RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Baterie do modelu typu hotliner (25A a vic)...
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=1617
Stránka 1 z 1

Autor:  Mickey [ úte 22.11.2005 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Baterie do modelu typu hotliner (25A a vic)...

Chtěl by jsem se zeptat jaké používáte opravdu tvrdé baterie do rychlých elektroletů typu hotliner. Jaký typ akumulátoru, popřípadě počet článků, odběr a životnost baterií a zkušenosti s nimy...

Autor:  koko [ úte 22.11.2005 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

Nemam sice hot linera ale i tak je muj vetron dost rychlej a obratnej. Megu 22/20/3 pohanim 2 sadama aku Sanyo.Jedny jsou zeleny RC - 2/3 SC 10cl a druhy stribrny RC - 2000, 7cl. Ty jsou velikosti SC. Obe sady davaji proud pres 40 A a nabjim 5A za par minut. Podle me nemaj chybu. Myslim ze jsou mezi modelari dost rozsirene.

Autor:  Mystik [ úte 22.11.2005 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Já myslím že doba Nixx už fakt končí. N1700SCR už asi modelářskou legendou zůstanou, ale nedávno psal L. Křivský na mojehobby, že zanedlouho dorazí Li-pol YT2100 20C =max trvalej proud 42A, doporučenej trvalej tuším 31,5A... A bude stát okolo 500Kč jeden článek....

Autor:  Fila [ stř 23.11.2005 9:47 ]
Předmět příspěvku: 

Mystik píše:
Já myslím že doba Nixx už fakt končí. N1700SCR už asi modelářskou legendou zůstanou, ale nedávno psal L. Křivský na mojehobby, že zanedlouho dorazí Li-pol YT2100 20C =max trvalej proud 42A, doporučenej trvalej tuším 31,5A... A bude stát okolo 500Kč jeden článek....


no lipol jsou super jeste lepsi je ale jejich cena. neni problem sehnat clanky 3200mAh 20C, 4400mAh 15C nebo dokonce uz i 4800mAh 20C!!! ale financni zatez je znacna....

Autor:  Mickey [ čtv 24.11.2005 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

Pravda je ze vyhody Li-Pol baterii jsou nepochybne neocenitelne. Ale zde narazime na tu váhu. S modeláři jsme se při jedné diskuzi na RCEN závodech bavili o těchto výhodách. A shodně jsme se shodli, že mít éro sice lehčí o několik set gramů je sice výhoda pro termické létání, ale jakmile začne trochu foukat vítr nebo se změní podmínky, tak těžší rychleji létajíc letadlo je ve výhodě. Jeho křídlo je při vyšší rychlosti lépe využito z hlediska areodynamiky. Model typu hotliner nebo jiný obdobný model lépe létá pokud je více naložen. Mám to odpozorováno na své Optimě II, Futuře II i házedlu od LS model Select, které jsem elektrifikoval, hmotnost se zvýšila o cca 200g, zlepšení vlastvostí bylo nepochybné. I v naprostém klidu (bez termiky)modely s vyšší vahou létali déle než tentýž model s menší vahou. Optima II déle s 8-mi článkem než s 7-mi článkem. Myslím dobu kluzu bez motoru z dané výšky. Futura II déle s 12-ti článkem než s 10-ti nebo8-mi článkem. Pak tedy zbývá počkat, než budou Li-Pol paky o stejné váze a kapacitě 10Ah :D , nebo použít lehčí a případně nadopovat éro olovem. Jinak nestalo se mi že bych za 3 roky zrušil jediný pak 1700mAh SCR, a to létám čtyři a nabíjím je proudem 5A. Létám s nimi skoro stejně jako když jsem je koupil... :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/