RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Samokridlo z EPP na spalovak
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=2467
Stránka 1 z 2

Autor:  Vzduchoplavec [ úte 20.06.2006 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Samokridlo z EPP na spalovak

Tak jsem tu s Kubikem dosli k zajimavemu problemu. Mame oba volny motor 3.5 ccm a tak nas napadlo udleat experiment a nandat ho na EPP samokridlo. Psal jsem do Telinku a tam my odpovedeli, ze takto nekdo v pohode provozuje Tornado 11.

Chtel jsem se zeptat, jak byste podobnou vec resili vy?

Jake samokridlo zvolit? Bude Tornado 11 vhodne?
Dat motor dopredu nebo klasicky dozadu s tlacnou vrtuli?
Jak ochranit trup pred palivem?
Kam s nadrzi? Jak pripevnit motor?
Je to vubec dobry napad?

Autor:  Polynom [ úte 20.06.2006 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

zeptej se na to tomáše ciniburka ví o tom své...... :D :D :D
jinak věř mi že první lety nebudeš mít kam uhnout

Autor:  Kubik777 [ úte 20.06.2006 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

Polynom píše:
zeptej se na to tomáše ciniburka ví o tom své...... :D :D :D
jinak věř mi že první lety nebudeš mít kam uhnout


Jak to myslis ze nebudu mit kam uhnout?? Moc rychly ?

Autor:  Zaky [ úte 20.06.2006 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Mám na Tomahawku S ASP 2,5, předtím tam byl upravený Modela 2 Junior, uspořádání tlačně (drahé Graupner vrtule, malý výběr). Motor je na překližkové desce, která je shora přišroubovaná na 3 špalíky zalepené do EPP, nádrž je před motorem. Problém jsou starty, musí to hodit někdo jiný, sám to s vysílačem v ruce nedokážu. Celé křídlo mám polepené barevnou izolepou, jinou úpravu proti palivu nemám, výfuk mám ale vyvedený za éro, čili vše zůstává skoro čisté. Dost kritické je vyosení motoru. Bylo to moje první motorové éro, docela jsem si tím užil :-)
letu zdar, rozhodně to postav, ale spíš na 2,5 ccm.
Michal

Autor:  Kubik777 [ úte 20.06.2006 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

To zaky: Hel jak se ti povedlo vyvest vyfuk za ero pri tlacnym usporadani. Vzdyt je tam vrtule? To by musela byt uplne jina koncovka

Autor:  Zaky [ úte 20.06.2006 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

Vypadá to asi takhle :

Obrázek

trochu to žere výkon, ale to samokřídlo je i tak docela stíhačka, má to krásně měkký zvuk a vše zůstává krásně čisté.
Michal

Autor:  Kubik777 [ úte 20.06.2006 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

tak to je stroj :-D

Autor:  Mystik [ úte 20.06.2006 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Zaky píše:
...trochu to žere výkon, ale to samokřídlo je i tak docela stíhačka, má to krásně měkký zvuk a vše zůstává krásně čisté....
Michal


Na takový hadice na výfuku bacha, měl jsem o trochu delší na ASP 2ccm a po krátký době musel do opravy... :( Od tý doby delší nástavec na originál výfuk nedávám.

Autor:  Vzduchoplavec [ stř 21.06.2006 8:31 ]
Předmět příspěvku: 

No ja to mam ztizene jeste tim, ze mam ten motor se zadnim vyfukem, takze by me trcel ladak primo kupredu. To bude trochu zajimave, kdyz pofrci vyfukove plyny primo kupredu pred letadlo.

Proto bych spise uvazoval o usporadani s vrtuli vepredu, ale nevim, zda je to dobry napd u samokridla.

Kubik jeste prisel s myslenkou umistit motor na pilon. Co soudite o teto myslence.

Kolik ma ten Tomahawk rozpeti a hmotnost?

Autor:  Honza [ stř 21.06.2006 9:00 ]
Předmět příspěvku: 

Na pylon bych motor nedaval, u tak maleho modelu (T11) to podle me nema sanci na uspech. Dej motor do nosu modelu, tim lepe, ze mas zadni vyfuk. Spaliny pujdou za model a jedine, co te muze trapit je trochu paliva z karburatoru. Jestli to rozchodis, bude to zihadlo. Ono by se to take melo chovat privetiveji, nez s tlacnym motorem.

Autor:  Vzduchoplavec [ stř 21.06.2006 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Oslovil jsem na radu polynoma TomaseC a k tematu mi napsal toto:

Měl jsem tomahawka na 2,5ccm tlačný. Docela dobrý po 10 letech na vyhození. Palivo proniklo do EPP a lepenka se odlepila = pevnost v tahu.

Postavil jsem druhé Tomahawk S. Vyztužen, požehlen, vše řešeno tak aby to vydrželo. Po montáži motoru zálet, ale těžiště cca 5 cm za správnou polohou !!! Tedy neřiditelné.

K samokřídlu na spalovák mám dvě věci.
1) na 3,5ccm to bude řízená střela !!! Rychlost ohromná! Řiditelnost omezená. Co vidím jako největší problém je špatná čitenots modelu ve vzduchu.
2) když tak motor do čumáku a vytvořit strunový podvozek..

Autor:  Zaky [ stř 21.06.2006 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tomahawk S má rozpětí 1270 mm, omotorovaný váží asi 800g, že by hadice na výfuku nějak ničila motor se nezdá. Problém s nasáknutím EPP ricínem se částečně vyskytl ještě s motorem Junior, křídlo je ale vyztuženo uhlíkovou trubkou a před potahováním bylo nastříkáno 3M77, takže skelná páska se neodlepila, pevnost je dostatečná. Při přestavbě na nový motor (a celkové opravě + nový potah) jsem EPP v místě nasáknutí ricínem několikrát namočil benzínem a vytřel hadrem. Po vyschnutí jsem opět nastříkal 3M77 a nový potah dodnes drží. Tažně bych motor nedával, ran už bylo nepočítaně, hlavně při startech po nepovedeném hodu a motor by dostal pěkně zabrat. Podvozek jsem zkoušel, výsledkem byla úplná neřiditelnost při rozjezdu, přecejenom chybí směrovka, navíc je to veliká váha navíc a přistání na břicho do trávy je bez problémů.
Michal

Autor:  georg [ stř 21.06.2006 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

to je nážez pěkný

Autor:  Krtecek [ stř 21.06.2006 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

Ja sem mel uz 3 era takhle vyreseny, jednalo se o neco podobnyho jako je tomahawk... litalo to bezvadne, pouzil sem do toho brno 2,5... kamos honil jeden kus 1,5 a taky vykonu jak.......

Autor:  dynty [ stř 21.06.2006 15:00 ]
Předmět příspěvku: 

hoj panove dovedli jste me na dobry napad uz jsem take o tom premyslel
asi za nejaky cas to ozkousime ale chtel bych se zeptata estli by sem nekdo nemohl dat vice fotek zajima me stavba atd a kdyby chtel nekdo vyriznou samokridlo tak at mi napise dik a naschle

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/