Zajištění křídla.

Zalétávání, nastavení­...

Zajištění křídla.

Odeslatod hadolet v 21/3/2015, 19:04

Mám SU 29 33% a dnes při prvím letu se uvolnily zajíštovací šrouby křídla ,které jsou zevnitř trupu a vypadly chladícími otvory za letu ven.Stalo se mi to již podruhé v určitém časovém úseku.Můj dotaz zní.Jak zajišťujete šrouby,aby se nepovolovaly?Vibrace letadla jsou podle mne v mezích.
Přílohy
S8004397.jpg
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 21/3/2015, 19:35

Nejlepší zajišťovací šroub jsou 2 gumová oka mezi hákama. Nikdy sem neměl problém. Na Extře mám z výroby přesně stejné, ale nikdy jsem je tam nedal a používám jenom gumová oka. Někdo používá místo oka el. pásek a po létání ho zahodí. Guma mi příjde ok řešení.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod furtvluftě v 21/3/2015, 23:22

Zkus to bez té kovové podložky
furtvluftě
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 99
Registrován: 7/10/2009, 21:36
Jméno: Vilém
Příjmení: Reichmacher
Letiště: Karlovy Vary
Hangár: Velox 2,2 DL50

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod hadolet v 22/3/2015, 08:50

To jsem také zkoušel,ale dosedá to malou plochou a taky se to povolovalo.Ale napadlo mě místo kovových šroubů,dát plastové s větší dosedací plochou.Při dotažení budou více pnout a snad tak budou více jakoby zajištěné.Takto to mám na Yaku rozpětí 2,16 ,motor 50 a tam je to bez problémů.Ale ten Yak je klasická stavba a ne kompozit.
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod HonzaS v 22/3/2015, 11:42

Když se mi šrouby na elektrickým Yaku 54 povolovaly, přelepoval jsem je lepící páskou. Dělal to tak myslím i Dan Hrachovec u třímetrovek. Rozhodně bych tam nedával gumu nebo něco takovýho, pokud na to to éro není dělaný od začátku - nehledě na namáhání trupu. Jednoduchý ale elegantní by mohlo být hlavu šroubu (co nejdál od středu) provrtat, provléct lanko přichycené na kousek sucháče a pro zašroubování sucháč chytit na protikus nalepený na trupu. Šroub se pak povolí max o tolik, kolik bude prověšené lanko. Chápeš nebo mám namalovat?
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 22/3/2015, 12:25

Jaké namáhání trupu? Guma nebo el. pásek ti přitahuje křídlo k trupu a působí proti sobě. Trup rozpírají trupoé přepážky. Než šrouby rtat a ještě něčím dalším pojišťoat, tak je fakt jednodušší dát do křídla háček a stáhnout páskem než řešit šrouby a ještě i ty jistit. To je jak se hrabat praou rukou v levém uchu přes zadek ...
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 22/3/2015, 12:26

hadolet napsal:To jsem také zkoušel,ale dosedá to malou plochou a taky se to povolovalo.Ale napadlo mě místo kovových šroubů,dát plastové s větší dosedací plochou.Při dotažení budou více pnout a snad tak budou více jakoby zajištěné.Takto to mám na Yaku rozpětí 2,16 ,motor 50 a tam je to bez problémů.Ale ten Yak je klasická stavba a ne kompozit.


Jinak kdybys chtěl tak mám doma ty plastoé orig. šrouby, které se nepovolují. Nikdy je používat nebudu, jestli mi změříš jaký mají mít průměr záitu a bude to sedět, klidně ti je pošlu. Stejně mi doma jenom zavazí.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod hadolet v 22/3/2015, 13:27

Díky za nabídku.Zítra v pondělí se jdu kouknout do obchodu.Když šrouby neseženu podle svých představ,tak se ozvu.Jsou to M 6x25 a víc.
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 22/3/2015, 13:29

Tak to nic, ty moje jsou tuším M8. Navíc jsem si uvědomil že to nejsou matice i se závitem ale jenom plastové matice na dotažení rukou, závit je na straně křídla vlepený od výrobce.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod HonzaS v 22/3/2015, 15:00

Vždyť ano, gumou stahuješ trup proti přepážkám, které tam třeba nejsou, nebo na to nemusí být dělané (nebo je v cestě třeba nádrž). Provrtat šroub a přivázat kousek sucháče je podle mě rozhodně snazší, než shánět háčky, upravovat gumu na správnou délku, experimentovat s napnutím a tak dále.

Ale to je každého věc, já jen nabídl názor jak bych to řešil já.
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 22/3/2015, 15:21

Chápu, ale háčky se umisťují většinou v blízkosti umístění trubky, takže není problém ani pevnost křídel ani trupu. A když někdo nemá nebo nechce použít gumu, použije el. pásky. Jak snadné místo experimentování s povolováním šroubů/matic.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod winter v 23/3/2015, 08:58

furtvluftě napsal:Zkus to bez té kovové podložky


Přesně tak, bez kovové podložky. Já tam mám silikon /střední tvrdost/ 2mm, ale guma je taky ok. Koho znám a má to tak, žádný problém. Spíš je honička povolit to. ***winter***
Uživatelský avatar
winter
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 271
Registrován: 26/8/2012, 08:57
Jméno: Vlastimil
Příjmení: Zima
Hangár: Extra 330SC 35%
Extra 330LT 75" 3DHS
Extra 300 EXP 60" EF
Extra MX 58"
Yak 55M GB

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod MomoBrut v 23/3/2015, 10:59

Nikdo nic lepsiho nez stahovani kridel gumou nebo necim podobnym nevymyslel. Je to zdaleka nejrychlejsi instalace nebo deinstalace a nic se urcite nepovoli. U EF yaka mne ze vseho nejvic serou prave ty 4 plastove srouby, jdou blbe sroubovat, je to neskutecny opruz to tam nasroubovat nebo vysroubovat, je k nim horsi pristup kvuli instalaci a kazdou druhou sezonu potrebuji stejne vymenit. Guma se uchycuje v miste, kde mas trubku, takze promackavani trupu je irelevantni argument. A opet nikdo nic lepsiho nez trubku pro spojeni kridel nevymyslel, i kdyz se nekteri moc snazili. Pokud Honzas narazi na nejakou novatorskou konstrukci, neni to problém gumy, je to problem konstrukce, a uz jsem avizoval, ze se to bude promackavat, udelat kontaktni plochu kridla s trupem z ps a superlehke balsy 2mm neni nejlepsi napad. :wink:
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod hadolet v 23/3/2015, 11:28

Ještě pro doplnění.Ta kovová podložka má průměr 30mm a je k tomu šroubu přilepená.Takže dosedací plocha až až.Teď jsem ještě zdrsnil ty gumové podložky a pilkou na železo z obou stran udělal drážky.Budu experimentovat.Bez kovových podložek se to také povolovalo.Háky a guma to je OK.Ale rozteč od středové trubky je dost daleko.
Uživatelský avatar
hadolet
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 62
Registrován: 26/5/2007, 22:01
Bydliště: České Budějovice
Jméno: Milan
Příjmení: HADAČ
Letiště: Hosín
Hangár: SU 29s 140E
Super Zoom
SU 29 50E

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 23/3/2015, 11:31

Jejdanánky ... Nevím proč tady s tak triviální věcí trávíte tolik času. Do křídel zalep nebo zašroubuj háčky a křídla stáhni el. páskou. Nebudeš tam mít tah od gumy a máš to vyřešené jednou pro vždycky. Místo toho budeš laborovat s podložkama, zdrsňovat ... Než zašroubuješ obě matky, máš to páskem pořešené asi tak 5x ... Když už to teda nechceš řešit gumou.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod HonzaS v 23/3/2015, 14:29

MomoBrut napsal:Nikdo nic lepsiho nez stahovani kridel gumou nebo necim podobnym nevymyslel. Je to zdaleka nejrychlejsi instalace nebo deinstalace a nic se urcite nepovoli. U EF yaka mne ze vseho nejvic serou prave ty 4 plastove srouby, jdou blbe sroubovat, je to neskutecny opruz to tam nasroubovat nebo vysroubovat, je k nim horsi pristup kvuli instalaci a kazdou druhou sezonu potrebuji stejne vymenit. Guma se uchycuje v miste, kde mas trubku, takze promackavani trupu je irelevantni argument. A opet nikdo nic lepsiho nez trubku pro spojeni kridel nevymyslel, i kdyz se nekteri moc snazili. Pokud Honzas narazi na nejakou novatorskou konstrukci, neni to problém gumy, je to problem konstrukce, a uz jsem avizoval, ze se to bude promackavat, udelat kontaktni plochu kridla s trupem z ps a superlehke balsy 2mm neni nejlepsi napad. :wink:


No a jak to uchytíš na letadle, který nemá trubku, ale planžety? Typicky některý krillovky? žádnou novátorskou konstrukci ze superlehké 2mm balzy jsem na mysli neměl.

třeba... Obrázek
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod HonzaS v 23/3/2015, 14:31

Do extry od CARF se ta guma bude taky dávat naprosto božsky. To bych snad raději používal ty hloupý šrouby, než "nikdo nic lepšího nevymyslel" gumu http://images.rcuniverse.com/market/ite ... 3-3140.jpg
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod MomoBrut v 23/3/2015, 14:38

Uz jsem videl par modelu od vyrobce na obrazku prave s tema planzetama po te, co v lufte prisly o kridlo. O planzetach jsem take psal ... slepa vyvojova vetev, v novych modelech uz to nedela. Doporucuji nahlednout, jak a cim ta planzeta v kridle drzi ... :-)
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 916
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod Dzordzik v 23/3/2015, 14:41

HonzaS napsal:Do extry od CARF se ta guma bude taky dávat naprosto božsky. To bych snad raději používal ty hloupý šrouby, než "nikdo nic lepšího nevymyslel" gumu http://images.rcuniverse.com/market/ite ... 3-3140.jpg


Nezlob se ale hledáš problémy tam kde nejsou. Mám ti poslat fotku Žákovy Extry? Proti ní tady máš místa jak v autobuse a luxusní přístup ... ZNovu opakuju. Guma je naprosto osvědčené a roky létané řešené, které je navíc nejrychlejší na aplikaci. O kousek pomalejší je el. pásek a pak všechno ostatní co znám. Šrouby bezkonkurenčně nejpomalejší.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 954
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Zajištění křídla.

Odeslatod HonzaS v 23/3/2015, 14:49

Ty Míro víš že jsem nahlížel? Taky mi to nepřijde jako ideální, ale když se s tím lítá (nebo lítalo - o tom jak teď kdo dělá kompozity nějak ztrácím povědomí, moc mě to nezajímá).

Jirko, ten minutový rozdíl mezi gumou a šroubováním křídla klidně obětuji, na letiště si jezdím odpočinout, ne závodit jak rychle složím letadlo. (a tu extru mi prosím vyfoť, čistě ze zvědavosti... S žákovou lítal i Dan Hrachovec, žejo? ten tam myslím šrouboval křídlový matky na závitový tyčky.)
Opačná směrovka na zádech je nejsilnější síla ve vesmíru!
Uživatelský avatar
HonzaS
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 818
Registrován: 20/5/2007, 17:13
Bydliště: Týn nad Vltavou
Jméno: Jan
Příjmení: Špatný
Letiště: Bechyně
Hangár: Pilot RC Extra 2,25, Hacker
Badan Vertigo 2m, Hacker
RCFactory Edge 540 V3

Další

Zpět na Letadla

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 2 návštevníků

cron