Problémy s přistáváním a letem

Zalétávání, nastavení­...

Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod NothingInteresting v 23/8/2014, 21:16

Zdravím chlapi,
na mé Funtaně 2600 od Badana se začalo projevovat houpání, kdy když letadlo mírně klesá a já na páčce vysílačky přitáhnu na vyrovnání, model se zhoupne , nevyrovná se, ba naopak začne mírně stoupat.Při přistávání, jakmile stáhnu plyn na volnoběh, letadlo začne brzdit, ale zárově i vyplavávat.Může mi prosím někdo poradit? :-/
Krill Extra 330LX 37%, 3W 170XiB2
PilotRC Extra 330SC 31%, DLE60T
Uživatelský avatar
NothingInteresting
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 23/8/2014, 20:01
Jméno: Michal
Příjmení: Hubáček
Letiště: LMK Hodonín
Hangár: Krill Extra 330LX 3m
PilotRC Extra 330SC 2,3m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Petr v 23/8/2014, 21:56

ahoj
měl jsem podobný problém na EXTŘE 330L2,6 m ----vyřešil to mix obě křidelka o 13% nahoru na přistání. Letadlo se zklidnilo a začne spořádaně klesat při mírném natažení. S mixem se to ale nesmí přehnat - je to pak náchylné na pád po křídle.
tak to musíš odladit. Ať to lítá
Uživatelský avatar
Petr
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 15
Registrován: 26/12/2013, 20:45
Jméno: Petr
Příjmení: Haltmar
Letiště: Štíty
Hangár: Piper 2,7 m
CAP 2,8 m
EXTRA 2,6 m
CURARE 1,7 m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod furtvluftě v 24/8/2014, 11:21

Začal bych kontrolou těžiště...
furtvluftě
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 99
Registrován: 7/10/2009, 21:36
Jméno: Vilém
Příjmení: Reichmacher
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Velox 2,2 DL50

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod vit21 v 24/8/2014, 12:04

letu zdar!!
Tak, tak. Začal bych těžištěm :victory:
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Tomas v 24/8/2014, 12:18

Ahoj, dej težiště víc dopředu a bude po problému flyboy
Uživatelský avatar
Tomas
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 75
Registrován: 17/1/2010, 15:53
Jméno: Tomáš
Příjmení: Kukačka
Letiště: RC klub České Budějovice
Hangár: Yak 55m 37% Krill Model_ZDZ 180
Katana S120 SebArt
Super Zoom 4D

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod NothingInteresting v 24/8/2014, 13:02

Tak teda díky, určitě to zkusím jsibuh
Krill Extra 330LX 37%, 3W 170XiB2
PilotRC Extra 330SC 31%, DLE60T
Uživatelský avatar
NothingInteresting
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 23/8/2014, 20:01
Jméno: Michal
Příjmení: Hubáček
Letiště: LMK Hodonín
Hangár: Krill Extra 330LX 3m
PilotRC Extra 330SC 2,3m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 24/8/2014, 23:22

Tomas napsal:Ahoj, dej težiště víc dopředu a bude po problému flyboy


Souhlasím, zdá se to být těžiště moc vzadu.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod NothingInteresting v 26/8/2014, 20:31

Takže dal jsem těžiště více dopředu, letový projev se nezměnil až na to, že to teď letí čumákem k zemi NA PLNÝ PLYN . Jediné co tam může být je jedině to, že není vyosený motor.Zkusil jsem ho dnes vyosit, tak jsem zvědavý, jak poletí pray crazyp
Krill Extra 330LX 37%, 3W 170XiB2
PilotRC Extra 330SC 31%, DLE60T
Uživatelský avatar
NothingInteresting
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 23/8/2014, 20:01
Jméno: Michal
Příjmení: Hubáček
Letiště: LMK Hodonín
Hangár: Krill Extra 330LX 3m
PilotRC Extra 330SC 2,3m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 28/8/2014, 17:11

Udělej dive test, pošli ho bez motoru bokem k sobě pod 45st a sleduj co udělá po tom co pustíš páčky. Jestli poletí dál sám rovně nebo bude houpat nebo bude vybírat a jak rychle a napiš. Pokud takto poletí rovně nebo bude max. mírně vybírat je těžiště aspoň zhruba správně a problém bude spíše ve vyosení motou.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Luděk M v 28/8/2014, 18:14

Čau,
to vyplavávání by mohl dělat moc potlačený motor (při plynu táhne dolů, to je kompenzováno seřízením letadla a na volnoběh potom vyplave). A to houpání mě dělala malá Extra 2,3 m ,když jsem měl na výškovce pomalý serva a velká expa, nedalo se s tím kloudně přistát. Ale samozřejmě, že to nemusí být stejný případ. Ať se ti to podaří vyřešit.
Zdravím Luděk
Luděk M
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 30
Registrován: 5/9/2013, 20:55
Jméno: Luděk
Příjmení: Mrkvica
Letiště: Syrovice
Hangár: Extra300 2,3m
Extra330L 2,6m
DHC 2 Beaver 2,8m
HE 219Uhu 2,4m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 28/8/2014, 19:47

Dost možná, ale bez toho aby udělal test jak jsem psal výše na to nepříjde. Nejdřív je to potřeba seřídit bez motoru a až to poletí rovně a tak jak má, pak lehce pozná jak a kam a jak moc mu do toho kecá motor ...
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod NothingInteresting v 29/8/2014, 07:42

Zdarec, včera jsem ji zalítal, létá nádherně, motor mám teď vyosený cca 1 stupeň dolů, houpání se tam už neprojevuje v tak velké míře, předtím jsem tam měl bačkory a baterky na systém, dohromady to vážilo asi 500g, teď když s tím letím, mám obě baterky v zadní části na původním místě, když ji v letu vyrovnám a oroštnu jí na plný tak stoupá, když ji na plný a na letový plyn dám na záda, tak letí rovně, při přistání stejně vyplavává, ale to už mi nevadí, protože po dvou rocích, co s tím lítám jsem se naučil přistávát, kolegové říkají že přistává jako do peřin, každopádně děkuji vám všem za pomoc,
Letu zdar!! first1 jupiiija :victory: :cmoud: dance crazyp
Krill Extra 330LX 37%, 3W 170XiB2
PilotRC Extra 330SC 31%, DLE60T
Uživatelský avatar
NothingInteresting
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 61
Registrován: 23/8/2014, 20:01
Jméno: Michal
Příjmení: Hubáček
Letiště: LMK Hodonín
Hangár: Krill Extra 330LX 3m
PilotRC Extra 330SC 2,3m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 29/8/2014, 07:52

Stejně bych možná ještě o 1st zkusil motor víc potlačit a zkusit co to dělá. Neměl bys správně poznat u akrobata kolik máš plynu, měl by pořád držet horizont, ale jestli ti to nevadí a jsi s tím spokojený tak to tak nechej ...
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod MomoBrut v 29/8/2014, 09:47

Pánové to je zase debata. Co kdyby místo zkoušení tazatel nejdříve řekl, jestli má zalétané vertikály. Tedy jak model letí kolmo nahoru s plným plynem a jak letí kolmo dolů bez plynu bez zásahu do kormidel? Takhle se nikam nedostanete, nejdřív je třeba zjistit, jestli mu to vůbec dolů a nahoru vůbec letí rovně. Tím se vyřeší neutrál kormidel a vyosení motoru. Pak má smysl vůbec řešit něco ostatní. Když to začnete řešit od konce, rozhodí se všechno ostatní, pokud vůbec něco bylo řešeno a zalétáno.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod lv v 29/8/2014, 11:18

MomoBrut napsal:Pánové to je zase debata. Co kdyby místo zkoušení tazatel nejdříve řekl, jestli má zalétané vertikály. Tedy jak model letí kolmo nahoru s plným plynem a jak letí kolmo dolů bez plynu bez zásahu do kormidel? Takhle se nikam nedostanete, nejdřív je třeba zjistit, jestli mu to vůbec dolů a nahoru vůbec letí rovně. Tím se vyřeší neutrál kormidel a vyosení motoru. Pak má smysl vůbec řešit něco ostatní. Když to začnete řešit od konce, rozhodí se všechno ostatní, pokud vůbec něco bylo řešeno a zalétáno.

Tiež si myslím, že dive test na akrobatoch je zhovadilosť. Ale nechcel som Jirkovi kaziť radosť. :mír:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod HonzaS v 29/8/2014, 19:17

lv napsal:
MomoBrut napsal:Pánové to je zase debata. Co kdyby místo zkoušení tazatel nejdříve řekl, jestli má zalétané vertikály. Tedy jak model letí kolmo nahoru s plným plynem a jak letí kolmo dolů bez plynu bez zásahu do kormidel? Takhle se nikam nedostanete, nejdřív je třeba zjistit, jestli mu to vůbec dolů a nahoru vůbec letí rovně. Tím se vyřeší neutrál kormidel a vyosení motoru. Pak má smysl vůbec řešit něco ostatní. Když to začnete řešit od konce, rozhodí se všechno ostatní, pokud vůbec něco bylo řešeno a zalétáno.

Tiež si myslím, že dive test na akrobatoch je zhovadilosť. Ale nechcel som Jirkovi kaziť radosť. :mír:


Já jen nechtěl být první kdo to napíše... pssst ale souhlasím.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 31/8/2014, 16:24

Pánové, nemusíte mě šetřit, ani jeden. Každý nechť si zalétá asvého akrobata podle svého. Já samozřejmě kromě 45st dělám i vertikály s i bez motoru, ale to není na jeden příspěvek, ale na celý článek. nevím jak vám ale mě Extra letí pořád rovně ať ji pošlu kolmo dolů nebo pod 45st nahoru či dolů, pokud ji z toho nerozhodí vzduch nebo já.
Poraďte lépe jestli umíte.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod HonzaS v 31/8/2014, 19:20

Nojo, ale 45 dolů ti letí rovně, protože už jí máš seřízenou. v 45 se ti do toho plete jak trim výškovky, tak těžiště. Navíc u akrobatů často nedochází při 45 dolu k přiměřenému nárustu rychlosti, což je pointa dive testu. Proto jsou spolehlivější vertikály, kde má těžiště nulový vliv, a po nich těžiště (na seřízeným letadle z vertikál) doladit pohodlně v rovným letu.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod Dzordzik v 1/9/2014, 07:22

OK. Někde je i celý článek tuším od Radima Hnilicy o zalítávání a ladění akrobatů, hledal jsem ale nenašel. Asi hledám křivě.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Problémy s přistáváním a letem

Odeslatod HonzaS v 1/9/2014, 13:27

Článků na toto téma vyšlo mraky. Některé postupy mi přijdou dost krkolomné, ale proč ne... Nejpoužívanější jsou ty vertikály, protože fungují obecně od diablotina přes halový akrobaty pod 100g po pětimetrovou polomaketu Z 50.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3


Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků