Vertigo 2M

Zalétávání, nastavení­...

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Dzordzik v 7/9/2016, 06:19

Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Vertigo 2M

Odeslatod lv v 7/9/2016, 06:28

Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.

Ak do toho počítaš počiatočné náklady na zdroj a nabíjadlo tak sú u elektriky ďaleko väčšie, pravdepodobne viac ako dvojnásobné. Nabíjadlo ti ale zostane. A potom sa tie náklady otočia. Do spotreby si zarátaj aj servá. V benzíne ti vydržia tak polovicu. Ak chceš aby ti v benzíne vydržali trošku dlhšie, musíš kúpiť drahšie čo ti opäť zdvihne náklady. Elektromodel vyzerá po dvoch rokoch inak ako ten so smraďochom.
Môj osobný názor je, že benzín už do akrobatov do 2,6m nepatrí a v trojmetrovke je to diskutabilné.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vertigo 2M

Odeslatod HonzaS v 7/9/2016, 10:04

Je to jak píše LV. Musíš započítat i životnost elektroniky a letadla. A ta je hlavně u menších modelů s jednoválcema (vyšší vibrace) u elektriky výrazně delší.

Nabíječku mám už asi 5 let hyperionku za nějakých 7000Kč, kterou ale používám i v hale, na EPPčka, přijímačovky... čím nabíjíte přijímačovky a baterky do menších letadel vy co do velkých dáváte benzíňáky? :wink: A je to opět o tom: kdybych chtěl levnou nabíječku, dám za ní mnohem méně (čína), já chtěl kvalitní. Kvalitní/značková nabíječka na přijímačovky do benzíňáku bude stát taky aspoň 4ku.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Radek Gregor v 7/9/2016, 10:06

Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.


Ahoj

Taky to tu počítám .
U stejné velikosti benzínu Vertigo 2M bych spíš počítal spotřebu nižší motor 50 cm cca 3 dcl na start ?
to je 90 l bezinu x 28 Kč = 2 520 Kč + motor 15 000 Kč + 2 l oleje 1000 Kč celkem : 18 520 Kč
Elektro : 12000 (motor) + 3000 (regl) + 4000 (nabíječ)+ 2000 ?(zdroj ) + 7200 (baterky ) celkem : 28 200 Kč
Doufám že ty čísla mám přibližně dobře .
Je pravda že ta eletrika (drak + serva ) vydrží víc a nabíječ ti zůstane , ale zase ten zvuk spalováku - k nezaplacení :wink:
Navíc můžu lítat kolik budu chtít (naleju benzin a letím ) . S eletrikou pokud nemáš přístup k síti musíš mít ještě nějaký zdroj-centrálu - baterku (a to taky něco stojí )
Uživatelský avatar
Radek Gregor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 133
Registrován: 8/4/2011, 13:02
Jméno: Radek
Příjmení: Gregor
Letiště: Fryšták - Žabárna
Hangár: Extra 330 SC 35% Krill
Extra MX Pa model , Ocelot ...

Re: Vertigo 2M

Odeslatod HonzaS v 7/9/2016, 10:28

Hele, já nechci zasírat Danovi vlákno, ale ty čísla dobře nemáš :-D Nechme tuhle debatu někdy na letiště :wink:
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Radek Gregor v 7/9/2016, 10:37

Ahoj

Omlovám se že Danovi "zasírám" vlákno - jen jsem si myslel , že by třeba potencionálního majitele Vertiga 2M zajímal rozdíl mezi elktro verzí a benzinem .

Radek
Uživatelský avatar
Radek Gregor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 133
Registrován: 8/4/2011, 13:02
Jméno: Radek
Příjmení: Gregor
Letiště: Fryšták - Žabárna
Hangár: Extra 330 SC 35% Krill
Extra MX Pa model , Ocelot ...

Re: Vertigo 2M

Odeslatod MomoBrut v 7/9/2016, 10:41

Ještě jednu věc bych doplnil a to je intenzita létaní, pokud se létá často, vychází elektrika o to lépe. Já už zaplatil třeba jen za tuto sezónu za benzín až běda ... Naopak, pokud někdo dá 20 startů za sezónu a baterky má jen do konkrétního modelu, je elektrika celkem hloupost, tady vede spalovák.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Vertigo 2M

Odeslatod badan v 7/9/2016, 11:27

Radek Gregor napsal:Ahoj
Omlovám se že Danovi "zasírám" vlákno - jen jsem si myslel , že by třeba potencionálního majitele Vertiga 2M zajímal rozdíl mezi elktro verzí a benzinem .
Radek


myslím si že ta debata a počítání korun rozdílů v pořizovací hodnotě el / benzín pohonu je úplně zbytečná. vede se asi stejně dlouhou dobu jako na jiných fórech debata co je to "skutečná modelařina" .-) fakt legrace to číst ..
létám dva roky s malým el Vertigem a benzín ve dvoumetrovce už v životě nechci vidět přesto že mám taky drahou nabíječku atd. a pořizovací cena byla vyšší než kdybych ta dal DLE 50. (jen pro info můj elmotor stál cca 7000, max. spokojenost)
pro mně ty výhody jednoznačně převažují a dál nemá smysl to řešit. každej si ceny vybavení co si do modelu chce koupit spočítat umí.
a agrument o tom že éro musí vrčet, tudíž je lepší benzín .. považuju za poslední berličku když ostatní argumenty došly. kravina.
Uživatelský avatar
badan
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 516
Registrován: 8/2/2007, 16:44
Jméno: Dan
Příjmení: Bartušek
Letiště: La Pleše
Hangár: Vertigo 3M, DLE 170

Re: Vertigo 2M

Odeslatod lv v 7/9/2016, 11:36

Dane, skurocna modelarina je vtedy ked si nieco postavis sam. Kludne aj hadzadlo. Ak si kupis Arf stavebnicu si pilot skladac. :victory:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Radek Gregor v 7/9/2016, 12:36

Ahoj

Ten kdo nemá zkušenost ani s jedním z pohonů si sice dokáže spočítat pořizovací náklady ,ale zbytek zjistí až provozem .
Na to jsem myslel že je Fórum ? (životnost baterek ,spotřeba , životnost draku , problémy s provozem .....)
Nevím - podívám se na zkušenosti - a udělám si obrázek .
Proto by ty informace měli být co nejpřesnější ?
Napsat že je to špatně asi nikomu nepomůže ?
Fórum beru jako pomoc ostatním získat co nejvíc informací.

Radek
Uživatelský avatar
Radek Gregor
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 133
Registrován: 8/4/2011, 13:02
Jméno: Radek
Příjmení: Gregor
Letiště: Fryšták - Žabárna
Hangár: Extra 330 SC 35% Krill
Extra MX Pa model , Ocelot ...

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Dzordzik v 8/9/2016, 06:32

lv napsal:
Dzordzik napsal:Jestli jsem to pochopil správně tak to máš 3600 za jednu sadu, lítá pravděpodobně 2 stejné, tj. 7200 Kč, vydržely dejme tomu 300 cyklů. Za to máš dejme tomu 270 litrů benzínu, což u letadla srovnatelné velikosti je cca stejný počet letů (počítám litr na start). Na to abysme mohli lítat my potřebujeme motor dejme tomu za 15000, on motor za třeba 12 a nabíječku za dalších třeba 3-5. Takže je to nakonec cca nastejno co se týče přímých nákladů. Ty nepřímé už stejné nejsou. U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Snad počítám se správnýma číslama. Ty doby kdy elektro bylo výrazně dražší jsou už dávno pryč, hlavně u menších modelů.

Ak do toho počítaš počiatočné náklady na zdroj a nabíjadlo tak sú u elektriky ďaleko väčšie, pravdepodobne viac ako dvojnásobné. Nabíjadlo ti ale zostane. A potom sa tie náklady otočia. Do spotreby si zarátaj aj servá. V benzíne ti vydržia tak polovicu. Ak chceš aby ti v benzíne vydržali trošku dlhšie, musíš kúpiť drahšie čo ti opäť zdvihne náklady. Elektromodel vyzerá po dvoch rokoch inak ako ten so smraďochom.
Môj osobný názor je, že benzín už do akrobatov do 2,6m nepatrí a v trojmetrovke je to diskutabilné.


Prývě proto jsem psal že: U benzínu ti drak ani serva nevydrží to samé co u elektra. Myslím že vše důležité bylo řečeno. Případný zájemce o oba druhy pohonu ví co do toho započítat a matematiku záklandí školy asi taky zvládne. Vše ostatní na je nakždém soudruhovi. Souhlasím že minimálně do 2,5m je benzín, pokud někdo není vyloženě stavěnej na zvuk benzínu, elektro asi optimální volba pokud je jak rozumně vyřešit nabíjení a nelítá se opravdu hodně. U velkého počtu startů za den a větších rozpětí už to tak jednoznačně nevidím.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Vertigo 2M

Odeslatod mac v 8/9/2016, 13:26

Za mna do 2,5-2,6m vedie co sa tyka letoveho prejavu /nie zvuku / benzin.
Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil, aspon trochu preto, ze aj tak moze jednemu sadnut benzin a druhemu elektrika. Co sa tyka vztahu k nalietanym hodinam, tak ja naopak koli nutnej redukcii naletu konvertujem z DA na Hacker. Kazdy to mame inak.
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vertigo 2M

Odeslatod HonzaS v 8/9/2016, 16:46

mac napsal:Za mna do 2,5-2,6m vedie co sa tyka letoveho prejavu /nie zvuku / benzin.
Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil, aspon trochu preto, ze aj tak moze jednemu sadnut benzin a druhemu elektrika. Co sa tyka vztahu k nalietanym hodinam, tak ja naopak koli nutnej redukcii naletu konvertujem z DA na Hacker. Kazdy to mame inak.


Konečně nějaká rozumná myšlenka jupiiija dance
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Vertigo 2M

Odeslatod lv v 8/9/2016, 20:54

mac napsal:Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil,...

Skúsils? Iba sa pýtam.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vertigo 2M

Odeslatod mac v 8/9/2016, 22:18

lv napsal:
mac napsal:Hodnotit aspon trochu objektivne moze ten, kto oba pohony skusil,...

Skúsils? Iba sa pýtam.
:wink:
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Dzordzik v 9/9/2016, 07:21

Já ano. Elektro je čisté (dokud nehoří), zapojíš, letíš. Dokud funguje, pohoda. problém je doba letu/doba nabíjení pokud člověk chce létat a ne čekat na nabití sady. Hlavně u velkých sad a nabíjení na letišti. Pokud člověk chce komfort tak už ty výpočt pro elektro vyjdou výrazně jinak. Víc sad nabitých doma, měnit je a průběžně na letišti dobíjet, ideálně z benzín agregátu nebo velké, těžké, drahé akku. A jsme tam kde jsme byli, v prdeli. Jak finančně tak pohodlím.
Benzín znamená sebou vláčet kanystr, trochu smrdí (někomu ne :) ) model i kanystr při převážení ale jinak je to svoboda. Na 1 kanystr můžu lítat celý víkend.
Takže je to zase celé o tom jak velké letadlo to je (příkon) a jak moc (za den) s ním chci létat a podle toho je třeba se rozhodnout. A na tom se v dohledné době asi nic nezmění.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Vertigo 2M

Odeslatod badan v 9/9/2016, 11:41

Dzordzik napsal:problém je doba letu/doba nabíjení pokud člověk chce létat a ne čekat na nabití sady. Hlavně u velkých sad a nabíjení na letišti.

.. taky není pravda. 12S 5000mAh nepovažuju za úplně velký baterky, máme standarně dva packy. po 7-mi minutovém letu kdy vylétám cca polovinu kapacity nabito za 10-15 minut. můžu létat stejně intenzivně jako ty s benzínem.
Uživatelský avatar
badan
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 516
Registrován: 8/2/2007, 16:44
Jméno: Dan
Příjmení: Bartušek
Letiště: La Pleše
Hangár: Vertigo 3M, DLE 170

Re: Vertigo 2M

Odeslatod Dzordzik v 10/9/2016, 07:40

Jo? Jak při čem. U akro dejme tomu. U vleků ne. Tankování je max minuta a vlekám 10 startů do 500m po sobě a sedám s rezervou. A 12x 5000 je velká sada. A hlavně pokud koupíš 2 ty sady abys mohl létat tak často jako někdo jiný s benzínem, tak už náklady oprotibenzínu vychází tak trošku jinak, protože sada ti zdechne když s ní létáš i když s ní nelétáš.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 955
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Vertigo 2M

Odeslatod lv v 10/9/2016, 15:54

Dzordzik napsal:Jo? Jak při čem. U akro dejme tomu. U vleků ne. Tankování je max minuta a vlekám 10 startů do 500m po sobě a sedám s rezervou. A 12x 5000 je velká sada. A hlavně pokud koupíš 2 ty sady abys mohl létat tak často jako někdo jiný s benzínem, tak už náklady oprotibenzínu vychází tak trošku jinak, protože sada ti zdechne když s ní létáš i když s ní nelétáš.

Preco sem motas vlecnu. Bavime sa o akrobatoch.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Vertigo 2M

Odeslatod HonzaS v 11/9/2016, 08:17

Jedna věc je, že pokud do ceny lítání započítáš centrálu, je ten začátek opravdu dražší. My třeba máme centrálu klubovou, někdo má na lětišti 24V (Dan), někdo jiný vozí velký olovo (náš náčelník), ... Těch cest je víc, a pochybuju, že někdo bude chtít lítat s akrobatem celý den. Já dal včera 8 startů a jel jsem dobrovolně a rád domů dlouho před setměním.

Druhá ale je, že (pokud se bavíme o akrobatech), má ten benzín prostě horší letový vlastnosti. Přinejmenším v tý kategorii vertiga 2m prostě má. Můžu srovnat dvoumetrový Katany (elektrickou mi půjčil LV, benzínovou Jirka Vojta) a Yaky 54 2,16m (elektro jsem měl já, benzínový měl kolega - a teď mi vypadlo jméno - ze znojma. Takový vysoký sympaťák..? Lítal jsem i 2,6m (Danův Yak s MVVS a "freeairácká" krill katana) i 3m letadla (vertigo vs vertigo e), třeba třímetr bych si asi zatím raději poskládal s dobrým benzínem (za děsný peníze, na elektriku jsem zařízený, ale třeba dobrý kanystr na benzín taky nestojí pětikilo). V tom rozměru kolem 2,2m ale elektrický letadla lítají tak výrazně líp, že i kdyby ten benzín celkově vycházel levněji (po pár letech provozu) tak do něj stejně nepůjdu. Ona jedna věc je srovnávat tu "tři a půl" za baterky s cenou benzínu, druhá je, že srovnáváte nesrovatelný pohony.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

PředchozíDalší

Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 1 návštěvník