|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
FlyerMan
|
Napsal: stř 17.05.2006 20:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.7.2005 Příspěvky: 708 Bydliště: ČR
|
|
Nahoru |
|
|
pepan
|
Napsal: stř 17.05.2006 23:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.12.2005 Příspěvky: 409 Bydliště: Přibyslav
|
Zdravím, obě letiště jsou dosti daleko od sebe a tak podle mých informací by neměli létat pod třista metrů, ale hádat se nebudu, raději si to ještě ověřím ... rozhodně bych se jim s modelem nepletl do cesty, model se postaví, ale mít na svědomí chlapa byť třeba porušil předpisy...je tu někdo z velkých pilotů?? mohl by nám to vysvětlit..
|
|
Nahoru |
|
|
Hankey
|
Napsal: čtv 18.05.2006 0:03 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 6.5.2003 Příspěvky: 38 Bydliště: Mělník
|
Veškeré předpisy o létání jsou v ZL1. Není potřeba, aby je modeláři studovali podrobně. Na začátku jsou popsány jednotlivé letové prostory a na straně 21 pak grafické znázornění vzdušných prostorů s vysvětlivkami. Hlavně se pak podívejte na ICAO mapu, kde jsou jednotlivé letové prostory vyznačené. Podrobná mapa je k nahlédnutí na každém letišti nebo požádejte nějakého pilota. Má ji každý, kdo víc lítá, protože ji potřebuje. Jde o to hlavně nenarušit provoz letišť, což by se modeláři opravdu mohlo povést a hlavně neohrozit startující a přistávající letedla. Nejčastěji může dojít k narušení prostoru CTR, který začíná u země. Pozor však na prostor G, jenž sahá do 1000 ft (to je těch cca 300m) nad terén a v němž se pohybují i piloti SLZ a to zase nejčastěji v těch nejkritičtějších manévrech, jakými jsou start, přistání a chytání se do termiky v malé výšce.
|
|
Nahoru |
|
|
pepan
|
Napsal: čtv 18.05.2006 0:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.12.2005 Příspěvky: 409 Bydliště: Přibyslav
|
Problém je, že nám ,,aho,, nenapsal, jak daleko bydlí od letiště..on je velký rozdíl, zda bydlí 1 km nebo 15 km...já mám na plochu asi 1300m a raději chodím na let. plochu, protože při startu s Blanikem v závěsu chodí někdy pěkně nízko..navíc na ploše máme vymezený prostor, piloti vědí o nás, my je zase vidíme startovat nebo přistávat a tak si nepřekážíme..
|
|
Nahoru |
|
|
Prasopes
|
Napsal: čtv 18.05.2006 7:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 18.11.2004 Příspěvky: 225
|
V každým případě , pokud nemáš jistotu že tam nikoho neohrozíš tak tam nelítej . Lidskej život za to nestojí . Je to na tobě , lítej bezpečně .Stačej karamboly co se stanou když selže technika. Občas u nás na kopci lítaj paraglidisti a když jsou v luftu tak to radši ani neházíme nebo setrváme VELICE DALEKO od nich. Neštěstí nechodí po horách ale po lidech .
|
|
Nahoru |
|
|
Roman
|
Napsal: pát 19.05.2006 22:10 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7
|
To je sice moc hezký, ale sám jsem zažil např. při soutěži aircombatu, jak se pilot motorizovaného větroně přiletěl podívat přímo mezi soupeřící modely (některé modely byli určitě výš než on). Nebo nedávno při zalétávání dmychadlového Rafala to samé, pilotovi modelu se ještě po přistání z toho klepali nohy. obojí na výhradně modelářském plácku daleko od velkého letiště. Kde je pak těch 300m výšky?
|
|
Nahoru |
|
|
Hankey
|
Napsal: pát 19.05.2006 23:09 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 6.5.2003 Příspěvky: 38 Bydliště: Mělník
|
Prostorem třídy G se rozumí prostor od země do úrovně 1000ft AGL, tzn. že horní hranice není rovná, ale kopíruje s 300m odstupem terén. Vertikálně prostor třídy G mohou ukončit prostory C nebo D. Výškově pak na prostor G navazuje prostor E. Je potřeba zjistit na mapě ICAO, abychom nevletěli do prosotru CTR nebo TMA (což by mohl být menší nebo větší průšvih). Předpis ZL-1 §2.14.4 Nejmenší výška letu: S vyjímkou vzletu nesmí být VFR let prováděn nad překážkami nebo nad hustě zastavěnými místy, nebo nad shromážděními osob v takové výšce, která by nedovolila v případě vzniklého nebezpečí přistát bez ohrožení pilota, osob a majetku na zemi. Zkrátka prostory jsou tu pro všechny, i pro modeláře, vyhýbání sportovních létajících zařízení jsou definována a je na posouzení každého, zda vletí mezi modeláře (většina pilotů ví, že je nejlepší se jim zdaleka vyhnout) a na posouzení modelářů, zda létat za současného provozu letadel s lidskou posádkou.
|
|
Nahoru |
|
|
aho
|
Napsal: sob 20.05.2006 19:16 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 17.12.2005 Příspěvky: 35
|
Koukám, že jsem tu rozpoutal docela slušnou diskusi.
Létat chodím na louku za vesnici což je tak 10km od jednoho a 20km od druhého letiště. Není to tak, že by tu všechna letadla létala nad střechami, ale občas se asi chce někdo podívat zblízka. Budu si dávat raději větší pozor a do cesty jim nepolezu.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|