Servo plynu

Vysílače přijímače, serva, powerboxy, akumulátory, nabíječe...

Re: Servo plynu

Odeslatod bulldog v 14/7/2015, 11:59

mac napsal:U mna je to mozne, rovina otacania aj serva aj paky karbecu je totozna, uvidim ake budu reakcie na ubratie, uvidim ci nebude problem s jemnym ladenim, dolezitejsia je ale existencia serva. Overim aspon, ci to robia vibracie od tiahla.


Mišo já nevím na čím přemýšlíš.Ty jsi průkopník : Důmyslný rytíř don Quijote de la Mancha.
Ty bojuješ proti skupině modelářů,kteří létají roky s táhlem na plynu a obyčejným servem,jako bys měl být budoucí mistr zeměkoule.Najdi si příčinu vibrací,které ostatní nemají tak velké jako ty a s klidem použij táhlo.
Jsem už starší a tak si dovolím říct to,že hledáš blbosti.
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Re: Servo plynu

Odeslatod MomoBrut v 14/7/2015, 12:40

Jinak jsem se ještě koukal na to tvoje video. Obecně by se to mělo napakovat tak, že na karburátoru máš co nejdelší páku a na servu podstatně kratší. Vzniklá nelinearita řízení se řeší programováním na vysílači, obvykle je stejně lineární řízení, které by daly stejně dlouhé páky, nepoužitelné. Důležité je, aby servo využívalo co nejdelší dráhu. Pak je nesmyslné mít dlouhou páku na servu, jak máš na videu, jestli jsem si dobře všiml. Sám obvykle používám půlpalcovou páku na servu, na karburátoru vždy delší. Ta dlouhá páka se na tom také může podílet.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Servo plynu

Odeslatod MomoBrut v 14/7/2015, 12:53

Tady máš foto instalace lanka. Mimoto je vidět krátká standardní plastová půlplacová páka hitec. Páka na karburátoru prodloužená asi na palec.

Obrázek
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 14/7/2015, 14:21

Nad dlhou pakou som uvazoval, to servo nejde posunut nizsie, aby som mohol mat kratsiu paku a naozaj servo vyuziva mozno 50% drahy. Ale moze to byt zdroj skazy, bola nahoda ze prve servo vydrzalo x dlhsie ako dalsie 3? Posledne serva boli papierovo 16 a 17kg.. Potom by som servo premiestnil dopredu do domca motora v kryte / a riskoval "len" teplotu /. Inu moznost kde ho dat nemam.
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Servo plynu

Odeslatod MomoBrut v 14/7/2015, 14:59

mac napsal:Nad dlhou pakou som uvazoval, to servo nejde posunut nizsie, aby som mohol mat kratsiu paku a naozaj servo vyuziva mozno 50% drahy. Ale moze to byt zdroj skazy, bola nahoda ze prve servo vydrzalo x dlhsie ako dalsie 3? Posledne serva boli papierovo 16 a 17kg.. Potom by som servo premiestnil dopredu do domca motora v kryte / a riskoval "len" teplotu /. Inu moznost kde ho dat nemam.


Sila serva nema nic spolecneho s ulozenim jeho hridele a tim padem jeho axialni vuli (dve loziska), to je alespon u Hitecu (vzdy stejna loziska) stejne u serv 5x 7x rady klidne v rozpeti papirovych 10-30 kg/cm.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 14/7/2015, 15:22

mac napsal: a naozaj servo vyuziva mozno 50% drahy. Ale moze to byt zdroj skazy?
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Servo plynu

Odeslatod CELERON v 14/7/2015, 16:17

MomoBrut napsal:Tady máš foto instalace lanka. Mimoto je vidět krátká standardní plastová půlplacová páka hitec. Páka na karburátoru prodloužená asi na palec.

Jak asi dimenzuješ tu vratnou pružinu na hřídeli klapky? (Kilopondmetr na nastavování pružin mám, ale ty asi ne. :wink:)
Jde mi o to, že prodloužená páka se dvěma šrouby něco váží, k tomu nějaký to g v obratech, aby to nepřemohlo pružinu ale zase servo nemuselo příliš táhnout a tedy žrát baterku a přehřívat se.
Díky
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 560
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Servo plynu

Odeslatod MomoBrut v 14/7/2015, 17:01

CELERON napsal:
MomoBrut napsal:Tady máš foto instalace lanka. Mimoto je vidět krátká standardní plastová půlplacová páka hitec. Páka na karburátoru prodloužená asi na palec.

Jak asi dimenzuješ tu vratnou pružinu na hřídeli klapky? (Kilopondmetr na nastavování pružin mám, ale ty asi ne. :wink:)
Jde mi o to, že prodloužená páka se dvěma šrouby něco váží, k tomu nějaký to g v obratech, aby to nepřemohlo pružinu ale zase servo nemuselo příliš táhnout a tedy žrát baterku a přehřívat se.
Díky
Jirka


Pruzinka je s puvodnim predepnutim, muze se mirne zvetsit. A se stejnym puvodnim predepnutim ji temer vsichni pouzivaji i s pevnym tahlem. Sila te pruziny jiste nejaky zvyseny odber zpusobi, ale je neporovnatelne mensi, nez odber zpusobeny u ostatnich serv na tech nasich obrovskych kormidlech.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Servo plynu

Odeslatod lv v 14/7/2015, 21:57

MomoBrut napsal: Sila te pruziny jiste nejaky zvyseny odber zpusobi, ale je neporovnatelne mensi, nez odber zpusobeny u ostatnich serv na tech nasich obrovskych kormidlech.

To, to, to... :precti:
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 28/7/2015, 10:02

Prve servo HS-7954SH zo servisu:
WP_20150728_002.jpg
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Servo plynu

Odeslatod Dzordzik v 28/7/2015, 10:24

Ahoj, cena opravy?
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Servo plynu

Odeslatod MomoBrut v 28/7/2015, 11:05

mac napsal:Prve servo HS-7954SH zo servisu:
WP_20150728_002.jpg


Hmm, masakr. Cekal bych neco na privodech. Tomuhle se neda predejit ... A druhe servo ti zaclo take vynechavat? Mas ho uz v servisu?
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 919
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Re: Servo plynu

Odeslatod CELERON v 28/7/2015, 12:30

mac napsal:Prve servo HS-7954SH zo servisu:

No jestli to je kartáčkovej motor, tak problém může být právě v těch kartáčkách, jejich kontakt na přívod, jejich přítlaku a komutátoru. Jednou jsem kuchal nějakýho 6 kg Hiteca a měl ulomenej uhlík od pružiny a navíc to bylo nějaký zoxidovaný.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 560
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 28/7/2015, 13:01

Nakoniec som ho dal opravit, vymena 20-cka, vyuzijem ho v niecom inom..
Druhe servo jr6315 je v reklamacke u Kryla tak som zvedavy a ano, chovalo sa podobne.
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 1/8/2015, 11:06

Pre spestrenie, mam tu dve kridelkove HS-7950TH, ktore za letu ostali v polohe plna dole.
WP_20150703_005.jpg
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

Re: Servo plynu

Odeslatod lv v 1/8/2015, 12:22

Predpokladam, ze s tym elektronika nema nic spolocne, minimalne u prveho serva.
Uživatelský avatar
lv
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 1610
Registrován: 11/2/2007, 00:58
Bydliště: Trenčianska Turná
Jméno: Ladislav
Příjmení: Vašek
Letiště: ČSaSR
Hangár: Nieuport 11 2,8m
Čihák Rapid III. 2,8m
Katana 33% 2,6m

Re: Servo plynu

Odeslatod CELERON v 1/8/2015, 12:48

mac napsal:Pre spestrenie, mam tu dve kridelkove HS-7950TH, ktore za letu ostali v polohe plna dole.

To muselo být v servu teploučko, když se dokázal odpájet šváb. Minimálně 190 pokud to je PbSn a při bezolovnatý pájce 220 i více stupňů.
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 560
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Servo plynu

Odeslatod Dzordzik v 1/8/2015, 23:17

Mě se takhle jede Hihitec rozhodl na křídle opřném o zeď, tj. naprosto bez zatížení propálit křídlem. Normálně propálil fólii. nešel ani protočit přes páku. To byla poslední kapka a Hihitey šly do jednoho z domu. Zůstala po nich jenom hromádka spálených a nefunkčních serv pro strejdu příhodu, kdyby někdo někdy potřeboval páky nebo převody a tak.
Je: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV, JMB, Mejzlík 28x12 3l, MKS 767/DS1210
Bejvávalo: Katana 3m, ZDZ 160, 2,7m Wigens MVVS 58
Uživatelský avatar
Dzordzik
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 956
Registrován: 4/4/2007, 16:13
Bydliště: Holešov
Jméno: Jirka
Příjmení: Chvátal
Letiště: Holešov
Hangár: Extra 300L 3m, ZDZ 160 B2RV Champion, JMB, Mejzlik 28x12 3l, MKS 767/DS1210.

Re: Servo plynu

Odeslatod pepe 71 v 2/8/2015, 21:34

Nějak mě nejde do hlavy umístění vašeho problémového serva těsně vedle výfuku! To musí hřát jako prase,není v tom možná závada,že servo odchází? https://www.youtube.com/watch?v=jyrVJ01Ssno
Uživatelský avatar
pepe 71
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 66
Registrován: 11/2/2009, 22:06
Bydliště: Javornice
Jméno: josef
Příjmení: hanyk
Letiště: Javornice,
Hangár: Miles-Magister 3200mm,ZDZ 50 NG. Juka 2200,RCG50

Re: Servo plynu

Odeslatod mac v 2/8/2015, 21:57

Vylucit to neviem. Konzultoval som to s viacerymi, jednoznacnu odpoved nedal nikto, naproti tomu su ludia so servom plynu 2cm od vyfuku dlhodobo bez problemu..
timing is everything
Uživatelský avatar
mac
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 459
Registrován: 9/8/2007, 15:15
Bydliště: Rajec
Jméno: Mišo
Příjmení: Jasenovec
Hangár: 104" EF Extra 300 DA120/HackerA150
Crack Laser

PředchozíDalší

Zpět na Elektronika

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků

cron