Stránka 1 z 1

Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 5/5/2019, 19:51
od MomoBrut
Už dlouho používám své rozvodné desky s dvojitým okruhem pro dvě baterie 2s s integrovaným konektorem pro jejich nabíjení v modelu. Dosavadní řešení nabíjelo obě sady 2s v sérii (jako 4s) skrze balanční kabely s kabeláží o průřezu 0,5 mm2. Tohle řešení funguje s inteligentními nabíječi CellPro do proudu max. 3A. Pro běžné účely je proud dostatečný, ale režim konstantního napětí už začíná trvat déle, než by jeden chtěl. Pokud chce člověk na letišti nabíjet rychleji, tak to přece jen není optimální řešení. Původní řešení je zde ...
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2 ... naem2.html

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 5/5/2019, 20:58
od MomoBrut
Nové řešení používá původní komponenty, jen je nová vnitřní deska plošných spojů. Jsou použity dva silové konektory XT30, každý bez problému zvládá trvale proud více než 15 A, balancuje se skrze BLS konektor 2x4. Toto uspořádání umožňuje jak balancování sad 2s, tak do budoucna balancování sad 3s. Na sady 3s se dříve nebo později tak jak tak přejde. Nabíjet se tak dá paralelně poměrně velkými proudy, pro nabíjení 2C je to v mém případě 12 A. Kabeláž k nabíječce je dvojí, jedna pro paralelní nabíjení, jedno pro normální nabíjení. Více info postupně zde:
http://momobrut.sweb.cz/YAK55M/YAK55Mv2 ... index.html

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 8/5/2019, 08:56
od winter
Míro je to moc pěkný /profi/ a jsem si jist, že to bude i na 99,999% spolehlivý. Jak jde zastrkávat celý ten paklík konektorů? Některé XT konektory bývají trochu na fest, ale dají se vybrat i volnější, případně lehce kápnout Kontoxem /ne zamastit jako čuňas :-D / ***winter***

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 8/5/2019, 11:38
od MomoBrut
Ahoj, jde to tak ztuha, jak by to mělo být, takže v pořádku. Mazat to něčím není nutné. Aby to bylo dostatečně robustní, jsou na plošný spoj kabelu nalepeny dvě textitové výztuhy, je to napsáno v popisu. Funguje to dobře, také jsem z toho měl obavu.

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 12/5/2019, 11:42
od mac
MomoBrut napsal:Na sady 3s se dříve nebo později tak jak tak přejde.


JR PROPO uz preslo. Ako prve, co som davnejsie avizoval. Prijimacmi s powerbus, servami.. first1

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 12/5/2019, 19:25
od MomoBrut
U průmyslových serv standardní velikosti je 12V už dlouho. Futaba tahle SHV serva dělá už dlouho, u DFA je to teď novinka, pravda za relativně rozumnou cenu ... dokud ta serva nebudou stát do 130 USD, stejně se to moc používat nebude ...

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 12/5/2019, 23:01
od mac
Ktore su to tie dlhovyrabane 12V serva futaba a do ktoreho prijimaca futaba si ich moze modelar zastrcit?

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 13/5/2019, 11:16
od MomoBrut
No tak ty si můžeš konektor průmyslového serva zastrčit, ale asi to bude tlačit a časem vyklouzne. :cmoud:

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 13/5/2019, 15:08
od mac
Nuz prave naopak, ja a kazdy modelar si moze 12V servo jr propo zastrcit do 12V jr propo prijimaca v modeli a lietat.
A 12V serva futaba, ktore sa dlho a davno vyrabaju, ktore tu spominas, si moze kazdy modelar akurat tak zastrcit...

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 15/5/2019, 15:49
od mac
Jak pises o tom nabijani, ja napr. nabijam po kazdom, niekedy kazdom druhom lete /koli napatiu a odozve serv/ podobne pomocou cellpro 10S z gelovky len pripojenim na balancne konektory /4A na displeji, nemeral som/ a dva dvojclanky su trvalo pripojene do palubnej siete. Trva to vzdy menej, ako nacapovat, zbezne skontrolovat model a trosku sa skoncentrovat, dat potrebnu pauzu medzi dvomi akro startami.

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 16/5/2019, 09:08
od MomoBrut
Cellpro také používám, takže nejdřív k němu. Celkem mám 3 Cellpra, jen jedno z nich slušně balancuje, zrovna to, co používám na palubní zdroje se rozchází o 33 mV na prvních dvou článcích. Celou dobu (někdy od roku 2006) jsem používal Cellpro na nabíjení palubních zdrojů, protože jim nevadí dlouhé přívodní kabely k baterii a umí nabíjet přes balanční kabely. Tohle vše funguje jakž takž při proudech kolem 3A, je tedy výhodné nabíjet v sérii jako 4s. Nabíječka má běžně na výstupu v režimu CV klidně i 4,35V na článek, stále to fluktuuje, na článku samotném může být lehce nad 4,2 V. Pokud se nabijí v rychlém režimu, nejsou články téměř vůbec balancované a ani nejsou plně nabité. V pomalém a přesném režimu je zase nabíjení o dost delší a stejně na mém konkrétním blbě kalibrovaném kusu články zbalancované nejsou.
K nabíjení v modelu ... nenabíjím po každém letu, to je nabíjení v režimu CV během 2 minut a pak to trvá násobně dlouho, než se dokončí nabíjení. Z elekter jsem si zvykl létat bez přestávky, když můžu, takže čekat, když nemusím, tak nečekám, čas je to nejdražší, co mám. Nabíjet po každém startu není ani pro baterie samotné zrovna nejlepší režim použití. Nabíjím po 2 až 3 startech, jakmile jsem donucen k pauze z nějakého důvodu. Létám minimálně 5 startů, jinak se ani nevyplatí dělat to stěhovací branné cvičení na letiště. A nabiju za poměrně kratší čas, protože nejsem v podstatě celou dobu v režimu CV.
Předělával jsem to hlavně proto, že jsem přešel na nabíjení skrze silové kabely, kde nejsem omezený proudem a hlavně nemusím řešit to, že číňan má někdy na balančních kabelech jiný průřez nebo odpor a ono pak to nabíjení funguje trochu jinak. A v neposlední řadě je to 3s, když už jsem to předělával, tak tohle byla určitě poslední předělávka.
Momentálně testuju dvojitý stabilizátor na 3s, stabilizováno na 8,15V při zatížení na 15A na jedu větev klesám jen na 8,04V a tohle se samozřejmě drží pořád, po celou dobu vybíjení 3s. Z plně nabitých 2s sad 8,2V padám na jedné větvi při 15A na napětí i pod 7,4 V (když byly úplně nové sady, bylo to o něco lepší), u vybitější sady ani nemluvím. 3S může mít menší kapacitu i zatížitelnost v porovnání s 2s, které by mělo být alespoň 40C, aby mělo malé Ri.

Re: Nabíjení v modelu a konektory

OdeslatNapsal: 17/5/2019, 12:29
od mac
Tak ja nehodnotim ze to robis zbytocne, ja vpodstate vyuzivam haraburdie co mam doma, moje dve nabijacky maju isto cez 10 rokov a tusim ze nove cellpra uz ani len cez balancne konektory nabijat nevedia. Z toho, ani nie tak z kvality nabijania, prameni vyhoda cellpra pre mna. Ako rychlo spadne nabijanie do CV zalezi samozrejme od vybitej kapacity a od celkovej kapacity aku, pouzivam relativne male dvojclanky a jednym letom ich oba vybijem cca do 1/4, mozno niekedy 1/3. Funguju 4 sezony a asi ich pomaly vymenim preventivne, ale nejake zmeny nevhodnym nabijanim na nich nebadam ani teraz. A ohladom casu sme na tom asi vsetci rovnako, ked uz to ma byt modelarina, ktora zere cas ako prasa, tak ten volny venujem radsej lietaniu... Az nedavno mi odisiel starucky 600W/40A zdroj, nahradil som ho 28V Mean Well. Tak mozno pribudne nabijacka, najviac lietam s 1,5m ako som ti spominal. Ta investicia do zmien musi mat efektivitu, inak mi nevadi ze co funguje 10 rokov nie je top. Ale nelietam viac letov hned po sebe ako pises ty...