Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

3D akrobacie, EFC, obraty, nastavení­, rady...

Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod aja v 12/2/2015, 21:33

Chystám se na nové éro, chtěl bych zůstat u velikosti 2,2 až 2,3 metru kvůli stavbě, výbavě, atd. (Extra EF, Pilot RC, apod.)
Styl létání by měl být něco na způsob akrobacie s prvky 3D.
V poslední době je k dispozici větší množství dvouválcových motorů o obsahu 60 až 70 ccm.
Jedná se např. o DA-70 (můj favorit), DLE-60, EME-70 a další. Motory jsou to těžší, jen o něco výkonnější než jednoválce o objemu 50 až 60. Na druhou stranu mají tyto motoru menší vibrace a pravidelnější chod (údajne). Na zahraničních fórech je např. DA-70 docela vychvalováno. Chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo praktické zkušenosti s touto velikostí dvouválcových motorů.
Uživatelský avatar
aja
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 17/10/2010, 13:30
Bydliště: Blansko
Jméno: Aleš
Příjmení: Skoták
Hangár: Extra EF 91",
Yak 55M 2.2 m,
Extra EF 48",
Sbach 342 EPP 1 m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod HonzaS v 12/2/2015, 23:45

Já myslím, že do 88" Pilota to bude zbytečně těžké. 91 EF možná, 93" EF klidně.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod FAF v 13/2/2015, 00:59

Výkon dvouválce stejného objemu jako jednoválce jistě nebude vyšší. :wink:
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod Rcmak v 13/2/2015, 04:33

A proc pak by nemohl byt? Kroutici moment,max. otacky,........ Rozdil bude i v usporadani,at uz rada,V,boxer.
Rcmak
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 4/7/2009, 20:49
Bydliště: Tábor
Jméno: Martin
Příjmení: Karkula
Letiště: Tábor Všechov
Hangár: Velox II R. 2.6 ZDZ80RV
SU 29 E30 SebArt
Cap 232
Raptor 90

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod vit21 v 13/2/2015, 09:31

Letu zdar!! :cmoud:
Asi nemá cenu se pouštět do podrobností ale zjednodušeně. Dvouválec je oproti jednoválci těžší. Jinak vychází z porovnání s jednoválcem trochu lépe. Kroutící moment, jinak rozložené spektrum vibrací atd. U jakéhokoli akrobata, který má létat obstojně 3D je rozhodující především váha. Takže u akrobata 2.2 m je osazování dvouválcem kontraproduktivní. Sám provozuji DLA112 v Extře 2,6 m a v porovnání s předchozím motorem ZDZ 80 je na tom lépe. Ovšem u toho motoru jsem měl téměř kilo závaží. jupiiija
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod lv v 13/2/2015, 11:45

vit21 napsal: Sám provozuji DLA112 v Extře 2,6 m a v porovnání s předchozím motorem ZDZ 80 je na tom lépe. Ovšem u toho motoru jsem měl téměř kilo závaží. jupiiija

Porovnávať 112ccm a 80 a určite ešte RV je trochu mimo. Porovnaj tú 112 s 90RVJ a situácia sa trošku zmení. dohh
Za mňa. Výhoda jednoválca 60-80ccm oproti rovnakému dvojválcu: Jeden válec polovičné starosti, menšie rozmery, menšia hmotnosť, jeden výfuk...
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod aja v 14/2/2015, 00:11

Větší rozměry motoru by nevadily, pod haubnou je většinou místa dost. Výfuky se dají řešit svedením do jednoho mufleru.
Motor DA-70 měl M. Pasáček v Extře 2,3m od Krilla, ale už jej prodal. Jinak to tady asi moc lidí nelítá...
Uživatelský avatar
aja
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 17/10/2010, 13:30
Bydliště: Blansko
Jméno: Aleš
Příjmení: Skoták
Hangár: Extra EF 91",
Yak 55M 2.2 m,
Extra EF 48",
Sbach 342 EPP 1 m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod FAF v 14/2/2015, 09:16

aja napsal:Větší rozměry motoru by nevadily, pod haubnou je většinou místa dost. Výfuky se dají řešit svedením do jednoho mufleru.
Motor DA-70 měl M. Pasáček v Extře 2,3m od Krilla, ale už jej prodal. Jinak to tady asi moc lidí nelítá...

Zkus kontaktovat Pana Fogga, bývá tady občas. Připravuje něco podobného. Určitě se dovíš něco konkretního k tomuto tématu. :wink:
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod aja v 14/2/2015, 12:21

HonzaS napsal:Já myslím, že do 88" Pilota to bude zbytečně těžké. 91 EF možná, 93" EF klidně.


Ve velikosti 93 inch jsem toho zatím moc neviděl (teda alespoň nic od známých výrobců).
Uživatelský avatar
aja
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 93
Registrován: 17/10/2010, 13:30
Bydliště: Blansko
Jméno: Aleš
Příjmení: Skoták
Hangár: Extra EF 91",
Yak 55M 2.2 m,
Extra EF 48",
Sbach 342 EPP 1 m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod HonzaS v 14/2/2015, 19:35

Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod Pan Fogg v 15/2/2015, 15:08

DA70 - "tak to má být,tak je to správné":
https://www.youtube.com/watch?v=Ml50CMmWatY
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod sidi v 16/2/2015, 18:29

Já bych šel do Saita FG 57TS- výborný motor,minimální spotřeba.http://www.rcmodelyshop.cz/rcmodelyshop ... to-FG-57TS
sidi
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 77
Registrován: 15/9/2012, 06:51
Jméno: Zdenek
Příjmení: Kupka
Hangár: Katana 2x2

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod lv v 16/2/2015, 21:27

sidi napsal:Já bych šel do Saita FG 57TS- výborný motor,minimální spotřeba.http://www.rcmodelyshop.cz/rcmodelyshop ... to-FG-57TS

Odhadujem výkon toho 4T Saita na úrovni 45ccm dvojtaktu.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod Pan Fogg v 16/2/2015, 23:11

Extra 2,3m od EF je ověřená s motory 60ccm s min.statickým tahem cca 150N (15kg).
Poměr výkon/hmotnost nebo stat.tah/hmotnost je při hmotnosti modelu cca 9kg "tak akorát" ( pro vertikální akrob. prvky ).
Pro info:
Uváděný stat. tah a výkon u EME70 ( EME60):
Výkon EME:7,1HP (6,2HP)
Stat.tah EME:18kg (16kg)

U Saito FG-57TS se uvádí stat. tah podstatně menší..............

Pozn.:DA výkony DA60 a DA70 neuvádí proto jsem uvedl parametry EME. :wink:
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod sidi v 17/2/2015, 09:38

U Saita 57 je tah 11.5 kg.
sidi
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 77
Registrován: 15/9/2012, 06:51
Jméno: Zdenek
Příjmení: Kupka
Hangár: Katana 2x2

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod lv v 17/2/2015, 09:42

sidi napsal:U Saita 57 je tah 11.5 kg.

"Vhodné" tak do dvojmetrovky do 6,5kg.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod HonzaS v 17/2/2015, 15:06

Laco není to saito do té dvoumetrovky těžké?
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod lv v 17/2/2015, 15:17

HonzaS napsal:Laco není to saito do té dvoumetrovky těžké?

Je, preto je to "Vhodné" v úvodzovkách. Vhodné výkonom nie hmotnosťou.
Dobre vieš, že do akrobata do 2,5m spalovák nepatrí. :cmoud: :victory: :police:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1614
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod HonzaS v 17/2/2015, 16:31

Já jsem to omylem pochopil že to myslíš vážně. Právě jsem si říkal, co blbneš :-D Elektropohon v akrobatu je skvělá věc, zrovna včera jsem si hrál s novou generací vrtule od Fialy, v harrieru to 8kg letadlo žere mocných 12A dance

Ale není to pro každýho. Víš co, je to tiché, kultivované, nesmrdí to, nedá se s tím dělat vrrrm-vrrrrm-vrrrrm... :-D
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Dvouválec 60-70 ccm do Extry 2,3m

Odeslatod bulldog v 17/2/2015, 23:18

HonzaS napsal:Já jsem to omylem pochopil že to myslíš vážně. Právě jsem si říkal, co blbneš :-D Elektropohon v akrobatu je skvělá věc, zrovna včera jsem si hrál s novou generací vrtule od Fialy, v harrieru to 8kg letadlo žere mocných 12A dance

Ale není to pro každýho. Víš co, je to tiché, kultivované, nesmrdí to, nedá se s tím dělat vrrrm-vrrrrm-vrrrrm... :-D


Tak že hluchoněmému doporučuji.....mě to vrmmmmm vrmmmmm dělá dobře na duši :looool:
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Další

Zpět na 3D akrobacie

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník