Souhlasím se ZDZD, lepit vrtuli? V žádném případě!!!!Lidi, copak nemáte trochu pudu sebezáchovy????Každej solidní výrobce vrtulí na stránkách píše "je-li vrtule nalomená, či poškozená, okamžitě ji vyřadte a v žádném případě je nezkoušejte lepit". Oni to tam nepíšou proto, aby když s vrtulou ťuknete o zem jste vzali x kč a šli koupit novou, aby měli kšeft! Píšou to tam proto, že žádné sebelepší lepení nebude mít stejnou pevnost jako původní vrtule a může kdykoliv odletět a někoho zranit, né-li zabít!"
Tátovi se jednou stalo, že koupil třílistou laminátku na 3W70. Nechci jmenovat výrobce, ale Mejzlík to nebyl. Když ji poprvé ykoušel, při startování ho motor "kopl" přes rukavicu! Všiml si, že u kořene listu je nepatrná prasklina! Okamžitě ji sundal a volal výrobci. Ten ho ujistil, že to nic není, že má onu prasklinu zalít epoxidem. Tak tak udělal a lítal s ní. Mno, při druhém startu najednou taková rana, nevědel co se děje, tak chtěl přistát, a když tak točil přistávací zatáčku, všiml si, jak letadlo ve vzduchu poskakuje! První pokus se mu nevydařil, protže na letištní ploše hledala jedna maminka s kočárkem žampiony. Tak na ni volal, a přistál až na podruhý!!! Zjistil, že onen kus vrtule odletěl, ale ta jedna minuta letu s dvěmi listy vrtule totálně zrušila letadlo! Ze 4 serv na křídle měli tři vymlácený převodovky, u SOP a VOP to bylo podobný. Trup byl sendvičový, takže polystyren byl úplně vydrolený, obě vrstvy skla byly od něj oddělené. Bylo to tím, že vrtule byla nevyvážená a vše na letadle vibrovalo! Nakonec to spravil, ale nebylo to ono, nemělo to tu prvotní pevnost, váha byla vyšší, a celkově to éro bylo více méně na odpis. Což u prvního obra s 2,5m rozpětí a s vložením nemalé finanční částky pěkně zabolí!!!
Smutnější je to v tom, že na jednom srazu za nedlouho po tom jsme potkali onoho výrobce vrtule, a po prohlídce jeho letadla jsme žasli!!!!On měl u všech třech listů u kořene vrtule prasklinu zalitiou epoxidem