P 51D Mustang 3W

Ostatní neakrobatická letadla, historici, WWI, WWII...

P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 7/9/2013, 18:55

Dobrý den pánové
při stavbě Mustangu od 3W jsem narazil na problém s umístěním výfuku. Výfuk zasahuje až do kabiny pod uvažovanou přístrojovou desku, část maketovosti oželím, ale mám problém s teplem od výfuku. To by sálalo na zbytek maketového vybavení a pilota, a to by zřejmě moc nesvědčilo. Přemýšlel jsem o laminátové trubce, uvnitř polepené staniolem na odrážení tepla, samozřejmě s patřičně větším průměrem (cca 1,5 - 2 cm) a odvodem tepla ven.
Máte někdo zkušenosti s takovýmto řešením?
S díky Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod vit21 v 8/9/2013, 10:01

Letu zdar!!
Jasně,že to takhle bude fungovat. Vezmi si turbíny a jejich výstupní teploty spalin. Ty jsou výrazně teplejší než výfuk a hliníková folie nalepená na konstrukci spolehlivě odvede teplo pryč. No a v poslední RC revue dokonce píšou o F100 z EPP poháněném turbínou a výstupní tryska (otvor) je EPP polepený samolepící hliníkovou páskou. A neshoří to!!! Takže pokud v laminátové trubce bude okolo výfuku proudit dostatečné množství vzduchu můžeš být bez obav. :cmoud:
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 315
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 8/9/2013, 20:33

No a to je právě to. Tuší někdo jaká je teplota tlumiče při stání na zemi? Já ne. Vím jenom, že podle okolní teploty je na zemi na hlavách běžně kolem 100st a často i víc. Dejme tomu, že by ten tlumič měl totéž, kde na zemi vezmeš dost vzduchu a jak ho do toho tunelu nacpeš, aby se to teplo bezpečně tunelem odvedlo? Nedávno jsme to s kamarádem řešili a tuhle cestu opustili, tím ale neříkám že to nemůže fungovat. Kamarád má podobné řešení na Yakovi, ale tam je to z laminátu a ta vzdálenost stěny od tlumiče je větší, nedovedu to ale přesně odhadnout. Každopádně má ale problémy s velkou teplotou na hlavách.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 8/9/2013, 22:23

Díky za odpovědi. Právě proto jsem učinil dotaz jestli to někdo používá a s jakými výsledky. Z odpovědi Dzordzika jsem pochopil,
že špatné chlazení výfuku zvětšuje i teplotu hlav válců. Je to tak? Navíc motor, který je tam nainstalován, je řadový dvouválec 3W 140ccm a tak řeším i chlazení motoru (přepážky na usměrnění proudu chladícího vzduchu) a zatím trochu tápu.
Díky Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 9/9/2013, 06:26

Ahoj, ano, je to tak. Navíc není třeba chladit jenom motor, ale i koleno a tlumič. A u řaďáku je největší problém uchladit zadní válec. Nepodařilo se mi najít správný obrázek, ale takto se dělají přepážky u skutečných letadel pro chlazení zadních válců, ale tam jde o 4 a 6 válcové bodexy naležato. Princip je ale stejný, tak snad ti to pomůže. Musíš zamezit vzduchu, který příjde vstupem aby šel tam kde nechceš a naopak jej natlačit tam kde jít musí a přivést ho k zadnímu válci, jinak se ti bude přehřívat. Určitě ti pomůže najít fotku jak je to řešené třeba u řady Trenér ve skutečnosti. Navíc je jeden problém vzduch přivést, ale ještě větší ten ohřátý větší odvést mimo model. Zkus najít někoho kdo Mustanga dělal, ať nevymýšlíš kruh.

http://www.langleyflyingschool.com/Imag ... ooling.gif
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod CELERON v 11/9/2013, 01:09

Na F3D se to dělalo podobně. Válec 6,5 ky téměř suvně v laminátový trubce, ve předu jen chladící nasávací štěrbina, vzadu směrování na přechodku motor -výfuk a pak zase laďák v laminátovým pouzdře s malou mezerou a vzadu venturka, kde spaliny dělaly podtlak. Všude alobal lepenej Cenusilem, (silikon z DDR za bolševika). Luft běžel velkou rychlostí jen žebrama motoru a pak úzkou mezerou kolem roury do téj venturky. Nic se nepálilo. Mělo to ale zásadní problém. Pracovní čas před startem byl minuta, pokud jsi nastartoval dřív než v 40 sekundě, tak se motor upekl.... Ale za letu při 200-230 km/h to chladilo suprově.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 11/9/2013, 07:49

No a právě o tomhle jsem mluvil. Problém je jak tam na zemi dostatek dostatek vzduchu, resp dostatečně velkou rychlostí. To na zemi upeče. Chlazení zadního válce vyřeší, to je jenom věc vhodného usměrnění a nasměrování vzduchu, ale ten tlumič asi fakt jedině nacpat vzduch do laminátové trubky polepené alobalem a na zemi se moc nezdržovat. Co je ale horší, že v letu to sice bude chlazené asi dobře, ale po přistání to teplo poleze zase ven a teplota poroste a už ji nebude mít co odvést ... Pokud by tam byla vzdálenost stěny trubky od stěny tlumiče cca 1-2cm, mohlo by se to zkusit a možná by to i fungovalo. Třeba se ještě ozve někdo kdo to tak má v reálu a má to vyzkoušené.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 11/9/2013, 22:26

Zdravím pánové
abych pravdu řekl, tak jsem uvažoval i o nuceném chlazení ventilátorem (odtah ven z trupu), ale mám obavy, že by to zase nestačilo chladit za letu (malý průtok vzduchu). Navíc Mustang má odvod vzduchu až za chladičem pod trupem, takže musí projít skoro celým trupem. Udělám nějaké fotky, protože jednou vidět je víc, než o tom týden mluvit.
Dík Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 13/9/2013, 08:27

Pokud uděláš kanál, kterým bude muset vzduch projít, tak se o odvod vzduchu bát nemusíš, ten si vždycky cestu najde, problém je jenom nasměrovat deflektory proud vzduchu na straně vstupu tak aby se ti motor, koleno a tlumič dobře chladil. Mustangů už létá x a některé i s dvouválci, takže to jde. Jeden létal i v Holešově, bohužel z něj nemám fotky. Byl taky s dvouválcem.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 14/9/2013, 00:46

Zdravím
Tady jsou nějaké fotky uložení motoru a výfuku.[img]
[/img]
PIC_0377.JPG
PIC_0378.JPG
PIC_0379.JPG
PIC_0380.JPG
PIC_0381.JPG
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Pan Fogg v 14/9/2013, 11:37

A což takto.... :wink:
Přílohy
P-51 MotorUloz-02.jpg
P-51 MotorUloz-01.jpg
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 14/9/2013, 15:20

Tak nějak, ale je potřeba zajistit aby vzduch co projde kolem motoru mohl jít i kolem kolena a tlumiče a pak někudy z trupu ven. Jestli se dobře dívám, tak se ti teď zarazí o motorovou přepážku?
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Pan Fogg v 14/9/2013, 18:36

Dzordzik napsal:Tak nějak, ale je potřeba zajistit aby vzduch co projde kolem motoru mohl jít i kolem kolena a tlumiče a pak někudy z trupu ven. Jestli se dobře dívám, tak se ti teď zarazí o motorovou přepážku?


Chladící vzduch odejde za přepážkou jednak otvorem na spodku trupu a zbytek projde trupem a vystoupí za křídlem-viz třetí foto.
P-51MotorUloz-03.JPG
P-51MotorUloz-09.jpg
Přílohy
P-51MotorUloz-08.JPG
P-51MotorUloz-04.JPG
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 14/9/2013, 22:35

Zdravím pánové
To řešení přepážkou v půli motoru znám, je to v originál návodu od 3W, ale neřešilo to problém s chlazením výfuku a ohřevem
laminátu a maketové kabiny kolem. Ty další fotky jsou super, to je přesně to co jsem potřeboval. Výstup vzduchu řeším tak jak to měl originální chladič, čili otočný bod vpředu a otvor vzadu. mělo by to být ovládané servem, protože na kolech by se to asi dotýkalo země (plně otevřený chladič). Dnes jsem na Mustangu chvíli pracoval, takže zase budou nějaké fotky.
TO pan Fogg-podle letiště jsme celkem blízko, bylo by možno zkonzultovat některé věci (popřípadě se potkat?)
Díky všem Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Pan Fogg v 15/9/2013, 07:51

Protože jsme na akroforu a zde asi mnoho maketářů nebývá,posílám jako pokračování SZ. :wink:
Uživatelský avatar
Pan Fogg
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 112
Registrován: 12/5/2009, 06:49
Bydliště: Ochoz u Brna
Jméno: Jan
Příjmení: Kamínek
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Velox II-2,6m
EF-Extra300-2,3m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 18/9/2013, 16:29

Mě by pokračování zajímalo, přimlouvám se za zveřejnění tady, pokud nevadí ... Díky.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 18/9/2013, 18:06

Zdravím pánové
Pátek, sobota, neděle jsem trochu pracoval na Mustangovi, chlazení je vyřešeno, jenom ještě rozmýšlím jestli výfuk bude pouze odstíněn od křídla a trupu tiskařským plechem(0.3mm) nebo bude v trubce. Výsledek nafotím a dám sem.
I když se to nezdá, při té velikosti na instalaci všeho potřebného, tam moc místa není (výfuk, nádrž, 2 tlakové flašky) A to nemluvím o maketovém kokpitu
Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Luděk M v 19/9/2013, 21:16

Slíbené fotky[img]
IMAG0537.jpg
IMAG0538.jpg
IMAG0539.jpg
IMAG0540.jpg
IMAG0541.jpg
IMAG0542.jpg
IMAG0543.jpg
IMAG0544.jpg
IMAG0545.jpg
[/img]
Přílohy
IMAG0545.jpg
IMAG0544.jpg
IMAG0543.jpg
IMAG0542.jpg
IMAG0541.jpg
IMAG0540.jpg
IMAG0539.jpg
IMAG0538.jpg
IMAG0537.jpg
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod CELERON v 24/9/2013, 00:07

Jenom dotaz, ty čtyři závitovky co držej motor jsou M kolik? Je to konečný letový řešení, nebo tam pak bydou masivnější sloupky? Já jen že se mě zdají k tý hmotě motoru slabý. Ale je to jen pocit a dám se snadno přesvědčit, pokud to stačí. :-)
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 558
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: P 51D Mustang 3W

Odeslatod Dzordzik v 24/9/2013, 07:19

Taky mě to trklo, ale bral sem to za provizorní řešení dokud si hraje s chlazením a uložením motoru.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Další

Zpět na Makety polomakety

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník