RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

baterie pro třístovku
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=1890
Stránka 1 z 1

Autor:  erik [ pon 13.02.2006 16:02 ]
Předmět příspěvku:  baterie pro třístovku

zdravím pány modeláře.... Měl bych jeden začátečnickej problém.......
mohu stejnosměrnou třístovku krmit ze 3článků lipol v serii??
díky za radu.

Autor:  Pepino [ pon 13.02.2006 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

No třístovka je asi na 7.2 nebo V, ne? A 3 čl. Lipol mají kolem 11 V, to je dost, takže spíš jen na 2 článek.

Autor:  Pepino [ pon 13.02.2006 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Chtěl jsem napsat na 7.2 nebo 8.4 V......Pardon

Autor:  Laco [ pon 13.02.2006 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

...nebo i na 6V...
:roll:

Autor:  FlyerMan [ pon 13.02.2006 18:20 ]
Předmět příspěvku: 

Muzes, ale pujde brzo do kytek. Pokud by jsi se pro to rozhodl, nezapomen patricne dimenzovat regulator a motoru zabezpeci maximalni mozne chlazeni.

Autor:  spitfire2 [ pon 13.02.2006 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Mam speed 300 s 2čl. li-pol 700mA a řekl bych že je to celkem optimální a není to nijak těžký přece jenom každej článek je znát :lol: :lol:

Autor:  erik [ pon 13.02.2006 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

díky za názory. Dolepil sem totiž sopwith pupa a řeším co tam dát za baterky.......dám tam dvoučlánek a uvidím. Teď sem bez akumulátoru na 300g

Autor:  arda1 [ pon 13.02.2006 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ta 300 bude s převodovkou.-doufám :wink: Jinak mám do sagity(samokřídlo) pohon 300 6V+1:5+8/6 dva články lipol a Tema 8A. :)

Autor:  erik [ pon 13.02.2006 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

jojo je to zpřevodovaný...je tam převodovka MP 4 a vrtule 9x6......regulátor Tema - osmiampérovaj

Autor:  milosek007 [ pon 13.02.2006 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

nazdarek..
no ja litam na 3kile a prevodovkou a mam tam 3clanek lipol ono sice maji okolo 11.1V ale po zmereni nikdy nejde cele napezi aku do motoru. takze kdyz mate 2clanky lipolek tak nedaji zech 7.4V primo na motor. jako ono to stejne vice neleti i kdyby ste tam mely lipolek kolik chtely.ale ta jedna lipolka udela sve v tom ze ty baterky "mene trpi" protoze nemuzete litat na plnej ceres ale max na 1/2 plynu, a jde tam stejny vikon jaky jste letely s 2u clankem na plno. a ta jedna lipolka neni az tak teska. ja litam s fokrem na tuto sestavu neco okolo hodiny motoroveho letu. litam tak u druhou sezonu na jedny lipolky.

Autor:  FlyerMan [ pon 13.02.2006 23:53 ]
Předmět příspěvku: 

milosek007 píše:
... po zmereni nikdy nejde cele napeti aku do motoru.


A kampak se to zbyvajici napeti, co tam podle Tebe nejde, teda ztraci :roll: ?

Kdyby to bylo vse, jak Ty pises, tak si myslim, ze vsechny aku sady nad 2S mohou zrusit, taktez spec. 400-ku na 3S ... , nemyslis ?

Rika Ti neco vzorec P=U*I ?

Autor:  powder [ úte 14.02.2006 9:55 ]
Předmět příspěvku: 

FlyerMan píše:
A kampak se to zbyvajici napeti, co tam podle Tebe nejde, teda ztraci :roll: ?
Rika Ti neco vzorec P=U*I ?


Dovolím si odpovědět za kolegu... příkon = napětí * proud (pro DC) jistě platí. Ale tady spíš bylo myšleno (a chybně interpretováno), že dalším zvyšováním napětí (a tedy příkonu) už nezískáme znatelně větší efektivní výkon-tah vrtule při letu - tedy přidáváš plyn a už se jako "nic" neděje :oops:
Hlavní důvod vidím v konstantním úhlu náběhu vrtule - tím jsou dány nejefektivnější otáčky, jejich zvyšováním už není úhlová rychlost po celé délce vrtule stejná, tedy "netáhne" efektivně...
Teď mě roztrhejte :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/