Stránka 2 z 2

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 26/9/2013, 22:25
od Luděk M
Zdravím pánové
jen co jsem odfotil uchycení motoru v celé kráse, dávám to sem. Ty čtyři závítovky jsou M6 pevnostní závitová tyč, je přes první přepážku provlečená až ke druhé přepážce a sešroubovaná. Uchycení motoru vpředu je nerezový plech přišroubovaný na nálitky na motoru a do plechu jsou vynešeny čtyři nerezové trubičky od první přepážky. Na fotkách chybí kvůli přehlednosti přepážky chlazení a trubičky nejsou dotaženy na třmen (je to pouze ukázka řešení, ne konečný stav)
Vzhledem k tomu na čem visí motory skutečných letadel, jsem přesvědčený, že to musí vyhovovat.
Luděk

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 27/9/2013, 22:09
od Bomber
Skutečný letadla to maj ale jinak,budiž.Nebojíš se,že se bude mít motor možnost kroutit kolem své osy?

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 27/9/2013, 22:45
od FAF
Jestli to tak zůstane, tak se to pěkně zkroutí určitě. Nemluvě o kmitání motoru za běhu.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 27/9/2013, 22:47
od Rcmak
Tohle neni dobre :smrt: .Pokud by to bylo diagonalne provazany OK,ale tohle ja spatne.Jak pise Bomber,motor to bude mit snahu prekrucovat,nehlede na vibrace,ktery v tomhle "mekkym a dlouhym" ulozeni budou nevidany.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 28/9/2013, 00:44
od Luděk M
Zdravím pánové
je jasný, že velký to mají jinak, spíš jsem myslel dimenzování šroubů a uložení. S tím rozmístěním vzpěr se nedá moc laborovat, všude něco zavazí, karbece, výfuk, žebrování. Jinak po seřízení úhlů motoru počítám s tím, že mezi kříž a přepážku přijdou distanční sloupky (po odměření délek), to by mělo lože dostatečně zpevnit, a navíc řaďák by měl mít menší vibrace než boxer.
Uvidíme po nahození, nějaký šprajc se tam dá dát vždycky.
Díky za rady a názory Luděk

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 28/9/2013, 18:59
od Rcmak
Distancni sloupky s velkou stycnou (dosedaci) plochou budou v pohode.At se dilo dari crazyp

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 29/9/2013, 19:18
od Dzordzik
Ahoj, nechci být špatným prorokem, ale nedivil bych se, kdyby ti ten motor po nahození z era vypochodoval. Jak už psali jiní, tohle je strašně měkké na krut a o ten jde predevším. Dej tam ty dist. sloupky rovnou, koleduješ si o průser. Když se ti nepodaří vyosení, podložíš je podložkama, jako všichni ostatní.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 29/9/2013, 20:33
od Luděk M
pro Dzordzik
montáž přes sloupky je myšlena po nastavení úhlů motoru a kuželu vůči haubně, ne po záletu a seřizování motoru podle chování letadla v luftě. Původně jsem to nenapsal úplně jasně, omlouvám se.
Luděk

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 29/9/2013, 20:39
od Dzordzik
A jo takhle, tak to pak ano.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 30/9/2013, 00:37
od CELERON
Distance "alá římskej sloup s hlavicema", to je jiná. Asi bych i víc dimenzoval ten nerezovej kříž. Jak je tlustej a široký ty ramínka?
Po tom, co mě ZDZ90 tahala po letišti velkou dřevěnou paletu i s betonovou dlaždicej 50x50x5cm mám z benzíňáků docela respekt. :wink:
Jirka

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 29/8/2016, 23:05
od Luděk M
Zdravím pánové
tak po třech letech (rocích) se vracím k Mustangu, byl odložen kvůli jiným érům, a teď na něj opět přišla řada. Neuvěřitelné, jak se věci změnily za pouhé 3 roky, elektroinstalaci jsem celou musel předělat, původně jsem počítal 2 přijímače futaba - jeden v trupu a druhý v křídle, každý samostatně napájený a tím pádem bych nepotřeboval propojovat křídlo a trup. Změnou na Jeti Central Box, jsem musel vše překopat. Začínám dělat povrchovku, stříbrný spray Motip na disky kol je přesně odpovídající. Původní představa, že budu jednotlivé panely stříkat z různých směrů a tím docílím různých odstínů paneláže vzala za své, takže teď to řeším broušením panelů brusnou houbičku v různých směrech a je to ono. S dalším pokrokem se zase pochlubím.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 4/9/2016, 13:39
od Dzordzik
Ahoj Luďku, to rád slyším. Jinak jestli máš číslo, zavolej si Jardovi Vevodovi. Postavil si 4m Bobera na ZDZ 180ku co má ode mě. Celý trup i motorové lože jsou mosazné trubičky spájené stříbrem. Lože udělal celkem bytelné, rozhodně víc jak ty a i tak mu to lože motor po pár startech rozebral, trubičky úplně popraskaly a málo stačilo aby motor vypochodoval ven. Donutil jsem ho to celé odřezat a dát tam poctivou leteckou překližku ve které se ztratí část vibrací od motoru a motor přišroubovat natvrdo. Vibrací od motoru do draku je teď sotva třetina původního stavu a hlavně je to bytelné. Už to tak zústane. Nevím jestli si nějak finálně pořešil to uchycení motoru, dej si fakt hlavně bacha na krut a roznesení sil.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 4/9/2016, 20:51
od Luděk M
Ahoj Jirko
číslo nemám. Až ten motor upevním na hotovo, tak dám fotky a můžeme posoudit jestli to bude stačit, nebo bude třeba zesílení.
Jinak včera a dnes jsem dělal posuvnou kabinu, s čímž jsem původně nepočítal, a mimo jiné jsem uhlíkovým rovingem oblepil tu druhou pomocnou přepážku, která vynáší tah z první přepážky, kde jsou sloupky motoru.

Re: P 51D Mustang 3W

OdeslatNapsal: 11/3/2019, 08:16
od xfrodof
Jak pokračuje práce na Mustangu? Taky mám v plánu jednoho stavět a taky na řadový 2valec.