Ovládání plynu

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Ovládání plynu

Odeslatod Orkesan v 11/4/2007, 23:09

Inspirujte mne nekdo nejakou foteckou, jak resite ovladani plynu. Resim u Walbra na Rotu jak udelat plynovy servo. Porad premyslim, jestli tam dat lanko, nebo drat s kulakama. Ten karbec je tak divnej, ze nevim, kam to uchytit. Servo mam dost vysoko oproti karbeci, tak nevim a premyslim.
Uživatelský avatar
Orkesan
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 16/3/2007, 14:48
Bydliště: Vlašim
Jméno: Aleš
Příjmení: Zemina
Letiště: Vlašim

Odeslatod buší­k v 12/4/2007, 20:58

Tiahlo,alebo bowden by nemal byť z vodivého materiálu. Plynové servo som mal pri karburátore a blízko zapaľovania spojené krátkym dreveným tiahlom s gulákmi. Mám občas problém s rušením,tak som ho teraz presunul ďalej do trupu a použil "US" žlto-modrý bowden. Uvidím,či to pomôže...
Uživatelský avatar
buší­k
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 90
Registrován: 17/3/2007, 23:37
Bydliště: Svätý Jur
Jméno: Miroslav
Příjmení: Kocmunda
Letiště: Dubová
Hangár: Antic
Spark

Odeslatod Mc quack v 13/4/2007, 07:37

Klidně tam dej 1mm strunu do trubičky , máš Spektrum tam ti žádné rušení nehrozí . Já jsem to udělal stejně a včera jsem to ze Spektrem zalítal a nemám jediný problém . Za letu jsem nezaznamenal Jediné kopnutí nebo zacuknutí serv . Byl jsem s modelem v cca 100m zmáčknul jsem to párovací tlačítko a i na těch 30% výkonu to fungovalo normálně . Haleluja Spektrum .
Uživatelský avatar
Mc quack
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 125
Registrován: 2/3/2007, 10:21
Bydliště: Veletiny
Jméno: Martin
Příjmení: Hubený

Re: Ovl??d??n?­ plynu

Odeslatod MomoBrut v 13/4/2007, 09:02

Orkesan napsal:Inspirujte mne nekdo nejakou foteckou, jak resite ovladani plynu. Resim u Walbra na Rotu jak udelat plynovy servo. Porad premyslim, jestli tam dat lanko, nebo drat s kulakama. Ten karbec je tak divnej, ze nevim, kam to uchytit. Servo mam dost vysoko oproti karbeci, tak nevim a premyslim.


Servo davam co nejblize k motoru a co nejdal od zapalovani. Pouzivam vzdy M3 zavitovou tyc a kulaky, dleka cca 6-8cm. Nikdy jsem s tim problem nemel.
Tahlo bych na plyn nikdy nepouzil. Kazdy ma asi 'jinou' predstavu, jak ma fungovat rizeni karburatoru.
Táhnout k sobě neznamená vždy letět nahoru ...
Uživatelský avatar
MomoBrut
Přispěvatel (video)
Přispěvatel (video)
 
Příspěvky: 925
Registrován: 24/2/2007, 11:27
Bydliště: Brno
Jméno: Miroslav
Příjmení: Balík, MSc., Ph.D.
Hangár: Yak 55M 2.8
Yak 54 2.8
Velox 2.6
Katana 2.2

Ovl??danie plynu

Odeslatod buší­k v 13/4/2007, 09:42

Tyč M3 s gulákmi je asi najjednoduchšie a najlepšie riešenie. Ja som nechcel kôli rušeniu mať kovové tiahlo,pritom som dal servo hneď pod zapalovanie.Až teraz mi to "zapálilo" a servo som presunul. Na novom ére to asi urobím ako píše MomoBrut.
Uživatelský avatar
buší­k
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 90
Registrován: 17/3/2007, 23:37
Bydliště: Svätý Jur
Jméno: Miroslav
Příjmení: Kocmunda
Letiště: Dubová
Hangár: Antic
Spark

Odeslatod Orkesan v 13/4/2007, 10:20

Tak sem to vyřešil. Musel sem k páčce ovládající na Walbru udělat prodloužení, protože sem se tam s kulákem nevešel. Tak sem udělal z plíšku prodloužení o cca 10mm, který sem přišrouboval na stávající páku, zalepil Loctitem a na konec sem dal kulák. Ale bohužel se mi i tam nevejde 3mm kulák, abych mohl jít i do krajních poloh, kde už mi vadí velký oko na 3mm kuláku na jedný straně s motorem a na druhý straně s tělem karburátoru, tak sem musel použít 2mm. Zdá se to pevný a přesný. Na kulák sem ještě natáhnul smršťovačku pro sichr. Tyčka bude asi 8 cm dlouhá. Pužil sem drát z kola. Původně sem myslel, že odstraním i pružinu, která vrací plyn na doraz, ale asi jí tam nechám pro přesnější a rychlejší dojetí serva na nulovou pozici. Pružinka není silná. Akorát sem jí blbec trochu zalepil tím Loctitem, když sem jistil ty 2mm šroubky na páce. Tak sem to asi 2 hodiny rozhejbával. Ale teď maká super. Takže dneska osadim motor a muffler a o víkendu stříknu haubnu a bačkory a myslim, že příští víkend bych mohl zaběhnout motor a připravit pomalu k záletu. Hodim sem nějakou fotku, až to bude po kupě.
Uživatelský avatar
Orkesan
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 16/3/2007, 14:48
Bydliště: Vlašim
Jméno: Aleš
Příjmení: Zemina
Letiště: Vlašim

Odeslatod Mc quack v 13/4/2007, 10:38

Ještě jednu poznámku , p. Čech (elektrocech.cz) mě též doporučil tahat za páku u karbesu sedlářskou nití a zpátky to má zavírat lanko ale to už bych si asi netroufnul .
Uživatelský avatar
Mc quack
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 125
Registrován: 2/3/2007, 10:21
Bydliště: Veletiny
Jméno: Martin
Příjmení: Hubený

T??hlo plynu

Odeslatod vit21 v 13/4/2007, 11:03

Taky jsem řešil podobný problém u Extry 2,5 na ZDZ 80ku. Měl jsem tam sedlářský silonový špagát. Bohužel to nefungovalo tak jak jsem si představoval a poslední co mne od toho odradilo bylo předření této šňůrky a její nasátí motorem. Naštěstí nebyla pojištěna kovovou trubičkou, ale pouze CA lepidlem takže žádná škoda nevznikla. Pokorně jsem se vrátil k táhlu ze šroubovice i když si myslím že při vibracích při přechodech má toto táhlo mírný vliv na přesnost.
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Odeslatod Orkesan v 15/4/2007, 21:53

Tak sem to vymyslel takhle a funguje to super. Využití dráhy serva +60% a -68%. Servo jde plynule a hlavně bez jakýchkoli vůlí.
Obrázek
Uživatelský avatar
Orkesan
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 73
Registrován: 16/3/2007, 14:48
Bydliště: Vlašim
Jméno: Aleš
Příjmení: Zemina
Letiště: Vlašim

Odeslatod Vigo v 3/10/2007, 11:03

Plánuju dát 2mm drát do trubičky od bowdenu. Vedení mám přes dvě přepážky a musí být maličko do zatáčky. Na koncích bych udělal Z ohyby drát je totiž průměrem akorát do děr. Servo je 422 s plastovou pákou a převody. Vzdálenost od zapalování 22cm. Pevnost drátu je určitě dostatečná ale co rušení ? Bude stačit izolace pákou a převody serva ? Původně jsem chtěl namontovat vidličky ale když jsem viděl jak jsou ty 2mm male radsi ohnu drat.

Co si o tom myslite ?
Vigo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 33
Registrován: 10/9/2007, 14:53
Bydliště: Praha
Jméno: Jan
Příjmení: Hrůza

Odeslatod vit21 v 3/10/2007, 14:12

Letu zdar! S těmi z ohyby na obou stranách bych váhal a rozhodně na karburátoru bych se snažil mít jiné materiály než kov na kov. Vibrace na benziňáku spolehlivě vytvoří při styku dvou kovových součástí elektrické pole, které je zdrojem nevypočitatelného rušení. No a další věc je jemné ladění na páce. Vyšroubování táhla o otáčku až dvě na páce serva nedoženeš, ten tisícihran je poměrně hrubý a někdy prostě to jemné doladění potřebuješ ????
Uživatelský avatar
vit21
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 316
Registrován: 30/3/2007, 09:30
Bydliště: Slemeno
Jméno: Vítězslav
Příjmení: Kapčuk
Letiště: kde to jde
Hangár: extra 2.60m
funtana 2m
zero2.5m ve výstavbě

Odeslatod bulldog v 3/10/2007, 14:15

Tak jak to má ORKESAN to mám v každém modelu a je to 100%
Uživatelský avatar
bulldog
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 578
Registrován: 23/4/2007, 22:00
Bydliště: von Sternberg
Jméno: Zdeněk
Příjmení: Zehnálek
Letiště: jak kdy
Hangár: Arado 195 2,5m ZDZ 80RVJ Meta sokol L-40 3m s motorem MVVS 80 a polystyren Zlín 526

Odeslatod Vigo v 3/10/2007, 14:59

Kuláky mám doma jenže jak naroubovat kulák pro 3mm závitovku na 2mm drát ????
Vigo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 33
Registrován: 10/9/2007, 14:53
Bydliště: Praha
Jméno: Jan
Příjmení: Hrůza

Odeslatod R.a.d.i.m v 3/10/2007, 16:03

Máš dvě možnosti buď použiješ M3 závitovku apak M3 kulák

a nebo 2mm kulák,táhlo(když píšeš že musíš použít táhlo) a nakonec nacvakneš tu "meděnou" koncovku se závitem M2 a našroubuješ to na kulák.

nějak bastlit M2 na M3 se ti může taky nevyplatit.Dostáváš se do kategorie kde jakékoli bastlení nebo "to by mohlo vydržet" zavání velkým průserem!
Uživatelský avatar
R.a.d.i.m
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 388
Registrován: 8/2/2007, 09:25
Bydliště: Hodoní­n
Jméno: Radim
Příjmení: Hnilica
Letiště: Letiště Holíč
Hangár: EF EXTRA 300 125"
Elanor 2015 F3P
Fokker EIII 3000mm

Odeslatod Vigo v 3/10/2007, 16:21

Jo právě proto se ptám., Nerad bych řešil uklepaný táhlo. 2mm kulák bude ovšem malej a jsem zase tam kde předtím. Pokusím se upravit vedení na 3mm závitovku ale moc šancí tomu nedávám. Ono jestli lisovat 2mm koncovku na ten drát tak to věřím že bych to spojil pevněji jinak. Jestli mě něco napadne pochlubím se

Jak se napojují třeba dráty do dřevěných táhel??

Díky za rady
Vigo
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 33
Registrován: 10/9/2007, 14:53
Bydliště: Praha
Jméno: Jan
Příjmení: Hrůza

Odeslatod kingfisher v 3/10/2007, 16:40

Drát se zahne a nechá se pár milimetrů a ucvakne se, v táhle se udělá dirka průměru drátu kus od konce a podélně se případně zadlábne žlábek. Vložíš drát a táhlo omotáš nití, skelným vláknem a tak a prosytíš lepidlem - epoxydem. Stejně tak místo dřeva můžeš použít uhlíkovou trubku ale bacha potom na vedení antény přijímače. Podle popisu to ale asi moc jasný nebude:-)
Uživatelský avatar
kingfisher
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 164
Registrován: 17/5/2007, 23:17
Bydliště: Praha
Jméno: Petr
Příjmení: Mach
Letiště: Mala Strana u Městce Králové
Hangár: Funtana 2,6m (ve stavbě), EF Extra 78", Wind 110E, Extravaganza-Telink

Odeslatod Ivo Makový v 3/10/2007, 22:41

já řeším plyn většinou takhle :

http://sweb.cz/isl6/Katana%202,6%20Kril ... 20100a.jpg
Ivo M.
http://www.picasaweb.google.com/makovyivo1
"....kubíků není nikdy dost......."
Uživatelský avatar
Ivo Makový
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 43
Registrován: 6/5/2007, 22:10
Bydliště: Krnov
Jméno: Ivo
Příjmení: Makový
Letiště: LMK Krnov
Hangár: Extra 330 - FlyFan
Giles 202
Ocelot
BMWR1200GS


Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 3 návštevníků

cron