych se zajímal o nastavení. I.
IvoK
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 4
Registrován: 5/11/2010, 10:38
Jméno: Ivo
Příjmení: Kroutil

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Klobouk v 5/11/2010, 18:37

Omlouvám se, nechtěl jsem obtěžovat...
Klobouk
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 54
Registrován: 27/8/2010, 16:49
Bydliště: Trojúhelník Kladno Praha Beroun
Jméno: Michal
Příjmení: Doležílek
Letiště: Kde se dá...
Hangár: Sbach 1,2 (RC-Factory)
Blaník L-13E 3,5

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Klobouk v 5/11/2010, 19:04

Upravil jsem v editoru výchylky.. Já trouba nevěděl, že to jde. DÍKY !

Otázka na realistično nebyla namířena proti Vám. Spíše jsem předpokládal, že u SEBA modelu v té Team edition třeba něco upravovali, aby to bylo hodnější, atp. tj. že AFPD model není fyzikálně shodný s originálním modelem..

Otázka spíše směřovala na vlastníky modelu, abych věděl jakou cestou se vydat. Na Sebart třeba používám 130 proc. rychlosti simulace. Hledal jsem odpověď zda toto zrychlení sedí i pro Veloxe....
Klobouk
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 54
Registrován: 27/8/2010, 16:49
Bydliště: Trojúhelník Kladno Praha Beroun
Jméno: Michal
Příjmení: Doležílek
Letiště: Kde se dá...
Hangár: Sbach 1,2 (RC-Factory)
Blaník L-13E 3,5

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod IvoK v 5/11/2010, 21:38

Vůbec se není třeba omlouvat. Já to v žádném případě neberu jako invektivu vůči mé práci. Jen mě bylo zkrátka divné, že ve dvou případech se mé základní nastavení Veloxe bralo jako finální a že už s tím nejde nic dělat. Stavbu modelu do simu bych popsal takto:
1. programově postavit model co nejpřesněji podle podkladu - to umím
2. dostat na něj barvy dle přání - to umím
3. dostat ho do simu a donutit ho létat, tj. vyvážit, nastavit základní parametry (výkon motoru, váhu jednotlivých částí atd) - to umím
4. nastavit model co nejllépe, aby odpovídal reálu - to už je na každém z vás nebo spíše na spolupráci mezi vámi modeláři, protože ne každý má Veloxe, popř. jiné letadlo, které jsem postavil do simu. :wink:
IvoK
Nový člen
Nový člen
 
Příspěvky: 4
Registrován: 5/11/2010, 10:38
Jméno: Ivo
Příjmení: Kroutil

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod Klobouk v 18/12/2010, 00:58

Esistuje na této planetě ještě jiné lehké 3D éro na 50 ccm benzin (2.2m) kromě Veloxe od Nesnídalů ?

- Sebart je prý na rozdíl od konkurence potažen balzou a tudíž těžký..
- Komposity v tejto vel'kosti sú rovnako ťažké ako Sebart
- Slibná Čína za rozumné peníze je zneužití práce jiných.. HIFLY Yak = Somenziny Yak
- levné CE motory to samé - morální problém,,,
(navíc se dodává se jen v mizerné kvalitě a je těžká)
- Hyperion 2.2 už vyprodán, není, nedodává se, nic nového na novou sezónu.. zřejmě pro Megavýrobu nezajímavá kategorie
(navíc špatná zkušenost s kvalitou levá a pravá pol. výškovky na Yak 40e dosti odlišné geometrie..)

Sem si vybral asi špatný rozměr.. Od 2-3 metru je takové hluché místo... a já hlupák si mysle, že ušetřím... :looool:
Klobouk
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 54
Registrován: 27/8/2010, 16:49
Bydliště: Trojúhelník Kladno Praha Beroun
Jméno: Michal
Příjmení: Doležílek
Letiště: Kde se dá...
Hangár: Sbach 1,2 (RC-Factory)
Blaník L-13E 3,5

Re: Letové vlastnosti Sebart vs Velox Orion

Odeslatod FAF v 18/12/2010, 12:28

Klobouk napsal:Esistuje na této planetě ještě jiné lehké 3D éro na 50 ccm benzin (2.2m) kromě Veloxe od Nesnídalů ?

- Sebart je prý na rozdíl od konkurence potažen balzou a tudíž těžký..
- Komposity v tejto vel'kosti sú rovnako ťažké ako Sebart
- Slibná Čína za rozumné peníze je zneužití práce jiných.. HIFLY Yak = Somenziny Yak
- levné CE motory to samé - morální problém,,,
(navíc se dodává se jen v mizerné kvalitě a je těžká)
- Hyperion 2.2 už vyprodán, není, nedodává se, nic nového na novou sezónu.. zřejmě pro Megavýrobu nezajímavá kategorie
(navíc špatná zkušenost s kvalitou levá a pravá pol. výškovky na Yak 40e dosti odlišné geometrie..)

Sem si vybral asi špatný rozměr.. Od 2-3 metru je takové hluché místo... a já hlupák si mysle, že ušetřím... :looool:

Kup VELOXE od Orionů a budeš spokojen. :-) Nad čínou neuvažuj ! nenene Případný servis ze strany výrobce je i další argument! :wink:
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 409
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Další

Zpět na 3D akrobacie

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron