ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Zalétávání, nastavení­...

ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod jojokutil v 13/2/2014, 15:55

Přeji hezký den, než konečně dodělám Pittse, pořídil jsem olétanou Katánu od Krilla 28% abych mohl do vzduchu. Je osazená motorem RCGF nebo JC - zjišťoval jsem to podle fotek na netu, protože na motoru není žádné logo, prodejce též tvrdil, že je to RCGF 55, tak to tak asi bude. Motor nemá naběháno skoro nic, cca 6l z toho já 2l , s vrtulí 22/8, dopručená je na 10. Motor šlape pěkně podle sluch a spolehlivě, ale na Katanu nestačí!! je těžká, z visu éro sotva vytáhne a je to o nervy, proto bych ho chtěl vyměnit za výkonější, poradíte mi prosím, jaké máte zkušenosti s motorem DlA 64 dvouválec, nebo by jste raději šli do ZDZ 60 rv ?? Tady jich létá asi nejvíce s ZDZ, na dvouválci se mi ale líbí, že má minimální vibrace, které na kompozitové Katáně jsou dost velké - co jedinec to názor, tak co vy na to??? Motory DA jsou asi super, ale na mě je to už dost kaček za 60ku. Moc díky za vaše zkušenosti a ať vám to léta pro radost jupiiija
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 13/2/2014, 22:53

jojokutil napsal:...................Motory DA jsou asi super, ale na mě je to už dost kaček za 60ku. Moc díky za vaše zkušenosti a ať vám to léta pro radost jupiiija

Koľko stojí ZDZ 60?
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod MomoBrut v 13/2/2014, 23:23

No, ono s temi vibracemi to neni tak jednoznacne ... vibrace jsou dany nejen motorem, ale take nevyvazenou vrtuli a kuzelem. A take motor s vetsi kompresi je predevsim v mensich otackach poradny vibrator ...
Dvouvalci bych se v teto kategorii vyhl, bude mit mensi vykon, nez jednovalec a dvouvalce jsou obecne problematictejsi, ony ty dva valce totiz nikdy nejdou uplne stejne a asi bych si tim nekomplikoval zivot.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 14/2/2014, 10:58

MomoBrut napsal:No...A take motor s vetsi kompresi je predevsim v mensich otackach poradny vibrator ...
....dvouvalce jsou obecne problematictejsi, ony ty dva valce totiz nikdy nejdou uplne stejne a asi bych si tim nekomplikoval zivot.

To sa tu teda dozvedám novinky!!!
Ešte mi vysvetli akože dva válce neidú stejne??? Velmi ma to zaujíma.
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod bulldog v 14/2/2014, 12:13

Já si myslím,že dvouválec nemusí jít stejně třeba zu těchto důvodů:

-nikdy nevyrobíš stejný rozměr pístů a válců,rozdílné vůle v ložiscích ojnic a pístního čepu,z čehož plyne i jiný kompresní tlak
-jiné,nestejné chlazení -zadní válec /u řadového /se může přehřívat a nebo má větší teplotu a tím rozdílné spalování
-nestejně dlouhé výfukové potrubí do tlumiče může znamenat rozladění výtokové vlny
-pokud jsou dva karburátory,může dojít k nestejnému rozprašování směsi a bohatosti.
-na motoru jsou dvě svíčky a jedna z nich má jinou schopnost dávat stejně bohatou jiskru..odtrh a pod.
..........dalo by se pokračovat
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 14/2/2014, 12:58

bulldog napsal:Já si myslím,že dvouválec nemusí jít stejně třeba zu těchto důvodů:

-nikdy nevyrobíš stejný rozměr pístů a válců,rozdílné vůle v ložiscích ojnic a pístního čepu,z čehož plyne i jiný kompresní tlak
-jiné,nestejné chlazení -zadní válec /u řadového /se může přehřívat a nebo má větší teplotu a tím rozdílné spalování
-nestejně dlouhé výfukové potrubí do tlumiče může znamenat rozladění výtokové vlny
-pokud jsou dva karburátory,může dojít k nestejnému rozprašování směsi a bohatosti.
-na motoru jsou dvě svíčky a jedna z nich má jinou schopnost dávat stejně bohatou jiskru..odtrh a pod.
..........dalo by se pokračovat

Dalo by sa pokračovať??? ... v čom, v počte molekúl alumínia v každom odliatku valca? ...v čom, v nerovnakom rozmiestnení molekúl horčíka medzi molekulami alumínia?... v čom, v rozličnom tlaku na ostrohové koliesko pri plnom plyne a pri voľnobehu?
Chlapi, na čom fičíte? Dávno som sa tak dobre nepobavil.
JOJOKUTIl sám konštatuje, že dvojválec má menšie vibrácie ako jednovalec a je to jednoducho tak!
Argumenty typu "dvojválec má menší menší merný výkon ako jedno valec rovnakej kubatúry, alebo : dvojválec rovnakého objemu ako jednoválec je ťažší" by som bral.
Argumenty typu " nerovnaké rozmery piestu, nestejné rozprašovanie zmesi, dve sviečky ...." sú síce pravdivé, ale hodia sa skôr na vedecké sympózia pri vývoji nových techologii.
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod bulldog v 14/2/2014, 13:10

Je to marné...podívej se a porovnej výkony jednoválce a dvouválce stejného výrobce a kubatury a porovnej vrtule a bude ti to jasné.
Ale že budeš zlehčovat fakty a dělat si ze mne prdel...no jseš mi celkem lhostejný.
Pokud trochu rozumíš motorům ,tak tady udělej rozbor tvých myšlenkových pochodů,abychom z nich mohli být přesvědčeni o tvých kvalitách.
Nechci konflikt,ale zkus to rozebrat a nebo posoudit ty.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 14/2/2014, 15:12

bulldog napsal:Je to marné...podívej se a porovnej výkony jednoválce a dvouválce stejného výrobce a kubatury a porovnej vrtule a bude ti to jasné.
Ale že budeš zlehčovat fakty a dělat si ze mne prdel...no jseš mi celkem lhostejný.
Pokud trochu rozumíš motorům ,tak tady udělej rozbor tvých myšlenkových pochodů,abychom z nich mohli být přesvědčeni o tvých kvalitách.
Nechci konflikt,ale zkus to rozebrat a nebo posoudit ty.


Ale veď to nie je treba rozoberať na úrovni atomovo-molekulárnych fyzikov. Ani ja nechcem konflikt. Nechcem ani nikoho presviedčať o svojích kvalitách. Chcem aby sme spoločne na fore poradili chalanovi s výberom konkretného motora do konkretného modelu. Tvojích argumentov (aj keď sú pravdivé sa zľakne a v krajnom prípade bude rozmýšľať, že model bude poháňať gumou :-)
Vyššie som napísal : že dvojválec má menšie vibrácie ako jednovalec a je to jednoducho tak! Tiež som napísal : dvojválec má menší merný výkon ako jednoválec rovnakej kubatúry, alebo : dvojválec rovnakého objemu ako jednoválec je ťažší"
Pri rozhodovaní "jedoválec versus dvojválec" je treba dať na misku váh dalšie premenné ako cena, krútiaci moment, veľkosť modelu atď.
Tak sa nesrď a prepáč.
Tibor
Naposledy upravil Tibor dne 14/2/2014, 15:15, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod MomoBrut v 14/2/2014, 15:13

Tibor napsal:
MomoBrut napsal:No...A take motor s vetsi kompresi je predevsim v mensich otackach poradny vibrator ...
....dvouvalce jsou obecne problematictejsi, ony ty dva valce totiz nikdy nejdou uplne stejne a asi bych si tim nekomplikoval zivot.

To sa tu teda dozvedám novinky!!!
Ešte mi vysvetli akože dva válce neidú stejne??? Velmi ma to zaujíma.


Celkem jednoduche vysvetleni, oba valce maji stejny jeden karburator, bohatost smesi je nastavena jako kompromis. Ve vysledku se muzes setkat s tim, ze nejen ze svicky maji ruzne zbarveni, ale naprosto viditelne je patrne rozdilne koureni jednoho a druheho valce, a muze to byt zavisle na tom, jak je motor zahraty. Pozna se to take podle rozdilne provozni teploty obou valcu ... tedy ruzne bohatosti smesi v obou valcich, chudsi ma teplotu vyssi. Neuvadim duvody, uvadim dusledky, zbytek je na tobe ... :-)

Pokud jsi nekdy videl pridreny dvouvalec, tak byl urcite pridreny jen jeden valec, nikdy ne oba. Ale pokud by to jelo, jak ty tady prezentujes stejne, musely by byt pridrene oba dva. :wink:
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 14/2/2014, 16:43

MomoBrut napsal:Celkem jednoduche vysvetleni, oba valce maji stejny jeden karburator, bohatost smesi je nastavena jako kompromis. Ve vysledku se muzes setkat s tim, ze nejen ze svicky maji ruzne zbarveni, ale naprosto viditelne je patrne rozdilne koureni jednoho a druheho valce, a muze to byt zavisle na tom, jak je motor zahraty. Pozna se to take podle rozdilne provozni teploty obou valcu ... tedy ruzne bohatosti smesi v obou valcich, chudsi ma teplotu vyssi. Neuvadim duvody, uvadim dusledky, zbytek je na tobe ... :-)

Pokud jsi nekdy videl pridreny dvouvalec, tak byl urcite pridreny jen jeden valec, nikdy ne oba. Ale pokud by to jelo, jak ty tady prezentujes stejne, musely by byt pridrene oba dva. :wink:


No, modelárčim niekoľko desiatok rokov, mal som benzínové motory ZDZ, MVVS teraz mám 4 motory od DA v kubatúrach od 85 do 170 ccm, na letiskách sa stretávam s množstvom modelárov, so všetkými možnými značkami motorov, ale pridretý piest som ešte nevidel, ani nepočul. Videl, počul aj zažil som zadreté ložiska (MVVS). Počul som o zodieraní nekvalitného nikasilu v nejakej serii ZDZ.
Prezentuješ tu katastrofické scénare. Keď uvádzaš dôsledky, uveď aj dôvody. Ako dôsledok uvádzaš pridretie piestu. Ja ako dôvod doplním napríklad málo oleja v benzine, alebo zlé chladenie. Ty tvrdíš, že nevýhoda dvojválca oproti jednovalcu je, že sa ti jeden válec pridrie skôr ako druhy. Keď dáš do jednoválcového motora málo oleja, alebo ho zle chladíš, tak sa ti nebodaj nepridrie?
Ešte mi prosím ťa vysvetli, ako môže byť rôzne bohatá zmes vo válcoch dvojválcového motora s jedným karburátorom?
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod MomoBrut v 14/2/2014, 17:59

No, modelárčim niekoľko desiatok rokov, mal som benzínové motory ZDZ, MVVS teraz mám 4 motory od DA v kubatúrach od 85
Tibor napsal:
MomoBrut napsal:Celkem jednoduche vysvetleni, oba valce maji stejny jeden karburator, bohatost smesi je nastavena jako kompromis. Ve vysledku se muzes setkat s tim, ze nejen ze svicky maji ruzne zbarveni, ale naprosto viditelne je patrne rozdilne koureni jednoho a druheho valce, a muze to byt zavisle na tom, jak je motor zahraty. Pozna se to take podle rozdilne provozni teploty obou valcu ... tedy ruzne bohatosti smesi v obou valcich, chudsi ma teplotu vyssi. Neuvadim duvody, uvadim dusledky, zbytek je na tobe ... :-)

Pokud jsi nekdy videl pridreny dvouvalec, tak byl urcite pridreny jen jeden valec, nikdy ne oba. Ale pokud by to jelo, jak ty tady prezentujes stejne, musely by byt pridrene oba dva. :wink:
do 170 ccm, na letiskách sa stretávam s množstvom modelárov, so všetkými možnými značkami motorov, ale pridretý piest som ešte nevidel, ani nepočul. Videl, počul aj zažil som zadreté ložiska (MVVS). Počul som o zodieraní nekvalitného nikasilu v nejakej serii ZDZ.
Prezentuješ tu katastrofické scénare. Keď uvádzaš dôsledky, uveď aj dôvody. Ako dôsledok uvádzaš pridretie piestu. Ja ako dôvod doplním napríklad málo oleja v benzine, alebo zlé chladenie. Ty tvrdíš, že nevýhoda dvojválca oproti jednovalcu je, že sa ti jeden válec pridrie skôr ako druhy. Keď dáš do jednoválcového motora málo oleja, alebo ho zle chladíš, tak sa ti nebodaj nepridrie?
Ešte mi prosím ťa vysvetli, ako môže byť rôzne bohatá zmes vo válcoch dvojválcového motora s jedným karburátorom?


Vkladas mi do ust, co jsem nenapsal, nic jsem nepsal o nedostatku oleje, motor mazany naprosto normalne, dle doporuceni výrobce jak pomerem tak typem oleje. A uz vubec netusim, proc bych ti mel neco zduvodnovat. Na diskuse tohoto typu si najdi nekoho jineho. :-) A to nic nemeni na tom, ze si komplikovat zivot dvouvalcem v teto kategorii je nesmysl a to take zduvodnovat nebudu. :-) Sve jsem k tomu rekl ...
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod jojokutil v 14/2/2014, 19:38

Tibor napsal:
jojokutil napsal:...................Motory DA jsou asi super, ale na mě je to už dost kaček za 60ku. Moc díky za vaše zkušenosti a ať vám to léta pro radost jupiiija

Koľko stojí ZDZ 60?

cca 10500,-6
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod jojokutil v 14/2/2014, 19:58

Moc díky za komentáře, více válců se nebojím, mají zpravidla větší výkon ve stejné kubatuře s jednoválcem. Když motoru dáte co potřebuje, tak není problém. Jezdím na čtyřválci se čtyřmi karburátory a jaký je to péro, samozřejmě že to chce vše své, podtlaky membrán, stejné svíčky, předepsaný olej v předepsaném poměru!!!!
Chtěl jsem spíš, jestli někdo má ten dvouválec fyzicky a jaký má s ním zkušenosti a spíše jestli ho nahrazoval za jednoválec a udělal či neudělal dobře!! Osobně mám DLE 111 a maximální spokojenost.
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod MomoBrut v 14/2/2014, 20:06

Hmm, tak dvouvalec stejneho objemu jako jednovalec je rozhodne horsi motor, jednoznacne mensi vykon, coz bych ani tak jako zasadni rozdil nevidel, hlavni rozdil je v prubehu tociveho momentu, tam objem na valec u dvoutaktu nicim nenahradis ... a to je muj opravdu posledni prispevek k tomuto tematu ...

PS: ZDZ60 je koncepcne predpotopni motor, nebude mit vykon ani tocivy moment srovnatelny se soucasnymi sedesatkovymi motory, delaji ZDZ56RVJ, ale to je absolutni novinka a nikdo s tim zkusenosti nema, dle výrobce stredni vrtule, kterou toci je 24x8, coz o vykonu lecos napovi. A motor je na svuj objem pomerne lehky ...
Naposledy upravil MomoBrut dne 14/2/2014, 20:39, celkově upraveno 1
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod jojokutil v 14/2/2014, 20:27

Moc díky, jasně souhlasím, asi to vše špatně vyznělo, srovnával jsem konkrétní dva motory. Věřím že když udělá ZDZ 64 cm dvouválec a budeme ho srovnávat s DLA 64 cm, tak bude ZDZ stejně výkonnější. Na ten nový motor od ZDZ se mrknu, ale asi to bude darda. Ještě jednou díky. :-)
Uživatelský avatar
jojokutil
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 34
Registrován: 20/2/2013, 18:50
Bydliště: Jíčínsko
Jméno: Pavel
Příjmení: Jindřišek
Letiště: kde se dá
Hangár: ve stavbě Pitts 2,2m

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod bulldog v 14/2/2014, 20:34

jojokutil napsal:Moc díky, jasně souhlasím, asi to vše špatně vyznělo, srovnával jsem konkrétní dva motory. Věřím že když udělá ZDZ 64 cm dvouválec a budeme ho srovnávat s DLA 64 cm, tak bude ZDZ stejně výkonnější. Na ten nový motor od ZDZ se mrknu, ale asi to bude darda. Ještě jednou díky. :-)


No já jsem taky nepobral jak sis vyložil naše rozbory,ale zdá se že úplně zmateně...no nic,raději se zeptej někoho,kdo ti to z očí do očí vyloží a má zkušenosti.Jinak nic ve zlém,doporučuji toto vlákno zamknout ,protože se mi to zdá jako mlácení prázdné slámy a nebo výkřiky do tmy. pray
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod lv v 14/2/2014, 23:06

Brutus, výnimočne :-D s tebou "opäť" súhlasím. Dva válce u bežného modelárskeho motora nikdy nemajú rovnaký chod (rozumej na 100%), krútiaci moment neoddiskutovateľný, polemizovať sa dá o výkone viac-valca vs. jednovalec...
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Dzordzik v 16/2/2014, 20:07

Tibor napsal:
bulldog napsal:Já si myslím,že dvouválec nemusí jít stejně třeba zu těchto důvodů:

-nikdy nevyrobíš stejný rozměr pístů a válců,rozdílné vůle v ložiscích ojnic a pístního čepu,z čehož plyne i jiný kompresní tlak
-jiné,nestejné chlazení -zadní válec /u řadového /se může přehřívat a nebo má větší teplotu a tím rozdílné spalování
-nestejně dlouhé výfukové potrubí do tlumiče může znamenat rozladění výtokové vlny
-pokud jsou dva karburátory,může dojít k nestejnému rozprašování směsi a bohatosti.
-na motoru jsou dvě svíčky a jedna z nich má jinou schopnost dávat stejně bohatou jiskru..odtrh a pod.
..........dalo by se pokračovat

Dalo by sa pokračovať??? ... v čom, v počte molekúl alumínia v každom odliatku valca? ...v čom, v nerovnakom rozmiestnení molekúl horčíka medzi molekulami alumínia?... v čom, v rozličnom tlaku na ostrohové koliesko pri plnom plyne a pri voľnobehu?
Chlapi, na čom fičíte? Dávno som sa tak dobre nepobavil.
JOJOKUTIl sám konštatuje, že dvojválec má menšie vibrácie ako jednovalec a je to jednoducho tak!
Argumenty typu "dvojválec má menší menší merný výkon ako jedno valec rovnakej kubatúry, alebo : dvojválec rovnakého objemu ako jednoválec je ťažší" by som bral.
Argumenty typu " nerovnaké rozmery piestu, nestejné rozprašovanie zmesi, dve sviečky ...." sú síce pravdivé, ale hodia sa skôr na vedecké sympózia pri vývoji nových techologii.


Promiň, ale létal jsem jak 1 tak dvouválce a s ledaším jsem lítal, ale rozhodně bych si netroufl paušálně trvdit, že 2 válec má menší vibrace než jednoválec. Už jsem viděl i 2válce, které vibracemi jednoválec převyšovaly řádově. Takže souhlas s Momobrutem.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Tibor v 17/2/2014, 21:33

Dzordzik napsal:Promiň, ale létal jsem jak 1 tak dvouválce a s ledaším jsem lítal, ale rozhodně bych si netroufl paušálně trvdit, že 2 válec má menší vibrace než jednoválec. Už jsem viděl i 2válce, které vibracemi jednoválec převyšovaly řádově. Takže souhlas s Momobrutem.


Prepáč ty, je mi veľmi ľúto, ale ja som taký dvojvalec nevidel,... ale pripúšťam že nekvalitne vyrobený, alebo po havárii môže taký dvojvalec existovať.
Môžeš pre moje poučenie aj pre poučenie modelárov na tomto DF vymenovať značky a typy dvojvalcových motorov, ktoré si videl a ktorých vibrácie prevyšovali vibrácie jednoválcových motorov dokonca radovo? Ak priložíš aj nejaké videjko, budem ti nadosmrti povďačný.
Keďže si už všeličo videl, budeš určite vedieť vysvetliť mne a hlavne tomuto DF za Mamobruta (on to napísal, ale zdôvodňovať to nebude) ako je to s tou rôznou zmesou v jednotlivých válcoch dvojvalca s jedným karburátorom.
Uživatelský avatar
Tibor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 143
Registrován: 12/5/2009, 21:25
Jméno: Tibor
Příjmení: Bekes
Letiště: Vysoke Tatry
Hangár: Katana 32%, DA 85
DuoKat 33% DA100
Katana 39% DA150
Decathlon 47% DA 170

Re: ZDZ 60 nebo DLA 64 dvouválec ?

Odeslatod Dzordzik v 17/2/2014, 21:41

stará ZDZ160 s hrníčky i s kvalitně vyváženou vrtulí řádný vibrátor, DA150 s mufflery a dvoulistem - značku nevím - taky slušné. Oproti tomu třeba většina ZDZ 160 a ZDZ180 a 90 je na tom s vibracemi velmi dobře. Totéž 3W 150 a 3W 157, TS i obyč., s dvoulistem i třílistem. U 3W to byly mufflery 3W nebo KS. nechci se přít, jen říkám moje zkušenosti. Na polemiky o rozdílném plnění válců se necítím být dostatečně erudovaný, ale že jsou teploty u dvouválce o dost jiné to je normální a běžné. V zátěži u mě třeba i o 20 stupňů. Jestli to je chlazením nebo plněním si netroufám odhadnout. Tipl bych si na plnění, protože se to projevuje v haubně i bez ní a zatím na všech dvouválcích, které jsem měl a měl možnost měřit. Aktuálně lítám ZDZ160 a tam mám online telemetrii, při aerovleku těžkého a pomalého modelu teploty jsou kolem 200st na hlavách, měřeno na žebru za svíčkou ve směru letu.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Další

Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků

cron