Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stačí jedna 3 članková LiPol
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 12:53 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2005
Příspěvky: 4
Prosím o radu jsem začátečník a chci svuj model osadit motorem SPEED 300 na 7,2V s převodovkou 5:1 + regulátor TEMA Supra8, příjímač Jeti Rex 5 + 2 serva Graupner c261. Model chci napajet ACU LiPol 3článek a zajímalo by mě jestli to vše můžu pohanet jiz zminovanou LiPol baterii nebo jestli potrebuju zvlášt baterie na napajeni prijimače atd.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 14:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2003
Příspěvky: 1323
Bydliště: Plzeň - jih
Vedlejsi napajeni prijimace neni treba, BEC to obstara sam. Jen mam dojem, ze ti S300 napajena ze 3 lipolek za chvili zamava na rozloucenou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 14:09 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2005
Příspěvky: 4
Taky jsem si rikal ale ten modelar co ten model taky stavel tak pouzil 3clankovou Lipol a navic s ohledem do budoucna se mi 3 clankova bude hodit vic kdybych chtel pouzit traba AC motory, a jak je to s napajenim prijimace do kolika voltu ho muzu napajet ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 15:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
podle me by asi bylo praktictejsi pouzit speed300/6V a dva clanky, uspora ceny i vahy, a navic se da koupit mnoho AC motoru urcenych pro dva clanky, ktere maji navinutych min zavitu a tedy dosahuji stejnych vykonu jako motory na tri clanky, samozrejme za cenu vyssich odberu(mpjet ma dve ruzne velikosti a i cemech se poucil a posledni nove vyrobky uz snad taky budou deleny na 2/3 clanky). kdyz dva clanky tak s velkou kapacitou-300ka si ve spickach muze vzit i okolo 9-10A, nejsem si jistej jestli ti bude s 8Areglem podavat plny vykon. 9A je pro 1500mAh baterky 6C a to zvladnou v pohode, ani jim moc nezkratis zivotnost. teda pokud je nedas do delty na kombat, kde hrozi obouchani ani ne tolik pri srazkach, jako pri pristani do ruky a padech na zem ktere letadlo prezije bez problemu, ale baterky se nafouknou. triclanek plne nabitej bude mit 12,5V a to je skoro dvojnasobny napeti urceny pro motor. z me prakticke zkusenosti to nedopada dobre, na jeden motor sem nevylital ani jednou cely triclanek 1500mAh, protoze asi ve 2/3 letu se spalily uhliky v motoru. opakovano trikrat, az mi dosly zasobni uhliky ze starych motoru. nicmene v delte mam ted normalni baterky a nabito je za ctvrt hodiny, ne hodina a pul jako u lipol a lety s nimh kan1050 7x okolo 8min.- na kombat dostacujici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 15:55 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
jeste k tomu napajeni prijimace- pouziva se 4-5clanku, tedy 3.6-7V. ovsem jelikoz baterky pripojis na regl a ten do prijimace, zadny dalsi baterky nepotrebujes pac regl do prijimace krmi skoro presne 5V a stejnym kabelem dostava informace o sirce impulzu prijimanem na kanalu prijimace tebou urcenem pro motor. k uprave napajeni pouziva obvod BEC(battery eliminator circuitry), ktery sam vyrovnava rozdil napeti hlavniho akumulatoru a napeti pro prijimac(5V). prebytek energie musi vyzarit-nejjednodussi cesta je teplem. proto museji byt regulatory velmi dobre chlazene. serva-zejmena mikro a podobne vymyslenosti- mohou mit velmi velky odber, zejmena pokud se napriklad zaseknou v krajni poloze nebo se musi hodne pretahovat s ridicimi plochami. takovy odber muze zpusobit pretizeni BECu a jeho spaleni, u ac regulatoru jev bohuzel neprilis vyjimecny, zpusobeny velkym napajecim napetim(12V u triclanku oproti 5V na prijimaci) a pouziti 3 mikroserv ktery se porad kvedlaji sem tam. pomoci se da chlazenim, nebo zmensenim vstupniho napeti. zajimave grafy k teto problematice jsou na www.mgm-compro.cz s sekci s informacema, doporucuju precist.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 16:20 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2005
Příspěvky: 4
Super diky moc tedkom uz jsem v obraze :o)) Pouziju S300 na 6v a 2 LiPol clanky ale tedkom mam zas jinej problem jakej regulator k tomu vsemu pouzit kdyz jsi rikal ze S300 ma odber ve spickach az 10A. Jinak diky moc za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 16:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.3.2004
Příspěvky: 686
mozna ze ti 8A bude stacit, nejdriv bych to zkusil. zalezi na tom co tam das za vrtuli a jak budes litat. jinak kdyz uz nastane ona neblaha situace a budes nucen koupit novej regl, tak 10A jsem bezne v nabidkach nenasel, az 12A, kdyz sem se pred nakym rokem rozhodoval ja tak sem koupil u jetiho jes020- 20A. vazi stejne jako 12A a stoji o 70,- vic, rek sem si proc ne 20 kdyz je to vic skoro za cenu 12A, mozna to jeste pouziju na nakou 400ku ;) ale na 300ku je to zbytecne moc. jak rikam, nejdriv to zkus a potom uvidis,aby to nebyly zbytecne vyhozeny penize.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 07.01.2005 19:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.8.2003
Příspěvky: 141
Bydliště: Brno
Jestli už máš regl 8A tak ti stačit bude bohatě,já lítám třístovku i s 4,5A reglem a žije,ale tam už je to na hranici...TEMA 8A snese tuším 10A po dobu 30vteřin a to tam jen tak nedosáhneš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 08.01.2005 11:43 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2005
Příspěvky: 4
No jeste nemam ale asi ji koupim kdyztak pak koupim silnejsi. Prolejzal jsem nejake modelarske stranky a tam popisovali s300 a rkali ze v pohode jim pri plnem plynu bere kolem 5A takze si myslim ze to bude v cajku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: S300 + regulator 5A
PříspěvekNapsal: pon 10.01.2005 10:42 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2005
Příspěvky: 19
tento víkend jsem vyhrabal starší regulátor JES 050 (5A) a vyzkoušel ho na swift se S300. Dříve jsem používal JES 10, protože mi bylo řečeno, že ta 5 to nestíhá. Protože jsem měl 10ku zrovna napajenou na S400 tak jsem zkusil tu 5ku a v pohodě, jen nějak nestíhala brzda, ale to je u letatdla tohoto typu šumafuk.
BTW možná to zvládal proto, že je teď zima a byl dobře chlazenej, uvidíme, jak to bude vypadat v létě.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz