Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Zalétávání, nastavení­...

Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod normanair v 10/4/2011, 22:33

Zakladam novu temu.Zaujimalo by ma ci vybracie a hluk sposobovany beziacim motorom je jav ktory je vseobecne povazovany za problematicky a akym sposobom riesia tuto skutocnost prevadzkovatelia velkych modelov.
Uživatelský avatar
normanair
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 5/3/2011, 10:30
Jméno: Norman
Příjmení: Toth
Letiště: Galanta
Hangár: SU-29 33% Krill-model

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod Laďas v 11/4/2011, 01:19

No, příznám se, že jsem otázku až tak přesně nepochopil, ale přesto se pokusím něco k tomu napsat.
Obecně umí lépe absorbovat a tlumit vibrace "dřevěné" modely. Kompozity to mají složitější, protože použité materiály tlumí vibrace hůře. Přesto mají většinou díky promyšlené konstrukci, kdy je kombinována sendvičová skořepina s plným laminátem a dřevěnými přepážkami, vcelku uspokojivé vlastnosti.
Vždycky je lepší, když se vibrace přenesou konstukcí trupu od motoru směrem k dílům, které mají velké setrvačné hmoty (křídla, zadní část trupu s ocaskama). Z tohoto důvodu se moc nedoporučuje třeba zabíhat motor v samotném trupu bez křídel.
Problém je, že motor pracuje v širokém spektru otáček a je téměř nemožné udělat takovou konstrukci modelu, aby alespoň některé části neměly své rezonanční kmitočty blízko frekvencí buzených chodem motoru s vrtulí.
Typicky je to vidět třeba na kormidlech a nebo křidélkách. Většinou se rozkmitají při nízkých otáčkách v úzkém pásmu otáček a po přidání plynu se uklidní. Podobně se umí rozkmitat třeba i snímatelná část trupu s kabinou.
Tomu se nedá úplně zabránit a trpí tím všechny modely (i dřevěné). Některé více, některé méně. Záleží na:
- mohutnosti kmitání, které budí motor s vrtulí (vyvážení vrtule, vyvážení klikového hřídele, rozdílu boxer x jednovál, naladění motoru,...),
- způsobu uchycení motoru (v současné době se doporučuje buď montáž "na tvrdo" a nebo použití kvalitních účinných silentbloků),
- vůlích v ovládání kormidel a křidélek (vůle na servech, čepech, pákách, táhlech, závěsech,...),
- konstrukci modelu, hmotnosti kormidel, atp.
Každopádně problémy vibrací, různých pazvuků, rezonancí atp. jsou u modelů s benzínovými motory (zejména s jednoválci) víceméně normální. Proto všechny spoje pojišťujeme, model pravidelně kontrolujeme a většinou už máme v uchu všechny charakteristické zvuky modelu v různých fázích letu i na zemi. Při jakékoliv změně něco není v pořádku...
Osobně jsem zvědav na zkušenosti s tlumícími samolepícími páskami, které se nově lepí ve spojích trup - křídlo u nových modelů od Ivoše Kryla.
Samotný hluk motoru nejvíce ovlivňuje kvalita použitého tlumiče, který je vždy kompromisem mezi účinností tlumení a vlivem na výkon motoru.
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 409
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod normanair v 11/4/2011, 18:38

Ano je mozne ze otazka bola polozene mierne nezrozumitelne ale islo mi len o to dozvediet sa,ci aj "siroka modelarska verejnost"povazuje vybracie a rozne "pazvuky"produkovane chodom motora na celokomp.modeloch za problem a akym sposobom sa s nim vysporiadava.Zaujimali ma riesenia ake kto pouziva na potlacenie tohoto neziaduceho javu.
Po pravde zaujimam sa o tuto problematiku aj z dovodu,ze sam som velmi nespokojny pokial mi pozornost pri lietani musi ubiehat k rozoznavaniu toho ,ktory zvuk je este v pohode a kedy nie je s modelom uz nieco v poriadku.Na tomto zaklade som zacal s odstranovanim takychto roznych rezonancii uz pred cca.6 rokmi na svojom prvom celokomp.modeli.Zda sa,ze za toto obdobie som dostal problem vcelku "pod kontrolu" s velmi prijemnym vyslednym efektom.Kultivovany prejav stojaceho ale aj letiaceho modelu (pri lete vznika tiez mnoho vybracii nesimulovatelnych na zemi) je evidentny a moje riesenie ku vsetkemu aj dobre vyzera.Odhlucit som skusil aj celokomp.akrobat o rozpati 2m s doslova fantastickym vysledkom!!!
Pre nazornost mam v plane natocit dve porovnacie videa spominaneho elektroakrobatu.

V pripade zaujmu ma moze ktokolvek kontaktovat na adrese normanair1@gmail.com

upravené administrátorom
Uživatelský avatar
normanair
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 5/3/2011, 10:30
Jméno: Norman
Příjmení: Toth
Letiště: Galanta
Hangár: SU-29 33% Krill-model

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 11/4/2011, 22:18

Bola tu reč o odvibrovaný Normanovým systémom na 2 metrovom elektrolete.


Ide o môjho Thundera ktorý po odvibrovaní prekvapil aj moje očakávania. Chod modelu a jeho zvuky pred tým sa potom sa nedajú ani zrovnať.
Model bol pred tým skôr ako hrkálka a vibroval skoro vo všetkých 3D a autorotačných prvkoch.
Teraz je model tichý natolko že model nehučí ani v plochej či nožovej vývrtke.

Video na porovnanie zvuku a celkového prejavu chystáme.
Máme k dispozícií minútové video z 17.4.2010 kde neboli žiadne antivibračné prvky,
v najbližších dňoch odlietame nové video s tými istými obratmi ale už s antivibračnými prvkami.

Dúfam že rozdiel bude počutelný a viditelný aj na videu.

Ak sa môžem teda vyjadriŤ, môžem len doporučiť.
Nečakal som že to pomôže až do takej úrovne , že jediné čo počujem je točiaca sa vrtula a pískanie kompozitového modelu vo výkrutoch. first1
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod cada v 12/4/2011, 06:44

Pánové, perfektní PR články.
Ať je ten systém sebelepší (rozhodně nechci napadat funkčnost), neplacená reklama sem nepatří.
Ať administrítoři uváží.....
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 12/4/2011, 06:59

Ako reklama to vyznieť nemalo,
len píšem že sa jedná o môj model a že to fakt funguje.
Skôr je to o tom či používa niekto tiež niečo podobné, alebo niečo iné na odstránenie takýchto nežiadúcich vibrácií.
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod normanair v 12/4/2011, 08:15

Lietam s DA-čkom niekolko rokov.Su to najlepsie ,najspickovejsie motory ake som kedy pouzival.Mam ich za vybornu cenu a som schopny zabezpecit ich servis (ale oni ziadny nepotrebuju)A takto by mohol zacat dasli PR clanok.......nech admin zvazi!
Uživatelský avatar
normanair
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 5/3/2011, 10:30
Jméno: Norman
Příjmení: Toth
Letiště: Galanta
Hangár: SU-29 33% Krill-model

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod Laďas v 12/4/2011, 08:27

Jako reklama to vyznět nemělo, ale přesto jsem se musel dost držet, abych nesmazal svůj předchozí příspěvek.... :smrt:
Nicméně říkat tomu, že odstraníte zvukové projevy vibrací "odvibrování" považuji za poměrně hodně troufalé. Navíc demonstrovat výsledky na elektroletu a vztahovat to na "prejav celokompozitového modelu" bez dalších upřesnění je podle mne blbost. A poslední věc - měřili jste pánové mohutnost kmitání (absolutní vibrace) např. v místě uložení přijímače? Možná jste odstranili zvukové projevy nějakými pružnými prvky. To ale samozřejmě nemůže odstranit vibrace. Tím, že omezíte účinný přenos vibrací např. do křídel, omezíte schopnost modelu jako celku tlumit vibrace. Tj. možná, že na trupu, kde je největší zdroj vibrací (motor) bychom po vašem "odvibrování" naměřili větší mohutnost kmitání, nežli před úpravou. O důsledcích na elektroniku v trupu umístěnou netřeba spekulovat....
Uživatelský avatar
Laďas
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 409
Registrován: 5/3/2007, 18:11
Bydliště: Pravlov
Jméno: Vladimír
Příjmení: Ochotný
Letiště: Czech Heaven Budkovice
Hangár: Extra 330 SC 41%

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod HonzaS v 12/4/2011, 11:35

Reklama nereklama, dejte sem prosím fotky. To mě zajímá!
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 12/4/2011, 13:10

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod mapel v 12/4/2011, 14:03

Jojo, umysl asi nebyl spatny, jen spatne pojmenovany... Mysleli jste utlumeni (odstraneni) REZONANCE , ne vibraci..
Uživatelský avatar
mapel
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 64
Registrován: 6/11/2008, 09:21
Jméno: Jan
Příjmení: Dojcan
Letiště: Bno-Medlánky
Hangár: SU26-MM

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod MomoBrut v 12/4/2011, 14:06

Mno, ja cekal zazrak. A ono je to tohle ... :-)
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod normanair v 12/4/2011, 14:15

Ahojte.

mozno som nepouzil dostatok informacii k objasneniu problematiky ktoru som "nadhodil",pretoze som nechcel prave to,za co bol povazovany moj prispevok a prispevok Srajnyho a priznavam ze ma skutocne nenapada lepsi vyraz pre spominanu aplikaciu ako "odvibrovanie".Tento termin sa nejakym sposom uchytil medzi pilotmi a tak som ho zacal pouzivat aj ja.
Mozno je uz zrejme z fotografii o co vlastne ide a je jasne ze odstranit vybracie beziaceho motoru akymkolvek sposobom skratka nie je mozne!To ale vieme iste vsetci,co prevadzkujeme nieco podobne.
Co sa toho vyrobku tyka,nejde o ziadny nezymselny "vystrelok" ako z ludi vymamit prachy.Ide o normalne funkcnu vec ktora aspon podla mna (preto som sa pytal ci ludia povazuju tento jav za neprijemny a akym sposobom a ci vobec tuto vec riesia) tak trochu zvysuje jednak komfort pri lietani (su potlacene rozne pazvuky) a okrem toho to aj celkom pekne vyzera.
Pouzivam tuto vec ako som spominal,uz zopar rokov a nepamatam si,ze by som navstivil letisko,mimo toho svojho bez toho aby sa ma niekto spytal kto to vyraba a povedal ako to dobre vyzera.Uz len pekny vzhlad a tak trochu "tunning" uz aj tak krasnych Krilovych lietadiel je pre mna prinosom.Ale to je moj pohlad na vec.
Co sa funkcnosti tyka:je pravdou ze som nerobil ziadne merania a ani nic podobne.Pre mna je dolezita prax a to nie len co sa mna tyka ale aj ludi v mojom okololi a taktiez dostavam spatnu vazbu zo zahranicia.
Nemam teda ziadne specialne argumenty a ani nic podobne.Lietam cca 400-500 startov za sezonu a mam pocit ze pouzivanie tohoto vyrobku pozitivne ovplyvnuje zivotnost celeho modelu.Nikdy sa mi nestalo ze by skolabovala akakolvek elektornicka suciastka alebo by sa uklepal nejaky kabel,zlym alebo zmenenym presunom vybracii.O zachovani a neposkriabani povrchu laminatovych dielov pomerne drahych lietadiel ani nehovoriac!
Co sa elektroakrobatu tyka,tiez som si pred aplikaciou vravel ci "odvibrovavat"model pohanany elektromotorom nie je tak trochu blbost!
Na poziadavku pilota som ale spravil co si ziadal a nech to znie akokolvek,zmena bola markantna.Hluk aky sposobuju kompozitove ale aj celodreve elektoakrobaty je pre mna vyrusujuci no v tomto pripade sme boli prekvapeni ako to moze ovplyvnit pohodu a sustredenost pri lietani.Kedze elekricky vybracie od motora nemaju,odstranenie rezonancii konstrukcie a "profi" vzhlad je opat iba prinosom.Je to na kazdom jednotlivcovi aky usudok si spravi.
Uživatelský avatar
normanair
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 13
Registrován: 5/3/2011, 10:30
Jméno: Norman
Příjmení: Toth
Letiště: Galanta
Hangár: SU-29 33% Krill-model

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod vitaa v 12/4/2011, 14:48

Již dávno jsem si také vystřihnul ze samolepícího sametu tvary,které kryjí dotyk křídla s trupem a haubny s trupem.Rezonančních pazvuků je od té doby určitě méně... crazyp
Uživatelský avatar
vitaa
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 45
Registrován: 22/6/2008, 13:09
Bydliště: vysočina
Jméno: Vit
Příjmení: Augustin
Hangár: Funtana 2*2m @ DL50

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 12/4/2011, 15:05

Dôvod prečo som vytiahol môj elektrolet a porovnával s "odvibrovaním " bol ten , že pri elektrolete nieje motor aŽ taký hlučný ako je benzínový motor no za to je na kompozitovom lietadle počuť každý jeden pazvuk, rezonovanie , medzery ( hlavne medzi trupom a kabínou) a preto som požiadal Normana aby mi toto na model nainštaloval nakoľko keď som ešte pred niekolkými rokmi počul zvuk jeho 2,6m Krill Katány a divil sa ako môže byť tak velký a omotorovnaý model utlmený a mať prejav uplne iný ako som bol zvyknutý z iných kompozitových modelov a ich rôznych rezonancií.
Chcel som preto na môjho Thundera zo zvedavosti vyskúšať ako sa to na elektroakrobate osvedčí. Nakoľko je ten elektromotor za letu fakt tichý , bolo všetky pazvuky a rezonancie velmi počuť, preto som bol po prvých testoch už s "antivibrating" systémom veľmi spokojný a model je úplne utlmený a ovela lepšie sa mi lieta s pocitom tlmeného , vyrovnaného lietadla bez rôzneho klopania kabíny o trup a podobne.
Takže mojim cieľom bolo vyjadriť to , že aj elektromodel ,ktorý nieje veľkým zdrojom vibrácií má zmysel takýmto systémom osadiť a model má naozaj iný , sebaistý, utlmený prejav. Navyše ma to pri lietaní neruší.
Ak to niekto bral ako nejaký reklamný ťah tak to tak vôbec nebolo myslené.
Ale nakoľko bola v príspevku reč o mojom lietadle, vyjadril som sa ako to vnímam ja, po roku lietania bez týchto "antivibračných prvkov " a ako to vnímam teraz.
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod dědek v 12/4/2011, 18:17

Mnoho slov a vysvětlování pro způsob tlumení vibrací mezi odnímacími částmi modelu, který se už běžně praktikuje , pokud nebudu přehánět, minimálně 10 roků.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod Dzordzik v 12/4/2011, 19:26

dědek napsal:Mnoho slov a vysvětlování pro způsob tlumení vibrací mezi odnímacími částmi modelu, který se už běžně praktikuje , pokud nebudu přehánět, minimálně 10 roků.


Souhlas, mnoho povyku pro něco, co se dávno běžně používá, mám to taky na svojí letité Kataně a nikdy mě ani nenapadlo to považovat za něco převratného, natož sem kvůli tomu psát PR články jako prase. A říkat tomu odvibrování, to je fakt úlet.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 12/4/2011, 20:41

Nikto tu nič nepropaguje,
otázka znela či aj Vám vadia rôzne pazvuky a hrkoty z kompozitového modelu a ako takýto jav odstraňujete.
Norman navrhol alternatívu ktorú používa a osvedčila sa. a Po novom aj na mojom elektrolete.
Nikto nič nevnucuje ani nič podobné.
NIekoho to ale môže zaujímať a pomôže mu to v tom ako takýto model zbaviť týchto neŽiaducích vplyvov.
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod Dzordzik v 12/4/2011, 20:54

SrAjnY napsal:Nikto tu nič nepropaguje,
otázka znela či aj Vám vadia rôzne pazvuky a hrkoty z kompozitového modelu a ako takýto jav odstraňujete.
Norman navrhol alternatívu ktorú používa a osvedčila sa. a Po novom aj na mojom elektrolete.
Nikto nič nevnucuje ani nič podobné.
NIekoho to ale môže zaujímať a pomôže mu to v tom ako takýto model zbaviť týchto neŽiaducích vplyvov.


Slyšel si už někdy něco o tom, ženezáleží jenom na tom co někdo napsal, ale taky na tom jak to napsal? Tohle a nejen tohle odlišuje příspěvek tak jak o něm píšeš teď od toho, který tu byl napsán. Nicméně to nemá cenu rozebírat. Předpokládám, že si ty ani autor příspěvku nevěděl, že se tento způsob používá roky a tím bych to uzavřel.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Kultivovany prejav celokompozitoveho modelu

Odeslatod SrAjnY v 12/4/2011, 21:09

Ja som zhodnotil svoje skúsenosti za rok aktívneho lietania BEZ a skúsenosti S touto technológiou.
Nikomu nič nevnucujem len hovorím , že som bol dosť prekvapený z toho , ako sa to celé utlmilo a s modelom sa mi ovela lepšie lieta.

A myslím že autor písal hneď na začiatku že to používa už niekolko rokov, ja to mám však ešte len krátku dobu.


Za to že sa rozkecám a priblížim viac o tom ako to funguje hádam nemá hneĎ znamenať že si to majú všetci zaradom inštallovAť do lietadiel. Len som napísal že to predčkalo moje očakávania.

A myslím že ďalšie doťahovanie z mojej strany už nemá význam.
AK to niekto nepočul, snažil som sa priblížiť aký som mal z toho dojem.
RC is LIfe...
Uživatelský avatar
SrAjnY
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 282
Registrován: 5/8/2008, 14:02
Bydliště: Ivanka pri Dunaji
Jméno: MichAl
Příjmení: Schreiner
Letiště: Vajnory,DUbova,Rusovce
Hangár: Thunder 3D by KRILL
yAk 55 telink

Další

Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků