Extra 330 sc

Návody, nápady, postupy, nářadí­...

Extra 330 sc

Odeslatod mira v 27/12/2011, 17:52

Zdravím všechny modeláře

Chtěl bych tady představit výrobu mého modelu Extra 330 sc jedná se o klasickou výrobu s výřezy na CNC frézce. Model o rozpětí 2.2m bude osazen nespíš motorem DLE 55, s hmotností bych se rád dostat na 7 – 7,5 kg tak snad to vyjde. Ta výroba modelu je celkem pokročilá a ani sem nečekal že to půjde tak rychle, horší to bude při výrobě haubny a díly z laminátu,
02.JPG
01.JPG
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod dědek v 27/12/2011, 19:20

Jaká je kompletní hmotnost modelu na fotografii?
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 28/12/2011, 15:52

Kompletní hmotnost na fotografii je 2820g, no a teť pracuji na haubně a podvozku
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod cada v 28/12/2011, 20:39

Hezká práce! Uvažuješ o prodeji stavebnice v rozsypu?
Uživatelský avatar
cada
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 179
Registrován: 13/5/2009, 11:03
Bydliště: Praha 6
Jméno: Jan
Příjmení: Čadek
Letiště: Tachov, Svrkyně
Hangár: Extra OM - 2,2m (ZDZ 50)
Velox Revolution (ZDZ 80)
Extra 2,3 m (MVVS 58)

Re: Extra 330 sc

Odeslatod R.a.d.i.m v 29/12/2011, 16:57

Mam ted ve stejnem stadiu VELOXE od OM tak jsem to pro vlasni zvedavost zvazil bez haubny,kabiny a podvozku 2130g
Radim
Uživatelský avatar
R.a.d.i.m
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 388
Registrován: 8/2/2007, 09:25
Bydliště: Hodoní­n
Jméno: Radim
Příjmení: Hnilica
Letiště: Letiště Holíč
Hangár: EF EXTRA 300 125"
Elanor 2015 F3P
Fokker EIII 3000mm

Re: Extra 330 sc

Odeslatod FAF v 29/12/2011, 18:13

R.a.d.i.m napsal:Mam ted ve stejnem stadiu VELOXE od OM tak jsem to pro vlasni zvedavost zvazil bez haubny,kabiny a podvozku 2130g

To je docela propastný rozdíl ! :-O 690 g je hodně. Moc dělá i výběr kvalitní lehké balsy. Lukáš N. říká, že na Veloxu 2,2 je to až 300 g.
Létat to určitě bude také. :wink:
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 29/12/2011, 18:20

Na tom sem nepřemýšlel že bych to dělal jako stavebnici ale ta možnost by tu byla, je to zatím celí ve vývoji tak to nějakou chvíli potrvá, navíc sem použil jiný profil než sem používal. Dřív sem používal E-168 po celé délce a na tomto modelu je NACA-64A010 13% u trupu a na konci 14,8% tak uvidím jak se to bude chovat.
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 29/12/2011, 18:31

Ano taky by se mě líbila ta hmotnost jako na Veloxu, budu to muset ještě v AutoCadu trochu zeštíhlit.
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod dědek v 29/12/2011, 19:12

I při hmotnosti ve stavu na fotkách se dostaneš na hmotnost 7 kg s prázdnou nádrží, takže není co řešit. Záleží, jak těžkou uděláš haubnu a podvozek a jaké použiješ palubní zdroje.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Extra 330 sc

Odeslatod Malda v 29/12/2011, 19:45

Zdravím,
krásná práce a hezké letadlo! Hmotnosti bych se vůbec nebál bude to úplně v pohodě. Jenom jestli můžu malinkej detail, tak za mě bych zvětšil křidélka a pohyblivou část VOP :wink: Ale je možné, že se mi to zdá malé pouze na fotkách.
Uživatelský avatar
Malda
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 125
Registrován: 9/12/2008, 01:03
Bydliště: Česká Třebová
Jméno: Tomáš
Příjmení: Maleček
Letiště: Česká Třebová
Hangár: YAK55m 2,2m
YAK55m 1m

Re: Extra 330 sc

Odeslatod R.a.d.i.m v 29/12/2011, 19:50

Jen pro vlasni zajimavos sem jeste jednou dal na vahu i s haubnou podvozkem kabinou a bizuterii 2700g jeste z toho pujde neco dolu ale to jsou jen gramy.To jen tak pro porovnani.je dobre to srovnat jeste by Dan mohl dat vahu SBACHA a nekdo dalsi dalsi vahy 2.2 v kostre dal bych to pak do tabulky a nekde tady na AF Nahral.
Radim
Uživatelský avatar
R.a.d.i.m
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 388
Registrován: 8/2/2007, 09:25
Bydliště: Hodoní­n
Jméno: Radim
Příjmení: Hnilica
Letiště: Letiště Holíč
Hangár: EF EXTRA 300 125"
Elanor 2015 F3P
Fokker EIII 3000mm

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 29/12/2011, 23:29

R.a.d.i.m napsal:Jen pro vlasni zajimavos sem jeste jednou dal na vahu i s haubnou podvozkem kabinou a bizuterii 2700g jeste z toho pujde neco dolu ale to jsou jen gramy.To jen tak pro porovnani.je dobre to srovnat jeste by Dan mohl dat vahu SBACHA a nekdo dalsi dalsi vahy 2.2 v kostre dal bych to pak do tabulky a nekde tady na AF Nahral.


Jo ta tabulka by byla dobrá
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod dědek v 30/12/2011, 09:18

Porovnávat váhově Veloxe 2,2 m OM s ostatními modely je zavádějící. Především velmi jednoduchá konstrukce a tvar trupu Veloxe způsobuje jeho menší hmotnost, oproti tvarově a konstrukčně složitějšímu trupu Extry nebo Sbacha. Použití velmi lehké a někdy křehké balzy na potahy křídel a ocasních ploch vede k jejich celkové malé hmotnosti, ale na úkor snížení pevnosti v krutu a ohybu a člověk má při manipulaci i s potaženými díly stále strach, že balzu někde promáčkne, nebo deformuje.
Letovka modelu téhle velikosti do 7,5 kg. je s motorem 55 ccm vhodná do klidu, i větru.
Uživatelský avatar
dědek
VIP člen Akrofora
VIP člen Akrofora
 
Příspěvky: 245
Registrován: 17/4/2009, 11:30
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Jméno: Petr
Příjmení: Čermák
Letiště: Babice nad Svitavou
Hangár: Extra 330S 2,7 m
Cap 232 2,65 m
Akro 2,6 m
Extra 300S 2,66 m

Re: Extra 330 sc

Odeslatod badan v 30/12/2011, 09:58

s dovolením přidávám fotku kamaráda milana holby, který zrovna dodělává další 2,2 kousek. to co je na fotce (s kolama i podvozkem) bez motoru váží 2600g. (křídla (půlka ) 397g, směrovka 65g, výškovka (půlka) 97g, trup 1100 g). .. první milanův sbach měl letovku přes 7,5 kg a opravami ještě nabral (viz. rc mania)
v současné době už má hotovo a letovka s motorem dle 55 je asi 6,7 kg.
Přílohy
sbach spodek.jpg
IMG_1_low.jpg
Uživatelský avatar
badan
Propaguje AF
Propaguje AF
 
Příspěvky: 524
Registrován: 8/2/2007, 16:44
Jméno: Dan
Příjmení: Bartušek
Letiště: La Pleše
Hangár: Vertigo 3M, DLE 170

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 30/12/2011, 14:25

dědek napsal:Porovnávat váhově Veloxe 2,2 m OM s ostatními modely je zavádějící. Především velmi jednoduchá konstrukce a tvar trupu Veloxe způsobuje jeho menší hmotnost, oproti tvarově a konstrukčně složitějšímu trupu Extry nebo Sbacha. Použití velmi lehké a někdy křehké balzy na potahy křídel a ocasních ploch vede k jejich celkové malé hmotnosti, ale na úkor snížení pevnosti v krutu a ohybu a člověk má při manipulaci i s potaženými díly stále strach, že balzu někde promáčkne, nebo deformuje.
Letovka modelu téhle velikosti do 7,5 kg. je s motorem 55 ccm vhodná do klidu, i větru.


Ano souhlas Extra má trup složitější, já sem od konce křídla až po motorovou přepážku dělal bočnici zaoblenou takže tam vychází víc přepážek, dneska sem procházel hmotnosti modelů co sem vyrobil a zjistil sem že se dostanu na + - 7100g to je docela dobrý tak to nijak neřeším, můj CAP 232 měl hmotnost 7350g a s motorem MVVS 45 lítal velice dobře.
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 30/12/2011, 14:39

Malda napsal:Zdravím,
krásná práce a hezké letadlo! Hmotnosti bych se vůbec nebál bude to úplně v pohodě. Jenom jestli můžu malinkej detail, tak za mě bych zvětšil křidélka a pohyblivou část VOP :wink: Ale je možné, že se mi to zdá malé pouze na fotkách.


Křidélko na konci má 85 mm a u trupu 110 mm to by mohlo stačit u VOP je to o málo větší než má Extra OM. kterou taky vlastním
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 30/12/2011, 15:18

No teda to je pěkný rozdíl ze 7.5 Kg na 6,7 kg, jenom hledám kde se dá tolik ušetřit.
badan napsal:s dovolením přidávám fotku kamaráda milana holby, který zrovna dodělává další 2,2 kousek. to co je na fotce (s kolama i podvozkem) bez motoru váží 2600g. (křídla (půlka ) 397g, směrovka 65g, výškovka (půlka) 97g, trup 1100 g). .. první milanův sbach měl letovku přes 7,5 kg a opravami ještě nabral (viz. rc mania)
v současné době už má hotovo a letovka s motorem dle 55 je asi 6,7 kg.
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod mira v 30/12/2011, 18:40

Tak sem to konečně postavil na kola a už to trochu vypadá jako letadlo, Haubna je broušena z polystyrenu a zatím polepena novinovým papírem.

04.JPG
03.JPG
Uživatelský avatar
mira
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 26
Registrován: 24/12/2011, 08:22
Jméno: Miroslav
Příjmení: Zelinka
Hangár: Katana S, 2,2m, DLE 55
EXTRA 300, 2,2m, DLE 55
EXTRA 330sc, 2,2m,
DLE 55

Re: Extra 330 sc

Odeslatod FAF v 31/12/2011, 09:30

Moc pěkná práce !
Uživatelský avatar
FAF
Člen Akrofora
Člen Akrofora
 
Příspěvky: 418
Registrován: 19/11/2007, 16:06
Bydliště: Třešť
Jméno: František
Příjmení: Morkus
Letiště: Čenkov+ Dačice
Hangár: Yak 54 Pilot-RC ZDZ 112RV-J Ch
Extra 330 SC 107" - ZDZ 112 RV-J Ch

Re: Extra 330 sc

Odeslatod Kopec v 31/12/2011, 10:22

Ahoj, vypadá dobře, jen se chci zeptat: Proč ten neuzavřený D-box? Máš s tím už zkušenosti z jiného modelu? Nebojíš se ztráty pevnosti křídla?
Uživatelský avatar
Kopec
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 582
Registrován: 6/2/2007, 14:35
Bydliště: Chomutov
Jméno: Martin
Příjmení: Kopecký
Hangár: Funtana 2m
maXtreme II 2m

Další

Zpět na Dílna

Kdo je online

Členové procházející toto fórum: Žádní členové a 9 návštevníků

cron