Pravda je ze vyhody Li-Pol baterii jsou nepochybne neocenitelne. Ale zde narazime na tu váhu. S modeláři jsme se při jedné diskuzi na RCEN závodech bavili o těchto výhodách. A shodně jsme se shodli, že mít éro sice lehčí o několik set gramů je sice výhoda pro termické létání, ale jakmile začne trochu foukat vítr nebo se změní podmínky, tak těžší rychleji létajíc letadlo je ve výhodě. Jeho křídlo je při vyšší rychlosti lépe využito z hlediska areodynamiky. Model typu hotliner nebo jiný obdobný model lépe létá pokud je více naložen. Mám to odpozorováno na své Optimě II, Futuře II i házedlu od LS model Select, které jsem elektrifikoval, hmotnost se zvýšila o cca 200g, zlepšení vlastvostí bylo nepochybné. I v naprostém klidu (bez termiky)modely s vyšší vahou létali déle než tentýž model s menší vahou. Optima II déle s 8-mi článkem než s 7-mi článkem. Myslím dobu kluzu bez motoru z dané výšky. Futura II déle s 12-ti článkem než s 10-ti nebo8-mi článkem. Pak tedy zbývá počkat, než budou Li-Pol paky o stejné váze a kapacitě 10Ah
, nebo použít lehčí a případně nadopovat éro olovem. Jinak nestalo se mi že bych za 3 roky zrušil jediný pak 1700mAh SCR, a to létám čtyři a nabíjím je proudem 5A. Létám s nimi skoro stejně jako když jsem je koupil...