Tisk náběžek na 3D tiskárně

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Tisk náběžek na 3D tiskárně

Odeslatod CELERON v 9/11/2017, 23:33

Vážení, zkoušel jste někdo tisk náběžek s měnícím se rádiusem pro polystyrénový lichoběžníkový křídlo nad 2 metry? Vybrušování z balzy mě nebaví, výsledek všeljakej. Z tiskárny sice vypadne maximálně 25 cm kus, takže skládat do sebe buď na zámky nebo natupo. Chtěl bych zkusit ABS aby se to dalo dobře vyhladit ale obávám se, zda se to nezkroutí. Dál nedokážu odhadnout kolik perimetrů a procenta infillu aby z toho nebyla cihla a mělo to slušnou pevnost.
Díky
Jirka
Naposledy upravil CELERON dne 12/11/2017, 01:26, celkově upraveno 1
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Tis náběžek na 3D tiskárně

Odeslatod marekh v 10/11/2017, 15:19

Ufff.
Nebude lepšie aby si nám povedal svoj spôsob opracovania nábežky.
Možno niekde robíš chybu a to opracovávaš zložito a nepresne.
Ja len aby ťa opracovanie nábežky znova začalo baviť :wink:
Za hodinku dve nábežky nevytlačiš :-/
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120

Re: Tisk náběžek na 3D tiskárně

Odeslatod CELERON v 12/11/2017, 01:22

Doteď jsem to dělal na šmirglu přilepeným na stole, na koncích půlek křídla přilepený tavkou šablony náběžky větší o tloušťku šmirglu. Křídlo posouváš šablonama po stole a brousíš, hlavně napříč. Šablonama na šmirgl samozřejmě nesmíš. V poslední době mě dost vadí balzovej prach, dráždí ke kašli a voči pálej. Asi alergie na prach či dříví. Zkusil bych náběžku vyfrézovat na MPCNC ale nemám kulový frézičky na dřevo, válcovejma je to špatný. Uznávám, že ty náběžky by šly udělat postaru, ale proč nezkusit tiskárnu když ji mám?
Třeba náběžka křidýlek a kormidel na zadku s průběžným pantem z uhlíkový trubky je postaru docela pakárna. Když to vytisknu ušetřím hromadu práce a pantový závěsy budou jednodušší než překližkový pásky. Dám sem fotky až to bude vytištěný.
Už jsem zkusil vytisknout náběžku výškovky z ABS a vypadá to dost dobře jak tvar, tak váha. Ke křídlu se dostanu v týdnu. Snad..
Jo a právě maluju chlívek pro plochou montáž serva do křídla. Uvidíme jak to dopadne...
Jirka
CELERON
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 545
Registrován: 22/6/2010, 21:29
Jméno: Jiří
Příjmení: Bíba
Letiště: Nový Bydžov
Hangár: Funtana 2.6m ZDZ90
Extra 330 2.2m Roto 35
Zero A6M5 1.8m ASP91
Z50-L DLE40
Spacewalker 2.2m DLE2

Re: Tisk náběžek na 3D tiskárně

Odeslatod marekh v 15/11/2017, 10:53

Najväčší problém ako vravíš je s balzovým prachom pri brúsení.
Ja to robím v polomaske inak to nedám.
Keď som išiel robiť prvú nábežku tak to bola pre mňa veľká dilema ako na to,ale dnes je to už rutina.
Ja to robím klasickým spôsobom.
Nalepím si purexom plátok balzy 10 alebo 12mm hrubú. 2mm hrubšiu s akou som rátal pri kreslení krídla,aby bola rezerva aj ak chcem spraviť ostrejšiu nábežku.
Celé to s hoblíkom vyhrubujem pod uhlom podľa profilu krídla tak že mi ostane lichobežník.
Teraz so šmirglom 80-100 nalepeným na nejakom kusku plechu to vybrusím podľa balzového poťahu + rádius nabežky.
Dokončím to šmirglom 120 nalepeným na Al profile dĺžky asi 60cm striedavým brúsením radiusu nabežky aboch strán krídla.
Brúsiť s celým krídlom po stole je troška obtiažné,hlavne dokončenie oblúku nábežky, ale je to o tom kto si čo osvojí.
Uživatelský avatar
marekh
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29/6/2015, 22:52
Jméno: Marek
Příjmení: Handlovič
Letiště: Spišská Nová Ves
Hangár: Extra 330 2.2m DLE 61
Extra 330sc 2.7m DLE 120


Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 4 návštevníků